LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ditzo

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Ditzo

Ongelezen bericht door courier »

Ik krijg een enthousiast tralalalala-emailtje van DITZO dat je voortaan met ze kunt whatsappen op een 06 nummer. Is dit uitbreiding van de contactservice? Neen, want nu blijkt dat ze de email gelijktijdig bij het oud vuil hebben neergezet met als consequentie dat de jaarlijkse prolongatie van
schadeverzekeringen niet meer tijdig worden gemeld met een linkje om de gewijzigde polisvoorwaarden binnen te halen. "Nou u kunt de actuele polisgegevens toch raadplegen via uw eigen MijnDitzo.nl"? Wat een afgang en weer een "mooi" (maar niet heus) voorbeeld over versobering van de dienstverlening ten koste van de portemonnee van de klant ten faveure van de targets van Ditzo's business-model.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ditzo

Ongelezen bericht door berndv »

courier schreef:Wat een afgang en weer een "mooi" (maar niet heus) voorbeeld over versobering van de dienstverlening ten koste van de portemonnee van de klant ten faveure van de targets van Ditzo's business-model.
De kracht van Ditzo is inderdaad een behoorlijk versoberde dienstverlening, dit ten gunste van de poliskosten. Dit laatste is vaak de reden waarom men voor ditzo kiest, dat eerste is vaak de reden dat klanten naderhand weer vertrekken.

Het is onderdeel van ASR en het verschil met ASR is de dienstverlening, door hier op te bezuinigen, kunnen ze goedkopere diensten leveren. Eigenlijk hetzelfde als met Zekur van Univé.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: Ditzo

Ongelezen bericht door courier »

Prettig berndv dat wij niet de enigen zijn die hier de vinger op de wonde leggen. Inderdaad irritatie bij de klant zorgt er doorgaans voor dat diezelfde klant door de achterdeur verdwijnt en nooit meer terugkomt. Ditzo schiet dus in eigen voet want dat zijn nou juist de beste klanten: die keurig op tijd betalen en nooit wat te claimen hebben.Daar hoef je geen marketing voor gestudeerd te hebben. Bovendien schendt Ditzo zijn eigen Algemene Voorwaarden: onder 5.1 staat immers "Als de premie of voorwaarden veranderen, ontvang je van ons informatie over de wijziging". Die (tijdige) informatieprikkel richting de klant dient dus, linksom- of rechtsom, van Ditzo uit te gaan. Bij de incasso van de maandpremie merkte ik pas dat deze met 2,5% is verhoogd. Ditzo heeft er dus voor gekozen het jaarlijkse contactmoment niet te benutten om de klant nog even te wijzen op de "zegeningen" van hun inboedelverzekering. Robotisering van de financiele dienstverlening anno 2016?

Gesloten