LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Colportage Vodafone
-
Colportage Vodafone
Beste Forumleden,
Oh oh oh wat was ik gelukkig met mijn overstap naar Vodafone thuis. De colporteur had een mooi verhaal. Vodafone bood precies hetzelfde als Telfort. Wat zaken op een rij:
- Vodafone had een directe verbinding van glasvezel terwijl Telfort deze moest delen (met KPN etc.). Hierdoor had Vodafone betere kwaliteit TV en sneller internet.
- geen analoge kabel meer maar wel digitale kastjes voor op de slaapkamer(s). Deze kastjes hadden ook de functie van live pauzeren
- ook begin gemist net zoals bij Telfort
- Uitzending gemist HD kwaliteit dat bood Telfort nu niet en Vodafone dus wel
- Gratis montage aan huis (zelfs doortrekken van kabel werd meestal niet in rekening gebracht)
- video on demand was nog wel in ontwikkeling gaf de colporteur aan.
Kortom meer voordelen dan nadelen. Dus wij waren om. 13 januari de grote dag onze overstap van Telfort naar Vodafone. Maar oeps.......:
- gratis montage -> check? nee toch ruim 100 euro!!!
- begin gemist -> check? nee niet aanwezig
- Digitale kastjes voor slaapkamers -> check? nee geen live pauzeren
- Uitzending gemist HD kwaliteit -> check? nee geen HD kwaliteit
- video demand in ontwikkeling -> check!
- Source knop op de afstandbediening -> check? nee niet aanwezig
Na deze zware teleurstelling diverse malen contact opgenomen met de klantenservice. Maar onze klacht(en) zijn totaal niet serieus genomen. Vooral het antwoord op de loze beloftes van de colporteur die afgedaan worden met: 'je had de kleine lettertjes/voorwaarden maar moeten lezen'. Er lopen dus naar mijn inschatting een paar 100 colporteurs rond die met loze beloftes nieuwe bij voorbaat ontevrede klanten binnenhalen. Van een partij als Vodafone had ik toch echt anders verwacht. Je zou de klanten die dit melden moeten bedanken zodat je kan sturen op de kwaliteit van de colporteurs om nog meer ellende te voorkomen.
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen deze ervaring hebben? En is dit bij jullie wel opgelost of lopen jullie ook tegen muren op?
Oh oh oh wat was ik gelukkig met mijn overstap naar Vodafone thuis. De colporteur had een mooi verhaal. Vodafone bood precies hetzelfde als Telfort. Wat zaken op een rij:
- Vodafone had een directe verbinding van glasvezel terwijl Telfort deze moest delen (met KPN etc.). Hierdoor had Vodafone betere kwaliteit TV en sneller internet.
- geen analoge kabel meer maar wel digitale kastjes voor op de slaapkamer(s). Deze kastjes hadden ook de functie van live pauzeren
- Gratis montage aan huis (zelfs doortrekken van kabel werd meestal niet in rekening gebracht)
Kortom meer voordelen dan nadelen. Dus wij waren om. 13 januari de grote dag onze overstap van Telfort naar Vodafone. Maar oeps.......:
Na deze zware teleurstelling diverse malen contact opgenomen met de klantenservice. Maar onze klacht(en) zijn totaal niet serieus genomen. Vooral het antwoord op de loze beloftes van de colporteur die afgedaan worden met: 'je had de kleine lettertjes/voorwaarden maar moeten lezen'. Er lopen dus naar mijn inschatting een paar 100 colporteurs rond die met loze beloftes nieuwe bij voorbaat ontevrede klanten binnenhalen. Van een partij als Vodafone had ik toch echt anders verwacht. Je zou de klanten die dit melden moeten bedanken zodat je kan sturen op de kwaliteit van de colporteurs om nog meer ellende te voorkomen.
Ik ben erg benieuwd of er meer mensen deze ervaring hebben? En is dit bij jullie wel opgelost of lopen jullie ook tegen muren op?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2016 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast.
Reden: Topic titel aangepast.
Re: Colportage Vodafone
Alles goed gelezen voor het zetten van de krabbel?colpartagefighter schreef:Beste Forumleden,
Kwalijk als Vodafone zich achter de kleine lettertjes verschuilt. In de eerste plaats dient informatieverstrekking door colporteur geen onjuistheden te bevatten.
In individueel geval kun je weinig. Indien meerdere gedupeerden zich melden dan sta je samen sterk, en kun je misschien voor dezelfde prijs duurder contract met wel al die mogelijkheden afdwingen
In individueel geval kun je weinig. Indien meerdere gedupeerden zich melden dan sta je samen sterk, en kun je misschien voor dezelfde prijs duurder contract met wel al die mogelijkheden afdwingen
Ik heb ook weer zo'n jonge, opgewekte gast aan de deur gehad voor Vodaphone. Blijf kalm, houdt ramen en deuren gesloten en zeg gewoon vriendelijk "nee". Die knul is niet schuldig, noch het bedrijf wat die huis aan huis studentjes regelt. Het hele principe van aan de deur kopen moet gewoon zo langzamerhand zo veel weerstand bij mensen oproepen dat het niet lonend meer zou moeten zijn.
Ik ben gestopt met medelijden hebben - heb je aan de deur gekocht dan ben je zèlf verantwoordelijk en niemand anders en je zorgt ook nog eens dat de rest van ons aan de deur gestoord worden omdat het nog steeds loont. STOP ER MEE! ZEG NEE!
Ik ben gestopt met medelijden hebben - heb je aan de deur gekocht dan ben je zèlf verantwoordelijk en niemand anders en je zorgt ook nog eens dat de rest van ons aan de deur gestoord worden omdat het nog steeds loont. STOP ER MEE! ZEG NEE!
Maar waarom koopt u aan de deur? En controleert u het contract niet bijtijds?
-
Tja het zijn idd de open deuren. Check contract/ lees kleine lettertjes. Van een in mijn ogen betrouwbaar merk als Vodafone had ik niet verwacht dat ze in zee zouden gaan met een partij van het kaliber autoverkopers. Kennelijk wel. Inmiddels wel sticker geen colportage bij de deurbel.
Sticker is overbodig, u kunt ook gewoon nee, dank u wel zeggen. Geen een bedrijf komt zelf langs de deur.
Natuurlijk kun je als individu van alles. Colportage betekend 14 dagen bedenk tijd. Dus gewoon contract annuleren en als de sodemieter terug naar Telfort16again schreef:Kwalijk als Vodafone zich achter de kleine lettertjes verschuilt. In de eerste plaats dient informatieverstrekking door colporteur geen onjuistheden te bevatten.
Als iets overbodig is, is het nee zeggen.tijger1 schreef:Sticker is overbodig, u kunt ook gewoon nee, dank u wel zeggen. Geen een bedrijf komt zelf langs de deur.
Bedanken voor het storen is nog veel gekker!
Sticker bij de bel en nooit (zelden) meer die gekkigheid.
En wanneer gaan die 14 dagen in? Na sluiten van contract.....of pas na aansluiting.olaf79 schreef:Natuurlijk kun je als individu van alles. Colportage betekend 14 dagen bedenk tijd. Dus gewoon contract annuleren en als de sodemieter terug naar Telfort
Werd ik onlangs gebeld door een telemarketing bureau van/voor Vodafone want men had een fantastisch aanbod. Men kon telefonie , internet en mobile telefonie aanbieden. Ik zou 6 maanden korting krijgen en de prijzen lagen lager dan wat ik nu bij Ziggo betaal. Lijkt u dat wat dan kunnen we dit direct inlaten gaan. Nee was mijn antwoord ik wil eerst jullie aanbod per mail hebben zodat ik dit kan bestuderen en dan kom ik er wel of niet op terug . Dus stuur even een email met uw aanbod. Dat kon kon niet want ik kon nu kiezen en als het niet beviel dan had ik 14 dagen bedenktijd om dit weer op te zeggen. Nee een email sturen dat ging niet . Dus voor mij einde gesprek.
Word ik een paar dagen weer gebeld door iemand van hetzelfde telemarketing bureau die ook op de hoogte was van het vorige gesprek. Weer proberen mij te verleiden tot een overgang naar Vodafone. Wederom gezegd dat ik niet op een telefonisch aanbieding in ga tenzij ik de voorwaarde en het aanbod heb bestudeerd. Na bijna een half uur aan de telefoon te hebben gediscussieerd over de mogelijkheden en het feit dat men probeerde de klant te verleiden tot een telefonische beslissing zonder de voorwaarden te hebben gezien zou men mij een aanbod sturen. Wat krijg ik terwijl ik nog aan de telefoon zit met het bureau : Een ORDERBEVESTIGING. Daar mijn verontwaardiging over uit gesproken dat men toch weer probeerde om een overeenkomst tegen mijn zin af te sluiten. Het gesprek was daarna heel kort maar of ik nog wel even op de bevestigings knop kun drukken !!
De volgende dag nog een keer gebeld door het bureau en dat was binnen 10 sec einde gesprek. Twee dagen wederom door het zelfde bureau weer gebeld . Nu duurde het gesprek 2 sec. Heb hier over een klacht ingediend bij Vodafone maar vind dat anderen dit ook moeten weten.
Word ik een paar dagen weer gebeld door iemand van hetzelfde telemarketing bureau die ook op de hoogte was van het vorige gesprek. Weer proberen mij te verleiden tot een overgang naar Vodafone. Wederom gezegd dat ik niet op een telefonisch aanbieding in ga tenzij ik de voorwaarde en het aanbod heb bestudeerd. Na bijna een half uur aan de telefoon te hebben gediscussieerd over de mogelijkheden en het feit dat men probeerde de klant te verleiden tot een telefonische beslissing zonder de voorwaarden te hebben gezien zou men mij een aanbod sturen. Wat krijg ik terwijl ik nog aan de telefoon zit met het bureau : Een ORDERBEVESTIGING. Daar mijn verontwaardiging over uit gesproken dat men toch weer probeerde om een overeenkomst tegen mijn zin af te sluiten. Het gesprek was daarna heel kort maar of ik nog wel even op de bevestigings knop kun drukken !!
De volgende dag nog een keer gebeld door het bureau en dat was binnen 10 sec einde gesprek. Twee dagen wederom door het zelfde bureau weer gebeld . Nu duurde het gesprek 2 sec. Heb hier over een klacht ingediend bij Vodafone maar vind dat anderen dit ook moeten weten.
Waarom geef je ze in godsnaam zoveel tijd????????? Hoe moeilijk is het om de verbinding te verbreken. Hoe langer je blijft praten hoe groter de kans dat ze je toch overhalen.Ruuds schreef:Na bijna een half uur aan de telefoon te hebben gediscussieerd over de mogelijkheden en het feit dat men probeerde de klant te verleiden
Bij dienstverlening na afsluiten contract.MichielFRL schreef:De 14 dagen gaan in bij het afsluiten van het contract.16again schreef:En wanneer gaan die 14 dagen in? Na sluiten van contract.....of pas na aansluiting.olaf79 schreef:Natuurlijk kun je als individu van alles. Colportage betekend 14 dagen bedenk tijd. Dus gewoon contract annuleren en als de sodemieter terug naar Telfort
Wat olaf79 schrijft is dus onmogelijk.
Bij product na ontvangen product.
Bij product met dienstverlening na ontvangen product.
Dus die geleverde kastjes, zijn die geleend of gekocht?
(En is informatieplicht omtrent bedenktijd. Als de consument niet geïnformeerd is, kan het een jaar worden ipv 14 dagen.)