LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lrubio
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2016 16:14

Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door Lrubio »

Vanwege een hagelschade is mijn auto beschadigd. Mijn auto is all risk verzekerd. Er waren al twee eerdere schades aan de bumpers maar die zijn tot nu toe niet gerepareerd.
De verzekeringsmaatschappij rekent mij voor : dagwaarde 5000€ min twee schades 1800€ is 3200€.
Er wordt geboden op de auto met de drie schades voor 2300€, Dus de verzekering vergoed het verschil is 900€ min eigen risico. Hij is daarmee economisch total-loss.

Ik heb het idee dat de oude schades zo dubbel in rekening zijn gebracht. Het bod is toch op een auto met de drie schades? Maar die worden er bij de 5000€ eerder ook al vanaf getrokken.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2016 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door witte angora »

Lrubio schreef:Vanwege een hagelschade is mijn auto beschadigd. Mijn auto is all risk verzekerd. Er waren al twee eerdere schades aan de bumpers maar die zijn tot nu toe niet gerepareerd.
De verzekeringsmaatschappij rekent mij voor : dagwaarde 5000€ min twee schades 1800€ is 3200€.
Er wordt geboden op de auto met de drie schades voor 2300€, Dus de verzekering vergoed het verschil is 900€ min eigen risico. Hij is daarmee economisch total-loss.

Ik heb het idee dat de oude schades zo dubbel in rekening zijn gebracht. Het bod is toch op een auto met de drie schades? Maar die worden er bij de 5000€ eerder ook al vanaf getrokken.
Volgens mij schreef je dat er 2 schades van de dagwaarde werden afgetrokken. Geen drie. De dagwaarde is dus 3200, Daar gaat het bod van 2300 van af, blijft een (derde) schade van 900 over. En daar gaat dus je eigen risico nog van af.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door gemist »

Een auto is geen geldezel.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door berndv »

Lrubio schreef:Mijn auto is all risk verzekerd. Er waren al twee eerdere schades aan de bumpers maar die zijn tot nu toe niet gerepareerd.
zo werken verzekeringen inderdaad. waarom 2 eerdere schades niet laten repareren bij een all-risk verzekering?

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door 16again »

Lrubio schreef:Ik heb het idee dat de oude schades zo dubbel in rekening zijn gebracht. Het bod is toch op een auto met de drie schades? Maar die worden er bij de 5000€ eerder ook al vanaf getrokken.
Eerdere schades worden inderdaad 2x in rekening gebracht....maar staan wel aan de andere kant van de streep en vallen dus in de berekening tegen elkaar weg. In deze berekening resteert dus alleen de extra schade veroorzaakt door 3e incident

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door Emcede »

De dagwaarde van de onbeschafigde auto is € 5.000. Er zitten drie schades aan waarvan je er 2 al vergoed hebt gekregen. De dagwaarde vóór de meest recente aanrijding is dus niet € 5.000 maar € 3.200.

Er wordt niets dubbel gerekend. Reken eens van de andere kant:
- reeds ontvangen voor eerdere schades € 1.800
- van opkoper € 2.300
- van verzekeraar € 900
Totaal ontvangen €5.000 wat precies de waarde is vóór de 3 genoemde schades.

Klopt precies.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Totallossberekening auto: eerdere schades dubbel meegenomen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je kunt hem natuurlijk ook gewoon houden, loop je 3200,00E min eigen risico mis en mag je de schade zelf betalen of zo laten, net wat je wilt...

Gesloten