LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diefstal autosleutel in buitenland

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Theoooost
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:05

Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Theoooost »

Onze autosleutel is gestolen in het buitenland, de auto stond op Schiphol. Centraal Beheer autoverzekering dekt deze schade niet omdat het voorval plaatsvond in het buitenland, geeft CB aan. Ik vraag me dan bv. af waar de Groene Kaart voor is. De reisverzekering dekt deze schade ook niet. Iemand ervaring mee?

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door joris21 »

De groene kaart is voor ongevallen etc in het buitenland met je auto daar je auto in NL stond is het logisch dat ze dit niet dekken je auto was daar niet eens.
Buiten dat ben je dus ook onzorgvuldig met je sleutel omgesprongen want alleen je sleutel is weg en niet de rest.


bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door bprosman »

Buiten dat ben je dus ook onzorgvuldig met je sleutel omgesprongen want alleen je sleutel is weg en niet de rest.
Dat is wel een hele snelle conclusie. Zou ook zomaar een tas geweest kunnen zijn waar de sleutel in zat.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door joris21 »

Dan was dat wel vermeld en was er dus meer weg dan alleen de sleutel.
Buiten dat wie gaat er nu in het buitenland met zijn autosleutel rondlopen van een auto die op schiphol staat.
Elk hotel of appartement heeft kluisjes waar je die spullen kunt inleggen of loopt ie ook met zijn paspoort in zijn tas over het strand

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door bprosman »

of loopt ie ook met zijn paspoort in zijn tas over het strand
In veel landen moet je je kunnen legitimeren, ook dat is de wet.
Dan was dat wel vermeld en was er dus meer weg dan alleen de sleutel.
Misschien is dat wel vergoed door de reisverz en is dit het enige geschilpunt... maar ben benieuwd naar de reactie van TS.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door joris21 »

In geen enkel land word jij bestraft als je id in je kluisje ligt en jij op het strand.
Je moet nl voorzichtig zijn met overheidseigendommen.
Je moet het wel kunnen aantonen dus het zal een ritje worden met politie naar hotel als je pech hebt.

Als er meer weg was had TS dat vermeld maar dan nog blijft het lomp met je sleutels in het buitenland rond te lopen als er middelen zijn om ze op te bergen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door GJvdZ »

joris21 schreef:Dan was dat wel vermeld en was er dus meer weg dan alleen de sleutel.
Buiten dat wie gaat er nu in het buitenland met zijn autosleutel rondlopen van een auto die op schiphol staat.
Elk hotel of appartement heeft kluisjes waar je die spullen kunt inleggen of loopt ie ook met zijn paspoort in zijn tas over het strand
Maakt het uit of je in het buitenland of in Nederland met je autosleutel op zak rond loopt? Dat doe je hier toch ook? Zelfs als je auto ergens anders is.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Frantic2 »

de sleutel wordt toch niet op de reisverzekering geclaimd maar op die van de auto?

De auto is verzekerd en is in Nederland.... Kan mij er ergens wel in vinden dat de sleutel geen wezenlijk onderdeel is van de verzekerde auto als ze 1000den km uit elkaar zijn....

Maar gewoon de afwijzing op schrift vragen en vervolgens voorleggen aan je RB verzekering. De meeste van ons zijn leken en het gaat om de reden die CB geeft. Je auto is ook in het buitenland verzekerd( tenzij je buiten de Groene Kaart landen bent) Waar waren jullie eigenlijk?

BL2
Berichten: 5016
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door BL2 »

joris21 schreef:Als er meer weg was had TS dat vermeld maar dan nog blijft het lomp met je sleutels in het buitenland rond te lopen als er middelen zijn om ze op te bergen.
Vreemde antwoorden geven is jou niet vreemd. Je schrijft meer met eigen aanames dan met vaststaande feiten.......
Laten we het verder specifiek over het probleem van TS hebben.

Theoooost
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:05

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Theoooost »

Dank voor reactie.
De gehele handtas met inhoud was gestolen in het restaurant van hotel. Ja, stom om de handtas niet aan de ketting te leggen. Een goede leer. We hebben drie keer contact gehad met Centraal Beheer waarbij de claim werd afgewezen. Men gaf aan dat het voorval plaatsvond in het buitenland (Griekenland) en dus werd de claim niet geaccepteerd. De auto stond op Schiphol. Ook later gewezen op de Groene Kaart. Vandaag kregen we bericht dat ze een fout hebben gemaakt en dat het wel wordt geaccepteerd. Ik denk dat dit geval overgenomen is door een echte schadeadviseur. Ik krijg wel de indruk dat de dames voor de telefoon, die de eerste melding van een schade aannemen, niet al te best op de hoogte zijn. Toch niet zo'n moeilijk geval, lijkt mij.

Theoooost
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:05

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Theoooost »

Uiteraard hebben we in eerste instantie geclaimd via onze reisverzekering. De autosleutel werd daarin geschrapt, alles werd verder geaccepteerd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door bprosman »

De gehele handtas met inhoud was gestolen in het restaurant van hotel.
Geeft niet hoor Joris 21.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door olaf79 »

joris21 schreef:In geen enkel land word jij bestraft als je id in je kluisje ligt en jij op het strand.
Je moet nl voorzichtig zijn met overheidseigendommen.
Je moet het wel kunnen aantonen dus het zal een ritje worden met politie naar hotel als je pech hebt.
Of een ritje naar de gevangenis...Jij bent natuurlijk in elk land van de wereld geweest en hebt dit overal uitgeprobeerd. Je moet je t.a.t. kunnen legitimeren zeker nu met al die terreur dreigingen.
Als er meer weg was had TS dat vermeld maar dan nog blijft het lomp met je sleutels in het buitenland rond te lopen als er middelen zijn om ze op te bergen.
Nee je autosleutels draag je normalitair op zak. Het is dus niet gek of onzorgvuldig.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Frantic2 »

mooi dat het wel vergoedt is. Maar een waarschuwing voor schiphol parkeerders: Let op als je buiten de Groene Kaart landen op vakantie/zakenreis oid gaat.... Dan heb je grote kans dat de sleutels e.d. niet verzekerd zijn!

Moneyman
Berichten: 31196
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Frantic2 schreef:mooi dat het wel vergoedt is. Maar een waarschuwing voor schiphol parkeerders: Let op als je buiten de Groene Kaart landen op vakantie/zakenreis oid gaat.... Dan heb je grote kans dat de sleutels e.d. niet verzekerd zijn!
Ik heb dat niet als uitgezonderd in de polisvoorwaarden van mijn reisverzekering zien staan.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door Frantic2 »

nee maar wel je autoverzekering! Daar zijn ze op vergoed. autosleutels worden niet als reisbagage gezien maar als autoonderdeel. die zijn ws wel uitgesloten.

witte angora
Berichten: 32025
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Diefstal autosleutel in buitenland

Ongelezen bericht door witte angora »

De autosleutels zijn nu toch alsnog vergoed? Dus het probleem is opgelost.

En ja, ik loop altijd met mijn sleutels bij me, alles in één bos: autosleutel, fietssleutel, huissleutel, tussendeur (flat) sleutel, brievenbus sleutel. Ik zou niet weten hoe het anders moet, ook niet in het buitenland. Want ook daar krijg je een sleutel van je verblijfsruimte, die gaat dan aan de bos met de andere. De tijd van de sleutel onder de mat bij de achterdeur is toch echt wel heel erg lang geleden.

Gesloten