LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
EdoZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2016 11:33

Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door EdoZ »

In augustus 2015 heb ik een MEDION Akoya E7225 (direct) via Medion aangeschaft.
Al vrij snel traden er problemen op zoals de crash: WHEA_UNCORRECTABLE ERROR ! (Blauw scherm)
Ondanks dat mijn laptop 5x is teruggezonden en door MEDION "gerepareerd, houd ik dit probleem.
Alle door Medion-medewerkers genoemde maatregelen en "oplossingen" heb ik telkens uitgevoerd, maar geen enkele helpt! Eerder werd mij gezegd dat het een software probleem zou zijn, terwijl nu is aangegeven dat het een hardware probleem is...
Diverse keren heb ik gemeld buitengewoon ontevreden te zijn vanwege deze crash!
Na het laatste telefonisch gesprek met de klachtenafdeling, zou ik mijn laptop voor nader onderzoek kunnen terugzenden. Daarbij werd wel opgemerkt dat ik wellicht mijn laptop voor langere tijd zou moeten missen!!! Nu heb ik dit ding al 5x twee weken moeten missen omdat er bij MEDION onderzoek naar zou worden verricht.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2016 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En wat zei de verkoper? Die is verantwoordelijk voor garantie.
Na 5 keer een poging tot reparatie heb je recht op een nieuwe of moeten ze je geld terug geven.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door joris21 »

Julie4444 schreef:En wat zei de verkoper? Die is verantwoordelijk voor garantie.
Na 5 keer een poging tot reparatie heb je recht op een nieuwe of moeten ze je geld terug geven.
Normaal gesproken wel maar deze melding kan paar dingen zijn 1 is de hdd 2 is het geheugen maar de 3e is software en als het dat is dan is TS zelf verantwoordelijk ervoor.
Als het 1 en 2 niet is dan zijn de kosten voor TS zelf.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Probeer eens om in windows safe mode te starten. Als het probleem zich dan niet voordoet is het software. Doet het wel voor dan is het hardware.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Probeer eens om in windows safe mode te starten. Als het probleem zich dan niet voordoet is het software. Doet het wel voor dan is het hardware.
Dat hoeft niet, in Safe mode worden een heleboel drivers niet geladen, bijvoorbeeld voor je netwerk. Heb je daar een hardware probleem ga je daar niet achter komen zo.

WHEA_UNCORRECTABLE ERROR neigt wel heel hard naar hardware.

Bram Bonnewel
Berichten: 146
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

WHEA_UNCORRECTABLE ERROR komt het meest voor als er een foute snelheidsinstelling in het BIOS van de computer is, meestal is de oplossing om het BIOS te openen en aangeven LOAD OPTIMAL SETTINGS.
In 99 op de 100 keer zal alles dan goed werken.

EdoZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 okt 2016 11:33

Re: Medion: lange tijd laptop missen voor reparatie

Ongelezen bericht door EdoZ »

Dank allemaal voor jullie raad en goede suggesties!

Alle genoemde pogingen heb ik inmiddels geprobeerd zonder het gewenste resultaat.
Ook heb ik Medion maar weer op de hoogte gesteld, maar verder dan een standaard antwoord kom ik niet. Men verwacht dat ik mijn apparaat voor de 5e keer terugzend, zodat ik dan minimaal wéér 2 weken zonder een laptop zit!

Gesloten