LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
S.Warnaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2016 15:52

Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door S.Warnaar »

Via deze weg wil ik graag waarschuwen voor Myrtax Bewindvoering te Doetinchem.

Myrtax Bewindvoering heeft keer op keer geen contact met schuldeisers en schuldeisers raden mij aan om een andere bewindvoerder te nemen.
Om het verhaal een beetje in te korten zal ik als voorbeeld het contact met mijn grootste schuldeiser nemen.

Eind 2014 heb ik mij aangemeld bij Myrtax Bewindvoering ivm mijn schulden, op dat moment was er beslag gelegd op mijn inkomsten voor een bedrag van ongeveer 7000 euro. De beslagvrije voet was veel te laag (ongeveer 800 euro) dus het verzoek gedaan aan de bewindvoerder om dit aan te passen.
Hier hebben ze ongeveer 4 maanden overheen laten gaan voor ze dit eindelijk voor geregeld hadden.
Toen bleek mijn inkomen te laag om het beslag voort te zetten dus is deze stopgezet maar is deze schuld niet opgenomen in mijn schuldenoverzicht.

Toen ik een jaar geleden zelf ben gaan zeuren dat mijn schuldenoverzicht niet compleet was en dat ik eiste dat ze dit wel compleet maakte kreeg ik te horen dat ze dat pas wilde gaan doen als ik in de schuldhulpverlening terecht kon want dat was te veel werk en dat ik "slapende schuldeisers" beter kon laten voor wat het is. ( achteraf bleek dat ik helemaal de schuldhulpverlening niet in kon ivm openstaande boetes)

Ongeveer 7 maanden geleden ben ik op mijn strepen gaan staan en heb ik nogmaals geeist dat die schuldeiser aangeschreven werd door mijn bewindvoerder. De geirriteerde medewerker van mijn bewindvoerder is hier toen mee aan de slag gegaan, schuldeiser aangeschreven en schuldeiser heeft een overzicht opgestuurd van de nog openstaande schuld.

5 maanden later komt mijn werkgever naar mij toe met de melding dat er beslag gelegd word op mijn loon.
Dit terwijl ik net had gehoord dat ze 4400 euro hadden gespaard voor me en er geld was voor een nieuwe scooter.
Na contact met de schuldeiser blijkt dat er na het opsturen van het overzicht totaal geen contact meer is geweest vanuit Myrtax en dat dus na 5 maanden geen gehoor besloten is beslag te leggen op mijn loon.

Myrtax geeft zelf aan dat dit hun zeker is aan te rekenen maar komt niet met een oplossing en kan ook het beslag niet meer tegenhouden. Intussen is er bij deze schuldeiser al meer als 700 euro bij gekomen door nalatigheid van Myrtax.

Contact met mijn bewindvoerder is intussen helemaal niet meer mogelijk, alle moeilijke vragen worden beantwoord door een stagiaire. Ook een gemaakte persoonlijke afspraak op locatie om dit voorval te bespreken met mijn bewindvoerder word op het laatste moment toch nog afgeblazen door middel van een mail van dezelfde stagiaire.

Ik ben er klaar mee ik sta op het punt er een rechtzaak van te maken en ik hoop dat ik met mijn verhaal kan voorkomen dat andere mensen in dezelfde situatie komen door nalatigheid van Myrtax Bewindvoering.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door Julie4444 »

S.Warnaar schreef:5 maanden later komt mijn werkgever naar mij toe met de melding dat er beslag gelegd word op mijn loon.
Dit terwijl ik net had gehoord dat ze 4400 euro hadden gespaard voor me en er geld was voor een nieuwe scooter.
Hoezo was er geld voor een nieuwe scooter? Dat geld moest natuurlijk naar de schuldeisers!
S.Warnaar schreef:Na contact met de schuldeiser blijkt dat er na het opsturen van het overzicht totaal geen contact meer is geweest vanuit Myrtax en dat dus na 5 maanden geen gehoor besloten is beslag te leggen op mijn loon.
En terecht.
S.Warnaar schreef:Myrtax geeft zelf aan dat dit hun zeker is aan te rekenen maar komt niet met een oplossing en kan ook het beslag niet meer tegenhouden. Intussen is er bij deze schuldeiser al meer als 700 euro bij gekomen door nalatigheid van Myrtax.
Hoezo? Daar hebben ze toch gewoon recht op? Die schuldeiser heeft recht op haar geld en wacht daar overduidelijk al veel te lang op.
S.Warnaar schreef:Ik ben er klaar mee ik sta op het punt er een rechtzaak van te maken en ik hoop dat ik met mijn verhaal kan voorkomen dat andere mensen in dezelfde situatie komen door nalatigheid van Myrtax Bewindvoering.
Dat is natuurlijk vervelend, maar uiteindelijk is deze situatie veroorzaakt door je eigen nalatigheid.

S.Warnaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2016 15:52

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door S.Warnaar »

Julie4444 je snapt blijkbaar niet dat ik myrtax 150 euro per maand betaal om mijn zaken te regelen. Dingen die je niet begrijpt zou ik voortaan maar niet meer op reageren. Komt een beetje dom over.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door thecure »

Volgens mij is het nog veel dommer om schulden te maken, en daarna afhankelijk te zijn van zulke bureau's.
Julie heeft gewoon gelijk, en ia zeker niet dom.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door Julie4444 »

S.Warnaar schreef:Julie4444 je snapt blijkbaar niet dat ik myrtax 150 euro per maand betaal om mijn zaken te regelen. Dingen die je niet begrijpt zou ik voortaan maar niet meer op reageren. Komt een beetje dom over.
Ik snap helemaal prima hoe bewindvoering werkt, en het komt vrij veel voor dat bewindvoerders er een potje van maken. In jouw geval vind ik dat in vergelijking nog wel meevallen. Wij horen hier namelijk vaak verhalen over hoe de huur en vaste lasten niet door de bewindvoerder worden betaald en hoe er nieuwe schulden bijkomen, de bestaande schulden veel hoger worden, etc.

Natuurlijk betekent dat niet dat het bij jouw bewindvoerder allemaal goed gaat, maar dat wil niet zeggen dat jij nergens verantwoordelijkheid hebt gehad.

Je hebt het over geld voor een scooter, maar dat geld zou er helemaal niet moeten zijn voor een scooter, omdat dat naar de schuldeisers zou moeten zijn gegaan. Dat die schuldeiser het zat is kan ik me ook heel goed voorstellen, en dat ze beslag leggen is volledig terecht.

Je vind het blijkbaar niet zo leuk dat ik simpelweg aangeef dat de oorzaak van deze problemen niet je bewindvoerder is, maar jij zelf. Als je me daarom vervolgens dom wenst te noemen siert dat je geenzins.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door Julie4444 »

thecure schreef:Volgens mij is het nog veel dommer om schulden te maken, en daarna afhankelijk te zijn van zulke bureau's.
Julie heeft gewoon gelijk, en is zeker niet dom.
Dat dus, dank je. :mrgreen:

S.Warnaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 okt 2016 15:52

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door S.Warnaar »

Aangezien jullie beiden geen idee hebben hoe deze schuld is ontstaan kunnen jullie daar niet over oordelen.
Julie4444 schreef: Je hebt het over geld voor een scooter, maar dat geld zou er helemaal niet moeten zijn voor een scooter, omdat dat naar de schuldeisers zou moeten zijn gegaan. Dat die schuldeiser het zat is kan ik me ook heel goed voorstellen, en dat ze beslag leggen is volledig terecht.
Ja en daar heb ik dus klachten over, volgens de bewindvoerder waren overal betalingsregelingen getroffen en dat blijkt dus niet zo te zijn achteraf.
En alle post en andere contacten met deurwaarders gaat allemaal via de bewindvoerder dus het is moeilijk zelf te controleren, ik hoor pas wat als het al fout gegaan is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

S.Warnaar schreef:.......Myrtax Bewindvoering heeft keer op keer geen contact met schuldeisers en schuldeisers raden mij aan om een andere bewindvoerder te nemen.
Iedere bewindvoerder heeft de verplichting( op zich genomen) om contact met de schuldeiser ( s) te houden
.........schuldeiser aangeschreven en schuldeiser heeft een overzicht opgestuurd van de nog openstaande schuld.
Na contact met de schuldeiser blijkt dat er na het opsturen van het overzicht totaal geen contact meer is geweest vanuit Myrtax en dat dus na 5 maanden geen gehoor besloten is beslag te leggen op mijn loon.
Dit is een schandalige werkwijze van deze bewindvoerder, met alle gevolgen vandien!
Myrtax geeft zelf aan dat dit hun zeker is aan te rekenen
Zeker! Dit is zeer nalatig en kwalijk!
ben er klaar mee ik sta op het punt er een rechtzaak van te maken en ik hoop dat ik met mijn verhaal kan voorkomen dat andere mensen in dezelfde situatie komen door nalatigheid van Myrtax Bewindvoering.
Dit zou ik zeker doen! Probeer via de rechter deze bewindvoerder te ontslaan en probeer tegelijkertijd een ander voor te dragen en diens bereidheidsverklaring ondertekend en wel mee te nemen.
PS: er wordt als het goed is , naast het inlopen en aflossen van de schuld (en ) ook maandelijks gespaard voor de cliënt.
Dit mag gebruikt worden voor iets extra.s zoals bv inrichtingskosten of idd een scooter.
TS verwijten dat hij stom is is zinloos en onnodig kwetsend . Je weet niet hoe het zover is gekomen immers en geloof mij, ik weet wat ik zeg.
Heb jaren zitten klooien met de bewindvoerder van mijn dochter ; na zijn wanbeleid uiteindelijk kunnen laten ontslaan, na een hoop onmacht, woede , frustraties en dure advokaten... en al haar spaargeld was " verdampt " :cry:
De nieuwe kon " puinruimen " ....en i.d.d ook sparen, dit moet nl.

Moneyman
Berichten: 31207
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gaat het hier eigenlijker Wsnp of besvhermingsbewind?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door berndv »

Moneyman schreef:Gaat het hier eigenlijker Wsnp of besvhermingsbewind?
ik neem aan vrijwillig beschermingsbewind:
S.Warnaar schreef:Eind 2014 heb ik mij aangemeld bij Myrtax Bewindvoering
S.Warnaar schreef:als ik in de schuldhulpverlening terecht kon ... ( achteraf bleek dat ik helemaal de schuldhulpverlening niet in kon ivm openstaande boetes)
Moederslink schreef:Probeer via de rechter deze bewindvoerder te ontslaan en probeer tegelijkertijd een ander voor te dragen en diens bereidheidsverklaring ondertekend en wel mee te nemen.
waarom via een rechter? vrijwillig bewind mag je toch stoppen wanneer je wilt? Ik kan er naast zitten hoor, heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad en er zijn wel meer kromme regels in nederland.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door joris21 »

Dit zou ik zeker doen! Probeer via de rechter deze bewindvoerder te ontslaan en probeer tegelijkertijd een ander voor te dragen en diens bereidheidsverklaring ondertekend en wel mee te nemen.
PS: er wordt als het goed is , naast het inlopen en aflossen van de schuld (en ) ook maandelijks gespaard voor de cliënt.
Dit mag gebruikt worden voor iets extra.s zoals bv inrichtingskosten of idd een scooter.
TS verwijten dat hij stom is is zinloos en onnodig kwetsend . Je weet niet hoe het zover is gekomen immers en geloof mij, ik weet wat ik zeg.
Heb jaren zitten klooien met de bewindvoerder van mijn dochter ; na zijn wanbeleid uiteindelijk kunnen laten ontslaan, na een hoop onmacht, woede , frustraties en dure advokaten... en al haar spaargeld was " verdampt " :cry:
De nieuwe kon " puinruimen " ....en i.d.d ook sparen, dit moet nl.

Wordt er ook voor mij gespaard?

Ja, indien mogelijk zal er een spaarpotje worden gecreëerd. Het spaargeld kan worden gebruikt voor extra, onvoorziene uitgaven of als extra voor de aflossing van schulden.


Dus conclusie er kunnen ook schulden mee afgelost worden en dat balletje ligt dan toch echt bij de bewindvoerder als jij teveel schuld hebt mag dat gewoon gebruikt worden voor de aflossing van je schuld en dat gaat dan echt boven een nieuwe scooter.

[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door joris21 »

Zolang dat naar de schuldeisers is gegaan is er niks mis.
Heb liever dat de schuldeisers betaald worden dan dat ze spaargeld heeft.
Of zou je het als ondernemer ook leuk vinden dat je akkoord moet gaan met minder als wat je tegoed hebt, om alsnog wat van je geld te zien.
Als je een paar van die klanten hebt ben je zo failliet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

joris21 schreef:Zolang dat naar de schuldeisers is gegaan is er niks mis.
Heb liever dat de schuldeisers betaald worden dan dat ze spaargeld heeft.......
Natuurlijk worden sowieso de schuldeisers afgelost , maar daarnaast moet er gespaard worden! . Dit zijn bewindvoerders verplicht nl.
Dit kan gebruikt worden voor extra , zoals bv een fiets, en ja een scooter , maar ook bv herinrichtingskosten...
Tel eens tot 10, Joris....als je niet weet hoe het werkt reageer dan niet :evil:

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door joris21 »

Dit kan gebruikt worden voor extra's ja maar ook voor de aflossing dat hangt van de bewindvoerder af en de schuld

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

Ter info: spaargeld is verplicht , nogmaals, dit wordt niet/ nooit gebruikt om extra af te lossen. Zodra cliënt klaar is moet hij spaargeld/ een buffertje achter de hand hebben om een nieuwe start te maken of tussentijds iets extra.s aan te schaffen . Verder ben ik er nu klaar mee.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door joris21 »

DIt lijkt me toch duidelijk of niet
Dus het is niet zoals jij zegt zo staat het op diverse sites

Wordt er ook voor mij gespaard?

Ja, indien mogelijk zal er een spaarpotje worden gecreëerd. Het spaargeld kan worden gebruikt voor extra, onvoorziene uitgaven of als extra voor de aflossing van schulden.

Krijg ik inzage in mijn financiële zaken?

Ja, elke maand ontvangt u een overzicht in de vorm van een bankafschrift van de bank. Dit afschrift wordt u automatisch toegezonden.


BRON: http://www.pbfdenhelder.nl/veel-gestelde-vragen.html

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:Ter info: spaargeld is verplicht , nogmaals, dit wordt niet/ nooit gebruikt om extra af te lossen. Zodra cliënt klaar is moet hij spaargeld/ een buffertje achter de hand hebben om een nieuwe start te maken of tussentijds iets extra.s aan te schaffen . Verder ben ik er nu klaar mee.
En dat spaargeld dient voor noodzakelijke extra uitgaven, zoals een wasmachine of koelkast, nietwaar?

Een nieuwe scooter is helemaal niet noodzakelijk, dus dat geld had naar de schuldeisers moeten gaan. Het is natuurlijk vervelend voor TS, maar schulden maken ben je zelf bij, en dat die schuldeiser beslag legt is (voor de derde keer) volledig terecht.

Vervelend: ja.
Terecht: absoluut.

Het is altijd makkelijk praten natuurlijk, maar menig ondernemer is failliet door wanbetalers, dus hoe sneller zij hun geld krijgen, des te beter. Dat is ook beter voor de schuldenaar, die in beginsel bijna altijd de oorzaak is van het probleem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:..........Natuurlijk betekent dat niet dat het bij jouw bewindvoerder allemaal goed gaat, maar dat wil niet zeggen dat jij nergens verantwoordelijkheid hebt gehad.
Dat is evident en zinloos kwetsend om het er in te wrijven
Je hebt het over geld voor een scooter, maar dat geld zou er helemaal niet moeten zijn voor een scooter, omdat dat naar de schuldeisers zou moeten zijn gegaan.

Er moet gespaard worden en in overleg met de bewindvoerder kan dit worden uitgegeven en ja dit mag ook aan een scooter zijn.
Dat die schuldeiser het zat is kan ik me ook heel goed voorstellen, en dat ze beslag leggen is volledig terecht.
Die schuldeiser werd het zat na 5 maanden niets vd bewindvoerder te hebben gehoord. Dat is dus niet de schuld van TS. :mrgreen:
Je vind het blijkbaar niet zo leuk dat ik simpelweg aangeef dat de oorzaak van deze problemen niet je bewindvoerder is, maar jij zelf. Als je me daarom vervolgens dom wenst te noemen siert dat je geenzins.
Was het maar zo simpel :mrgreen:
En of een nieuwe scooter wel of niet noodzakelijk was kan ik hiervandaan niet beoordelen. :o Dat zal in overleg moeten gaan met de bewindvoerder of is in overleg gegaan.
@joris 21: het resterende spaargeld wordt bij afsluiting meegegeven ad cliënt. Er moet sowieso spaargeld gereserveerd zijn.
En zijn er tussentijds nog moeilijkheden met 1 vd schuldeisers of hij is niet accoord gegaan met een finale kwijting dan kan daar eventueel nog een extra storting naar worden gedaan. Sowieso is de BD altijd preferent dus die zal de volledige schuld terugbetaald krijgen.
PS : een excuus richting je kwetsende opmerking richting mijn dochter vind ik wel zo correct. :evil:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Julie4444 schreef: Een nieuwe scooter is helemaal niet noodzakelijk, dus dat geld had naar de schuldeisers moeten gaan. Het is natuurlijk vervelend voor TS, maar schulden maken ben je zelf bij, en dat die schuldeiser beslag legt is (voor de derde keer) volledig terecht.
En als een scooter/brommer/auto nu nodig is voor (behoud van) werk?
Dan is dat m.i. geen onredelijke uitgave.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Waarschuwing voor Myrtax Bewindvoering

Ongelezen bericht door joris21 »

het resterende spaargeld wordt bij afsluiting meegegeven ad cliënt. Er moet sowieso spaargeld gereserveerd zijn.
Dat het resterende meegaat klopt, dat er spaargeld moet zijn klopt niet want SCHULDEISERS gaan gewoonweg voor simpel zat.
En als er met dat spaargeld een groot deel betaald kan worden zal dat ook gebeuren een scooter of auto is geen eerste levensbehoefte .

En daarbij 4k spaargeld voor een scooter dan zal de bewindvoerder ook zeggen voor 1000 heb je ook een scooter en 3k gaat naar de schuldeisers.
Schuldhulp of bewindvoering de schuldeisers gaan voor op wat jij wilt zo werkt het gewoon.

Gesloten