LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Mucha

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door joris21 »

Overdrijven is ook een vak. Een stuk kip dat echt rauw (lees ongebakken) was geweest, was de kok, of de bediening echt wel op gevallen.
Bovendien, maak jij nooit een fout ?
Hij overdrijft graag en is altijd de fout van de ondernemer, terwijl ie zelf weet ik hoeveel fouten maakt met compleet fout advies en mensen op het verkeerde been zet.

BL2
Berichten: 5017
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:Ik denk toch niet dat een kind van onder de 5 zelfstandig kip kan snijden, en uit zichzelf aan kan geven dat het vlees niet goed is.

Die zal eerder een jaar of 12 geweest zijn
Denk zomaar dat een kind van 4 jaar ook wel zelf haar kipfilet in stukjes kan snijden. Nergens staat dat de dochter al een jaar of 12 was. De dochter was dus waarschijnlijk tussen de 3 en 23 jaar oud, maar ook dit staat niet vast :D :lol: :D

Verder denk ik serieus dat alles nu wel over deze wel of niet geheel dode kip geschreven is, waarbij de strekking is dat het restaurant netjes heeft gereageert, de klacht zeer serieus heeft genomen en goed heeft opgelost. De mail van het restaurant is ook netjes en vooral eerlijk te noemen.
Dat de kok niet op staande voet is ontslagen lijkt me logisch, dat het restaurant een gratis maaltijd wil weggeven als TS nog eens langskomt, valt zeer te waarderen, ondanks de poging van TS en enkele andere heethoofden alhier om het restaurant "tot de grond toe" te willen beschadigen en afbranden.

Mucha

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door kweenie »

De discussie over rauw versus niet gaar is tamelijk irrelevant, omdat bij kip beide niet goed zijn. (Waarbij je wel het vermoeden kunt hebben dat de kip behoorlijk niet-gaar zal zijn geweest, als een kind er al vragen over stelt)

Van niet-gare kip kan je immers behoorlijk ziek worden. Niet alleen kleine kinderen en ouderen. Zelf twee weken geleden nog meegemaakt dat een kennis een paar dagen ziek op bed heeft gelegen na het eten van niet-gare stukjes kip. En dat was een sportieve jongeman, dus niet bepaald een risicogroep.

Een kok 'hoort' dus juist bij kip extra goed te controleren of de kip gaar lijkt. Dat kan een keer misgaan natuurlijk. Maar vooral dat er op de avond zelf zo luchthartig over is gedaan, laat m.i. zien dat ze blijkbaar niet echt op de hoogte zijn of waren van hoe ernstig niet-gare kip is. Dat het wat anders is dan een steak die rare is in plaats van well done of zo.

Dat ze er later in de mail alsnog op correcte wijze op terug zijn gekomen is mooi, en je kunt de boel natuurlijk nooit terugdraaien, maar toch zou ik als klant niet echt blij mee zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5520
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Rauwe kip voor geschoteld (Vino e pane) Houten

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk offtopic berichten gaat de Moderator over tot het sluiten van het topic.

Gesloten