LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met schulden emigreren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

moederslink schreef: Als het goed is is er ook gespaard en dit kan gebruikt worden om te verhuizen , zeker toe te juichen als het een goedkopere woning is waardoor er meer afgelost kan worden aan de schuldeisers , binnen Nederland is dit toegestaan . Naar België ? Dat weet ik niet ( zeker ) .
Waar je ook woont , je bent en blijft gebonden aan je bewindvoerder , net zolang tot je schuldenvrij bent verklaard en een schone lei hebt.
Ik lees nu , links en rechts, verschillende reacties van je die , vind ik , nogal ongenuanceerd en te stellig zijn.
Misschien even rustiger en beter tot 10 tellen voor je maar van alles neerplempt? Het is m.i. onmogelijk om welke TS dan ook te kennen , laat staan er een oordeel over hebben. Mening? OK ! Oordeel ? Niet OK !

Precies en TS heeft al een heel goed de schulden een deel afgelost. Oordeel pas als je weet hoe dat komt. Niemand weet het alleen TS. Is trouwens ook veel lef voor nodig om dat op een forum neer te zetten.

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Mijn bewindvoerder heeft er geen ervaring mee en gaat info inwinnen bij collega's. De reden van mijn schulden is dat ik in 2000 een leuke jongen leerde kennen dacht ik.... een lover boy dus!!! In juni 2002 ben ik eindelijk weg kunnen komen daar

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Nu woon ik op de grens van België maar als ik in België ga wonen heb ik een groter huis voor ongeveer hetzelfde geld en recht op Belgisch kindergeld! Hier krijg ik ong 1000 euro per 3 maanden in België 1115 per maand en nog extra omdat mijn 3 jongens autistisch zijn. Dit geld in België nml als handicap.ook is de scholing en begeleiding voor mijn jongens beter in België dan hier.

Proudmama
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 okt 2016 13:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Proudmama »

Ik moet zowiezo verhuizen of dat nu in Maastricht is of na België! ! Ik heb een aangepaste woning nodig nml. Maar als ik financieel kijk ben ik in België beter af en sneller schuldenvrij! En qua scholing en begeleiding ben ik ook beter af in België. ... en een betere woning met meer ruimte is zo aantrekkelijk met 5 kids!!!!

Moneyman
Berichten: 30477
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat klinkt als een paar hele goede redenen :wink: succes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

Proudmama schreef:Ik moet zowiezo verhuizen of dat nu in Maastricht is of na België! ! Ik heb een aangepaste woning nodig nml. Maar als ik financieel kijk ben ik in België beter af en sneller schuldenvrij! En qua scholing en begeleiding ben ik ook beter af in België. ... en een betere woning met meer ruimte is zo aantrekkelijk met 5 kids!!!!
Proudmama schreef:Nu woon ik op de grens van België maar als ik in België ga wonen heb ik een groter huis voor ongeveer hetzelfde geld en recht op Belgisch kindergeld! Hier krijg ik ong 1000 euro per 3 maanden in België 1115 per maand en nog extra omdat mijn 3 jongens autistisch zijn. Dit geld in België nml als handicap.ook is de scholing en begeleiding voor mijn jongens beter in België dan hier.
Moneyman schreef:Dat klinkt als een paar hele goede redenen :wink: succes!
Mee eens!
Stoer en dapper van je! Ik hoop dat dit gaat lukken , des te eerder ben je ook vd schuld af. Veel geluk met alles !

witte angora
Berichten: 31229
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk, dan krijg je dus ineens een beeld over het hoe of wat.

Als je ieder jaar 7000 euro wist af te lossen, dan is die laatste 5000 eigenlijk ook niet meer zo'n probleem. Nog een jaartje je tanden op elkaar bijten dus. Als je dan ook nog meer in je handen krijgt zal dat alleen maar sneller gaan. Zeker als je per 3 maanden gezien 2300 + extra krijgt in België. Dan zou dat, financieel gezien, geen probleem mogen zijn denk ik.

Natuurlijk weet ik niet welke correspondentie je met je bewindvoerder hebt gehad. Heb je voor hem al een staatje gemaakt wat je gemiddeld per maand meer krijgt als je daar woont? Kun je aantonen dat je er op vooruit gaat? Het grotere huis zou je kunnen vertalen als 'beter geschikt'. Want in feite is dat het ook met meerdere autistische kinderen, ze hebben allemaal een eigen plekje nodig waar ze op hun manier kunnen ontprikkelen als het nodig is. Misschien dat, als je dit soort dingen helder op papier hebt staan, dit de bewindvoerder of wie er dan ook over gaat, sneller over de streep kan trekken. Vooral omdat 2 x verhuizen, één keer nu naar Maastricht en later naar België jou ook niet gaat helpen.

Succes!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:Kijk, dan krijg je dus ineens een beeld over het hoe of wat.
Dat bedoel ik dus ! Ieder verhaal heeft altijd 2 kanten .
Het zou toe te juichen zijn als reageerders eens wat minder snel met hun ( voor ) oordeel komen. Even tot 10 tellen en vooral goed lezen en het ook ve andere kant bekijken ( het in ieder geval proberen :!: ) .

alfatrion
Berichten: 21965
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Kijk, dan krijg je dus ineens een beeld over het hoe of wat.
Eigenlijk wel erg dat dat kennelijk nodig is.

BL2
Berichten: 4885
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door BL2 »

En heeft Proudmama ook nog een baan. Een groot huis, wonen in het buitenland met 5 kinderen en verder zie ik alleen schulden, kindergeld en nog betere toelages (en uitkering ?) voorbij komen........

Eigenlijk wordt alles betaald door de gemeenschap, lees de werkende welke niet 5 kinderen heeft en met een kleine woning in een mindere buurt in Nederland zonder schulden tevreden is.

alfatrion
Berichten: 21965
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:En heeft Proudmama ook nog een baan.
Wat is dit nu voor rare opmerking. Jij dacht dat TS gemiddeld 7000 euro per jaar kan aflossen op een bijstandsuitkering?

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

Nou hij heeft wel een punt toch, verhuizen naar België i.v.m. groter huis en 3x zoveel uitkering voor kids als hier dus uiteindelijk betaald de overheid onderhand haar schuld ja.
Maar blijf het frapant vinden toch veel kinderen willen en dan flink in de schulden komen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef:
BL2 schreef:En heeft Proudmama ook nog een baan.
Wat is dit nu voor rare opmerking. Jij dacht dat TS gemiddeld 7000 euro per jaar kan aflossen op een bijstandsuitkering?

Sommige mensen lezen nou eenmaal anders dan een beetje normaal iemand. Als je op een forum zit om af te katten doen ze dat nou eenmaal.

Ik vind dat TS best trots op zichzelf mag zijn met de aflossingen die zij al gedaan heeft.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

joris21 schreef:Nou hij heeft wel een punt toch, verhuizen naar België i.v.m. groter huis en 3x zoveel uitkering voor kids als hier dus uiteindelijk betaald de overheid onderhand haar schuld ja.
Maar blijf het frapant vinden toch veel kinderen willen en dan flink in de schulden komen.

Hebben we het eeuwige kat persoontje weer. De kinderen zijn er al.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

De schuld was er ook eerder die is niet van deze week alleen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door ciske »

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie.

joris21
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 okt 2016 18:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door joris21 »

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geruzie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door moederslink »

joris21 schreef:De schuld was er ook eerder die is niet van deze week alleen
De schuld is ontstaan rond 2002 dus zij is al 14 jaar ah aflossen en veel per maand !
In België krijg je kennelijk meer kindertoeslag o.i.d dus meer aflossingscapaciteit.
Een compliment richting TS eens uit je strot wurmen ?
joris21 schreef: grote jongen wil je nu een koekje
waarheid is hard voor sommige.
Hoe oud ben je??
die leugens die jij constant verkondigd zullen we ook eens gaan melden dan
Ik ken geen leugens van Ciske...jij kennelijk wel hoewel je hier pas sinds kort reageert :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31229
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

Tijd dat de moderator met zijn bezem langs komt.

BL2
Berichten: 4885
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door BL2 »

Ruim 1100 euro kindergeld per maand beuren, dat is veel meer dan in Nederland en allemaal Belgisch gemeenschaps geld alwaar Proudmama nog nooit een cent aan de economie heeft bijgedragen. Voor zo'n bedrag moeten vele zich 2 weken uit de naad werken......
Uiteindelijk betaald de Belgische bevolking ( een deel van ) de schulden van een Nederlander.

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 okt 2016 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige, niet-respectvolle opmerking.

Gesloten