LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen nummerbehoud en hogere abonnementskosten Ben

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maudk

Geen nummerbehoud en hogere abonnementskosten Ben

Ongelezen bericht door maudk »

In augustus heb ik een telefoon met abonnement besteld bij ben, hierbij heb ik nummerbehoud aangevraagd. Ik heb nu na twee maanden eindelijk bericht ontvangen van Ben, maar ik heb alsnog een ander nummer gekregen.
De verklaring van Ben was dat mijn oude abonnement (bij Simpel) nog tot eind 2017 loopt, het is natuurlijk heel stom van mijzelf dat ik dit niet heb opgemerkt, ik dacht dat ik een abonnement had dat maandelijks opzegbaar was.
Ik heb in augustus een mail gekregen van Ben dat de aanvraag tot nummerbehoud in behandeling was en ik had verwacht dat ik ook een bericht zou krijgen als dit niet door zou gaan, maar dit bericht heb ik niet gekregen. Als ik dit eerder had geweten had ik het abonnement nog kunnen annuleren, maar nu heb ik dus dubbele abonnementskosten.
In een pdf bestand dat ik van Ben heb ontvangen staat het volgende "Als je nummerbehoud hebt aangevraagd dan gaat het nieuwe abonnement pas in op de dag dat het oude abonnement uit de lucht gaat. ", door deze zin vind ik het raar dat mijn abonnement nu toch al ingaat, terwijl mijn oude abonnement dus nog loopt.
Daarnaast zijn de abonnementskosten hoger uitgevallen dan wat ik heb aangevraagd. Ik heb namelijk een abonnement van 8 euro afgesloten, maar ik heb nu automatisch 4G netwerk erbij gekregen wat ik dus niet heb aangevraagd, de kosten van mijn abonnement zijn daardoor nu 10 euro per maand.
Nou zijn dit natuurlijk geen enorm hoge kosten, maar ik vind het toch vervelend dat ik meer moet betalen dan wat ik heb aangevraagd.

Omdat ik zelf heb gemist dat mijn contract bij mijn oude provider nog een jaar loopt, weet ik niet in hoeverre ik in mijn recht sta met mijn klachten.
Heeft iemand advies voor mij over hoe ik deze situatie zou kunnen oplossen?
Bij voorbaat dank.

berndv

Re: Geen nummerbehoud en hogere abonnementskosten Ben

Ongelezen bericht door berndv »

maudk schreef:In augustus heb ik een telefoon met abonnement besteld bij ben, hierbij heb ik nummerbehoud aangevraagd. Ik heb nu na twee maanden eindelijk bericht ontvangen van Ben, maar ik heb alsnog een ander nummer gekregen.
De verklaring van Ben was dat mijn oude abonnement (bij Simpel) nog tot eind 2017 loopt, het is natuurlijk heel stom van mijzelf dat ik dit niet heb opgemerkt, ik dacht dat ik een abonnement had dat maandelijks opzegbaar was.
Ik heb in augustus een mail gekregen van Ben dat de aanvraag tot nummerbehoud in behandeling was en ik had verwacht dat ik ook een bericht zou krijgen als dit niet door zou gaan, maar dit bericht heb ik niet gekregen. Als ik dit eerder had geweten had ik het abonnement nog kunnen annuleren, maar nu heb ik dus dubbele abonnementskosten.
In een pdf bestand dat ik van Ben heb ontvangen staat het volgende "Als je nummerbehoud hebt aangevraagd dan gaat het nieuwe abonnement pas in op de dag dat het oude abonnement uit de lucht gaat. ", door deze zin vind ik het raar dat mijn abonnement nu toch al ingaat, terwijl mijn oude abonnement dus nog loopt.
Daarnaast zijn de abonnementskosten hoger uitgevallen dan wat ik heb aangevraagd. Ik heb namelijk een abonnement van 8 euro afgesloten, maar ik heb nu automatisch 4G netwerk erbij gekregen wat ik dus niet heb aangevraagd, de kosten van mijn abonnement zijn daardoor nu 10 euro per maand.
Nou zijn dit natuurlijk geen enorm hoge kosten, maar ik vind het toch vervelend dat ik meer moet betalen dan wat ik heb aangevraagd.

Omdat ik zelf heb gemist dat mijn contract bij mijn oude provider nog een jaar loopt, weet ik niet in hoeverre ik in mijn recht sta met mijn klachten.
Heeft iemand advies voor mij over hoe ik deze situatie zou kunnen oplossen?
Bij voorbaat dank.
Ten eerste dient BEN gewoon te leveren wat overeengekomen is in het contract. Als je een contract afsluit voor 8 euro, moeten ze geen 10 euro ongevraagd in rekening gaan brengen, ook niet als ze de dienst uitgebreid hebben, als jij niet om die uitbreiding gevraagd hebt.

Wat betreft de ingangsdatum is het even afhankelijk wat er op je contract staat. Vaak staat er bij de opmering dat het bij nummerbehoud geactiveerd wordt ook nog een uitsluiting dat dit wel binnen 4 maand plaats moet vinden, mits dit niet binnen 4 maand plaats vindt, zal het abonnement in ieder geval dan geactiveerd worden met een tijdelijk nummer. Maar dat is even afhankelijk van hoe dit afgesproken is in het contract. In de algemene voorwaarden kan ik niets over die termijnen vinden, wel kan ik vinden dat nummerbehoud geen ontbindende factor is om onder het abonnement uit te komen.

maudk

Re: Geen nummerbehoud en hogere abonnementskosten Ben

Ongelezen bericht door maudk »

Bedankt voor je reactie!
Ik heb nogmaals gebeld met Ben, zij vertelden me inderdaad dat het nummerbehoud binnen 60 dagen moest verlopen en dat ik daarom een tijdelijk nummer heb gekregen. Niets aan te doen dus, gelukkig zijn beide abonnementen niet heel duur.
De hogere abonnementskosten ga ik wel nog achteraan.

Gesloten