LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix beboet mij voor eigen fouten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MichelleGijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2016 14:00

Dynafix beboet mij voor eigen fouten

Ongelezen bericht door MichelleGijs »

Beste,

Ik ben het niet eens met een prijsopgave die mij is gegeven door het bedrijf Dynafix. Ik zal mijn situatie zo kort en bondig mogelijk proberen te omschrijven.
Op vakantie is mijn telefoonscherm kapot gegaan. Mijn reisverzekering wist hiervan en ik kreeg toestemming om mijn scherm (Samsung S6, in januari gekocht) te laten repareren. Hiervoor ben ik naar het Samsung Repair Center in Eindhoven gegaan, zodat de garantie van mijn telefoon niet zou vervallen. Deze kosten zouden 175 euro bedragen en ook de reisverzekering was hiervan op de hoogte. Bij het Repair Center kreeg ik te horen dat de schermen niet op voorraad waren. Ik zou mijn telefoon op moeten sturen naar het reparatiecentrum waar zij mee werken (Dr. Mobile, bij ophalen was dit Dynafix). Deze afspraak was in te plannen op de site van Samsung zelf.
De afspraak was ingepland en ze hebben hem maandag opgehaald. Dinsdag kreeg ik de prijsopgave en daar schrok ik enorm van. Ik had drie opties waar ik uit kon kiezen: een nieuw model telefoon (S7) voor een gereduceerde prijs van 378,98 euro, ik kon hem voor 60 euro ongerepareerd terug krijgen of ik kon er afstand van doen.

Mijn scherm kon niet gerepareerd worden, omdat ook zij een tekort hebben aan schermen. Maar de prijs van een nieuw model telefoon is dus 2 keer zo duur als de kosten van een scherm. Daarnaast wist ik er niet van dat ook zij een tekort aan deze schermen hadden (ik was door het officiële Repair Center van Samsung hierheen verwezen). Daarom ben ik het dus niet eens met de prijsopgave die mij is geboden, want ik wil ook geen 60 euro betalen want ik heb mijn telefoon opgestuurd met de intentie om hem te laten maken.

Nu is mijn vraag: Wat zijn hierin mijn rechten als consument? Moet ik nu toch voor een van de opties kiezen waar ik het niet mee eens ben, omdat ik anders mijn telefoon kwijt raak? Hebben jullie zoiets al eerder meegemaakt?
Van zowel Samsung als Dynafix krijg ik te horen dat ze niets aan deze 3 opties kunnen veranderen, terwijl ik zelf dus nooit om zo'n update vroeg. Ik wilde gewoon een werkende telefoon zonder barstje in mijn scherm.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Dynafix beboet mij voor eigen fouten

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dit is een lastige kwestie. Bij mijn weten is er geen wet die expliciet stelt hoelang onderdelen leverbaar moeten zijn na aankoop.

De prijs van reparatie is 175 euro en ik begrijp dat deze vergoed wordt door de reisverzekering. De nieuwe telefoon kost dan 200 euro en daarbij zit dan ook een nieuwe garantie termijn. Mijn inziens een redelijk aanbod.

Sowieso zou ik u aanraden om de reisverzekering te bellen om te kijken hoe zij hiermee om willen gaan. Wellicht keren zij u de 175 euro gewoon uit of zelfs een hogere bedrag omdat de scahde die u geledne heeft hoger uit blijkt te vallen omdat reparatie niet mogelijk blijk te zijn.

Ook kunt u uw rechtsbijstand eens bellen om te kijken of zij u meer kunnen vertellen of uw rechten en hoe dit jurisch in elkaar zit. Heeft u die niet, dan kunt u langs het juridisch loket gaan. normaliter is daar het eerste gesprek gratis (geloof ik, kijk het anders eerst even na).

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Dynafix beboet mij voor eigen fouten

Ongelezen bericht door thecure »

Ik denk dat TS dit niet meer gaat lezen, meer dan een jaar na de post.

Gesloten