LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Badkamer + Toilet Plaatsen kosten
Badkamer + Toilet Plaatsen kosten
We hebben iemand gevonden om de badkamer en toilet te laten plaatsen maar nu ben ik enorm geschrokken van de prijs.
Badkamer en toilet zijn al gesloopt.
De inrichting, (hangend) toilet, wastafel, vloer- en wandtegels, inbouwdouce etc. leveren wij zelf aan. De badkamer is circa 5 m2. Dus de aannemer moet alleen leidingen verleggen, nieuw elektra, materiaal voor lijm en voeg, elektrische vloerverwarming, nieuw plafond met inbouwverlichting en zijn arbeidsuren.
Wat zou dit maximaal mogen kosten?
De inrichting, (hangend) toilet, wastafel, vloer- en wandtegels, inbouwdouce etc. leveren wij zelf aan. De badkamer is circa 5 m2. Dus de aannemer moet alleen leidingen verleggen, nieuw elektra, materiaal voor lijm en voeg, elektrische vloerverwarming, nieuw plafond met inbouwverlichting en zijn arbeidsuren.
Re: Badkamer + Toilet Plaatsen kosten
Vertel eens, wat rekend deze klusjesmansander30 schreef:We hebben iemand gevonden om de badkamer en toilet te laten plaatsen maar nu ben ik enorm geschrokken van de prijs.
En dat "alleen" lijkt me nog een leuke klus......
Een offerte opvragen via kassa. Het moet niet gekker worden.
Je kunt beter twee of drie klusjesmannen vragen een offerte te maken.
nee, radarcrazyme schreef:Een offerte opvragen via kassa.
ik vermoed dat je een offerte van zo rond de 5000 euro zal krijgen. dat heb ik laatst bij bekende van mij ook gezien. die heeft ook een aantal verschillende offertes aangevraagd.
Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder vind om eerst je oude badkamer te slopen en dan pas te gaan kijken wat het installeren van je nieuwe badkamer kost
Ik moet wel zeggen dat ik het bijzonder vind om eerst je oude badkamer te slopen en dan pas te gaan kijken wat het installeren van je nieuwe badkamer kost
Ik vraag niet om een offerte hoor. Ik ben gewoon benieuwd wat dit ongeveer moet gaan kosten als referentie.crazyme schreef:Een offerte opvragen via kassa. Het moet niet gekker worden.
Maar goed, vrijdag komt een andere aannemer kijken.
€9000BL2 schreef:Vertel eens, wat rekend deze klusjesmansander30 schreef:We hebben iemand gevonden om de badkamer en toilet te laten plaatsen maar nu ben ik enorm geschrokken van de prijs.
poeh dat best veel.
dan heeft hij er dus gewoon eigenlijk geen zin in. of te druk met ander werk
dan heeft hij er dus gewoon eigenlijk geen zin in. of te druk met ander werk
-
Gezien de geringe informatie over de situatie die je geeft kan ik er niet veel zinnigs over melden...
Nou ja, niet helemaal eigenlijk :
Gemiddeld genomen kan men stellen dat het opleveren van een badkamer onder ideale omstandigheden ergens tussen de €4000 en € 5000 kost.
Natuurlijk is het helemaal afhankelijk van wat er moet gebeuren en zit daar een variabele factor in.
Ik hoop inderdaad niet dat je de badkamer al volledig gestript hebt en daardoor ineens zonder badkamer zit, lijkt me toch lastig...
Nou ja, niet helemaal eigenlijk :
Gemiddeld genomen kan men stellen dat het opleveren van een badkamer onder ideale omstandigheden ergens tussen de €4000 en € 5000 kost.
Natuurlijk is het helemaal afhankelijk van wat er moet gebeuren en zit daar een variabele factor in.
Ik hoop inderdaad niet dat je de badkamer al volledig gestript hebt en daardoor ineens zonder badkamer zit, lijkt me toch lastig...
Euro 9000,00
Dat is bizar. Ik zou maar heel gauw een paar andere aannemers uitnodigen voor een vrijblijvende offerte.
En tip: Doe net alsof ze de eerste zijn, noem dit bedrag niet ! (Anders zeggen ze Euro 8000,00, terwijl het ongeveer Euro 3000,00 eigenlijk nog aan de prijs is.....) Wij betaalden ongeveer 2250,00 inclusief sloopwerk voor even grote badkamer, ook alle artikelen zelf gekocht, maar geen elektrische verwarming. En dat niet bij een of andere "niet NL" beunhaas.......
sander30 schreef:€9000BL2 schreef:Vertel eens, wat rekend deze klusjesmansander30 schreef:We hebben iemand gevonden om de badkamer en toilet te laten plaatsen maar nu ben ik enorm geschrokken van de prijs.
@sander30
Of je hebt een schrijffout gemaakt, dat de badkamer 50 m2 is, of de installateur werkt met gouden gereedsschap.
Aan hand van de prijs kan je zelf al opmerken, dat er iets niets klopt.
Om er een prijs op te maken is jou info te weinig, maar stuur deze goudjongen snel de laan uit.
Gewoon verschillende offertes opvragen, en de betrouwbare uitkiezen, dan komt het wel goed.
9.000 ex materiaal, dus alleen manuren en wat slijtage aan materiaal als er bijvoorbeeld gefreesd moet worden in muren, is wel ruig voor zo'n kleine badkamer. Aan de andere kant, als jij al het materiaal levert, geeft dat minder omzet voor de installateur van keuze, op het materiaal verdienen ze ook altijd wel wat, iets wat normaliter het geschatte aantal uren wel wat drukt. Maar leidingen frezen, een hangend toilet, vloerverwarming, een plafond inclusief verlichting, en alle andere elektra is ook wel een aardige klus. Ik bedoel, het is niet even overtegelen, staande wcpot vervangen, en een wastafeltje ophangen. Ik zou eerder denken aan de helft, dus 4500 als het wit gedaan wordt door een betrouwbare middelgrote installateur.
Het is misschien wel zoals je hier schrijft, dat er gewoon overwegend wordt.sjohie schreef:9.000 ex materiaal, dus alleen manuren en wat slijtage aan materiaal als er bijvoorbeeld gefreesd moet worden in muren, is wel ruig voor zo'n kleine badkamer. Aan de andere kant, als jij al het materiaal levert, geeft dat minder omzet voor de installateur van keuze, op het materiaal verdienen ze ook altijd wel wat, iets wat normaliter het geschatte aantal uren wel wat drukt. Maar leidingen frezen, een hangend toilet, vloerverwarming, een plafond inclusief verlichting, en alle andere elektra is ook wel een aardige klus. Ik bedoel, het is niet even overtegelen, staande wcpot vervangen, en een wastafeltje ophangen. Ik zou eerder denken aan de helft, dus 4500 als het wit gedaan wordt door een betrouwbare middelgrote installateur.
Sleuven kunnen makkelijk in tegels gevreesd worden.
De badkamer een toilet is al gesloopt, dus deze werkzaamheden hoef de installateur niet meer te doen.
Ik moest lachen De laatste tip is het beste wat je kan doen.beusen schreef:[Of je hebt een schrijffout gemaakt, dat de badkamer 50 m2 is, of de installateur werkt met gouden gereedsschap.
Gewoon verschillende offertes opvragen, en de betrouwbare uitkiezen, dan komt het wel goed.
Tip: neem geen contact op met Renovatiegroep Uw Rechterhand BV uit Hendrik Ido Ambacht. Je doet bij dit bedrijf een verzoek om een klusjesman en het lijkt of je dan in zee gaat met Renovatiegroep Uw Rechterhand BV maar in werkelijkheid doe je zaken met een klusjesman die zijn vak absoluut NIET verstaat. Na de oplevering van onze zeer slecht uitgevoerde project (o.a. diverse lekkages) geven zij ‘niet thuis’ en hebben ons als een baksteen laten vallen. Gevolg: het project moet opnieuw gerenoveerd worden en de kosten (conform een Inspectierapport), ruim € 15.000,= zijn niet te verhalen!
Vreemd, groot deel van mijn tekst is verdwenen.........BL2 schreef:Euro 9000,00
Dat is bizar. Ik zou maar heel gauw een paar andere aannemers uitnodigen voor een vrijblijvende offerte.
En tip: Doe net alsof ze de eerste zijn, noem dit bedrag niet ! (Anders zeggen ze Euro 8000,00, terwijl het ongeveer Euro 3000,00 eigenlijk nog aan de prijs is.....) Wij betaalden ongeveer 2250,00 inclusief sloopwerk voor even grote badkamer, ook alle artikelen zelf gekocht, maar geen elektrische verwarming. En dat niet bij een of andere "niet NL" beunhaas.......
wow bedankt voor de vele reacties.
Het is overigens wel zo dat het om de badkamer gaat en de toilet op de begane grond. Deze is iets groter dan 1 m2. Beide krijgen een hangend toilet, nieuwe tegels, vloer, plafond etc. Dus echt alles nieuw.
Maar dan nog dachten wij zelf rond de 5000. Al het materiaal leveren wij zelf aan. Vandaar mijn geschrokken reactie op dit forum.
En ja, ze zijn al volledig gestript en nee, we wonen er gelukkig (nog) niet in
Uiteraard gaan we nu meerdere offertes aanvragen.
Het is overigens wel zo dat het om de badkamer gaat en de toilet op de begane grond. Deze is iets groter dan 1 m2. Beide krijgen een hangend toilet, nieuwe tegels, vloer, plafond etc. Dus echt alles nieuw.
Maar dan nog dachten wij zelf rond de 5000. Al het materiaal leveren wij zelf aan. Vandaar mijn geschrokken reactie op dit forum.
En ja, ze zijn al volledig gestript en nee, we wonen er gelukkig (nog) niet in
Uiteraard gaan we nu meerdere offertes aanvragen.
-
Maar die badkamer, komt die in de geplande ruimte, of hebben jullie ervoor gekozen een andere kamer als badkamer in te richten? In dat geval moeten de aansluitpunten verlegd worden. Inclusief de riolering. Alhoewel dat natuurlijk geen 9000 kost.
Had je van origine ook een hangend toilet? Zo nee, dan moet waarschijnlijk de riolering verplaatst worden, en het gat in de vloer waar nu de riolering zit moet dicht worden gemaakt. Dat zijn wat extra kostenposten. Maar weer geen 9000 natuurlijk.
Had je van origine ook een hangend toilet? Zo nee, dan moet waarschijnlijk de riolering verplaatst worden, en het gat in de vloer waar nu de riolering zit moet dicht worden gemaakt. Dat zijn wat extra kostenposten. Maar weer geen 9000 natuurlijk.
9000 is idioot hoog, de helft is al duur betaald, kijk eens rond voor een zzper, die rekent je de uren en niet meer, als die een week bezig is, wat al veel is denk ik zelf, kost het je niet meer dan een 2000,00 euro...
Zit je op de een of andere manier gebonden aan deze aannemer?
Ik weet nog toen ik mijn woning kost, werd ik ook flink afgezet omdat de aannemer enkel zaken deed met 1 sanitairboer en het koopcontract was al getekend. En of ik liet alles precies standaard. Of ik moet gouden bedragen betalen om opties er bij of er af te kiezen. Zelfs als ik de hele standaardkeuken of standaardtoilet bijvoorbeeld niet wou om het later elders te kopen, moest ik bijbetalen omdat er dan afvoeren en leidingen moesten worden afgedicht en mijn garantie ging er dan aan. Wat er af ging kreeg ik natuurlijk vrijwel geen korting op.
Het was nog erger. Bij het koopcontract zat nog een lijst met opties en toeslagen. Bijvoorbeeld tegels tot aan plafont €300. Maar koos je daarvoor, dan was het 300 euro alleen als toeslag, want tegels, materiaal, arbeidsloon, etc kwam er daarna nog bovenop. Dus werd al gauw 600. Take it or leave it. En wilde je een andere tegel? Dan gaat de oude tegel er af (=kosten, maar het huis stond er toen nog niet eens), en kreeg je vrijwel geen korting op de oude tegels, en begin je van scratch met de rekening daarvoor.
Ik weet nog toen ik mijn woning kost, werd ik ook flink afgezet omdat de aannemer enkel zaken deed met 1 sanitairboer en het koopcontract was al getekend. En of ik liet alles precies standaard. Of ik moet gouden bedragen betalen om opties er bij of er af te kiezen. Zelfs als ik de hele standaardkeuken of standaardtoilet bijvoorbeeld niet wou om het later elders te kopen, moest ik bijbetalen omdat er dan afvoeren en leidingen moesten worden afgedicht en mijn garantie ging er dan aan. Wat er af ging kreeg ik natuurlijk vrijwel geen korting op.
Het was nog erger. Bij het koopcontract zat nog een lijst met opties en toeslagen. Bijvoorbeeld tegels tot aan plafont €300. Maar koos je daarvoor, dan was het 300 euro alleen als toeslag, want tegels, materiaal, arbeidsloon, etc kwam er daarna nog bovenop. Dus werd al gauw 600. Take it or leave it. En wilde je een andere tegel? Dan gaat de oude tegel er af (=kosten, maar het huis stond er toen nog niet eens), en kreeg je vrijwel geen korting op de oude tegels, en begin je van scratch met de rekening daarvoor.