| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 247raamdecoratie.nl dubueze verkoopvoorwaarden
-
buitenlander66
247raamdecoratie.nl dubueze verkoopvoorwaarden
het betreft 247raamdecoratie.nl ,ik heb meetfout opgegeven en wilde dit gelijk na de betaling annuleren.
helaas was het niet mogelijk, en er is ook geen telefonich hulp in het weekend, waardoor je je geld kwijt bent.
Maandag het bedrijf gebeld, kreeg een arrogante dame aan de lijn, bestellingen die op maat gemaakt worden kunnen wij helaas niet veranderen, waarop ze vroeg met welke methoden ik betaald heb , de vrouw ging aan het bedrijf vragen wat de mogelijk heden zijn, eind van de dag een bericht waar je niet blij van wordt, lees onder de mailwisseling:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het een zeer dubieuze zaak, volgens u medewerkers kon ik wel de maten veranderen alleen de kleur niet, of de hele bestelling annuleren.
En annuleren kon ik het ook niet terwijl het wel kan in een werkweek, ik heb de bestelling in het weekend gedaan en raar dat een medewerker wel kon veranderen en u niet.
Gr.
Op 31 okt. 2016 5:57 p.m. schreef <[email protected]>:
247Raamdecoratie
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij moet ik u helaas mededelen dat het niet meer mogelijk is om de bestelling te wijzigen. Uw bestelling is gisteren automatisch in productie genomen door de fabriek.
Helaas kunnen wij hierin niets meer voor u betekenen. Wij raden u aan om het vervolg altijd de opgegeven maten en kleuren te controleren.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[naam door Moderator verwijderd]
247Raamdecoratie
Klantenservice Nederland
[contactgegevens door Moderator verwijderd]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dus mensen oppassen met bestellen en vooral na 18uur en in het weekend je bent dan gegarandeerd je geld kwijt als je een verkeerde afmeting opgeeft. service is ver te zoeken bij dit bedrijf.
helaas was het niet mogelijk, en er is ook geen telefonich hulp in het weekend, waardoor je je geld kwijt bent.
Maandag het bedrijf gebeld, kreeg een arrogante dame aan de lijn, bestellingen die op maat gemaakt worden kunnen wij helaas niet veranderen, waarop ze vroeg met welke methoden ik betaald heb , de vrouw ging aan het bedrijf vragen wat de mogelijk heden zijn, eind van de dag een bericht waar je niet blij van wordt, lees onder de mailwisseling:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik vind het een zeer dubieuze zaak, volgens u medewerkers kon ik wel de maten veranderen alleen de kleur niet, of de hele bestelling annuleren.
En annuleren kon ik het ook niet terwijl het wel kan in een werkweek, ik heb de bestelling in het weekend gedaan en raar dat een medewerker wel kon veranderen en u niet.
Gr.
247Raamdecoratie
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij moet ik u helaas mededelen dat het niet meer mogelijk is om de bestelling te wijzigen. Uw bestelling is gisteren automatisch in productie genomen door de fabriek.
Helaas kunnen wij hierin niets meer voor u betekenen. Wij raden u aan om het vervolg altijd de opgegeven maten en kleuren te controleren.
Met vriendelijke groet,
247Raamdecoratie
Klantenservice Nederland
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dus mensen oppassen met bestellen en vooral na 18uur en in het weekend je bent dan gegarandeerd je geld kwijt als je een verkeerde afmeting opgeeft. service is ver te zoeken bij dit bedrijf.
Re: 247raamdecoratie.nl dubueze verkoopvoorwaarden
het lastige is dat bestellingen op maat niet vallen onder de wet koop op afstand. Ik weet zo niet hoe het bedrijfsproces bij deze winkel er uit ziet, maar zoals ze het uitleggen gaan bestellingen vanuit hun systeem direct naar de fabriek, alwaar het product volgens de specificaties van de besteller gemaakt worden. Zo gauw de productie begonnen is, kan ik mij voorstellen dat annuleren niet aan de orde is. En als de fabriek 24/7 werkt en u bestelt op bijvoorbeeld vrijdagavond, dan zou het dus kunnen dat de productie op maandagmorgen al gestart is.buitenlander66 schreef:het betreft 247raamdecoratie.nl ,ik heb meetfout opgegeven en wilde dit gelijk na de betaling annuleren.
Gr.
247Raamdecoratie
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
247Raamdecoratie
Klantenservice Nederland
-
mh73
Toch moet een product tegenwoordig aan heel veel eisen voldoen, wil het niet onder het retourrecht vallen. Zo moet een product zodanig gepersonifieerd zijn, dat het niet meer verkoopbaar is aan iemand anders. Of dat hier het geval is, weet ik niet.
Dit is de uitzondering:
De consument heeft hier maten en kleuren op gegeven. Ik neem aan dat de consument hier volledig vrij in is, dan gaat de uitzondering helaas op.Artikel 6:230p aanhef en onder f, 1° BW schreef:De consument heeft geen recht van ontbinding bij een consumentenkoop betreffende:
de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn
Dus een rolgordijn van 224,5 cm breed en 109 cm hoog, bediening links, kleur 345 oranje zou volgens jou ook geen maatwerk kunnen zijn ?mh73 schreef:Toch moet een product tegenwoordig aan heel veel eisen voldoen, wil het niet onder het retourrecht vallen. Zo moet een product zodanig gepersonifieerd zijn, dat het niet meer verkoopbaar is aan iemand anders. Of dat hier het geval is, weet ik niet.
Dit lijkt mij het schoolvoorbeeld van maatwerk.
Dit hele onderwerp lijkt mij overigens een schoolvoorbeeld van een klant die notabene zelf de fout maakt, en dan vervolgens het bedrijf beschadigt wanneer ze zijn fout niet kunnen herstellen.
-
mh73
Ik ben het met je eens dat mensen vaak te snel en zonder iets te controleren op de bestelknop drukken, ja en dan achteraf klagen natuurlijk.crazyme schreef:Dus een rolgordijn van 224,5 cm breed en 109 cm hoog, bediening links, kleur 345 oranje zou volgens jou ook geen maatwerk kunnen zijn ?mh73 schreef:Toch moet een product tegenwoordig aan heel veel eisen voldoen, wil het niet onder het retourrecht vallen. Zo moet een product zodanig gepersonifieerd zijn, dat het niet meer verkoopbaar is aan iemand anders. Of dat hier het geval is, weet ik niet.
Dit lijkt mij het schoolvoorbeeld van maatwerk.
Dit hele onderwerp lijkt mij overigens een schoolvoorbeeld van een klant die notabene zelf de fout maakt, en dan vervolgens het bedrijf beschadigt wanneer ze zijn fout niet kunnen herstellen.
Toch gaat het herroepingsrecht soms verder dan je denkt, zie https://webwinkelrecht.nl/herroepingsre ... ok-alweer/
Ook denk ik dat de website niet voldoende aan de informatieplicht voldoet. De ACM heeft door torenhoge boetes uit te delen aan webwinkels, duidelijk gemaakt dat 'duidelijk vermelden op de website' niet is iets bij 'veelgestelde vragen' plaatsen of alleen in de algemene voorwaarden. Dat is wel wat 247raamdecoratie.nl doet wat betreft het vermelden van maatwerk. Ze hebben bij elk product een heel verhaal staan: gratis geleverd, hoogwaardige kwaliteit, enz., maar iets over maatwerk en ontbreken van retourrecht staat er niet bij.
Daarbij kun je er dus over twijfelen of bijvoorbeeld het bestellen van een neutraal rolgordijn in een neutrale maat (bijvoorbeeld ook verkrijgbaar bij de bouwmarkt) maatwerk is. Maar zoals eerder opgemerkt, ik weet niet precies wat TS besteld heeft, zou zomaar iets in oranje kunnen zijn.
Op zich heb je daar helemaal gelijk in, al proef ik gezien de zeer korte tijd tussen bestelling/betaling en het verzoek tot wijziging , ook een "niet willen herstellen."crazyme schreef:Dit hele onderwerp lijkt mij overigens een schoolvoorbeeld van een klant die notabene zelf de fout maakt, en dan vervolgens het bedrijf beschadigt wanneer ze zijn fout niet kunnen herstellen.
klopt, alleen de link die je geeft bevestigd alleen maar dat het hier dus juist wel om maatwerk gaat, het artikel geeft een voorbeeld van een webshop die iets als maatwerk classificeert omdat er 2 opties zijn qua maatvoering en/of kleur, dat is inderdaad geen maatwerk. Maar volledig volgens maten van de klant produceren is wel degelijk maatwerk:mh73 schreef: Toch gaat het herroepingsrecht soms verder dan je denkt, zie https://webwinkelrecht.nl/herroepingsre ... ok-alweer/
Hier is het contact dus geweest door het plaatsen van de bestelling.Er zou wél sprake zijn van maatwerk indien ik contact zou opnemen met de verkoper met het verzoek een sticker in een op de website niet bestaande maat en/of kleur te laten maken. Als de sticker dus alleen te koop is in maat 33X100 cm en ik wil hem graag speciaal door de webwinkelier in maat 35X102cm laten maken, dán is er sprake van maatwerk.
retourvoorwaarden opnemen in de algemene voorwaarden en de voorwaarden rechtstreeks op de site plaatsen is voldoende om aan de informatieplicht van de acm te voldoen. De boetes waren uitgedeeld omdat de algemene voorwaarden bijvoorbeeld uitsluitend te vinden waren via de veelgestelde vragen, of door een paar keer te klikken op de site, dat is inderdaad niet voldoende. De leveringsvoorwaarden opnemen in de algemene voorwaarden en deze algemene voorwaarden zijn met 1 klik te vinden.mh73 schreef:Ook denk ik dat de website niet voldoende aan de informatieplicht voldoet. De ACM heeft door torenhoge boetes uit te delen aan webwinkels, duidelijk gemaakt dat 'duidelijk vermelden op de website' niet is iets bij 'veelgestelde vragen' plaatsen of alleen in de algemene voorwaarden. Dat is wel wat 247raamdecoratie.nl doet wat betreft het vermelden van maatwerk. Ze hebben bij elk product een heel verhaal staan: gratis geleverd, hoogwaardige kwaliteit, enz., maar iets over maatwerk en ontbreken van retourrecht staat er niet bij.
Zo heb ik tenminste de uitspraak van de acm gelezen.
Ik heb trouwens wel wat gevonden in de retourvoorwaarden die wellicht niet helemaal stroken met de wet:
Na annulering van de bestelling dient de verkoper het bedrag binnen 14 dagen terug te storten. Tevens moet je de retourkosten zelf betalen, wat niet foutief is, maar ik meende dat de kosten voor eerste levering voor de verkoper zijn, tenzij je kosteloos retour kan sturen.Binnen 30 dagen nadat uw bestelling geannuleerd is, zullen wij de kosten van de aankoop retourneren verminderd met de kosten voor een niet standaard leverings service.
-
mh73
Op de website van https://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/ ... ingsrecht/ staat:berndv schreef:retourvoorwaarden opnemen in de algemene voorwaarden en de voorwaarden rechtstreeks op de site plaatsen is voldoende om aan de informatieplicht van de acm te voldoen. De boetes waren uitgedeeld omdat de algemene voorwaarden bijvoorbeeld uitsluitend te vinden waren via de veelgestelde vragen, of door een paar keer te klikken op de site, dat is inderdaad niet voldoende. De leveringsvoorwaarden opnemen in de algemene voorwaarden en deze algemene voorwaarden zijn met 1 klik te vinden.
Zo heb ik tenminste de uitspraak van de acm gelezen.
Informeren
Je moet jouw klanten wijzen op dit recht tot herroeping. Alleen in de algemene voorwaarden is niet voldoende. We raden je daarom ook aan om de volgende tekst te kopiëren en te plakken op een informatiepagina rondom bedenktijd.
Op de pagina van ACM https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... g-aankoop/:
Wat zijn die regels?
Webwinkels moeten consumenten op hun website duidelijk informeren over de wettelijke regels rondom de annulering van hun aankoop. Dit moeten zij doen op een goed vindbare plek, bijvoorbeeld onder de link ‘retourneren’. Het opnemen van deze informatie onder een link als ‘klantenservice’, ‘veel gestelde vragen’ of ‘algemene voorwaarden’ is niet voldoende.
Daar gaan we weer. Waarom zou men willens en wetens een verkeerd product willen leveren ?16again schreef:Op zich heb je daar helemaal gelijk in, al proef ik gezien de zeer korte tijd tussen bestelling/betaling en het verzoek tot wijziging , ook een "niet willen herstellen."crazyme schreef:Dit hele onderwerp lijkt mij overigens een schoolvoorbeeld van een klant die notabene zelf de fout maakt, en dan vervolgens het bedrijf beschadigt wanneer ze zijn fout niet kunnen herstellen.
Is het zo moeilijk om voor te stellen dat dit soort opdrachten, juist om fouten te voorkomen en snelheid te garanderen, direct worden doorgezet naar de productie ?
Waarom denk je toch altijd weer in het negatieve ?
Ik ben je een excuses verschuldigd, je hebt helemaal gelijk. Ik las weer eens te snel. Er is op hun hoofdpagina inderdaad niets direct te vinden met informatie over de levering en herroeping en dit wordt door de acm wel als verplichting gezien.