Hallo allemaal,
Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb al een tijd een ww uitkering, nu vond ik vorig jaar gelukkig, tijdelijk, werk en die stopte per 29/3-2-16. Toen moest ik opnieuw ww aanvragen, dit heb ik gedaan, en in de maanden mei t/m juni heb ik weer 6 weken gewerkt. Ik belde steeds met het UWV omdat ik te weinig ww uitbetaald kreeg, zei gaven aan dat dat kwam omdat ik 6 weken gewerkt had. Ik gaf aan dat het bedrag dan nog steeds niet klopte, en in de maanden dat ik geen werk had maar de helft kreeg van het minimum. Eindelijk in september kreeg ik iemand van de afdeling aan de telefoon en die gaf aan dat er 1 ww gestopt was, dat was de reden dat ik minder kreeg en dat ik per 29/3 bijstand had moeten aanvragen. Dit op 13 september snel gedaan, en aangegeven dat het UWV mij niet goed had geïnformeerd.
Vandaag kreeg ik te horen dat ik het niet met terugwerkende kracht krijg want volgens het UWV hebben zij in maart de brief verzonden met de correcte informatie en dat ik die nooit heb ontvangen is niet hun verantwoording. Maar waarom hebben zij dat in de 6 maanden dat ik belde nooit aangegeven hoe het in elkaar zat? Volgens mevrouw van de ww afdeling omdat ze niet helemaal weten wat ze bij de werknemers (en werkgevers) telefoon doen.
Dit betekent dat ik minimaal 4 maanden, a 20 euro per werkdag, niet betaald heb gekregen, en ik deze dus ook niet krijg volgens de gemeente. Kan ik hier alsnog wat tegen doen? Ik hoop van wel, zo kom ik tenminste uit mijn schuld.
Groetjes,
Brenda
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Met terugwerkende kracht bijstand aanvragen?
Met terugwerkende kracht bijstand aanvragen?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 nov 2016 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Met terugwerkende kracht bijstand aanvragen?
Je kunt tegen de beslissing in beroep gaan of bezwaar aantekenen.BrendaG schreef:Dit betekent dat ik minimaal 4 maanden, a 20 euro per werkdag, niet betaald heb gekregen, en ik deze dus ook niet krijg volgens de gemeente. Kan ik hier alsnog wat tegen doen?
Normaal gesproken kun je bijstand niet met terugwerkende kracht aanvragen, alleen in zeer uitzonderlijke gevallen kan daar van afgeweken worden. Ik wil je geen valse hoop geven maar als je was, zou ik het wel proberen ook al is de kans klein. Nee heb je, ja kun je krijgen.
http://www.meerbijstand.nl/nl/nieuws/62 ... nde-kracht
Re: Met terugwerkende kracht bijstand aanvragen?
Zoals ik al aangaf, ik krijg het niet met terugwerkende kracht, maar ik heb een bezwaarschrift verstuurd met de gehele uitleg. Duimen maar. Jammer dat er niets anders te doen is wanneer instanties fouten maakt. Ze hebben het over rechten en plichten, helaas hebben we alleen maar plichten. Dus maar hopen dat ik werk vindt, al ben ik al een jaar op zoek. Bedankt voor je reactie