LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet naast elkaar zitten in het vliegtuig: geld terug?
-
Niet naast elkaar zitten in het vliegtuig: geld terug?
Stoelen gereserveerd voor heen en terugvlucht Banjul Gambia bij Tui
Op terugvlucht niet bij elkaar kunnen zitten en moesten snel zitten van de purser omdat de vlucht al te laat was.
Ik kwam te zitten bij een echtpaar die een duosit hadden gereserveerd, de purser wees hun erop dat ze een recu kregen en dat de reserveringskosten zouden terugkrijgen.
Heb toen aan de purser gevraagd om ook een recu te ontvangen, was niet mogelijk volgens de purser.
Afgesproken dat ik een aantekening van haar kreeg bij aankomst in Amsterdam.
Bij aankomst had de purser het vliegtuig als een van de eersten verlaten, dus aan de stewardess gevraagd om een bewijs, deze kon het niet geven omdat ze daar niet gerechtigd voor was.
Bij de opmerking dat dit bepaald geen service was heeft de piloot aan aantekening op de instapkaart gemaakt.
Op Schiphol naar de balie van Tui getogen en daar bevestiging gekregen dat wij inderdaad gereserveerd hadden en contact met de klantenservice moesten opnemen.
Na een week bericht gekregen dat wij geen restitutie krijgen van de reserveringskosten en een uittreksel waar dat in staat.
Mijn mening is dat Tui beter bij het stoel reserveren al bekend maakt dat er geen restitutie mogelijk is en dat het service gerichter is als een purser als laatste met de bemanning van board gaat.
Op terugvlucht niet bij elkaar kunnen zitten en moesten snel zitten van de purser omdat de vlucht al te laat was.
Ik kwam te zitten bij een echtpaar die een duosit hadden gereserveerd, de purser wees hun erop dat ze een recu kregen en dat de reserveringskosten zouden terugkrijgen.
Heb toen aan de purser gevraagd om ook een recu te ontvangen, was niet mogelijk volgens de purser.
Afgesproken dat ik een aantekening van haar kreeg bij aankomst in Amsterdam.
Bij aankomst had de purser het vliegtuig als een van de eersten verlaten, dus aan de stewardess gevraagd om een bewijs, deze kon het niet geven omdat ze daar niet gerechtigd voor was.
Bij de opmerking dat dit bepaald geen service was heeft de piloot aan aantekening op de instapkaart gemaakt.
Op Schiphol naar de balie van Tui getogen en daar bevestiging gekregen dat wij inderdaad gereserveerd hadden en contact met de klantenservice moesten opnemen.
Na een week bericht gekregen dat wij geen restitutie krijgen van de reserveringskosten en een uittreksel waar dat in staat.
Mijn mening is dat Tui beter bij het stoel reserveren al bekend maakt dat er geen restitutie mogelijk is en dat het service gerichter is als een purser als laatste met de bemanning van board gaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2016 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Niet naast elkaar zitten in het vliegtuig: geld terug?
En? Is de vlucht verder naar wens verlopen?
Geen mogelijkheid geweest, om met de persoon die naast je vrouw/man zat, te ruilen.
Dus er zat iemand op jou plaats, die niet het plaatsnummer op de bordingkaart had?
Dus er zat iemand op jou plaats, die niet het plaatsnummer op de bordingkaart had?
beusen schreef:Geen mogelijkheid geweest, om met de persoon die naast je vrouw/man zat, te ruilen.
Ik denk, je hebt gewoon een stoel gereserveerd, maar geen voorkeursstoel.
Dat betekend, dat je geen aanspraak op deze plaats hebt.
Is dit zo correct?
Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu gebeurd is:
- Heb je bij de aankoop van de tickets geregeld dat je 2 stoelen naast elkaar kreeg?
- Zo nee, waren er bij het inchecken geen 2 stoelen naast elkaar meer beschikbaar?
- Had je wel 2 stoelen naast elkaar maar is er wat fout gegaan?
- Heb je bij de aankoop van de tickets geregeld dat je 2 stoelen naast elkaar kreeg?
- Zo nee, waren er bij het inchecken geen 2 stoelen naast elkaar meer beschikbaar?
GJvdZ schreef:Het is me niet helemaal duidelijk wat er nu gebeurd is:
Lees op de website, dan zijn je vragen snel beantwoord.
Als ik ergens iets reserveer dan mag ik dat zo opvatten dat ik dan dus ook recht heb daarop.beusen schreef:Ik denk, je hebt gewoon een stoel gereserveerd, maar geen voorkeursstoel.
alfatrion schreef:Als ik ergens iets reserveer dan mag ik dat zo opvatten dat ik dan dus ook recht heb daarop.beusen schreef:Ik denk, je hebt gewoon een stoel gereserveerd, maar geen voorkeursstoel.
Ook voor jou hetzelfde bericht.
Lees op de website, wat hun reserveerde plaats is, namelijk gratis met het gevolg, dat je geen aanspraak kunt maken, waar je mag zitten.
Als je betaald, is het een andere koek.
Ik had vooraf even gekeken, maar kon dat niet zo snel vinden. Bovendien kun je altijd beter zelf een link geven met een relevant citaat dan roepen je gelijk hebt en ander maar opzoek moet gaan naar het bewijs voor jouw stelling.beusen schreef:Lees op de website, wat hun reserveerde plaats is, namelijk gratis met het gevolg, dat je geen aanspraak kunt maken, waar je mag zitten.
http://www.tui.nl/vliegtickets/services ... servering/
de vraag is dus of ts gebruik heeft gemaakt van de gratis stoelreservering of dat ts gebruik heeft gemaakt van de reservering van een voorkeursstoel, dat laatste kost geld, dat eerste niet.
de vraag is dus of ts gebruik heeft gemaakt van de gratis stoelreservering of dat ts gebruik heeft gemaakt van de reservering van een voorkeursstoel, dat laatste kost geld, dat eerste niet.
Het is lang geleden dat ik gevlogen heb, maar de stoel staat toch op je boardingpas? Die krijg je toch voordat je het vliegtuig in stapt, bij het inchecken? Het is voor mij al weer een kleine 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in een vliegtuig gezeten heb, dus helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik vraag me dus af wat te laat was, de vlucht of ts?Hanskeesen schreef:Op terugvlucht niet bij elkaar kunnen zitten en moesten snel zitten van de purser omdat de vlucht al te laat was.
berndv schreef:http://www.tui.nl/vliegtickets/services ... servering/
Het is lang geleden dat ik gevlogen heb, maar de stoel staat toch op je boardingpas? Die krijg je toch voordat je het vliegtuig in stapt, bij het inchecken? Het is voor mij al weer een kleine 20 jaar geleden dat ik voor het laatst in een vliegtuig gezeten heb, dus helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik vraag me dus af wat te laat was, de vlucht of ts?Hanskeesen schreef:Op terugvlucht niet bij elkaar kunnen zitten en moesten snel zitten van de purser omdat de vlucht al te laat was.
Juist, maar blijkbaar heeft TS via internet de GRATIS stoel reservatie gedaan, maar bij het inchecken, dan toch een willekeurig plaats gekregen.
Heb gisteren nog het genoegen gehad om met TUI te vliegen, maar met een betaalde stoel, waar je dan ook recht op hebt.
Ik snap het even niet. Een gratis stoelreservering. Je koopt toch een ticket om een stoel in het vliegtuig te hebben? Of heeft TUI staanplaatsen?
Het gaat om dat je een bepaalde plaats in het vliegtuig wilt hebben. En bij gratis stoelreservering kan je een voorkeursstoel kiezen totdat iemand anders betaalt en de harde garantie krijgt op die stoel.olaf79 schreef:Ik snap het even niet. Een gratis stoelreservering. Je koopt toch een ticket om een stoel in het vliegtuig te hebben? Of heeft TUI staanplaatsen?
Overigens geen idee waarom die allemaal zo'n gedoe is. Een vliegtuig is om van A naar B te gaan. En of je nu op 12A of 23F zit is gezeur in de marge.
Sommige mensen kunnen zo slecht zonder elkaar dat ze perse naast elkaar willen zitten, daarvoor kan je reserveren.
Eigenlijk net als in de Internationale trein. Overigens bij bv EasyJet doet men al helemaal niet aan vaste stoelen, daar is het gewoon instappen en gaan zitten, net als in de tram. Alleen als je fors bijbetaald krijg je een gereserveerde stoel en mag je ook nog als eerste (!) instappen......
Ik ben altijd al blij als de reis normaal en vooral op tijd verloopt........
Eigenlijk net als in de Internationale trein. Overigens bij bv EasyJet doet men al helemaal niet aan vaste stoelen, daar is het gewoon instappen en gaan zitten, net als in de tram. Alleen als je fors bijbetaald krijg je een gereserveerde stoel en mag je ook nog als eerste (!) instappen......
Ik ben altijd al blij als de reis normaal en vooral op tijd verloopt........
Volgens mij zeiden de voorwaarden toen wij een duoseat boekten naar Cuba bij TUI, dat ook als je een plek koopt, de bemanning, in de vorm van de purser, welke de baas is in de cabine, altijd het laatste woord hebben ter plaatse. Als je bij TUI een plek koopt, of een duoseat, en dus extra betaalt, dan krijg je in dat geval een restitutie, anders niet.
Wij kregen toen ook de vraag van een stel of wij in wilden schikken, zodat ze, weliswaar gescheiden door het gangpad, bij elkaar konden zitten. Dat hebben we geweigerd, omdat we juist die extra ruimte van de extra geboekte en betaalde duoseat graag wilden, en er dus ook voor betaald hebben. Ze waren er niet echt blij mee, maar begrepen het uiteindelijk wel.
Wij kregen toen ook de vraag van een stel of wij in wilden schikken, zodat ze, weliswaar gescheiden door het gangpad, bij elkaar konden zitten. Dat hebben we geweigerd, omdat we juist die extra ruimte van de extra geboekte en betaalde duoseat graag wilden, en er dus ook voor betaald hebben. Ze waren er niet echt blij mee, maar begrepen het uiteindelijk wel.
En bij TUI(g) begrijpen ze blijkbaar niet waarom er soms passagiers zo agressief tegen hun personeel word gedaan.
Wel is bij vertraging het soms ga maar hier snel zitten omdat de juiste rij en stoel zoeken meer tijd kost.
Voor een korte vlucht redelijk maar als je elders naast elkaar had gezeten was er geen probleem geweest.
Helaas mag elke maatschappij dit zelf bepalen en ik heb nog nooit met Tui gevlogen.
Wel is bij vertraging het soms ga maar hier snel zitten omdat de juiste rij en stoel zoeken meer tijd kost.
Voor een korte vlucht redelijk maar als je elders naast elkaar had gezeten was er geen probleem geweest.
Helaas mag elke maatschappij dit zelf bepalen en ik heb nog nooit met Tui gevlogen.
Wat spreek je dan van "tuig" als je geen enkele ervaring hebt...stofzuigertje schreef:En bij TUI(g) ... ... en ik heb nog nooit met Tui gevlogen.
stofzuigertje schreef:En bij TUI(g) begrijpen ze blijkbaar niet waarom er soms passagiers zo agressief tegen hun personeel word gedaan.
Als je nog nooit met TUI gevlogen bent, hoe kan je dan hier reageren.
Blijkbaar om te reageren.
Ik los het nog een keer op:
Als je een GRATIS stoel reservering doet, krijg je een plaats toegewezen, die dus niet bindend is.
Als iemand die de betaalde versie van stoelreservering ( € 7,00 ) doet en kiest jou plek, dan heb je pech en je moet ergens anders zitten, maar je hebt altijd een zitplaats, die door de purser wordt toegewezen.
Dus hier gaat de waaier niet op, om met een gratis plaats op de eerste rang te zitten.
Dan is nog de versie bij de nooduitgangen, die kosten dan € 15,00, maar je hebt dan heel veel beenruimte, i.v.m. ruimte bij calamiteiten.
Snap heel goed dat je als stel naast elkaar wilt zitten. Dat je daar een kleine bijdrage voor moet betalen snap ik ook nog. Maar eerlijk gezegd snap ik niet dat als je een gereserveerde seat hebt via een gratis aanbieding deze dan weer kan worden afgepakt. Beetje vreemd allemaal...GJvdZ schreef:Het gaat om dat je een bepaalde plaats in het vliegtuig wilt hebben. En bij gratis stoelreservering kan je een voorkeursstoel kiezen totdat iemand anders betaalt en de harde garantie krijgt op die stoel.olaf79 schreef:Ik snap het even niet. Een gratis stoelreservering. Je koopt toch een ticket om een stoel in het vliegtuig te hebben? Of heeft TUI staanplaatsen?
Overigens geen idee waarom die allemaal zo'n gedoe is. Een vliegtuig is om van A naar B te gaan. En of je nu op 12A of 23F zit is gezeur in de marge.
Zolang het de gratis "reservering" is, is het feitelijk geen reservering maar een voorkeur. Pas als je betaalt, wordt het een garantie. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?olaf79 schreef:Maar eerlijk gezegd snap ik niet dat als je een gereserveerde seat hebt via een gratis aanbieding deze dan weer kan worden afgepakt. Beetje vreemd allemaal...