LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spyware in Radar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.download.com/Ad-Aware-SE-Per ... ag=lst-0-2 Hier kan je ad-aware downloaden http://www.pchelper.nl/forum/index.php?showtopic=11506 Hier kunt u de beste ad-aware optimaliseren :D

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »


Piet Pietersma

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Piet Pietersma »

Probeer gratis van WEBROOT Spy Sweeper. ik heb meerdere geprbeerd en deze bevalt het beste. Kost niets om te proberen en het resultaat is afdoende. Succes

marinka [marinkaklaeijsen@hotmail.]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door marinka [marinkaklaeijsen@hotmail.] »

Kan iemand mij vertellen hoe je de virussen etc. verwijderd? ik heb nu verschillende dingen gedownload en allemaal geven ze aan dat ze van alles gevonden heb, maar ik kan ze niet verwijderen zonder te betalen. Is dat bij iedereen? Welke moet ik dan uitzoeken om wel te betalen, want ik ben een ontzettende leek, en de een geeft meer virussen etc. aan dan de ander... WIE KAN MIJ HELPEN? Alvast bedankt marinka[/b]

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Marina: Ga naar http://www.antispywareoffensief.nl --> hijackthis --> forum en post een logje. Je kunt ze online verwijderd krijgen met de virusscanners van bijvoorbeeld Panda of Bitdefender.

poels [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door poels [[email protected]] »

ik word knettergek van de spyware op mijn computer. en weet niet hoe ik het kan oplossen heb al vanalles geprobeerd. groetjes anita :(

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

wat gaf Radar aan,wat een goed spyware progie is??

Inter(1)

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Inter(1) »

Als je nou eens linksonder op deze site bij zoeken spyware intypt .

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Poels en gast --> http://www.antispywareoffensief.nl/ Goede spywareprogramma's zijn Ad-aware en Spybot S&D. Maar de echt gemene varianten krijg je alleen weg met persoolijke aanpak van de spyware.

Deefje [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Deefje [[email protected]] »

Nou, je kunt het bijna niet tegen gaan om spyware NIET op je pc te krijgen. Het enigste wat je kunt doen is regelmatig te scannen. Je kunt het beste dan een paar programma's gebruiken zoals Ad-aware, Spybot en Hijack This, deze laatste is best lastig als je niet precies weet wat je doet, je verwijderd namelijk dingen uit je register, zoals irritante werkbalken in je I-explorer en Gator of Gain, etc. Dus doe je dit regelmatig dan blijft je pc vrij van spyware, verder kun je niet zo heel erg veel hier aan doen. Groetjes dave

Deefje [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Deefje [[email protected]] »

Trouwens om virussen te kunnen verwijderen zoals Wormen kun je het beste de stinger tool downloaden van de www.nai.com site als je daar zoekt op STINGER dan kun je daar die tool downloaden. Deze tool vind en verwijderd irritante virussen. Is het daarmee nog niet opgelost dan kun je het beste in de veilige modus je virusscanner loslaten op je pc. En als je het echt niet meer krijgt verwijderd zit er niks anders op dan je pc overnieuw te installeren, maar beveilig hem dan voortaan wel met een goede virusscanner (mcafee of norton of panda) en update hem regelmatig...download een goede firewall en scan regelmatig op spyware. Trouwens het verwijderen van onbekende mails is ook een goeie tip want er zit genoeg rotzooi bij. Groetjes dave

elmecky [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door elmecky [[email protected]] »

Beste Allemaal, Spyware is een serieus probleem. Thans voldoen Ad-aware en Pestpatrol al prima om de grootste ellende op te lossen. Zeker indien je ze combineert met Symantec Norton Antivirus of McAfee. Dit hele verhaal kunnen de technisch vaardigeren nog aanvullen met eventueel een losse firewall of de standaard instellingen voor Firewall in MS-Windows XP. Ook kun je natuurlijk helemaal de tent dichtgooien met professionele beveiliging en/of andere browsers (internet-explorer-programma's), mail-readers (programma's zoals outlook express om te emailen) en zelfs MINDER gevoelige OS'en (besturingssyteem, zoals Windows). Echter, wie van ons woont in een huis met een gracht, ophaalbrug, electrische hekken, waakhonden en beveilinging rondom de klok, camerasystemen en dikke muren en kluizen? Inderdaad, ik ook niet (hek en honden uitgezonderd). De gemiddelde PC is helemaal niet zo interessant en goede verlichting, voordeur en hang en sluitwerk zijn voor 87% van nederland afdoende. Voor de rest is er een verzekering, die calamiteiten en uitzonderingen dekt. Voor je PC geldt hetzelfde: Je bent geen potentieel slachtoffer voor digitale inbraak en professionele hackers. Enkel voor de 15 jarige baldadige computervandaal en voor virussen die zonder aanziens des persoons IEDERE computer proberen te mollen. Dus nemen we verlichting: Ad-aware en Pestpatrol (is niet gratis, maar lees verder!) en eventueel nog maximaal één ander programma welke bijzonder goed getest word. Méér en je computer wordt extreem traag, lang opstartend en bijna onwerkbaar door je beveiligingsmaatregelen. Ook nemen we een goede deur met deugdelijk hang en sluitwerk (ja ik weet het, het is al de tweede keer, maar dat koppelstreepje zit bij mij op een irritante plek): Een antivirus programma (niet gratis) met een jaar lang updates en eventueel wat firewall instellingen in windows of van een gratis variant. Als laatste nemen we een goede verzekering: WE MAKEN BACKUPS VAN ONZE DATA!!! en eventueel van onze hele computer met Symantec Norton Ghost, zodat je binnen 10 minuten vanuit een dos-opstart-diskette je hele pc weer opnieuw geinstalleerd hebt, inclusief antivirusprogramma's, instellingen, kleurtjes, achtergrondjes, email-, inbel- en internet-instellingen (Hey, dat waren DRIE koppelstreepjes!!! (elmecky vist naar een complimentje)) en nog zonder dataverlies ook, want onze data zijn én gebackuped (we hebben een kopietje gemaakt op een CD-tje of Floppy of Zip-disk of, nog mooier, op een andere partitie, andere harde schijf of andere computer.) én op een tweede partitie of harde schijf bewaard, zodat bij overschijven van de eerste er niets mis kan gaan. (tip: open in windows, als je twee harde schijven of partities hebt, de tweede schijf in "deze computer". Maak dat venster klein en SLEEP (!!!) de "Mijn Documenten" map er dan met de muis naartoe. Dan staan niet alleen die map op de 2e schijf, maar ook als je in Word of Excel of andere programma's op "opslaan als" klikt wordt je meteen doorverwezen naar de goeie drive.) :shock: Laatste noot: Illegaal software kopieren mag niet om een hele goeie reden: Als iedereen het gratis kopieert verdienen de makers, met name de kleinere, er niets meer aan en wordt er niets meer gemaakt. Of wat er wel nog gemaakt wordt, wordt super beveiligd (en dus groter en onhandiger en on-gebruiksvriendelijker dan nodig), duur en misschien niet het beste dat ze hadden kunnen maken, maar ze moesten commercieel denken (denk aan VHS-videorecorders en Betamax. Betamax was beter en bij dezelfde oplage goedkoper ook, maar door commercieel succes van de VHS-jongens (die ook groter waren) is VHS de standaard geworden en niet Betamax). Waarom dat moralistischte (= wijzen op goede zeden en gebruiken) verhaal? Omdat ik dat echt vind, maar veel goede software ook (hoofdzakelijk door illegaal kopieren!!) voor veel mensen te duur vind. Als je daarom dus een mailtje stuurt naar [email protected] krijg je van mij wel een emailadres waar je een adres kunt opvragen om een leeg cd-tje met envelop en postzegel heen te sturen, zodat je pestpatrol, ad-aware en een goeie antivirus vanzelf binnen max 10 werkdagen retourkrijgt. Moet je alleen even je klantnummer vermelden (28193733 schijnt goed te werken). Ook kun je er over een week of vijf een mailtje naar toe sturen om een stap voor stap handleiding te krijgen hoe je het beste je PC helemaal opnieuw kunt installeren op de meest optimale en veilige wijze (twee dagen werk!) en vervolgens altijd binnen tien tot vijftien minuten weer terug kunt brengen in die originele staat, zodat je de rest van je leven met software, hardware, spyware, Kazaa en virussen kunt klooien zonder enig risico of problemen. Gaat iets fout? Tien minuten en al wat eventueel fout gegaan kan zijn is weer weg. El Mecky was trouwens een computer-kunstenaar voor de mensen die zich dat afvragen. Erg commerciele jongen. Verkocht hoge kwaliteit printouts van de grafisch voorstelling van fractals. Da's pas geld verdienen.

Anti Spyware Offensief
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 00:35

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Anti Spyware Offensief »

Waarom krijg ik een mail reactie en is de topic nu weg :oops:

DaDefJam

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door DaDefJam »

Download http://www.hitmanpro.nl/ , even draaien en hup, schoon uw pc. Dicht bovendien alle gaten in uw browser. En schakel zo ie zo over naar Firefo. Mede mogelijk gemaakt dankzij http://web.planet.nl/planetdownload/

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn dat je reclame maakt voor die veel te dure provider.

Evos [[email protected]]

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Evos [[email protected]] »

Ik vind het belachelijk dat Messenger Plus (www.msgplus.net) als spyware word aangeduid....het klopt er zit wel degelijk reclame in maar je staat zelf heel duidelijk voor de keuze (zelfs in je eigen taal) ook is reclame niet gelijk spyware. Zoek eerst de definitie uit van SpyWare als je er een item over opneemt mvg, Evos (reacties welkom via de mail, [email protected])

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

wat een gez*ik over dat antispyware offensief of hoe dat ook heet.. donder nou eens op man met je kl*te site pff kl*te en gez*ik worden meteen gecensureerd :roll:

anjali

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door anjali »

verschrikkelijk is het gewoon die spyware wordt er echt goed ziek van al heb je een adware los je het probleem toch niet op me pc is zo traag dat ik hem soms overboord wil gooien liefs anjali :oops:

plop
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2004 17:32

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door plop »

als ik per maand 6 foute cookies vind is het een hoop. de hoofd redenen zijn firefox en spybot. maar daarnaast gebruik ik indien mogelijk software die eigenlijk voor linux is gemaakt maar is omgezet naar windows. als ik de keus heb tussen open source (de bron code van de software is vrij te downloaden) en closed source, dan kies ik altijd voor open source. spyware is in open source niet te verstoppen. het is soms iets meer werk maar het is het zeker waard. mocht je alleen maar chatten/surfen dan is linux tegenwoordig zeker een optie. de standaard instalatie werkt bij de meeste systemen zonder toedoen van de gebruiker. het aantal virusses hiervoor is op 2 handen te tellen, mocht je hiermee besmet worden dan ben je zelf de schuld van het instaleren hiervan. persoonlijk gebruik ik freebsd, in tegen stelling tot linux is dit volledig gratis en heb je geen handen nodig om het aantal virussen te tellen. maar dit is wel een stukje moeilijker in gebruik. plop

Gast

Re: Spyware in Radar

Ongelezen bericht door Gast »

Even tussendoor... Outpost firewall is toch wel een hele goeie?

Gesloten