Afgelopen zomer hebben bij Campercentrum Emmen om voor 3 weken naar Spanje te rijden. Bij het ophalen van de camper wilden we foto's maken van de staat van de camper, maar volgens de eigenaar was dit niet nodig. Hij zou zich 'coulant' opstellen bij het inleveren van de camper omdat het al een ouder exemplaar betrof.
Nu merkten we tijdens de rit dat er al wat mankementen aan waren, welke we netjes door hebben gegeven tijdens de reis.
Na inlevering van de camper, waarbij de eigenaar weinig tijd had en snel de zaken wilde afhandelen, hebben we conform het contract 6 weken tevergeefs gewacht op het terugbetalen van de betaalde borg. Bij navraag beroept de eigenaar zich nu echter op door ons aangebrachte schade aan de camper (voor het lostrillen van een markeerlicht en een al versleten leidingsslang die tijdens de reis noodgedwongen herstelt moest worden). Hij wil geen borg terugbetalen omdat hij de schade zelf moet laten herstellen. Wanneer we ons juridisch zouden willen laten bijstaan zouden we een dossier aan moeten leggen met daaraan toegevoegd de niet gemaakte foto's als ondersteunend materiaal.
Wij zijn zeer teleurgesteld in Campercentrum Emmen en de eigenaar voor het misbruik maken van ons goed vertrouwen en het houden van een extra € 750 zonder het leveren van een extra dienst of waarde. Ik zou mensen willen aanraden een ander verhuurbedrijf te benaderen om een camper te huren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen teruggave borg na gehuurde camper Campercentrum Emmen
Re: Geen teruggave borg na gehuurde camper Campercentrum Emmen
Als jij het nodig vindt om foto's te maken en de verhuurder probeert je ervan te overtuigen dat dit niet hoeft, gaan er dan geen alarmbellen af?
Ik had die foto's gewoon gemaakt.
Tevens zal hij met een specificatie moeten komen hoe hij op die 750 euro kosten komt.
Meteen je rechtsbijstand erop dus !
Ik had die foto's gewoon gemaakt.
Tevens zal hij met een specificatie moeten komen hoe hij op die 750 euro kosten komt.
Meteen je rechtsbijstand erop dus !
het niet maken van de foto's was niet heel erg handig, maar daar was u wellicht zelf ook wel achter. Op dat gebied valt er dus ook niets meer te bewijzen. Zomaar vertrouwen op de verhuurder is een redelijk rood sein. Dat geldt wat mij betreft voor het afhalen als het retour brengen. Ik neem aan dat er bij het ophalen van de auto ook een controleronde om de camper is geweest? En dat er dus zeer waarschijnlijk op papier door u ondertekend is dat er geen schade aan de camper was?Remus schreef:Afgelopen zomer hebben bij Campercentrum Emmen om voor 3 weken naar Spanje te rijden. Bij het ophalen van de camper wilden we foto's maken van de staat van de camper, maar volgens de eigenaar was dit niet nodig. Hij zou zich 'coulant' opstellen bij het inleveren van de camper omdat het al een ouder exemplaar betrof.
Nu merkten we tijdens de rit dat er al wat mankementen aan waren, welke we netjes door hebben gegeven tijdens de reis.
Na inlevering van de camper, waarbij de eigenaar weinig tijd had en snel de zaken wilde afhandelen, hebben we conform het contract 6 weken tevergeefs gewacht op het terugbetalen van de betaalde borg. Bij navraag beroept de eigenaar zich nu echter op door ons aangebrachte schade aan de camper (voor het lostrillen van een markeerlicht en een al versleten leidingsslang die tijdens de reis noodgedwongen herstelt moest worden). Hij wil geen borg terugbetalen omdat hij de schade zelf moet laten herstellen. Wanneer we ons juridisch zouden willen laten bijstaan zouden we een dossier aan moeten leggen met daaraan toegevoegd de niet gemaakte foto's als ondersteunend materiaal.
Wij zijn zeer teleurgesteld in Campercentrum Emmen en de eigenaar voor het misbruik maken van ons goed vertrouwen en het houden van een extra € 750 zonder het leveren van een extra dienst of waarde. Ik zou mensen willen aanraden een ander verhuurbedrijf te benaderen om een camper te huren.
Ik zou de verhuurder wel vragen om een specificatie van de kosten, zomaar even 750 euro in rekening brengen voor het vastzetten van een lampje en het repareren van een leiding is wel heel erg veel geld, dan zou er wel wat meer mis moeten zijn.
Heb in het verleden vaak auto's gehuurd en ook vaak in het weekend buiten sluitingstijd teruggebracht, maar altijd de gehele auto gecontroleerd en op papier laten vastleggen wat er wel of niet mee mis was. Bij terugbrengen altijd foto's gemaakt of ter plekke gecontroleerd.
Vraag of zij hier hun kant van het verhaal willen schrijven?
Ja, als iedereen dit kan lezen kan dit veel omzet kosten en dat is meer dan die door U betaalde €750,-
Misgelopen omzet en verlies goede naam en misschien dat hij toch nog gaat betalen en excuus aanbied.
Vergeet niet dat vele voor ze veel geld uitgeven vaak Google gebruiken en dan vinden ze dit forum ook bij invoeren van hun bedrijfsnaam.
Dus vraag ze eens en voorlopig zal ik wel bij mijn eigen verhuurder blijven.
Ja, als iedereen dit kan lezen kan dit veel omzet kosten en dat is meer dan die door U betaalde €750,-
Misgelopen omzet en verlies goede naam en misschien dat hij toch nog gaat betalen en excuus aanbied.
Vergeet niet dat vele voor ze veel geld uitgeven vaak Google gebruiken en dan vinden ze dit forum ook bij invoeren van hun bedrijfsnaam.
Dus vraag ze eens en voorlopig zal ik wel bij mijn eigen verhuurder blijven.
Het blijkt maar weer dat niet iedereen te vertrouwen is.
Ik zou, behalve dit verhaal hier te plaatsen, het ook op facebook zetten. Meer mensen lezen het en misschien de eigenaar van het bedrijf ook wel. Om zo min mogelijk schade te ondervinden, zal hij dan misschien wel over de brug komen. Het zal niet de eerste keer zijn dat deze man dergelijke praktijken toepast. Succes.
Ik zou, behalve dit verhaal hier te plaatsen, het ook op facebook zetten. Meer mensen lezen het en misschien de eigenaar van het bedrijf ook wel. Om zo min mogelijk schade te ondervinden, zal hij dan misschien wel over de brug komen. Het zal niet de eerste keer zijn dat deze man dergelijke praktijken toepast. Succes.
Als ze dreigen met smaad of rechtszaak, laat maar voorkomen en op TV leuk op maandag avond...
Ik vermoed dat als ze het zo spelen het nog meer gaat kosten tenzij ze gelijk krijgen en je het voertuig hebt beschadigd.
Maar als je ter goeder trouw bent, ook de vorige huurder kun je opvragen als getuige en als die ook die schade had of misschien ook wel betaald.....
Dan komt er wel erg veel geld terug want dat gebeurde bij huurauto's ook wel eens.
Ik vermoed dat als ze het zo spelen het nog meer gaat kosten tenzij ze gelijk krijgen en je het voertuig hebt beschadigd.
Maar als je ter goeder trouw bent, ook de vorige huurder kun je opvragen als getuige en als die ook die schade had of misschien ook wel betaald.....
Dan komt er wel erg veel geld terug want dat gebeurde bij huurauto's ook wel eens.