Op 20 september 2016 heb ik een Iphone 7 telefoon met T-Mobile abonnement aangeschaft. Uiteindelijk op 4 november 2016 heb ik mijn telefoon ontvangen. Wat een super leuke gebeurtenis had moeten is een hele nare ervaring geworden.
Mijn twee jaar van mijn telefoon abonnement zijn bijna voorbij en ik kon op zoek naar een nieuwe telefoon. Normaal doe ik dit meestal bij de T-Mobile winkel zelf en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad. Na wat prijzen te hebben vergeleken kwam ik uiteindelijk terecht bij GSMWEB. Levertijd de Iphone 7 was 2-3 weken toen ik hem bestelde. Ondanks dat mijn huidige telefoon niet heel goed meer werkte wilde ik toch wel 2-3 weken wachten op mijn nieuwe Iphone 7.
Ik hoorde niks van GSMWEB en dacht na 3 weken, op 12 oktober, om ze zelf maar even te bellen. Ik kreeg een vriendelijke mevrouw aan te telefoon en deze gaf mij te kennen dat het een weekje later zou gaan worden en dat ze altijd op vrijdag geleverd kregen. Vervolgens heb ik op 19 & 21 oktober weer gebeld, werd weer een weekje later.
Toen ik wederom op 28 oktober belde kreeg ik Nancy aan de telefoon en Nancy vertelde mij dat het nu zeker was dat het dinsdag geleverd zou worden door T-Mobile. Ik gaf aan dat ik het vertrouwen kwijt was in GSMWEB en dat ik mijn bestelling wilde annuleren.
Nancy gaf aan dat dit niet mogelijk is dat omdat GSMWEB op 22 september de verlenging al heeft doorgevoerd aan T-Mobile. Ik zei toen “omdat jullie een abonnement hebben doorgevoerd aan T-Mobile, zonder dat jullie de telefoon op voorraad hebben, kan ik nu niet afzien van mijn aankoop?!”. Ik kon dus geen kant op en heb geen idee wanneer GSMWEB mijn telefoon ging leveren!
Nancy gaf te kennen dat het in de algemene voorwaarden staat van GSMWEB vanaf artikel 10.1. Ik kan je vertellen dat er werkelijk niks staat in artikel 10.1. Wel vond ik artikel 6.1 en daar staat dit vermeld 'Artikel 6 - Herroepingsrecht/retour losse Producten 6.1 Klant heeft het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met GSMWEB binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het Product, zonder opgave van redenen, kosteloos te ontbinden.'
Dus ik dezelfde dag GSMWEB weer bellen met de melding dat ik alsnog wil afzien van mijn aankoop en dat dit ook vermeld staat in hun eigen algemene voorwaarden. GSMWEB vertelde toen dat dit alleen voor losse producten geldt en niet voor telefoons in combinatie met een abonnement. Dat is dus fout wat GSMWEB zegt. Wanneer de aankoop zowel een abonnement als telefoon betreft spreken we over een gemengde overeenkomst. Net als voor losse producten geld hier ook een bedenktijd van 14 na het ontvangst van het product (in dit geval de telefoon).
GSMWEB kan wel prachtige algemene voorwaarden in elkaar draaien en dan vervolgens hun eigen interpretatie daarop doen, maar ook GSMWEB heeft zicht te houden aan de consumentenregels die ervoor zijn gemaakt de consument te beschermen!
Ik vind het een behoorlijk kwalijke zaak wat GSMWEB hier doet; het bewust voorliegen, consumenten het idee geven dat ze geen kant op kunnen. GSMWEB heeft het abonnement direct aangemeld bij de telefoonprovider en ik denk dat daar ook de moeilijkheid ligt waarom ze consumenten voorliegen en vertellen dat ze niet kunnen afzien van hun aankoop.
Omdat ik deze klacht al vaker op internet heb voorbij zien komen, weet ik dat dit geen incident is, maar de belachelijke en illegale werkwijze van GSMWEB. Ik hoop dat door middel van deze brief er iets aan de praktijken van GSMWEB gedaan gaat worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belachelijke werkwijze GSMWEB
Belachelijke werkwijze GSMWEB
Laatst gewijzigd door Radar op 06 nov 2016 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast want te kort door de bocht
Reden: Titel aangepast want te kort door de bocht
Re: Belachelijke werkwijze GSMWEB
Dit is inderdaad niet zo zoals het hoort. Heeft gsmweb het contract met t-mobile schriftelijk bevestigd?
Ten eerste is de levering te veel vertraagd om u aan het contract te houden ook al zou de termijn van 14 dagen al voorbij zijn.
Ten tweede heeft u geen boodschap aan eigen houtje acties van gsmweb. Dit is het risico van gsmweb.
Ten derde heeft u pas een volledig geleverd product als de iphone op de deurmat ligt, en dus mag u nog steeds annuleren.
Ten eerste is de levering te veel vertraagd om u aan het contract te houden ook al zou de termijn van 14 dagen al voorbij zijn.
Ten tweede heeft u geen boodschap aan eigen houtje acties van gsmweb. Dit is het risico van gsmweb.
Ten derde heeft u pas een volledig geleverd product als de iphone op de deurmat ligt, en dus mag u nog steeds annuleren.
Re: Belachelijke werkwijze GSMWEB
Ik heb 11 september een iPhone 7 128Gb Jet black besteld i.c.m. met een T-Mobile abonnement maar tot heden nog niets binnen. 2 keer contact met GSMweb.nl gezocht, begin oktober via de e-mail en ze vertelde 4 tot 6 weken levering. Vorige week weer contact gezocht en toen vertelde ze mij 2 weken. Ik kon het contract niet opzeggen, ze konden wel 772 euro op mijn rekening storten zodat ik de iPhone ergens anders kon kopen...maar dat is mij een beetje te weinig.