LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Media Markt

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door John52 »

Mijn dochter heeft in november 2015 bij Media Markt Venlo een smartphone gekocht. Volgens de informatie zou dit toestel geschikt zijn voor Facebook, Whatsapp en internet. In januari 2016 is mijn dochter voor het eerst terug gegaan i.v.m. problemen met de smartphone. De reparateur (Dynafix) heeft de software gereset en dat was het dan. Vanaf het moment van aankoop tot heden is het toestel 3 keer defect geweest met als enige oplossing het resetten van de software. Volgens de medewerker klantenservice zou het toestel uitgebreid getest zijn, terwijl er totaal geen sporen van gebruik zijn terug te vinden nadat het toestel "gerepareerd" is teruggegeven. De laatste keer is het toestel zelfs voorzien van software van een ander type smartphone.
De laatste keer (september) hebben wij aangegeven de koop te willen ontbinden i,v.m. non conformiteit. De medewerker klantenservice (wat dit dan ook mag voorstellen) heeft aangegeven dat dit niet kon omdat het toestel, volgens Media Markt en reparateur, niet defect is maar dat het een softwarematig probleem is.
Vandaag wederom met een defect toestel (steeds wegvallend toetsenbord en vastlopen smartphone) gemeld bij de klantenservice Media Markt Venlo. Wederom zou het toestel ter reparatie opgestuurd worden. Daarop hebben we aangegeven dat wij de koop willen ontbinden. Daarbij hebben wij Media Markt aangeboden om te bewijzen dat het toestel door toedoen van mijn dochter defect is geraakt. Uiteraard konden ze dit bewijs niet leveren. Wij hebben aangegeven dat het toestel binnen een half jaar defect is geraakt en dat Media Markt niet kan bewijzen dat het de schuld is van mijn dochter. Op basis daarvan hebben wij aangegeven dat wettelijk gezien het toestel al defect was bij aankoop. Volgens de medewerker klantenservice zou het toestel i.v.m. het beperkt geheugen niet geschikt zijn voor Facebook en Whatsapp. Daarop gevraagd om met de manager te spreken. Wij werden te woord gestaan door het hoofd klantenservice die het uiteraard eens was met de medewerker klantenservice. Ons verzoek om met de manager Media Markt Venlo te spreken werd botweg geweigerd. Wij moesten het maar doen met de hoofd klantenservice en anders maar een aangetekend brief sturen.
Uiteraard gaan we een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor Media Markt. Daarbij eisen we ontbinding van de koop, vergoeding voor de aangetekende brief, vergoeding van gemaakte reiskosten en vergoeding parkeerkosten.

Consumenten hebben dan wel rechten maar blijkbaar hebben winkelketens daar totaal geen boodschap aan. Waarschijnlijk denken ze dat klanten het daarbij laten zitten, wij in ieder geval niet. Mocht Media Markt de koop niet willen ontbinden zullen wij zeker de stap zetten naar de geschillencommissie.

Zijn wij onredelijk om nogmaals reparatie te weigeren en heeft Media Markt gelijk of hebben wij wettelijk het recht om de koop te ontbinden?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door sjohie »

John52 schreef:Mijn dochter heeft in november 2015 bij Media Markt Venlo een smartphone gekocht. Volgens de informatie zou dit toestel geschikt zijn voor Facebook, Whatsapp en internet. In januari 2016 is mijn dochter voor het eerst terug gegaan i.v.m. problemen met de smartphone. De reparateur (Dynafix) heeft de software gereset en dat was het dan. Vanaf het moment van aankoop tot heden is het toestel 3 keer defect geweest met als enige oplossing het resetten van de software. Volgens de medewerker klantenservice zou het toestel uitgebreid getest zijn, terwijl er totaal geen sporen van gebruik zijn terug te vinden nadat het toestel "gerepareerd" is teruggegeven. De laatste keer is het toestel zelfs voorzien van software van een ander type smartphone.
De laatste keer (september) hebben wij aangegeven de koop te willen ontbinden i,v.m. non conformiteit. De medewerker klantenservice (wat dit dan ook mag voorstellen) heeft aangegeven dat dit niet kon omdat het toestel, volgens Media Markt en reparateur, niet defect is maar dat het een softwarematig probleem is.
Vandaag wederom met een defect toestel (steeds wegvallend toetsenbord en vastlopen smartphone) gemeld bij de klantenservice Media Markt Venlo. Wederom zou het toestel ter reparatie opgestuurd worden. Daarop hebben we aangegeven dat wij de koop willen ontbinden. Daarbij hebben wij Media Markt aangeboden om te bewijzen dat het toestel door toedoen van mijn dochter defect is geraakt. Uiteraard konden ze dit bewijs niet leveren. Wij hebben aangegeven dat het toestel binnen een half jaar defect is geraakt en dat Media Markt niet kan bewijzen dat het de schuld is van mijn dochter. Op basis daarvan hebben wij aangegeven dat wettelijk gezien het toestel al defect was bij aankoop. Volgens de medewerker klantenservice zou het toestel i.v.m. het beperkt geheugen niet geschikt zijn voor Facebook en Whatsapp. Daarop gevraagd om met de manager te spreken. Wij werden te woord gestaan door het hoofd klantenservice die het uiteraard eens was met de medewerker klantenservice. Ons verzoek om met de manager Media Markt Venlo te spreken werd botweg geweigerd. Wij moesten het maar doen met de hoofd klantenservice en anders maar een aangetekend brief sturen.
Uiteraard gaan we een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor Media Markt. Daarbij eisen we ontbinding van de koop, vergoeding voor de aangetekende brief, vergoeding van gemaakte reiskosten en vergoeding parkeerkosten.

Consumenten hebben dan wel rechten maar blijkbaar hebben winkelketens daar totaal geen boodschap aan. Waarschijnlijk denken ze dat klanten het daarbij laten zitten, wij in ieder geval niet. Mocht Media Markt de koop niet willen ontbinden zullen wij zeker de stap zetten naar de geschillencommissie.

Zijn wij onredelijk om nogmaals reparatie te weigeren en heeft Media Markt gelijk of hebben wij wettelijk het recht om de koop te ontbinden?
Wat voor toestel gaat het om? De Facebook app is overigens een draak van een ding. Alternatief daarvoor, en waar minder krachtige smartphones erg veel baat bij hebben, is het maken van een snelkoppeling naar de webpagina van Facebook, ipv de app te installeren. Dan krijg je zelfs meldingen op je telefoon en alles, maar het scheelt erg veel troep op de telefoon.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door John52 »

Het betreft een Samsung Galaxy Trend. Door Media Markt is het toestel verkocht, geschikt voor Facebook en Whatsapp. Dan kunnen ze nu niet aankomen zetten dat het toestel daar niet geschikt voor is.
Probleem is dat Media Markt niet precies aan kan geven wat het probleem is. Volgens de medewerker klantenservice wordt door het reparatiebedrijf standaard de software ge-update. Zij kunnen op deze manier dus nooit achterhalen wat de storing veroorzaakt. Bewijs leveren van hun stelling (softwarematig probleem) kunnen ze niet, dus gaan wij er van uit dat het toestel defect is.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door sjohie »

John52 schreef:Het betreft een Samsung Galaxy Trend. Door Media Markt is het toestel verkocht, geschikt voor Facebook en Whatsapp. Dan kunnen ze nu niet aankomen zetten dat het toestel daar niet geschikt voor is.
Probleem is dat Media Markt niet precies aan kan geven wat het probleem is. Volgens de medewerker klantenservice wordt door het reparatiebedrijf standaard de software ge-update. Zij kunnen op deze manier dus nooit achterhalen wat de storing veroorzaakt. Bewijs leveren van hun stelling (softwarematig probleem) kunnen ze niet, dus gaan wij er van uit dat het toestel defect is.
Als dat de enige 2 apps zijn die er op draaien, zou het (krap aan) moeten kunnen. Wat waren precies de fouten/foutmeldingen die het toestel gaf?

Het is nou niet echt een beest van een toestel, sterker nog, het was bij introductie al een instapmodel qua hardware en android versie, dus dat een app als facebook af en toe wat stottert in gebruik, zeker als er veel media (plaatjes en filmpjes) gedeeld en bekeken worden in die app, is wel te verwachten. En in de tijd tussen koop van het toestel en nu, is die facebook app ook zeker niet afgeslankt.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door Jetsertje »

John52 schreef:Vandaag wederom met een defect toestel (steeds wegvallend toetsenbord en vastlopen smartphone) gemeld bij de klantenservice Media Markt Venlo.

Volgens de medewerker klantenservice zou het toestel i.v.m. het beperkt geheugen niet geschikt zijn voor Facebook en Whatsapp. Daarop gevraagd om met de manager te spreken. Wij werden te woord gestaan door het hoofd klantenservice die het uiteraard eens was met de medewerker klantenservice.
Wat een onzin van Media Markt. Ook al betreft het een goedkoop toestel, een dergelijk toestel moet correct werken met Facebook en WhatsApp, al dan niet wat trager. Maar dat het toestel uitvalt, dat hoort niet. Als het RAM (geheugen) ophoopt door gebruik van applicaties, zal het RAM door Android gewoon vrijgemaakt worden door applicaties te sluiten die niet worden gebruikt. En Facebook en WhatsApp gebruiken beiden bij lange na niet de volledige 512 MB RAM die het toestel biedt.

En indien wel door bijvoorbeeld een geheugenlek, zou de applicatie moeten crashen, niet het toestel. Maar na 3 herinstallaties moet wel duidelijk zijn dat het geen fout met de software moet zijn maar met de hardware.

Je kunt ook even Samsung mailen en vragen of dit toestel geschikt is voor Facebook. Daarmee kun je Media Markt direct de mond snoeren.
Consumenten hebben dan wel rechten maar blijkbaar hebben winkelketens daar totaal geen boodschap aan. Waarschijnlijk denken ze dat klanten het daarbij laten zitten, wij in ieder geval niet. Mocht Media Markt de koop niet willen ontbinden zullen wij zeker de stap zetten naar de geschillencommissie.

Zijn wij onredelijk om nogmaals reparatie te weigeren en heeft Media Markt gelijk of hebben wij wettelijk het recht om de koop te ontbinden?
Media Markt kan of wil niet repareren/herstellen en dan is ontbinding van de koopovereenkomst inderdaad juist. Dit kun je beter allemaal schriftelijk doen zodat alles zwart op wit staat, zoals het versturen van een aangetekende brief. Zorg wel dat het product retour komt bij Media Markt.

Weigert Media Markt de ontbinding van de koopovereenkomst, dan pas kun je volgende stappen nemen. Doe dit alles wel beleefd en "volgens het boekje" zodat niets tegen je gebruikt kan worden.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door John52 »

Alle apps die op een geheugenkaart kunnen draaien staan ook op een geheugenkaart. Het vollopen van Facebook (en whatsapp) zal wel meevallen omdat bij elke "reparatiebeurt" alle software wordt ge-update. Mijn dochter haalt, voordat het toestel naar Media Markt gaat al haar gegevens van de telefoon.
Op het demonstratietoestel in de winkel bij de Media Markt op het moment van aankoop bevatte (naast Facebook en Whattsapp) nog veel meer apps.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door sjohie »

John52 schreef:Alle apps die op een geheugenkaart kunnen draaien staan ook op een geheugenkaart. Het vollopen van Facebook (en whatsapp) zal wel meevallen omdat bij elke "reparatiebeurt" alle software wordt ge-update. Mijn dochter haalt, voordat het toestel naar Media Markt gaat al haar gegevens van de telefoon.
Op het demonstratietoestel in de winkel bij de Media Markt op het moment van aankoop bevatte (naast Facebook en Whattsapp) nog veel meer apps.
Het gaat er niet om of het toestel leeg/kaal terugkomt van de mediamarkt, of dat je dochter alle data er af haalt, het gaat erom hoeveel ruimte die facebook app neemt als deze in gebruik is. :wink:

Overigens is een goed begin, apps wegstrepen. Dus terug naar fabrieksinstellingen, en dan een voor een de gewenste apps installeren, totdat het toestel weer de problemen geeft die je naar de Mediamarkt heeft doen gaan. Dan is het een kwestie van die app niet meer gebruiken, of een beter alternatief zoeken. Sommige apps, oa de apps die je apps naar SD laten verplaatsen, kunnen de boel aardig over de **** gooien.

stofzuigertje

Re: Slechte service Media Markt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Geschikt voor.... betekend dat het toestel voldoet aan minimale eisen maar juist die geven dit soort problemen.
Je kunt ook zelf telkens naar fabriek instelling terug zetten.

Als gebruiker van nog goedkopere budget toestellen van Wiko, Alcatel en Huawei weet ik dat je beter een iets zwaardere processor en iets meer geheugen kunt hebben dus ik heb van genoemde merken niet de goedkoopste maar 1 groep hogere genomen en dat werkt wel goed.

Met deze Samsung geen ervaring maar voor minder geld meer specificaties is mogelijk.
Zodra mijn toestellen beginnen te storen even de reset zelf uitvoeren en dat is paar minuten werk.

Gesloten