LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ONEPLUS zeer slechte support
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08 okt 2016 16:06
ONEPLUS zeer slechte support
Mijn oneplus 3 van 399€ en nog geen twee maanden oud, wordt door mijn computer niet herkend. Aangezien er geen extra geheugenslot in de telefoon zit, is het best handig om foto's en video's naar de PC te kunnen verplaatsen en zo ruimte te maken voor nieuwe.
Op 1 oktober na 55minuten in de wacht een Engels sprekende dame aan de lijn die een "ticket" voor me aanmaakte voor de 5e (vier dagen later). In plaats van de window drivers toe te sturen moest ik meer dan een Gig aan bestanden downloaden en alvast voor de techneut klaar zetten. Een klein half uur later dan de afgesproken tijd, kreeg ik de aanmeldcodes en kon ik het verzoek tot voor de sessie. In plaats van de nieuwste drivers te installeren of de verbinding en bestandsuitwisseling goed te controleren werd, na uitpakken van de bestanden direct mijn telefoon "gefashed". Ik probeerde de techneut nog af te remmen en naar de drivers te vragen, maar zag dat het flashen al was begonnen. Direct na het overzetten van de firmware kreeg ik een bericht van de techneut dat hierbij de chatsessie was afgelopen.
Gelukkig las hij nog dat ik het er niet mee eens was en eerst mijn telefoon wilde opstarten en kijken of het probleem wel was verholpen. Mijn telefoon startte niet op maar bleef bij "system error/fail checksum" hangen. Antwoord van de techneut was: Sorry heb alle bestanden reeds verwijderd, moeten eerst weer gedownload worden om het proces te herhalen, waarop de verbinding werd verboken......
Direct een mail naar oneplus gestuurd waarop het antwoord kwam dat we door de tijd heen waren en ik eerst alles moest downloaden , laat ons weten wanneer dit klaar is dan sturen we een nieuw ticket. Na bijna 1,5 uur klaar met binnenhalen van de verschillende files, mail en na een poosje ticket terug. Alles wat techneut eerder had gedaan werd herhaald (deze keer leek het er op dat er nieuwe drivers werden geïnstalleerd, maar het opnieuw flashen bracht mijn telefoon niet tot leven. Bericht van techneut: ons reparatie team zal zo snel mogelijk, maar zeker binnen 24 uur, contact met u opnemen. Nu is het zaterdag middag, 8 dagen na de eerste melding en 3 dagen na het onbruikbaar maken van mn telefoon. One plus reageert niet op mails en na 70 minuten aan de telefoon wachten op de support heb ik opgehangen omdat de klid's thuis kwamen.
Vraag: iemand ervaring met oneplus support, of een idee hoe ze tot actie te bewegen, of hoe een buitenlandse leverancier aan zn verplichtingen te houden? Alvast mijn hele hartelijke dank !! Richard
Op 1 oktober na 55minuten in de wacht een Engels sprekende dame aan de lijn die een "ticket" voor me aanmaakte voor de 5e (vier dagen later). In plaats van de window drivers toe te sturen moest ik meer dan een Gig aan bestanden downloaden en alvast voor de techneut klaar zetten. Een klein half uur later dan de afgesproken tijd, kreeg ik de aanmeldcodes en kon ik het verzoek tot voor de sessie. In plaats van de nieuwste drivers te installeren of de verbinding en bestandsuitwisseling goed te controleren werd, na uitpakken van de bestanden direct mijn telefoon "gefashed". Ik probeerde de techneut nog af te remmen en naar de drivers te vragen, maar zag dat het flashen al was begonnen. Direct na het overzetten van de firmware kreeg ik een bericht van de techneut dat hierbij de chatsessie was afgelopen.
Gelukkig las hij nog dat ik het er niet mee eens was en eerst mijn telefoon wilde opstarten en kijken of het probleem wel was verholpen. Mijn telefoon startte niet op maar bleef bij "system error/fail checksum" hangen. Antwoord van de techneut was: Sorry heb alle bestanden reeds verwijderd, moeten eerst weer gedownload worden om het proces te herhalen, waarop de verbinding werd verboken......
Direct een mail naar oneplus gestuurd waarop het antwoord kwam dat we door de tijd heen waren en ik eerst alles moest downloaden , laat ons weten wanneer dit klaar is dan sturen we een nieuw ticket. Na bijna 1,5 uur klaar met binnenhalen van de verschillende files, mail en na een poosje ticket terug. Alles wat techneut eerder had gedaan werd herhaald (deze keer leek het er op dat er nieuwe drivers werden geïnstalleerd, maar het opnieuw flashen bracht mijn telefoon niet tot leven. Bericht van techneut: ons reparatie team zal zo snel mogelijk, maar zeker binnen 24 uur, contact met u opnemen. Nu is het zaterdag middag, 8 dagen na de eerste melding en 3 dagen na het onbruikbaar maken van mn telefoon. One plus reageert niet op mails en na 70 minuten aan de telefoon wachten op de support heb ik opgehangen omdat de klid's thuis kwamen.
Vraag: iemand ervaring met oneplus support, of een idee hoe ze tot actie te bewegen, of hoe een buitenlandse leverancier aan zn verplichtingen te houden? Alvast mijn hele hartelijke dank !! Richard
Re: ONEPLUS zeer slechte support
En wat zei de verkoper?
Re: ONEPLUS zeer slechte support
Dat is de maker, oneplus, en die fabrikant levert (alleen) direct af fabriek aan klanten. Er is dus geen Nederlandse verkoper die je onder Nederlands consumentenrecht of via een geschillencommissie wat kan porren tot betere service.Julie4444 schreef:En wat zei de verkoper?
Re: ONEPLUS zeer slechte support
Het is een buitenlandse verkoper, die vallen niet onder Nederlands recht, en kan je volgens mij dus niet via zeg de geschillencommissie tot betere service dwingen. Ik zou even op het XDA forum kijken, daar zit erg veel kennis en kunde, mogelijk dat ze je daar verder kunnen helpen.drDoolittle_MD schreef:Mijn oneplus 3 van 399€ en nog geen twee maanden oud, wordt door mijn computer niet herkend. Aangezien er geen extra geheugenslot in de telefoon zit, is het best handig om foto's en video's naar de PC te kunnen verplaatsen en zo ruimte te maken voor nieuwe.
Op 1 oktober na 55minuten in de wacht een Engels sprekende dame aan de lijn die een "ticket" voor me aanmaakte voor de 5e (vier dagen later). In plaats van de window drivers toe te sturen moest ik meer dan een Gig aan bestanden downloaden en alvast voor de techneut klaar zetten. Een klein half uur later dan de afgesproken tijd, kreeg ik de aanmeldcodes en kon ik het verzoek tot voor de sessie. In plaats van de nieuwste drivers te installeren of de verbinding en bestandsuitwisseling goed te controleren werd, na uitpakken van de bestanden direct mijn telefoon "gefashed". Ik probeerde de techneut nog af te remmen en naar de drivers te vragen, maar zag dat het flashen al was begonnen. Direct na het overzetten van de firmware kreeg ik een bericht van de techneut dat hierbij de chatsessie was afgelopen.
Gelukkig las hij nog dat ik het er niet mee eens was en eerst mijn telefoon wilde opstarten en kijken of het probleem wel was verholpen. Mijn telefoon startte niet op maar bleef bij "system error/fail checksum" hangen. Antwoord van de techneut was: Sorry heb alle bestanden reeds verwijderd, moeten eerst weer gedownload worden om het proces te herhalen, waarop de verbinding werd verboken......
Direct een mail naar oneplus gestuurd waarop het antwoord kwam dat we door de tijd heen waren en ik eerst alles moest downloaden , laat ons weten wanneer dit klaar is dan sturen we een nieuw ticket. Na bijna 1,5 uur klaar met binnenhalen van de verschillende files, mail en na een poosje ticket terug. Alles wat techneut eerder had gedaan werd herhaald (deze keer leek het er op dat er nieuwe drivers werden geïnstalleerd, maar het opnieuw flashen bracht mijn telefoon niet tot leven. Bericht van techneut: ons reparatie team zal zo snel mogelijk, maar zeker binnen 24 uur, contact met u opnemen. Nu is het zaterdag middag, 8 dagen na de eerste melding en 3 dagen na het onbruikbaar maken van mn telefoon. One plus reageert niet op mails en na 70 minuten aan de telefoon wachten op de support heb ik opgehangen omdat de klid's thuis kwamen.
Vraag: iemand ervaring met oneplus support, of een idee hoe ze tot actie te bewegen, of hoe een buitenlandse leverancier aan zn verplichtingen te houden? Alvast mijn hele hartelijke dank !! Richard
Re: ONEPLUS zeer slechte support
Bezit zelf al 2 jaar een OnePlus (de One) en heb gelukkig de support nooit nodig gehad. Want die schijnt niet echt geweldig te zijn. Heb wel eens een probleem gehad (een groot probleem zelfs want toestel deed helemaal niets meer, maar wel eigen schuld) en heb dat met hulp van informatie op het internet kunnen oplossen. Wel veel Engelstalige sites. Misschien is een goed startpunt het Nederlandstalige deel van het forum van OnePlus (https://forums.oneplus.net/forums/netherlands/) waar je je probleem kunt voorleggen. Op het Engelstalige deel is ook heel veel informatie te vinden, inclusief guides om problemen te verhelpen.
Dit helpt je niet het probleem met OnePlus op te lossen, maar misschien kun je je toestel wel weer fatsoenlijk aan de praat krijgen.
Dit helpt je niet het probleem met OnePlus op te lossen, maar misschien kun je je toestel wel weer fatsoenlijk aan de praat krijgen.
Re: ONEPLUS zeer slechte support
Hallo,
Ik heb juist het tegen overgestelde meegemaakt met Oneplus support.
Heb een Oneplus one gehad gekocht November 2014 mei 2016 deed de bluetooth het in een keer niet meer in de auto wel gewoon alleen de communicatie naar de autoradio was verrot maakte verbinding maar als je probeerde te bellen werd de telefoon uitgezet.
Ik had een ticket vis de website van Oneplus aangemaakt binnen 24 uur kreeg ik wat trouble shooting steps toegestuurd de normale reset de telefoon enz.
Deze stappen ondernomen (ze hadde ook netjes bij vermeld dat ik van alles een back up moest maken met uitleg hoe ik dat kon doen) Nadat ik alles had gereset nog hetzelfde probleem dus weer een mail gestuurd en ik kreeg tehoren dat ik de telefoon moest opsturen ik kreeg een mailtje van UPS die me vertelde dat ik de pakbon kon uitprinten en de dag erna stonden ze voor de deur om het pakketje op te halen.
Na 1 week was de telefoon terug met nog hetzelfde probleem nogmaals opgestuurd en 2 weken later weer terug wat een verassing nog hetzelfde probleem.
Ze wouden de telefoon nogmaals naar het reperatie centrum hebben maar ik ben op me strepen gaan staan en gezegd dat ik dat weigerde aangezien de telefoon was verstuurd vanuit the UK gaf ik aan dat ik volgens de EU wetgeving in me recht stond en ik dus 2 jaar garantie had ookal zei hun website dat de garantie beperkt was..
Ik heb gewoon netjes aangegeven dat ik of een nieuwe telefoon wou of me geld terug ze hadde me zaak geescaleerd en me eerst de OnePlus X aangeboden maar die had geen NFC wat voor mij belangrijk was, die heb ik afgewezen toen werd de OnePlus 2 aangeboden die had ook geen NFC dus weer afgewezen. Dus uiteindelijk hebben ze me de OnePlus 3t toegestuurd en ik moet zeggen ben er super blij mee.
De Service bij OnePlus is erg traag maar super ik ben er erg blij mee geweest.
Ik heb juist het tegen overgestelde meegemaakt met Oneplus support.
Heb een Oneplus one gehad gekocht November 2014 mei 2016 deed de bluetooth het in een keer niet meer in de auto wel gewoon alleen de communicatie naar de autoradio was verrot maakte verbinding maar als je probeerde te bellen werd de telefoon uitgezet.
Ik had een ticket vis de website van Oneplus aangemaakt binnen 24 uur kreeg ik wat trouble shooting steps toegestuurd de normale reset de telefoon enz.
Deze stappen ondernomen (ze hadde ook netjes bij vermeld dat ik van alles een back up moest maken met uitleg hoe ik dat kon doen) Nadat ik alles had gereset nog hetzelfde probleem dus weer een mail gestuurd en ik kreeg tehoren dat ik de telefoon moest opsturen ik kreeg een mailtje van UPS die me vertelde dat ik de pakbon kon uitprinten en de dag erna stonden ze voor de deur om het pakketje op te halen.
Na 1 week was de telefoon terug met nog hetzelfde probleem nogmaals opgestuurd en 2 weken later weer terug wat een verassing nog hetzelfde probleem.
Ze wouden de telefoon nogmaals naar het reperatie centrum hebben maar ik ben op me strepen gaan staan en gezegd dat ik dat weigerde aangezien de telefoon was verstuurd vanuit the UK gaf ik aan dat ik volgens de EU wetgeving in me recht stond en ik dus 2 jaar garantie had ookal zei hun website dat de garantie beperkt was..
Ik heb gewoon netjes aangegeven dat ik of een nieuwe telefoon wou of me geld terug ze hadde me zaak geescaleerd en me eerst de OnePlus X aangeboden maar die had geen NFC wat voor mij belangrijk was, die heb ik afgewezen toen werd de OnePlus 2 aangeboden die had ook geen NFC dus weer afgewezen. Dus uiteindelijk hebben ze me de OnePlus 3t toegestuurd en ik moet zeggen ben er super blij mee.
De Service bij OnePlus is erg traag maar super ik ben er erg blij mee geweest.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2017 10:49
Re: ONEPLUS zeer slechte support
Hallo,
Jammer dat je ticket zo verloopt ik zal eerlijk wezen bij mijn probleem (hardware) kreeg ik ook pas na 4 maanden een oplossing het is vooral door blijven mailen het is een gedoe dat meen ik blijf gewoon emailen stuur zelfs foto's video's etc.
Ik hoop dat het toch nog opgelost gaat worden en anders is het altijd nog met en bestandje van online via adb sideload op te lossen
Sander
Jammer dat je ticket zo verloopt ik zal eerlijk wezen bij mijn probleem (hardware) kreeg ik ook pas na 4 maanden een oplossing het is vooral door blijven mailen het is een gedoe dat meen ik blijf gewoon emailen stuur zelfs foto's video's etc.
Ik hoop dat het toch nog opgelost gaat worden en anders is het altijd nog met en bestandje van online via adb sideload op te lossen
Sander
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 mei 2017 22:06
Re: ONEPLUS zeer slechte support
Je kan perfect alles updaten en af halen en opzetten met de kabel die is bij geleverd zolang je de USB driver maar instaleerd of een vanb de vele programatjes die je gratis kan downe om bij een android gsm te gebruiken. Maar ja als je der niks van kent is alles een probleem ik ben aan mijn 3 de Oneplus bezig nog NOOIT een of ander probleem onder vonden of gehad of ze is niet op gelost geraakt de service is niet 100 % maar 90 % haalt ie toch gemakkelijk beter dan die van samsung of apple .krijg daar maar eens iets aan je zal weten wat het kost......
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 07 dec 2013 17:23
Re: ONEPLUS zeer slechte support
hoe kan ik fotos van pc op oneplus 3 zetten en omgekeerd