| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aliexpress
-
willyherby
Aliexpress
Hallo. Iemand ervaring met aliexpress?? Ik heb in april schoenen besteld en betaald, maar nooit gekregen. Mijn geld krijg ik niet terug, omdat veel verkopers dit "teveel gedoe"vinden. Dit kan toch niet waar zijn??
Re: Aliexpress
Wat bedoelt u daarmee? Hebt u uw geld terug gevraagd? En hoe ging dat dan?willyherby schreef:Mijn geld krijg ik niet terug, omdat veel verkopers dit "teveel gedoe"vinden. Dit kan toch niet waar zijn??
Het is een groot en bekend bedrijf. Dat zal toch maar niet zomaar besluiten om u uw geld niet terug te geven als u niets geleverd hebt gekregen?
Maar als je op Ali-express koopt dan koop je niet bij Ali-express. Ali-express is namelijk een handelsplatform voor Chinese bedrijven naar de rest van de wereld (lees particulieren). Wel is het zo dat Ali-express de betaling ook regelt en je dus bij Ali-express een klacht in kan dienen als de leverancier je niet wilt terugbetalen en je daar je geld kan terugvragen.
Gebeurt wel in het Engels trouwens.
Gebeurt wel in het Engels trouwens.
-
mh73
Ik vraag me af of de vraagsteller zich realiseerde dat hij spullen in China kocht?
Buyer protection is in China niet echt een garantie op geld terug. Ik vrees dat je je geld kwijt bent.
Buyer protection is in China niet echt een garantie op geld terug. Ik vrees dat je je geld kwijt bent.
Ik snap je verhaal niet helemaal, of heb je de linker- en rechterschoen elk bij een aparte webwinkel besteld ofzo?willyherby schreef:Hallo. Iemand ervaring met aliexpress?? Ik heb in april schoenen besteld en betaald, maar nooit gekregen. Mijn geld krijg ik niet terug, omdat veel verkopers dit "teveel gedoe"vinden. Dit kan toch niet waar zijn??
willyherby schreef:Hallo. Iemand ervaring met aliexpress?? Ik heb in april schoenen besteld en betaald, maar nooit gekregen. Mijn geld krijg ik niet terug, omdat veel verkopers dit "teveel gedoe"vinden. Dit kan toch niet waar zijn??
Wat zegt de klantenservice, die je toch hebt benaderd, of niet?
-
Zombiemaster
Als je de schoenen (meerdere paren bij meerdere sellers?) niet ontvangen hebt, dan bevestig je ook niet de ontvangst (Confirm) maar open je voor het einde van de verwachte levertermijn een Dispute. Als je er met de seller niet uitkomt, zal AliExpress het geld niet doorbetalen aan de seller maar voorstellen deze aan jou terug te storten. Heb het één keer meegemaakt, iets van 1 euro, en kreeg binnen 2 dagen mijn geld retour.
Wat zegt je tracking info trouwens?
Wat zegt je tracking info trouwens?
Zombiemaster schreef:Als je de schoenen (meerdere paren bij meerdere sellers?) niet ontvangen hebt, dan bevestig je ook niet de ontvangst (Confirm) maar open je voor het einde van de verwachte levertermijn een Dispute. Als je er met de seller niet uitkomt, zal AliExpress het geld niet doorbetalen aan de seller maar voorstellen deze aan jou terug te storten. Heb het één keer meegemaakt, iets van 1 euro, en kreeg binnen 2 dagen mijn geld retour.
Inderdaad, maar je moet dan wel actie ondernemen en niet een half jaar wachten.
De klanten service werkt perfect, als je een klacht indient.