| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe lang staat er voor uitbrengen dagvaarding ?
Hoe lang staat er voor uitbrengen dagvaarding ?
Vanaf begin dit jaar in discussie over het betalen van een factuur.
Het bedrijf heeft aangegeven dat zij naar de rechter zullen gaan. De dagvaarding zou eind augustus al komen maar bleef uit wederom weer navraag gedaan, toen kreeg ik het antwoord het zal geen weken meer duren. Nu weer 2 maanden verder en er komt niks.
Hoe lang mag een BV na uitbrengen van een factuur nog een dagvaarding starten ?
Het bedrijf heeft aangegeven dat zij naar de rechter zullen gaan. De dagvaarding zou eind augustus al komen maar bleef uit wederom weer navraag gedaan, toen kreeg ik het antwoord het zal geen weken meer duren. Nu weer 2 maanden verder en er komt niks.
Re: Hoe lang staat er voor uitbrengen dagvaarding ?
De verjaringstermijn is twee tot 5 jaar (afhankelijk van de soort zaak). En verjaring kan gestuit worden. Dus men heeft nog tijd genoeg. Weet u heel zeker dat u in uw recht staat? En hebt u wel het deel betaald dat u zelf verschuldigd meent te zijn (of vindt u niets te hoeven betalen)?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Bedankt.
Is dit in hun voordeel of nadeel om zo lang te wachten ?
Het is een beetje grijs gebied. Ik vind dat ik in mijn recht sta, net als zij uiteraard.
Ik heb niks betaald, mijn mening is dat deze factuur niet betaald hoeft te worden
Ik heb niks betaald, mijn mening is dat deze factuur niet betaald hoeft te worden
Het levert meer wettelijke rente op bij wachten.Jo82 schreef:Bedankt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
hoe lang? De meeste vorderingen verjaren na 2 of 5 jaar. Ik vind het lastig, aangezien het hier om een zakelijke overeenkomst voor onroerend goed gaat, maar tevens vanuit een overeenkomst tussen een ondernemer en een particulier. En die termijn gaat in na de laatste herinnering en bij een eventuele nieuwe herinnering gaat die termijn weer opnieuw lopen. Dus hoe dan ook hebben ze in ieder geval nog een kleine 2 jaar.Jo82 schreef:Vanaf begin dit jaar in discussie over het betalen van een factuur.
Zonder uw uitleg van het geschil kan ik geen advies geven. Ik kan alleen maar aangeven dat het van belang is zeker te weten dat u gelijk hebt, zeker als het om een groot bedrag gaat.Jo82 schreef:Het is een beetje grijs gebied. Ik vind dat ik in mijn recht sta, net als zij uiteraard.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Waar lees je dat?berndv schreef:.....Ik vind het lastig, aangezien het hier om een zakelijke overeenkomst voor onroerend goed gaat, maar tevens vanuit een overeenkomst tussen een ondernemer en een particulier.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Niet handig om meer topics te openen over dezelfde kwestie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Het is meer een algemene vraag
Laatst gewijzigd door Jo82 op 30 dec 2016 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat in dit geval er ook voordeel bij heeft om dit voor te leggen aan een rechter. dan is meteen duidelijk of hij nu wel of niet die tranche moet kopen.
Die vraag is onlosmakelijk met je andere topic verbonden. Het antwoord op je vraag is namelijk afhankelijk van de aard van de vordering.Jo82 schreef:Het is meer een algemene vraag, over de kwestie zelf is al genoeg gesproken ...
Juist. En over die vordering valt nog genoeg te zeggen, maar vraagsteller heeft daar blijkbaar geen behoefte aan ('over de kwestie zelf is al genoeg gesproken')Moneyman schreef:Die vraag is onlosmakelijk met je andere topic verbonden. Het antwoord op je vraag is namelijk afhankelijk van de aard van de vordering.Jo82 schreef:Het is meer een algemene vraag, over de kwestie zelf is al genoeg gesproken ...
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik