LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterechte incasso huurwoningbemiddeling

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bosuilstje
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:44

onterechte incasso huurwoningbemiddeling

Ongelezen bericht door bosuilstje »

Ik heb op 04-07-2016 via ideal een bedrag overgemaakt naar huurwoningbemiddeling terwijl ik in het ziekenhuis zat te wachten op mijn zoon.
ik heb 100% zeker via ideal betaald en géén machtiging gegeven voor automatische incasso omdat ik dacht dat mijn zoon binnen 1 maand een andere woning moest hebben ivm tijdelijke bewoning van zijn toenmalige woning.
ik weet niet eens mijn ibannummer uit mijn hoofd en ook niet op welke naam de rekening het ibannummer zou staan aangezien ik meerdere rekeningen heb.
ik heb bewijs dat ik via ideal betaald heb en in hun screenshot staat dat ik machtiging heb aangevinkt en dat ik akkoord ga met maandelijkse incasso.
nu heeft mijn zoon een incassobureau op zijn dak en moet hij 50,- boete betalen voor de incasso.
IK heb éénmalig via ideal betaald en geen machtiging gegeven om te incasseren ( wat ze een maand later toch deden en ik die gestorneerd heb)
ik heb dus bewijs van mijn betaling via de bank dat ik via GT betaald heb en dus géén machtiging heb aangevinkt voor Machtiging .
Verder heb ik bewijs dat ik in het ziekenhuis zat op dat moment.
wat kan ik verwachten van dit incassobureau en hoe kan ik ervoor zorgen dat dit stopt?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: onterechte incasso huurwoningbemiddeling

Ongelezen bericht door berndv »

bosuilstje schreef:Ik heb op 04-07-2016 via ideal een bedrag overgemaakt naar huurwoningbemiddeling terwijl ik in het ziekenhuis zat te wachten op mijn zoon.
ik heb 100% zeker via ideal betaald en géén machtiging gegeven voor automatische incasso omdat ik dacht dat mijn zoon binnen 1 maand een andere woning moest hebben ivm tijdelijke bewoning van zijn toenmalige woning.
ik weet niet eens mijn ibannummer uit mijn hoofd en ook niet op welke naam de rekening het ibannummer zou staan aangezien ik meerdere rekeningen heb.
ik heb bewijs dat ik via ideal betaald heb en in hun screenshot staat dat ik machtiging heb aangevinkt en dat ik akkoord ga met maandelijkse incasso.
nu heeft mijn zoon een incassobureau op zijn dak en moet hij 50,- boete betalen voor de incasso.
IK heb éénmalig via ideal betaald en geen machtiging gegeven om te incasseren ( wat ze een maand later toch deden en ik die gestorneerd heb)
ik heb dus bewijs van mijn betaling via de bank dat ik via GT betaald heb en dus géén machtiging heb aangevinkt voor Machtiging .
Verder heb ik bewijs dat ik in het ziekenhuis zat op dat moment.
wat kan ik verwachten van dit incassobureau en hoe kan ik ervoor zorgen dat dit stopt?
om welke organisatie gaat het? Je kunt in sommige gevallen via een ideal betaling een automatische machtiging afgeven voor volgende termijnen, weet niet of dat hier ook gebeurd is. Schijnbaar ben je via de voorwaarden dus toch een contract aan gegaan, schijnbaar op naam van je zoon, aangezien die het incassobureau achter zich aan krijgt. Zomaar een betaling storneren zonder verder contact met de incassant is vaak ook niet het meest handige om te doen.

Maar zonder te weten om welke organisatie het gaat, is het ook vrijwel onmogelijk om hier inhoudelijk verder op in te gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: onterechte incasso huurwoningbemiddeling

Ongelezen bericht door berndv »

ik zie het al, het gaat dus om:
https://www.huurwoningbemiddeling.nl
dit bedrijf werkt niet met eenmalige acties, maar met abonnementen. En daar staat bij de veelgestelde vragen:
Als u ervoor kiest een abonnement te nemen dat kunt u veilig betalen via een Online machtiging. Deze wordt afgehandeld door DocData Payments. Deze naam ziet u achteraf ook vermeld staan op uw bankafschrift. Bij een Online machtiging zal er tot wederopzegging de abonnementskosten worden afschrijven van het opgegeven rekeningnummer. Dit gebeurt binnen enkele dagen nadat de betalingsgegevens zijn verwerkt.
Er is wel een discussie gaande of een eenmalige eideal-betaling gezien kan en mag worden als officiële machtiging. Maar goed, op zich maakt dat voor de rest van het verhaal omtrent het incassobureau niets uit. De machtiging was wellicht onterecht, het abonnement dat is aangegaan lijkt mij wel correct, wat dus inhoudt dat de overdracht naar het incassobureau bij het uitblijven van een betaling wel legitiem is. Mits zij de hiervoor geldende wegen hebben gevolgd met betrekking tot het aanmanen.

Gesloten