LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door alfatrion »

jonis schreef:Nee hoor.....je hebt een overeenkomst voor een bepaald bedrag en op het moment dat hij je een tegenbod (om welke reden of pietluttigheid dan ook) doet vervalt deze overeenkomst en ga je mondeling een nieuwe overeenkomst aan als je hierin meegaat. Dit vindt de rijdende rechter hiervan:

http://www.npo.nl/recht-in-de-regio/11- ... CRV_148997
Nee, je begrijp het niet helemaal.

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding daarvan. De rijdende rechter zegt dat een eerder aanbod komt te vervallen als er een ander aanbod wordt gedaan. Die deelnemer stelt dat hij eerder een overeenkomst had voor 11000 euro. Maar later is hij gezakt naar 9250 euro, daarmee was hij impliciet akkoord gegaan met ontbinding van de eerste overeenkomst. Daarna komt de handelaar met een aanbod van 9000 en daarmee is het aanbod van 9250 euro vervallen. Er is dus geen overeenkomst en het aanbod van 9250 bestaat ook niet meer. Ik had zelf vastgehouden aan de 11000 euro.

jonis
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door jonis »

Als je zegt dat ik het niet begrijp heb je mij niet echt begrepen :roll: :wink:

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat je schrijft is flauwekul. Een overeenkomst vervalt niet doordat je een ander aanbod doet. En mr. Visser zegt dat ook niet.

jonis
Berichten: 2769
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door jonis »

alfatrion schreef:Wat je schrijft is flauwekul. Een overeenkomst vervalt niet doordat je een ander aanbod doet. En mr. Visser zegt dat ook niet.

PFFFF
je een ander aanbod doet?......ik doe helemaal niets en hou gewoon vast aan hun 1ste bod..... :lol: zoals ik al zei:
heb je mij niet echt begrepen :roll: :wink:

hij je een tegenbod (.....) doet
Dat betekent in het NL voor jou: dat een handelaar je terplekke een lager bod doet zoals in de meeste van dit soort praktijken of heb je ook al eens gehoord dat ze meer wilden geven :lol:


daarmee vervalt de overeenkomst en dan zeg je dat ik het niet begrijp en verklaar je het met exact hetzelfde:
Daarna komt de handelaar met een aanbod van 9000 en daarmee is het aanbod van 9250 euro vervallen. Er is dus geen overeenkomst

Alleen een jurist zou zich druk kunnen maken over woordkeuze vervallen of geen overeenkomst hebben :roll: :lol:

ffkijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:15

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door ffkijke »

Gisteren bij jouweersteauto.nl auto ingeleverd via website Besteautobod. Wist van de praktijken maar heb me toch laten verleiden om op het onrealistische bod in te gaan, wat te mooi om waar te zijn is....enz.
Gesprek over de auto precies zoals beschreven op vele fora: heel hoog bod, allerlei gebreken zien die je niet hebt opgegegeven en een veel lager bod krijgen. De bepaling in de voorwaarden met een boete van €300,- excl. 21% maakt dat je je met d drug tehpgen de muur voelt staan.
De grote hamvraag is: hoe rechtsgeldig is een dergelijke overeenkomst, die je bij de bepaling van het bod aan d telefoon niet is meegedeeld. Pas als je ja zegt tegen het bod, krijg je een mail met daarin de voorwaarden.
Mij lijkt dat onderstaande tekst dan van toepassing is, uit dit artikel.
https://www.consuwijzer.nl/thema/algemene-voorwaarden
Kunnen de algemene voorwaarden achteraf nog ongeldig worden gemaakt?
Soms kunt u de algemene voorwaarden achteraf ongeldig maken. Of, zoals dat juridisch heet: buiten toepassing verklaren. Dat kan bijvoorbeeld als u de algemene voorwaarden nooit hebt gekregen. In dat geval heeft de ondernemer u niet voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst de kans gegeven om de algemene voorwaarden te lezen. En daarom kunt u dan achteraf de algemene voorwaarden buiten toepassing verklaren. Dan gelden ze niet meer voor u.
Kan een van de juristen van RADAR hierop antwoord geven?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door kokka »

als ze je minder willen geven als het originele bod, dan ben je niet verplicht om hierop in te gaan. Jij hoeft dan ook geen boete te betalen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

En uiteraard kun je niet verwachten dat ze het oorspronkelijke bod betalen als je auto niet aan de beschrijving voldoet en allerlei extra gebreken heeft.

Echter is het wel bekend dat ze het oorspronkelijke bod ook niet geven, dus waarom je aan zo'n deal zou beginnen is mij een raadsel.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door peteroo »

Wat verstaan ze precies onder die correcte beschrijving? Kunnen ze verwachten dat een klant evenveel weet als een automonteur?

Ik vind mijn eigen auto best netjes, zeker vergeleken met die vorige, die zuurstokroze was verkleurd en her en der roestspikkels begon te ontwikkelen. Maar een handelaars zal mijn auto denk ik uitermate kritisch beoordelen, mocht ik de wagen te koop aanbieden.
Anders ligt het als je je oude auto inruilt. Dan nemen garages doorgaans nauwelijks de moeite om je auto van dichtbij te bekijken, laat staan dat ze er een ritje in maken. De waarde staat ergens in het Grote Geheimzinnige Inruilboek.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door berndv »

peteroo schreef:Wat verstaan ze precies onder die correcte beschrijving? Kunnen ze verwachten dat een klant evenveel weet als een automonteur?
Dat laatste is ook precies de reden dat ze het kunnen doen. Ook problemen die er niet zijn kunnen ze gebruiken, aangezien de klant toch minder weet dan de automonteur. Het kwikfit-syndroom zeg maar.

ffkijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2016 11:15

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door ffkijke »

In onderstaande link wordt mijn auto op de website van jouweersteauto.nl voor €1950,-- aangeboden, drie dagen nadat ik hem met veel pijn en moeite met tussenkomst van besteautobod voor zegge en schrijve €275,- heb verkocht.

Tja, ik kan alleen maar zeggen: laat je niet leiden door je eigen hebzucht, zoals ik gedaan heb....

De autobranche bevestigt hiermee het beeld van onbetrouwbaar en niet transparant. Hoe kunnen deze oplichterspraktijken worden opgerold? ik help graag mee!

http://www.jouw-eerste-auto.nl/aanbod/? ... of=benzine

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Annuleringsfactuur moeten betalen bij besteautobod

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

ffkijke schreef:In onderstaande link wordt mijn auto op de website van jouweersteauto.nl voor €1950,-- aangeboden, drie dagen nadat ik hem met veel pijn en moeite met tussenkomst van besteautobod voor zegge en schrijve €275,- heb verkocht.

Tja, ik kan alleen maar zeggen: laat je niet leiden door je eigen hebzucht, zoals ik gedaan heb....

De autobranche bevestigt hiermee het beeld van onbetrouwbaar en niet transparant. Hoe kunnen deze oplichterspraktijken worden opgerold? ik help graag mee!

http://www.jouw-eerste-auto.nl/aanbod/? ... of=benzine
Wat u nu doet is generaliseren door indirect te zeggen dat de autobranche onbetrouwbaar en niet transparant is.

Er zijn een aantal partijen die zeer onbetrouwbaar zijn zoals jouweersteauto.nl. Sterker nog, zij zijn nu zelf een website begonnen, [*] en hiermee wil ik iedereen afraden om hier zaken mee te doen. Met de nieuwe site worden consumenten in de waan gelaten dat zij een auto op een betrouwbare website te koop zetten echter kopen zij de auto's zelf in. Er wordt een aantrekkelijk bod voorgelegd maar bij aankomst zal er flink over de prijs onderhandelt worden zoals bij [*] Kijk hiermee uit.

Maar om terug te komen bij uw opmerking. Er zijn voldoende betrouwbare partijen in Nederland en gelukkig is dit nog altijd het merendeel van de autobedrijven en een aantal verkoopsites.

Zorg er gewoon voor dat je zelf eerst goed onderzoek naar het bedrijf waarmee je in zee gaat aangezien het toch om behoorlijke bedragen gaat wanneer je over een auto praat. En in veel gevallen geld waar je lang voor gespaard hebt. Door met zulke partijen in zee te gaan komen er klachten op het internet waardoor het lijkt alsof de hele autobranche onbetrouwbaar is terwijl dit zeker niet het geval. Wanneer je besluit om geen onderzoek te doen naar de koper van je auto dan ben je zelf ook enigszins debet aan het probleem.

En onthoud! Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het in de meeste gevallen ook zo.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jan 2017 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links verwijderd

Gesloten