Ik ben pasgeleden klant geworden bij BEN. Helaas was dit naar mijn mening een hele grote fout!
Ik probeer namelijk al een tijd de klantenservice van mijn internetaanbieder te bellen. Dit is een 0900 nummer. Zodra ik echter het nummer bel, krijg ik op mijn mobiel te horen "Deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie Klantenservice". Daarbij komt, dat ik niet kan bellen vanuit het buitenland en soms dagenlang geen mobiel internet heb. Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice en kreeg het volgende als antwoord:
“Op het moment dat de simkaart van een nieuwe klant wordt geactiveerd, staat er een blokkade op de simkaart voor het bellen naar 0900-nummers (Ben klantenservice en politie is wel gewoon bereikbaar) en bellen naar het buitenland. Deze blokkade wordt automatisch verwijderd nadat de eerste twee facturen zijn voldaan. Het is mogelijk dat je eerder dan de twee betaalde facturen naar 0900-nummer kan bellen. Voorwaarde hieraan is dat je een voorschotbedrag betaald van € 100,00. Nadat deze betaling is ontvangen en verwerkt zal de blokkade voor het bellen naar 0900-nummers worden verwijderd. Het voorschotbedrag zal met de komende facturen worden verrekend. Over de verbinding met mobile internet: Het spijt me je te moeten melden dat het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden wil ik je aanbieden om het contract wat je hebt afgesloten met Ben te ontbinden.”
Het is natuurlijk absurd om een voorschot van 100 euro te betalen voor een abonnement van 8 euro per maand, alleen om mijn internetprovider te bellen. Ook had ik nooit voor BEN gekozen, als ik had geweten dat die blokkade er zou zijn. Op de vraag of ik dan een vergoeding krijg voor (toekomstige) aansluitingskosten en gemaakte overige kosten, aangezien BEN degene is die aanbiedt het contract te ontbinden:
“Ik heb dit voor je nagevraagd en je krijgt de aansluitkosten en bel/internetkosten niet vergoed. Het spijt me dat het zo hebt moeten lopen.”
Conclusie: Sluit geen contract af met BEN. Het zorgt voor een hoop frustratie en ellende.
Groet,
Dhr. Meijer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Blokkade en absurde kosten bij BEN
-
Dhr. Meijer
Re: Blokkade en absurde kosten bij BEN
Dit staat toch gewoon in de voorwaarden van een BEN abonnement waar je akkoord voor gegeven hebt?
Het bereik van de diverse netwerken kun je eenvoudig, van tevoren, opzoeken. Maar wel netjes dat als het bereik verslechtert, of slechter uitmaakt dan verwacht, je het abonnement kunt opzeggen
Dat je de eerste twee maanden geen dure nummers (0900 en buitenland) kunt bellen is volgens mij bij meer aanbieders het geval. En dat is niet zo vreemd, omdat je behoorlijk hoge kosten kunt maken en ze wel zeker willen weten dat de rekeningen worden betaald. Dat je een goedkoop abonnement hebt staat los van hoeveel kosten je wel niet kunt maken.
Dat je de eerste twee maanden geen dure nummers (0900 en buitenland) kunt bellen is volgens mij bij meer aanbieders het geval. En dat is niet zo vreemd, omdat je behoorlijk hoge kosten kunt maken en ze wel zeker willen weten dat de rekeningen worden betaald. Dat je een goedkoop abonnement hebt staat los van hoeveel kosten je wel niet kunt maken.
De klantenservice kan je altijd bellen vanaf je BEN nummer door 1200 te bellen, het 0900 nummer wat ook op hun site staat, gebruik je vanaf andere nummers. (staat er ook duidelijk bij) Je hebt dus consequent naar het verkeerde nummer gebeld, en ook je aanname dat je even 100 euro op moet hoestten om de klantenservice te kunnen bellen is dus niet juist. Zoals al uitgelegd, met 0900 nummers kan je heel snel heel veel kosten genereren, en ook frauderen, als het 0900 nummer wat je belt van je zelf is. BEN, en ook andere providers willen door deze drempel misbruik tegengaan. Of dat klantvriendelijk is, weet ik niet, maar we leven niet in een perfecte wereld, dus ook zij nemen maatregelen tegen misbruik/diefstal.Dhr. Meijer schreef:Ik ben pasgeleden klant geworden bij BEN. Helaas was dit naar mijn mening een hele grote fout!
Ik probeer namelijk al een tijd de klantenservice van mijn internetaanbieder te bellen. Dit is een 0900 nummer. Zodra ik echter het nummer bel, krijg ik op mijn mobiel te horen "Deze oproep is niet toegestaan, bel voor meer informatie Klantenservice". Daarbij komt, dat ik niet kan bellen vanuit het buitenland en soms dagenlang geen mobiel internet heb. Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice en kreeg het volgende als antwoord:
“Op het moment dat de simkaart van een nieuwe klant wordt geactiveerd, staat er een blokkade op de simkaart voor het bellen naar 0900-nummers (Ben klantenservice en politie is wel gewoon bereikbaar) en bellen naar het buitenland. Deze blokkade wordt automatisch verwijderd nadat de eerste twee facturen zijn voldaan. Het is mogelijk dat je eerder dan de twee betaalde facturen naar 0900-nummer kan bellen. Voorwaarde hieraan is dat je een voorschotbedrag betaald van € 100,00. Nadat deze betaling is ontvangen en verwerkt zal de blokkade voor het bellen naar 0900-nummers worden verwijderd. Het voorschotbedrag zal met de komende facturen worden verrekend. Over de verbinding met mobile internet: Het spijt me je te moeten melden dat het bereik in je omgeving inderdaad sterk verminderd is. Om deze reden wil ik je aanbieden om het contract wat je hebt afgesloten met Ben te ontbinden.”
Het is natuurlijk absurd om een voorschot van 100 euro te betalen voor een abonnement van 8 euro per maand, alleen om mijn internetprovider te bellen. Ook had ik nooit voor BEN gekozen, als ik had geweten dat die blokkade er zou zijn. Op de vraag of ik dan een vergoeding krijg voor (toekomstige) aansluitingskosten en gemaakte overige kosten, aangezien BEN degene is die aanbiedt het contract te ontbinden:
“Ik heb dit voor je nagevraagd en je krijgt de aansluitkosten en bel/internetkosten niet vergoed. Het spijt me dat het zo hebt moeten lopen.”
Conclusie: Sluit geen contract af met BEN. Het zorgt voor een hoop frustratie en ellende.
Groet,
Dhr. Meijer
Wat betreft het bereik vind ik het netjes dat je van je contract af kan/mag, andere providers zijn daar soms niet zosznel en coulant in. Weet je al naar welke provider je overstapt?
Ik vind het eerlijk gezegd een goede beveiliging. Ze zullen door schade en schande wijs zijn geworden. Zo moeilijk is het
Volgens mij wil TS zijn internetprovider bellen, en dan moet je kennelijk het 0900 nummer bellen. Al lijkt het mij stug dat een INTERNET provider alleen telefonisch te bereiken is. Er zullen vast wel handigere/goedkopere manieren zijn.sjohie schreef: De klantenservice kan je altijd bellen vanaf je BEN nummer door 1200 te bellen, het 0900 nummer wat ook op hun site staat, gebruik je vanaf andere nummers. (staat er ook duidelijk bij) Je hebt dus consequent naar het verkeerde nummer gebeld, e
Ik vind het anders flink vreemd , dat je Bens eigen storingsnummer niet eens kan bellenkweenie schreef:Dat je de eerste twee maanden geen dure nummers (0900 en buitenland) kunt bellen is volgens mij bij meer aanbieders het geval. En dat is niet zo vreemd...
die kan je wel bellen, gewoon 1200 met je mobiel bellen, en als je mobiel het niet doet, moet je sowieso via een andere telefoon het 0900 nummer bellen. TS probeerde zijn internetaanbieder te bellen, niet BEN.16again schreef:Ik vind het anders flink vreemd , dat je Bens eigen storingsnummer niet eens kan bellenkweenie schreef:Dat je de eerste twee maanden geen dure nummers (0900 en buitenland) kunt bellen is volgens mij bij meer aanbieders het geval. En dat is niet zo vreemd...