Ik heb op 5 november van de belastingdienst een zgn. mededeling met acceptgiro gekregen betreffende een verlaging van een aanslag. Deze verlaging is het resultaat van het beroep dat ik had ingesteld.
Gisteren heb ik een aanmaning gekregen van die zelfde belastingdienst met de mededeling dat ik op 16-11-2015 een aanslag heb ontvangen en dat deze op 22-11-2016 nog niet was voldaan. (let op de jaartallen) Dus ben ik te laat en moet aanmaningskosten betalen.
Kan dit zomaar?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acceptgiro zonder datum
Re: Acceptgiro zonder datum
er staat wel iets over op de site van de belastingdienst:roamer schreef:Ik heb op 5 november van de belastingdienst een zgn. mededeling met acceptgiro gekregen betreffende een verlaging van een aanslag. Deze verlaging is het resultaat van het beroep dat ik had ingesteld.
Gisteren heb ik een aanmaning gekregen van die zelfde belastingdienst met de mededeling dat ik op 16-11-2015 een aanslag heb ontvangen en dat deze op 22-11-2016 nog niet was voldaan. (let op de jaartallen) Dus ben ik te laat en moet aanmaningskosten betalen.
Kan dit zomaar?
Dus het bedrag waartegen u geen bezwaar maakt, had in ieder geval tijdig betaald moeten zijn, daarnaast geldt het eventuele uitstel totdat de uitspraak bekend is, en zo te lezen heeft u die op 5 november ontvangen.Wanneer is uw bezwaar(schrift) een verzoek om uitstel van betaling? Uw bezwaar is gelijktijdig een verzoek om uitstel van betaling als u met uw bezwaar een berekening meestuurt van het bedrag, waarmee u het niet eens bent. Apart verzoek om uitstel is dan niet nodig. Het uitstel geldt tot het moment van uitspraak op uw bezwaar.
Krijgt u uitstel voor het bedrag waartegen u geen bezwaar maakt?
U krijgt geen uitstel van betaling voor het bedrag waartegen u geen bezwaar hebt gemaakt. Dat bedrag moet u gewoon betalen.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... et_bezwaar
Re: Acceptgiro zonder datum
Hmm, vindt het in ieder geval niet netjes om zo te handelen.