LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Artikel retour - geen geld terug
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 mei 2016 17:43
Artikel retour - geen geld terug
Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? Alvast bedankt
Re: Artikel retour - geen geld terug
Als je binnen 14 dagen na aankoop hebt gemeld dat je het terug wilde sturen en je hebt dat ook binnen de gestelde termijn gedaan, dan is er niet eens overleg nodig en heb je gewoon recht op dat geld.
Re: Artikel retour - geen geld terug
"Een zeurende klant", schrijft de webshop dat echt letterlijk ?gioiatisha schreef:Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? Alvast bedankt
Het moet niet gekker worden !
En hoe heet die webshop ?
Re: Artikel retour - geen geld terug
Ja dat wil ik ook wel weten. Nog nooit zoiets idioots gehoord!BL2 schreef:"Een zeurende klant", schrijft de webshop dat echt letterlijk ?gioiatisha schreef:Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? Alvast bedankt
Het moet niet gekker worden !
En hoe heet die webshop ?
Ik zou als ik jou was ook even een klacht indienen over deze webshop bij de ConsuWijzer : https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer
Re: Artikel retour - geen geld terug
Te bizar voor woorden, als dit de letterlijke reactie is!
Re: Artikel retour - geen geld terug
Dat klinkt zo belachelijk dat ik graag hoor waarom de winkel dat zou kunnen schrijven.
Hier moet toch wat meer aan de hand zijn ? Of de webshop eigenaar is een beetje overspannen....
Aanmelden bij de rechtsbijstand kan alleen wanneer het over een substantieel bedrag gaat. Die gaan niet aan de slag voor 100 euro.
Hier moet toch wat meer aan de hand zijn ? Of de webshop eigenaar is een beetje overspannen....
Aanmelden bij de rechtsbijstand kan alleen wanneer het over een substantieel bedrag gaat. Die gaan niet aan de slag voor 100 euro.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 12 sep 2014 17:25
Re: Artikel retour - geen geld terug
"gioiatisha schreef:
Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? Alvast bedankt"
Ik zou alles retourneren. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd en helemaal niks betalen. Ik mag hopen dat je niet vooruit hebt betaald. Kijk maar op consuwijzer.nl
Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? Alvast bedankt"
Ik zou alles retourneren. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd en helemaal niks betalen. Ik mag hopen dat je niet vooruit hebt betaald. Kijk maar op consuwijzer.nl
Re: Artikel retour - geen geld terug
Als je het aankoopbedrag terug wil ontvangen denk ik dat je daaruit wel kunt concluderen dat er al is betaald...michielvdm schreef:"gioiatisha schreef:
Goedemiddag, ik kocht bij een webwinkel wat artikelen en 1 artikel voldeed niet aan de juiste kleur. In overleg per mail mocht ik dit retour zenden, we hebben schriftelijk afgesproken dat ik het aankoopbedrag hiervan retour zou ontvangen. Gisteren kreeg ik netjes een credit nota. Echter vandaag zag ik dat gisteren avond laat, er een andere mail kwam van deze webwinkel, met daarin de mededeling dat ik een zeurderige klant ben en dat ik daarom mijn geld niet retour ontvang, sterker nog: de webwinkelier dreigt in deze mail, dat ik een factuur van haar krijg, wegens het werk dat zij eraan had, om de creditnota te maken enz. Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering, dus ik neem aan dat ik het hier kan aanmelden. Verder heb ik nog wel de mails bewaard, Heeft iemand van jullie verder nog tips hoe dit verder aan te pakken? Alvast bedankt"
Ik zou alles retourneren. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd en helemaal niks betalen. Ik mag hopen dat je niet vooruit hebt betaald. Kijk maar op consuwijzer.nl
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37
Re: Artikel retour - geen geld terug
je laten uitmaken voor zeurende klant terwijl je nooit commentaar op iets hebt zou ik niet pikken want alleen dat slaat werkelijk nergens op die mail zeker bewaren als bewijs en ja vooruit betalen dat is 99 van de 100 keer het geval vanwege de ,,veiligheid,,dat snap ik,maar om de reden,,zeurende klant,, geen retour is te gek voor woorden en zo ik al gelezen heb, binnen 14 dagen niet goed ,geld terug dus ze moeten wel of als je met ideal betaald hebt kan je zo laten terug storten met 1 muisklik en dan betaal je wat wel goed is en de rest niet.
Re: Artikel retour - geen geld terug
Ehm... juist. Idealbetalingen terugstoten met één muisklik? No way.piratenbaas schreef:je laten uitmaken voor zeurende klant terwijl je nooit commentaar op iets hebt zou ik niet pikken want alleen dat slaat werkelijk nergens op die mail zeker bewaren als bewijs en ja vooruit betalen dat is 99 van de 100 keer het geval vanwege de ,,veiligheid,,dat snap ik,maar om de reden,,zeurende klant,, geen retour is te gek voor woorden en zo ik al gelezen heb, binnen 14 dagen niet goed ,geld terug dus ze moeten wel of als je met ideal betaald hebt kan je zo laten terug storten met 1 muisklik en dan betaal je wat wel goed is en de rest niet.
Re: Artikel retour - geen geld terug
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37
Re: Artikel retour - geen geld terug
nou 2 klikken dan, ik heb ook eens met ideal betaald en ging er ook iets fout en je hebt bepaalde tijd om je betaling terug te halen door het in je overzicht op te zoeken en dan ,zo is het bij mij, ,,dit bedrag terugstorten,, en je geld staat weer op je rekening en de tegenpartij word daarover ingelicht.Nadien was de boel opgelost en heb meteen de rekening weer betaald dus je blijft altijd baas over je geld,maar goed ,ik ken haar verdere situatie niet hoe en wat ze gedaan heeft,maar ik hoop dat het netjes word opgelost.
Re: Artikel retour - geen geld terug
Mijn webwinkel maakt gebruik van iDeal en op de website van mijn provider staat dit (maar dat wisten we eigenlijk al):
'iDEAL is de meest bekende en meest gebruikt betaalmethode voor webwinkels in Nederland. Het grote voordeel van een iDEAL betaling is dat deze gegarandeerd is. Het is voor de consument niet mogelijk het geld te storneren(terugboeken).'
'iDEAL is de meest bekende en meest gebruikt betaalmethode voor webwinkels in Nederland. Het grote voordeel van een iDEAL betaling is dat deze gegarandeerd is. Het is voor de consument niet mogelijk het geld te storneren(terugboeken).'
Re: Artikel retour - geen geld terug
Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Re: Artikel retour - geen geld terug
Dit is echt pertinent onjuist. Bij een automatische incasso kan je bedragen tetugstorten/ storneren, bij creditcards soms ook, maarvzeker niet bij iDeal.piratenbaas schreef:nou 2 klikken dan, ik heb ook eens met ideal betaald en ging er ook iets fout en je hebt bepaalde tijd om je betaling terug te halen door het in je overzicht op te zoeken en dan ,zo is het bij mij, ,,dit bedrag terugstorten,, en je geld staat weer op je rekening en de tegenpartij word daarover ingelicht.Nadien was de boel opgelost en heb meteen de rekening weer betaald dus je blijft altijd baas over je geld,maar goed ,ik ken haar verdere situatie niet hoe en wat ze gedaan heeft,maar ik hoop dat het netjes word opgelost.
Re: Artikel retour - geen geld terug
Helemaal niet jammer, we kunnen het probleem wel afsluiten als TS 3 weken verder niet reageert.olaf79 schreef:Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Re: Artikel retour - geen geld terug
Het geneuzel over Ideal is off topic bedoelde ik.BL2 schreef:Helemaal niet jammer, we kunnen het probleem wel afsluiten als TS 3 weken verder niet reageert.olaf79 schreef:Beetje off topic. Jammer dat TS niet meer van zich laat horen. Wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
Re: Artikel retour - geen geld terug
Blijkt weer een bedrijf (webshop) zwart gemaakt wordt.
TS komt dus niet met de feiten, om dit te controleren, dus fake !
TS komt dus niet met de feiten, om dit te controleren, dus fake !