LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dramatische aftersales Medion Webshop

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Ons meningsverschil is niet over welke rechten ik had of welke verplichtingen Medion, het gaat slechts over hoe je als bedrijf met trouwe klanten om wilt (of zou moeten) gaan. Daar hebben wij een verschillende visie op. Nogmaals: geen probleem. Er zijn vast nog wel meer zaken waar we niet eender over denken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door berndv »

het begrip trouwen klanten is heden ten dage een behoorlijk relatief begrip. Er bestaat geen duurovereenkomst, het zijn gewoon eenmalige korte overeenkomsten. Het kost bedrijven vaak meer geld om trouwe klanten tevreden te houden dan om nieuwe klanten te werven. Te meer omdat trouwe klanten rechten menen te hebben op basis van hun trouw. Maar de trouw kan ook zo over zijn, want er hoeft maar 1 ding mis te gaan en de trouwe relatie is voorbij en er wordt op het wereld wijde web het beklag gedaan over de behandeling van deze oh zo trouwe klanten.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Daar heb je gelijk in denk ik. Alleen het woordje 'rechten' is misplaatst, dat is niet op mij van toepassing (ik eiste niets), of het zou moeten zijn: recht op een fatsoenlijke behandeling. En als ik Medion was en een tussenpersoon handelde in mijn naam zo, dan zou ik blij zijn dat er op deze wijze ruchtbaarheid aan gegeven wordt, want dan kon ik er ten minste wat aan doen.

Overigens zie je wel een kentering bij telecomaanbieders en energieleveranciers: steeds vaker probeert men ook bestaande klanten te houden, in plaats van alleen maar in te zetten op de werving van nieuwe.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door newmikey »

Nestor-A schreef:Ons meningsverschil is niet over welke rechten ik had of welke verplichtingen Medion, het gaat slechts over hoe je als bedrijf met trouwe klanten om wilt (of zou moeten) gaan. Daar hebben wij een verschillende visie op. Nogmaals: geen probleem. Er zijn vast nog wel meer zaken waar we niet eender over denken.
De mate waarin trouwe klanten worden gepampered daal recht evenredig aan de kwaliteit van het gebodene. U doet uw electronicaboodschapjes bij een bottom-basic derderangs budgetmerk.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Vroeger wellicht het geval, tegenwoordig (alweer vijf jaar) Lenovo: https://tweakers.net/nieuws/74794/lenov ... -over.html

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik vind ook dat TS overtrokken reageert, en met name omdat hij zichzelf niet aan de regels houdt, en daar Medion de schuld van geeft. Je kan eenvoudigweg niet gewoon out-of-the-blue een pakketje opsturen en verwachten dat alles goed komt.

Op de website van Medion is ook te lezen dat je eerst contact moet opnemen met de Service Protal :
Vóór inzending van het apparaat aan de garantieverlener, moet u via de Service Hotline of de Service Portal contact met ons opnemen. U ontvangt dan verdere informatie over de juiste manier om aanspraak te maken op uw garantie.
Voor het gebruik van de Hotline worden mogelijk kosten in rekening gebracht.
De Service Hotline vormt geen vervanging voor de scholing van de gebruiker op het gebied van soft- en hardware, het raadplegen van de handleiding of gebruik van producten van derden.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door newmikey »

Nestor-A schreef:Vroeger wellicht het geval, tegenwoordig (alweer vijf jaar) Lenovo: https://tweakers.net/nieuws/74794/lenov ... -over.html
???
Lenovo was- en is nog steeds ook een Chinees bedrijf dat zich specifiek op de budget-markt richt. Dat het indertijd de zieltogende PC tak van IBM heeft overgenomen maakt het nog niet tot een A-merk. Maar daar gaat het niet echt om.

Waar het om gaat is dat u coulance verwacht maar dat uw akties iets anders uitstralen. U rekent het bedrijf zwaar af op het feit dat ze een ongevraagd en zonder enig overleg opgestuurd pakketje (met een onderdeel waarvan u claimt dat het afkomstig is uit een apparaat dat ze u ooit geleverd hebben) retour sturen terwijl dat gewoon een correcte maniet van handelen is. Ze hadden het wel anders kunnen doen, maar hoefden dat in het geheel niet.

Er was geen enkele reden voor ze om aan te nemen dat een losse, kapotte, processor afkomstig zou zijn uit een ooit aan u geleverde PC. U had de processor immers zèlf door derden laten verwijderen uit die PC en daarmee de link tussen het Medion produkt en de processor verbroken.

Nu ze ervoor gekozen hebben om uw beroep op coulance niet te honoreren zult u uit boosheid en teleurstelling wel even op internet spuien hoe slecht dat bedrijf wel niet is. Dat is eerder chantage Uw eis dat ze in ieder geval wel even een briefje hadden kunnen bijsluiten is ook onterecht omdat ze géén enkele aanleiding hadden om te erkennen dat het om een door hun geleverd produkt betrof. U heeft ze geen keus gelaten om anders te handelen dan ze gedaan hebben.

Dat heeft dus helemaal niets met "aftermarket service" te maken maar eerder met een onredelijk verwachtingspatroon aan uw kant, gekoppeld aan een op niets gebaseerde moddergooi-aktie op dit forum.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nestor-A schreef:Tja, als je iets negatief wilt interpreteren lukt dat altijd wel natuurlijk.

Ik deed slechts een beroep op coulance. Met een korting op een volgende aankoop was ik al heel gelukkig geweest. Je hoopt immers dat je na zoveel jaren als klant gezien wordt...

Klant af ben ik door de vorm van de reactie (zonder enig schrijven alles in een grote doos terugsturen). Maar als je dat niet wílt zien, dan oordeel je dat ik geen klant meer ben omdat ik mijn zin niet kreeg en er geen vergoeding was.

Nogal ver van de waarheid af, naar mijn mening is de objectieve blik hier euh.....absent.
Tsja ik snap de reactie van Medion wel. Ze krijgen een pakket van een willekeurige klant zonder dat ze enig idee hebben wat er allemaal is gebeurd. Ik zou het pakketje ook retour hebben gezonden.
U had eerst met Medion moeten bellen wat de procedures zijn. En u had uw gedichten ook op papier kunnen schrijven of even voor 3 euro bij de plaatselijke bibliotheek een uurtje een pc met internet kunnen huren.

Dat u zich niet houdt aan de normale en standaard procedures zorgt ervoor dat medion denkt wat moeten wij met dit pakketje en logerischer wijs de hele boel retour stuurt...eigen schuld dikke bult.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Er zijn meer mensen die het met Medion eens zijn dan met mij, dat had ik niet verwacht, maar ik ben wel zo eerlijk om dat te constateren. Er zijn er zelfs die vinden dat ik klant moet blijven van Medion en geen enkele reden heb om er weg te gaan...kan ik ook eerlijk over zijn: de volgende keer ga ik zeker naar een andere zaak.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door newmikey »

Nestor-A schreef:Er zijn meer mensen die het met Medion eens zijn dan met mij, dat had ik niet verwacht, maar ik ben wel zo eerlijk om dat te constateren. Er zijn er zelfs die vinden dat ik klant moet blijven van Medion en geen enkele reden heb om er weg te gaan...kan ik ook eerlijk over zijn: de volgende keer ga ik zeker naar een andere zaak.
Nee, dat u weg blijft bij Medion lijkt me zeker een verstandige keuze. Spendeer liever iets meer en koop een iets beter produkt. Dat laat onverlet dat tegenwoordig de serviceverlening bij vele soortgelijke bedrijven wel te wensen overlaat. Computers kopen is een klein beetje als Russische roulette. Maar een processor die het opgeeft ook zonder overclocked te zijn geweest, da's wel héél bijzonder - die krengen overleven vaak de rest van de hardware in de PC.

Nu we het er toch over hebben, dàt zou ook best wel eens een reden kunnen zijn om een los opgestuurde processor zowiezo altijd te weigeren aangezien men niet kan zien of deze substantieel en langdurige op een hogere kloksnelheid heeft moeten draaien. :mrgreen: :twisted: :lol:

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Echt niet aan de orde, en in de brief stond heel precies wat er gebeurd was, maar je kon wel eens gelijk hebben.

De denkfout die ik maakte was dat ik dacht dat ik als langdurige klant waarde had voor Medion, niet dus.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door newmikey »

Nestor-A schreef:De denkfout die ik maakte was dat ik dacht dat ik als langdurige klant waarde had voor Medion, niet dus.
U schrijft zelf "zeven aankopen bij Medion sinds 2006, waarvan zes voor hen zichtbaar (1 PC kocht ik bij de Aldi) en uitgaven voor in totaal zo'n 2000 euro" en dat is ca.€140 per jaar waarvan een aantal jaren onder de Chinese eigenaar. Zoals u zelf al schrijft is de aankoop via Aldi uiteraard geheel onzichtbaar.

Ik denk dat u ook naar uzelf eerlijk moet zijn dat dit voor geen enkel bedrijf een dusdanig indrukwekkende staat van dienst is dat u een "status aparte" kunt claimen. Het is ongeveer hetzelfde als één goed paar schoenen per jaar bij een goede schoenwinkel.

De marges, zeker in de consumentenelectronica, staan onder druk en geen enkel bedrijf kan zich veroorloven een op niets gebaseerde goodwill korting aan te bieden met als enig doel het tevreden stellen van een klant die over 10 jaar genomen minimale bestedingen heeft gedaan. Eerlijk gezegd denk ik dat dat niet alleen voor Medion geldt maar vrijwel alle PC leveranciers. Leuk is anders, dat snap ik ook wel maar "the truth sucks sometimes".

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nestor-A schreef:Echt niet aan de orde, en in de brief stond heel precies wat er gebeurd was, maar je kon wel eens gelijk hebben.

De denkfout die ik maakte was dat ik dacht dat ik als langdurige klant waarde had voor Medion, niet dus.
De denkfout die u maakt is dat u verwacht dat degene die uw pakketje ontvangen u kennen of uw brief lezen.

Uw pakketje komt aan bij een service centrum waar per dag honderden zo niet duizenden pakketjes met computeronderdelen aankomen. De medewerkers die de goederenontvangst doen kunnen helemaal niks met een pakketje zonder RMA-nummer ( behalve terugsturen dan), en ze weten al helemaal niet of de klant ooit nog iets anders besteld heeft. Ze hebben geen tijd om welke brief dan ook te lezen want ze moeten op basis van het RMA-nummer binnen 1 of 2 minuten het pakketje doorzetten naar een volgende bewerkingstation, wat al voorgeprogrammeerd staat in dit nummer.

Als u iets had willen bereiken had dat via het serviceportaal gemoeten. Daar kunt u uw ei kwijt.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Je hebt vast gelijk. Blijft jammer dat het zo werkt. In elk geval iets geleerd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nestor-A schreef:Je hebt vast gelijk. Blijft jammer dat het zo werkt. In elk geval iets geleerd.
U kunt nog steeds het serviceportaal bellen en de situatie uitleggen. In ieder geval krijgt u dan iemand van vless en bloed aan de lijn

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leo's toelichting verheldert wel. Al kán het natuurlijk wel, er zijn genoeg voorbeelden van grote bedrijven met gestandaardiseerde processen waarbij wél oog voor de klant(relatie) blijkt te zijn.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door michieldejong »

Helemaal eens dat een begeleidend schrijven er gewoon bij hoort te zitten. Maar het kan natuurlijk ook simpelweg een foutje zijn geweest. Iemand is vergeten de brief in het pakje te stoppen.
Sowieso vind ik het wel ver gaan om een bedrijf waar je jaren tevreden klant bent geweest af te schrijven op, naar alle waarschijnlijkheid, de fout of beslissing van één medewerker. Er zijn hier op het forum genoeg voorbeelden van mensen die met bedrijven keer op keer naar een oplossing hebben gezocht, allerlei medewerkers en afdelingen hebben gesproken. Dan kun je echt spreken over dat het beleid van een bedrijf is om je niet goed te helpen. In dit geval vind ik het nogal snel geoordeeld.

Nestor-A
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2016 14:35

Re: Dramatische aftersales Medion Webshop

Ongelezen bericht door Nestor-A »

Misschien wel waar, kwam ook door de teleurstelling. Enfin, mocht iemand van Medion dit lezen en dit is het geval, dan kunnen ze een PM sturen.

Gesloten