LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen internet door overstap van Online naar NLE

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
smiler49

Geen internet door overstap van Online naar NLE

Ongelezen bericht door smiler49 »

Paar weken gelden mij aangemeld bij NLE voor het alles in 1 pakket. Mijn huidige provider is Online, en rekening houdend met een maand opzegtermijn zoals in het contract staat, bij NLE aangegeven dat ik op 3-2-2017 bij hun wil worden aangesloten.
Wat schertst mijn verbazing, online heeft zonder rekening te houden met de overstap service en ook geen opzegtermijn inacht genomen mij afgelopen zaterdag zonder tv en internet gezet. Na een telefoontje met de klantenservice, blijkt dat er een fout is gemaakt en dat ik dus helaas pindakaas zonder internet zit. De helft van het teveel betaalde voor de maan december was ook vast op mijn rekening terug gestort.
Op mijn verhaal dat ik gebruik had gemaakt van de overstap service en dat dus mijn oude provider (online) pas zou stoppen 1 dag voordat NLE het overneemt. Nou ik kon hoog en laag springen maar er was geen weg meer terug volgens Online. Ik moest maar wachten op NLE.
Als je zo met je klanten omgaat dan weet ik genoeg. Nooit wil ik ooit nog iets te maken hebben met deze club. Kon wel internet terugkrijgen op voorwaarde dat ik weer een jaar lid werd en moest dan toch minimaal 6 weken wachten.

Overstap service mijn hoela, dit is een waarschuwing aan iedereen die overweegt over te stappen, weet wat je doet want voor dat je het weet zit je met helemaal niets, geen tv en internet en dat voor meer dan 1 maand en met de feestdagen voor de deur.

Online niet bedankt!!!
:evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 20 dec 2016 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken

berndv

Re: Geen internet door overstap van Online naar NLE

Ongelezen bericht door berndv »

En waar is dan de fout gemaakt, vraag ik mij af? Heeft online zomaar een datum gekozen om de stekker er uit te trekken? Of heeft NLE gewoon een verkeerde datum doorgegeven? Maar goed, vervelend is het wel, ongeacht waar de fout gemaakt is.
smiler49 schreef:voor dat je het weet zit je met helemaal niets, geen tv en internet en dat voor meer dan 1 maand en met de feestdagen voor de deur.
Dat wordt dus weer ouderwets iets samen doen, spelletjes en praten enzovoort.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Te vroeg afgesloten bij de latende provider, gebruik makende van de overstapservice...dan ligt de fout Helaas bij de nieuwe provider. Dus reageer u lekker af op NLE ipv Online.

smiler49

Ongelezen bericht door smiler49 »

Nee niks NLE fout zit bij Online hebben ze ook toegegeven maar niets meer aan te doen, nou sorry dat vind ik echt belachelijk, je maakt een fout en kan hem niet herstellen, lijkt mij echt heel stug. Goed dat het geen chirurgen zijn daar bij Online, want daar wil je toch niet door geholpen worden dan!

absent

Ongelezen bericht door absent »

Als je gebruik maakt van de overstapservice dan stuurt de nieuwe provider een code naar de latende provider. Afhankelijk van uw eigen input naar de nieuwe provider kan de code foutief worden doorgegeven. Daarmee blijft de fout bij de NLE. Of bij u . Maar niet bij Online. De nieuwe provider zal een nieuwe code moeten sturen naar het systeem. Als de verkeerde code stukloopt zal Tech bij Online een bericht sturen naar NLE voor een nieuwe poging. Dat gaat automatisch overigens. En dan ligt de bal toch weer bij...NLE.
Succes. Ik begrijp namelijk dat u al klaar bent met het oordeel en mijn input gaat daar niets aan veranderen. Da's jammer, want zelf even bellen met NLE voor de hernieuwde aanvraag zal voor schot in de zaak zorgen. Met de voorwaarde dat u dan wel iemand spreekt die verstand van zaken heeft, en daar schort het nogal aan bij alle, ja alle, providers.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, NLE is anders ook geen fijne club.

"Van de regen in de drup"

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Gordon Shumway schreef:Ik heb geen tip voor je. Anders dan eenzelfde waarschuwing voor de websurfer die alhier op je bericht stuit.

Als ik me goed herinner, dan was de oude naam van Online voordien Breedband. En daarvoor Orange.
Zelf heb ik een hele slechte ervaring ten tijde van het Orange-tijdperk.
Het lijkt er op dat dit bedrijf steeds van naam veranderd als hun opgebouwde reputatie weer een bepaalde negatieve drempel behaald heeft...
Die nieuwe namen hebben gewoon te maken met overnames, niet met de slechte naam. Online is een low budget provider. Je kunt het Online niet kwalijk nemen dat ze door een foutieve automatische opzegging (die is geen handwerk) kosten moeten gaan maken om een klant, die al afscheid heeft genomen, weer te gaan her aansluiten. De hoogste kosten voor een provider is het aansluiten van een nieuwe klant.

Los dat NLE waarschijnlijk niet express de fout heeft gemaakt zijn hun wel de partij die je versnelt kunnen laten aansluiten. Maar zoals aangegeven ga je nu weer naar een low budget aanbieder en is de vraag of je ooit iemand van NLE aan de lijn krijgt die niet in een ingehuurd call center zit waarbij ze worden afgerekend op het aantal telefoontjes per dag.

Gesloten