LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende parkeerapp ANWB?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
JPTV

Misleidende parkeerapp ANWB?

Ongelezen bericht door JPTV »

Ik heb van de vandaag van de ANWB een email ontvangen waarin staat dat ik vanaf nu voordelig kan parkeren met de parkeer app. Dat ik daarmee kan besparen op mijn parkeerkosten en dat ik daarmee NOOIT teveel betaal.

Nu wil ik graag weten of daar kosten aan verbonden zijn dus heb ik op de link gedrukt in de email en ook de lange site gelezen maar daar staat nergens dat je per parkeertransactie extra kosten moet betalen bovenop de normale parkeerkosten. Dus met veel tegenzin maar ‘even’ gaan bellen en dan begint de ellende pas echt! Na 9 minuten in de wacht staan en lange teksten te beluisteren krijg je de mededeling dat het erg druk is en de vraag of ik niet even terug wil bellen op een ander tijdstip. NA 9 MINUTEN? Dan is er toch iets niet goed geregeld, maar goed ik blijf wachten.
Om een of andere reden ben ik 3 keer doorverbonden en heb ik 3 keer mijn verhaal moeten doen en niemand weet of er extra kosten zijn per transactie! Ik vind het dan ook echt schandalig dat [naam verwijderd] van ANWB zakelijk mij voor een 4E KEER!!! wil gaan doorverbinden omdat ook zij geen idee heeft wat de kosten zijn!

Blijkbaar gebruikt geen enkele medewerker zelf deze app en is er ook intern geen sprake enige professionele informatie.

Maar het wordt nog veel erger…

Toen ik wilde uitleggen aan [naam verwijderd] van ANWB voor de zaak werd ik diverse keren in de rede gevallen met de opmerking dat het geen nut heeft om het er verder over te hebben want ze wist het antwoord toch niet maar ik gaf aan dat ik nu serieuze klacht had, dat ik al een half uur van het kastje naar de muur werd gestuurd, dat deze informatie duidelijk in de email gecommuniceerd had moeten worden en dan op zijn minst heel makkelijk te vinden moet zijn op de website en dat het dan schandalig is dat als je 'even' belt dat het dan ook weer zo verschrikkelijk onnodig lang moet duren voordat je een antwoord krijgt op je simpele vraag waar vanaf het 1e contact al duidelijk over gecommuniceerd had moeten worden. Mijn vertrouwen in de ANWB is na een half uur tot het nulpunt gedaald.

Het is dan ook zeer amateuristisch hoe mijn kostbare tijd om zo een simpele vraag door de ANWB wordt verspild en hoe ik als een kind van het kastje naar de muur wordt gestuurd terwijl alles riekt naar smerige marketingtechnieken die er alleen maar op zijn gericht de klant te misleiden met het idee dat het allemaal gratis is om zo maar snel een paar knoppen in te drukken zodat de ANWB er bij iedere parkeer transactie weer wat rijker van wordt.

Het lijkt er toch verdacht veel op dat er hier juist alles aan gedaan wordt om ‘de klant’ deze adder onder het gras te onthouden. Dat ze er juist alles aan doen om je er pas achter te laten komen dat je wel degelijk voor iedere transactie moet betalen als je al een hoop moeite hebt gedaan.

Pure misleiding en oplichting, als je het mij vraagt!

Goedkope verkooptrucs die je van zo’n bedrijf niet had verwacht. Wat ben ik toch naïef geweest om het idee te hebben dat dit bedrijf betrouwbaar zou zijn. Snappen ze nou niet dat de klant tegenwoordig ook niet gek is en dat wat ik nu schrijf het grootste deel van hun klanten ook denken.

[Naam verwijderd] van de zaak zegt dat ze me begrijpt maar niks voor me kan doen en ze me alleen maar door kan verbinden. Dan leg ik haar met geërgerde stem uit dat ze dan niet heeft begrepen dat ik wil dat ze hier een officiële klacht van maakt, in de hoop dat de ANWB hier duidelijk in word en dat klanten niet 4 keer hoeven worden doorverbonden. Het enige wat [Naam verwijderd] van de zaak mij kon zeggen is dat ik Yellowbrick moest bellen want die gingen daar over. Ze snapt het blijkbaar niet en ik heb dat ook maar even aangegeven alvorens het gesprek te beëindigen.

Toen even op de site van Yellowbrick gekeken en na even zoeken gevonden

dat het 'gratis' appje dus toch: €0,34 PER PARKEERTRANSACTIE KOST! :!:

En als je lid word van de ANWB krijg je €0,07 korting. Ik vind het schandalig dat het mij zo verschrikkelijk veel tijd gekost heeft om er achter te komen dat het uiteindelijk zelfs duurder is dan het appje dat ik al lang gebruik van ParkMobile en zovele ander parkeer appjes. Ik dacht he dat zou nou eens een mooie service zijn van de ANWB, je betaald al zoveel voor het parkeren in Nederland en de ANWB is ook al verschrikkelijk duur dus … ja dat zou mooi zijn geweest maar alles was dus weer een grote verkoop smoes en een grote misleiding.

Het is in ieder blijkbaar niet gratis en wat ze er niet bij zeggen is dat je wel degelijk veel teveel kunt betalen want als je een keer vergeet je appje uit te zetten dan krijg je een dikke rekening voor alle uren dat het appje door is gegaan. Tevens stopt volgens mij het appje niet om 21:00 uur als het parkeren op een plek na 21:00 uur gratis is. Maar goed dat is allemaal veel minder belangrijk.

Bewust mensen misleiden en letterlijk onnodig aan het lijntje houden dat is belangrijk en in twee woorden grofweg schandalig!
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2016 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, persoonsgegevens verwijderd, dubbele bijdrages samengevoegd

Julie4444

Re: Misleidende parkeerapp ANWB?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

JPTV schreef:Ik vraag mij dan ook ten zeerste af of het wel verstandig is dat ik de veiligheid van mijn vrouw waarvoor ik de meest uitgebreide wegenwachthulp (incl. Europadekking) op meerdere auto’s heb afgesloten deels in handen leg van een misleidende organisatie met een zeer slechte en zelfs beledigende telefonisten die gewoonweg geen antwoord weten op een simpele vraag, met een slechte website en gewoon niet transparant is in hun zogenaamde ‘acties’!
En wat heeft dit nou in hemelsnaam met je klacht te maken? Wegenwacht service van de AMWB is prima!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Normale meter op straat rekende niets extra, wel betaal je voor ingevoerde tijd en als je te lang betaalde.....
of tekort als je enkele minuten later was.
Daarom is precies op maat betalen met App vaak voordeliger.

Maar de kosten verschillen per aanbieder en je moet mobiel internet hebben voor parkeren en de controle berichten tussendoor dus niet gratis.
Als je online bij de gemeente kijkt zie je betaald parkeer gebied en de tarieven en kun je stukje lopen vaak nog gratis staan.
Alleen Centrum Amsterdam is dat lastig maar daar kun je voordelige buurt grens opzoeken voor lagere tarief.
Dat bied geen enkele App. dus zelf online zoeken en bij meter betalen is zo slecht nog niet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef: Alleen Centrum Amsterdam is dat lastig maar daar kun je voordelige buurt grens opzoeken voor lagere tarief.
Je kunt vlak bij het centrum van Amsterdam gratis parkeren. Binnen een kwartiertje van het centraal station.

marc.veen
Contacteer:

Ongelezen bericht door marc.veen »

Vreemd dat de topic starter het tarief niet kon vinden.
Op de eerste de beste pagina over de parkeer app die ik open staat te lezen:

"Bij ANWB Parkeren betaal je parkeertarieven zoals deze door de gemeente zijn bepaald, en daarnaast nog transactiekosten (27 cent voor starten en stoppen)."

Zie: http://www.anwb.nl/verkeer/nederland/pa ... wbparkeren

Cool1946

Ongelezen bericht door Cool1946 »

Het is dan ook zeer amateuristisch hoe mijn kostbare tijd om zo een simpele vraag door de ANWB wordt verspild en hoe ik als een kind van het kastje naar de muur wordt gestuurd terwijl alles riekt naar smerige marketingtechnieken die er alleen maar op zijn gericht de klant te misleiden met het idee dat het allemaal gratis is om zo maar snel een paar knoppen in te drukken zodat de ANWB er bij iedere parkeer transactie weer wat rijker van wordt.
==============
Wat een verhaal om niets. Het belangrijkste wat ik er in lees is het korte lontje van de topic starter.
Het veroordelende taalgebruik vind ik ook maar niks.
De reactie van marc.veen om 12.52 zou ook van mij hebben kunnen zijn.
JPTV ontspannen kerstdagen en voorzichtig met vuurwerk !!

Willem12

Ongelezen bericht door Willem12 »

Gebruik de ANWB parkeer app al jaren tot volle tevredenheid.
Als je beter had gekeken had je gezien dat de transactiekosten gewoon op de site staan vermeld: "Bij ANWB Parkeren betaal je parkeertarieven zoals deze door de gemeente zijn bepaald, en daarnaast nog transactiekosten (27 cent voor starten en stoppen)".
Voortaan eerst beter kijken alvorens een organisatie in een kwaad daglicht te zetten.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

TS verspilt zijn "kostbare tijd" niet aan het lezen van de reacties hier, na het luchten van zijn ongenoegen op dit forum niet meer online geweest.
(Laatst bezocht:22 dec 2016 16:00)

Gelukkig is onze tijd wat minder kostbaar en hebben wij nog wat tijd over.............

v.d.Heyden

Gesloten