" Amsterdam 14-11-2016
Betreft klacht over Apotheker Boots.
[Adresgegevens verwijder door moderator]
Geachte mevr. meneer
Op 21-10- jl kreeg ik een recept voorgeschreven van mijn huisarts tegen gordelroos zij adviseerde mij ook internet voor meer informatie hierover.
Maar eerst ben ik even langs de apotheek gegaan om de medicijnen op te halen.
Aangezien er niet voldoende van het voorgeschreven medicijn voorradig was kreeg ik vast 12 pillen mee van een kuur van totaal 21 pillen.
Ik kreeg het doosje voor me gelegd en dat was dat, ik wachtte nog tot zij een bedrag noemde wat ik moest betalen, maar nee, ik mocht het zo meenemen.
Aangezien ik zelden ziek ben heb ik niet veel ervaring met de gang van zaken op dit gebied.
Ook ben ik aanvullend verzekerd ik was me dus van geen kwaad bewust.
Daarna heb ik op internet opgezocht wat gordelroos nu eigenlijk is, pijnlijk, maar dat wist ik al, maar ook niet iets om je zorgen over te maken en het gaat vanzelf over.
Duurt ± 3 weken en met een kuurtje misschien 2 dagen korter.
Aangezien ik geen liefhebber ben van onnodig medicijnen slikken ben ik daarom ook niet met dat kuurtje begonnen en heb ik ook die 9 pillen niet meer opgehaald bij de apotheek.
Tot mijn verbazing kreeg ik onlangs een rekening van Ditzo van maar liefst € 137, €6,50 voor één pilletje .
Ik ben daarmee naar de apotheek gegaan en gevraagd waarom mij niet verteld is wat de prijs is van dit medicijn want dan had ik het zeker niet genomen.
Volgens [naam verwijderd door moderator] kan zij niet aan iedereen de prijs opgeven die zij gaat declareren bij de verzekeraar, ik begreep dat in eerste instantie wel want niet iedereen is hetzelfde verzekerd!
Maar toen kwam de aap uit de mouw! Ze zei dat medicijnen altijd voor eigen risico zijn!
Dat verandert de zaak natuurlijk want dan moet júist vermeld worden wat dat medicijn kost omdat het sowieso voor rekening komt van de patiënt ondanks de idiote regeling dat dat via de verzekeraar moet.
Ze wilde me nog die resterende pillen meegeven maar die heb ik geweigerd.
Ik heb voorgesteld om op z'n minst die 9 pillen á €6,50 per pil van de rekening te halen.
Maar ze wist niet of dat administratief mogelijk was ???
Vreemd vind ik, normaal is niet geleverd, niet factureren.
Kortom, ik voel me flink belazerd door deze wijze van handelen!
Er is me een artikel in de maag gesplitst waarvan ik dacht dat het al betaald was via mijn premie zorgverzekering + aanvullende verzekering, maar nu blijkt, achteraf, dat ik daar nog eens een woekerprijs overheen moet betalen?
En de koop kan niet ongedaan gemaakt worden ondanks dat ik het artikel ongeopend en ongebruikt is!
Bizar! De consument is beter beschermd tegen het eerste de beste obscure inetrnetwinkeltje dan bij de zorg!
Dan wil ik het niet eens hebben over de kosten van 'Terhandstelling met begeleidingsgesprek' die in recordtempo is gestegen van €7 naar €12,95
Groet, R. Erisman"
Op deze brief gemaild naar Ditzo, kreeg ik een nietszeggende reactie en is gewoon het door mij bestreden bedrag van mijn rekening gehaald!
Overigens heb ik begrepen dat ASR waar Ditzo een onderdeel van is een staatsbedrijf is dat verklaard dan wel het eea!
Maar niet alles, want hoe zit dat dan met die hoog geroemde privatisering?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge kosten voor medicijnen, Ditzo werkt niet mee
-
Hoge kosten voor medicijnen, Ditzo werkt niet mee
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2016 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken, persoonsgegevens uit bericht verwijderd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken, persoonsgegevens uit bericht verwijderd.
Re: Hoge kosten voor medicijnen, Ditzo werkt niet mee
R. Erisman schreef:" Amsterdam 14-11-2016
Betreft klacht over Apotheker Boots.
[Adresgegevens verwijder door moderator]
Geachte mevr. meneer
Op 21-10- jl kreeg ik een recept voorgeschreven van mijn huisarts tegen gordelroos zij adviseerde mij ook internet voor meer informatie hierover.
Maar eerst ben ik even langs de apotheek gegaan om de medicijnen op te halen.
Aangezien er niet voldoende van het voorgeschreven medicijn voorradig was kreeg ik vast 12 pillen mee van een kuur van totaal 21 pillen.
Ik kreeg het doosje voor me gelegd en dat was dat, ik wachtte nog tot zij een bedrag noemde wat ik moest betalen, maar nee, ik mocht het zo meenemen.
Aangezien ik zelden ziek ben heb ik niet veel ervaring met de gang van zaken op dit gebied.
Ook ben ik aanvullend verzekerd ik was me dus van geen kwaad bewust.
Daarna heb ik op internet opgezocht wat gordelroos nu eigenlijk is, pijnlijk, maar dat wist ik al, maar ook niet iets om je zorgen over te maken en het gaat vanzelf over.
Duurt ± 3 weken en met een kuurtje misschien 2 dagen korter.
Aangezien ik geen liefhebber ben van onnodig medicijnen slikken ben ik daarom ook niet met dat kuurtje begonnen en heb ik ook die 9 pillen niet meer opgehaald bij de apotheek.
Tot mijn verbazing kreeg ik onlangs een rekening van Ditzo van maar liefst € 137, €6,50 voor één pilletje .
Ik ben daarmee naar de apotheek gegaan en gevraagd waarom mij niet verteld is wat de prijs is van dit medicijn want dan had ik het zeker niet genomen.
Volgens [naam verwijderd door moderator] kan zij niet aan iedereen de prijs opgeven die zij gaat declareren bij de verzekeraar, ik begreep dat in eerste instantie wel want niet iedereen is hetzelfde verzekerd!
Maar toen kwam de aap uit de mouw! Ze zei dat medicijnen altijd voor eigen risico zijn!
Dat verandert de zaak natuurlijk want dan moet júist vermeld worden wat dat medicijn kost omdat het sowieso voor rekening komt van de patiënt ondanks de idiote regeling dat dat via de verzekeraar moet.
Ze wilde me nog die resterende pillen meegeven maar die heb ik geweigerd.
Ik heb voorgesteld om op z'n minst die 9 pillen á €6,50 per pil van de rekening te halen.
Maar ze wist niet of dat administratief mogelijk was ???
Vreemd vind ik, normaal is niet geleverd, niet factureren.
Kortom, ik voel me flink belazerd door deze wijze van handelen!
Er is me een artikel in de maag gesplitst waarvan ik dacht dat het al betaald was via mijn premie zorgverzekering + aanvullende verzekering, maar nu blijkt, achteraf, dat ik daar nog eens een woekerprijs overheen moet betalen?
En de koop kan niet ongedaan gemaakt worden ondanks dat ik het artikel ongeopend en ongebruikt is!
Bizar! De consument is beter beschermd tegen het eerste de beste obscure inetrnetwinkeltje dan bij de zorg!
Dan wil ik het niet eens hebben over de kosten van 'Terhandstelling met begeleidingsgesprek' die in recordtempo is gestegen van €7 naar €12,95
Groet, R. Erisman"
Op deze brief gemaild naar Ditzo, kreeg ik een nietszeggende reactie en is gewoon het door mij bestreden bedrag van mijn rekening gehaald!
Overigens heb ik begrepen dat ASR waar Ditzo een onderdeel van is een staatsbedrijf is dat verklaard dan wel het eea!
Maar niet alles, want hoe zit dat dan met die hoog geroemde privatisering?
Inderdaad gaat gordelroos vanzelf over. Met dit feit staat het internet overvol.
Dit soort medicijnen worden niet vergoed omdat ze eigenlijk vanuit de medische wetenschap overbodig zijn.
De speciaal voor u bestelde medicijnen moeten, ook al haal je ze later niet af, wel betaald worden.
Medicijnen welke de apotheek verlaten hebben worden nooit teruggenomen. Dit mag gewoonweg niet.
Wel is het vreemd dat je een product koopt waar je de prijs niet van weet, of waar de apotheek de prijs niet van wil noemen. Dat laatste hoef je natuurlijk niet te accepteren.
Dat Ditzo een staatsbedrijf zou zijn lijkt me compleet niet ter zake doende.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 dec 2016 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken, persoonsgegevens uit quote verwijderd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken, persoonsgegevens uit quote verwijderd.
Als je eigen risico nog niet volledig gebruikt is betaal je later de gehele rekening voor het recept van alle 21 tabletten.
U had het recept kunnen weigeren als het iets korter duurde en U liever gewoon uitziekt.
Met griep hetzelfde, sommige eisen antibioticum en mijn huisarts noemt de prijs en U is 1 dag korter ziek....
Pas na langdurige griep die niet over gaat wil zij deze geven.
Door de prijs te noemen kun je als arts makkelijker het medicijngebruik verlagen dan met mooie verhalen.
Jammer, maar U had de Apotheek vooraf naar de kosten kunnen vragen, in plaats van via verzekeraar gelijk betalen mag ook.
Dan is briefje weg gooien en niet aannemen nog mogelijk.
U had het recept kunnen weigeren als het iets korter duurde en U liever gewoon uitziekt.
Met griep hetzelfde, sommige eisen antibioticum en mijn huisarts noemt de prijs en U is 1 dag korter ziek....
Pas na langdurige griep die niet over gaat wil zij deze geven.
Door de prijs te noemen kun je als arts makkelijker het medicijngebruik verlagen dan met mooie verhalen.
Jammer, maar U had de Apotheek vooraf naar de kosten kunnen vragen, in plaats van via verzekeraar gelijk betalen mag ook.
Dan is briefje weg gooien en niet aannemen nog mogelijk.
ASR/Ditzo is geen staatsbedrijf maar een bedrijf waar de overheid aandeelhouder van is. Als het een staatsbedrijf was zouden de medewerkers ambtenaren zijn, en dat zijn ze niet.
Juist, zeker samen met de oude Topictitel: "Dizto Zorgroof"Morganlefay schreef:Medicijnen vallen al een tijdje onder het Eigen Risico en dit is ook al een tijdje breed uitgemeten geweest in alle media.
Hetzelfde geldt voor terhandstelling, eerste uitgifte en kosten voor herhaalrecepten.
Ditzo is een verzekeraar, wat u nu benoemd klinkt eerder als een ander de schuld geven van eigen onvolkomenheden.