LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Paprikaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2016 10:07

Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door Paprikaatje »

Tele2 schrijft nu al enkele maanden bij de automatische incasso een ander (hoger) bedrag af dan op mijn factuur vermeld wordt.
Ik heb hierover meerdere malen met hen contact gehad (telefonisch en per mail) en het schijnt een probleem te zijn bij de financiële dienst.
Ik heb ze verteld dat ik die incasso net zo goed kan stopzetten aangezien ik inmiddels voor de komende maanden mijn abonnement al betaald heb. Echter dat werd mij sterk afgeraden omdat ze dan mijn verbinding zullen afsluiten.

Mijn vraag is, kan dit zomaar ?
Wordt ik hier niet letterlijk bestolen ?

Ik vertrouw er nog steeds op dat zij het uiteindelijk zullen rechtzetten, maar het proces duurt nu al ruim 4 maanden.
Heeft iemand voor mij een advies hoe ik dit proces kan versnellen ?

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 dec 2016 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast om strekking te verduidelijken

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door berndv »

Paprikaatje schreef:het schijnt een probleem te zijn bij de financiële dienst.
tja, welke dienst van tele2 heeft de laatste tijd geen problemen.
Paprikaatje schreef:Ik heb ze verteld dat ik die incasso net zo goed kan stopzetten aangezien ik inmiddels voor de komende maanden mijn abonnement al betaald heb. Echter dat werd mij sterk afgeraden omdat ze dan mijn verbinding zullen afsluiten.
dat zou ik normaliter wel adviseren. Maar gezien eerdere topics hier de afgelopen paar maand van mensen die (terecht of onterecht) afgesloten waren door de financiele afdeling en de schijnbaar grote problemen om weer te activeren, zou ik dit ook ten sterkste afraden om alleen maar te storneren.
Paprikaatje schreef:Mijn vraag is, kan dit zomaar ?
Kan? Ja. Mogen? Nee, absoluut niet. Je geeft een incassomachtiging af om het juiste bedrag te incasseren en niet meer te incasseren dan wat er op de factuur staat.

Wat je zou kunnen doen is het bedrag storneren, en het bedrag dat op de factuur staat overmaken. Als ze je dan toch gaan afsluiten of iets dergelijks, voldoen zij niet aan hun verplichting en kunnen ze u niet aanspreken op een achterstand, u heeft immers betaald wat zij in rekening brengen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door BreejKC »

De laatste tip van Berndv (storneren en het juiste bedrag storten) is weliswaar goed bedoelt, maar zou ik u toch ontraden. Administratief zijn ze bij Tele2 volledig de weg kwijtgeraakt, zoals u heeft meegemaakt en zoals ook te zien is in hun Tv-reclame. Ze zijn nog genadeloos ook, daar maken ze eveneens geen geheim van. Denkt u dat ze in die puinhoop van de administratie bij Tele2 uw goedbedoelde zelf aan hen overgemaakte bedrag ooit terugvinden? Waarschijnlijk neemt men bij Tele2 niet eens de moeite om daar naar te zoeken. Bedrag gestorneerd, blokkeren maar, zo redeneert men bij Tele2. Dan bent u de komende weken de dupe. Maar daar ligt Tele2 natuurlijk niet wakker van.

Uw factuur heeft u waarschijnlijk in handen. De afschriften met andere afgeschreven bedragen ook. De verschillen zullen dus overduidelijk zijn. Maak kopieën hiervan en schrijf een laatste brief hierover (met de kopieën erbij) aan Tele2. Geef ze een redelijke termijn, 14 dagen na dagtekening van uw brief, om hun fout te herstellen en het te veel ingehouden bedrag op uw rekening terug te storen. Ook dit laatste mogen ze geen weken laten duren. Schrijf hen ook dat, als zij binnen die door u gestelde termijn hun fout niet herstellen, u zich wendt tot de Geschillencommissie Telecom. Die zullen het druk krijgen de komende tijd met Tele2. Want de fouten stapelen zich op en velen heb ik hiermee al geadviseerd.

Een geschil aanspannen kost, dacht ik, € 50,00. Maar dat bedrag krijgt u terug als u in dit geschil in het gelijk wordt gesteld en die kans is groot. Waarschijnlijk komt het niet eens tot een geschil bij die Geschillencommissie. Tele2 weet echt wel hoe laat het is als u die Geschillencommissie ter sprake brengt. Ze weten ook hoe daar ‘genadeloos’ met ze afgerekend wordt. Waarschijnlijk laat Tele2, als ze tijdig uw brief lezen, het niet eens zo ver komen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan je je factuur eens uploaden en vertellen wat er wordt geincasseerd en waar de verschillen zitten?

robwa
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2016 17:18

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door robwa »

Nu bij mij gebeurt precies het zelfde factuurbedrag + €. 6.-- van mijn bankrekening 3 maanden geleden is dit begonnen. In het begin was ik vol vertrouwen en alles zijn loop laten gaan. Bij de tweede factuur opnieuw weer gebeld en weer een vergoedingsformulier ingevuld maar toch de €.6.-- teveel afgeschreven. Nu het totale bedrag gestorneerd met het idee nu klopt de administratie niet meer en gaan ze eraan werken niet wetende dat het daar zo'n janboel is. De volgende factuur ontvangen en weer €. 6.-- teveel geïncasseerd. Nu wees er gelukkig mee ik sta nog met mijn vorig bedrag nog in de plus. Tot afgelopen maandag toen werd ik afgesloten, gebeld en uitgelegd dat het eigenlijk diefstal is maar nee hoor we sluiten u weer aan wanneer het volledig openstaande bedrag betaald. Ik heb gisteren een aangetekend schrijven naar de directie gestuurd met bovengenoemd verhaal en het verschrikkelijke hautaine gedrag van de medewerkers. Ik heb het juiste openstaande bedrag betaald en mijn contract opgezegd.

stofzuigertje

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bewaar bewijs en klaag met alle stukken bij geschillen commissie.

Als ze daar gek worden van Tele 2 nemen ze meer maatregelen dus neem die weg.
Storneren zou ik niet doen, word nog meer zoekwerk en duurde langer en afsluit garantie....

Alleen als je het zat bent en naar Ziggo wilt kun je storneren.

Als je het niet over Internet maar mobiele telefoon hebt zou je naar elke willekeurige provider kunnen overstappen,
maar nummerbehoud word dan wel lastiger.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

Ik ben helaas begin nov getrapt in hun aanbod zorgeloos bellen voor vast bedrag per maand. Kreeg ik begin EN eind van die maand ineens facturen binnen die bijna 2x zo hoog waren als normaal! In de telefoon geklommen natuurlijk. 'Ja, dat komt omdat u een NIEUW abonnement aangegaan bent, dus dan LOOPT HUIDIG ABO nog door EN GAAT NIEUWE ABO direct van start!!' Da's dan 2x gratis geld voor Tele2... Zodra DIT abo over is ben ik daar PLEITE!! VOOR GOED!!! Ze zijn er technisch, financiëeel en marketing-wise VOLLEDIG VAN HET PADJE AF!
vrgr AS

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

BreejKC schreef: Uw factuur heeft u waarschijnlijk in handen. De afschriften met andere afgeschreven bedragen ook. De verschillen zullen dus overduidelijk zijn. Maak kopieën hiervan en schrijf een laatste brief hierover (met de kopieën erbij) aan Tele2. Geef ze een redelijke termijn, 14 dagen na dagtekening van uw brief, om hun fout te herstellen en het te veel ingehouden bedrag op uw rekening terug te storen. Ook dit laatste mogen ze geen weken laten duren. Schrijf hen ook dat, als zij binnen die door u gestelde termijn hun fout niet herstellen, u zich wendt tot de Geschillencommissie Telecom. Die zullen het druk krijgen de komende tijd met Tele2. Want de fouten stapelen zich op en velen heb ik hiermee al geadviseerd.
Een geschil aanspannen kost, dacht ik, € 50,00. Maar dat bedrag krijgt u terug als u in dit geschil in het gelijk wordt gesteld en die kans is groot. Waarschijnlijk komt het niet eens tot een geschil bij die Geschillencommissie. Tele2 weet echt wel hoe laat het is als u die Geschillencommissie ter sprake brengt. Ze weten ook hoe daar ‘genadeloos’ met ze afgerekend wordt. Waarschijnlijk laat Tele2, als ze tijdig uw brief lezen, het niet eens zo ver komen.
Mogen we svp het ADRES hebben waar zo'n aangetekende brief aan Tele2 heen moet?
vrgr AS

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door absent »

Via de algemene site, ik ben geen teletwee-klant:
Postadres

Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG
Alphen aan den Rijn
Let op: Vermeld je klantgegevens bij het sturen van een brief.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

absent schreef:Via de algemene site, ik ben geen teletwee-klant:
Postadres

Tele2 Nederland B.V.
Postbus 289
2400 AG
Alphen aan den Rijn
Let op: Vermeld je klantgegevens bij het sturen van een brief.
DANK!!

k2p
Berichten: 1193
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door k2p »

Dit is gewoon een aangifte afpersing waard.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

Aangifte OPLICHTING lijkt het onderhand meer op! kreeg net een mail van tele2. Met onderaan of ik BLIJ van ze wordt door deze 'aanbieding'... NEEN!! :twisted:
vrgr AS

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door KR1275 »

Klaag ook bij je bank.
Een bedrijf dat slordig omgaat met machtigingen, wordt doorgaans door de bank aangesproken en als het na een paar waarschuwingen niet verbetert, ontneemt de bank het bedrijf zijn incassorechten.

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

Da's een goed idee!

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door titusvh »

KR1275 schreef:Klaag ook bij je bank.
Een bedrijf dat slordig omgaat met machtigingen, wordt doorgaans door de bank aangesproken en als het na een paar waarschuwingen niet verbetert, ontneemt de bank het bedrijf zijn incassorechten.
Juist de overgang naar een nieuwe bank is deel van alle problemen. Ik denk niet dat de nieuwe bank het risico gaat lopen zo'n grote klant kwijt te raken...

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door titusvh »

Wonderlijk hoe dit topic gekaapt wordt door A. Smit met een ander probleem.

Ik zie niet staan welke diensten je afneemt Paprikaatje. En hoe strijdlustig je bent.
Neme je bv alleen mobiel af, dan kan je vrij makkelijk overstappen en dan alsnog laten storneren. Afsluiten kunnen ze je dan toch niet meer. en laat ze dan maar incassobureau's langssturen, wie eist bewijst...

Alternatief is je rechtsbijstandverzekering. Die zullen waarschijnlijk 1 briefje sturen en het dan afkopen. maar heb je in elk geval je geld terug. Dit hangt wel af van de drempel van je verzekeraar (de mijne is 0 euro bv, dan kan dit).
Vaak hebben die verzekeraars meer problemen met hetzelfde bedrijf. en hebben ze een direct contactpersoon hoog in de boom. Zo kon ik via rechtsbijstand met iemand bij UPC in contact komen (na jaren onterechte afsluitingen en deurwaarders) waarmee het met 1 belletje geregeld was.

Met de chaos bij Tele2, zou ik er niet op rekenen dat dit probleem zichzelf snel oplost. Daarom is storneren ook vragen om afgesloten te worden, ook al is het niet terecht...

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

titusvh schreef:Wonderlijk hoe dit topic gekaapt wordt door A. Smit met een ander probleem.
Het gaat om Tele2 die bij veel mensen teveel factureert. Wonderlijk dat 2x abonnementskosten volgens u niet bij dit onderwerp zou horen.

Moneyman
Berichten: 30330
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

A. Smit schreef:
titusvh schreef:Wonderlijk hoe dit topic gekaapt wordt door A. Smit met een ander probleem.
Het gaat om Tele2 die bij veel mensen teveel factureert. Wonderlijk dat 2x abonnementskosten volgens u niet bij dit onderwerp zou horen.
Daar gaat het helemaal niet om. Lees de topictitel nog eens...

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door A. Smit »

Moneyman schreef:
A. Smit schreef:
titusvh schreef:Wonderlijk hoe dit topic gekaapt wordt door A. Smit met een ander probleem.
Het gaat om Tele2 die bij veel mensen teveel factureert. Wonderlijk dat 2x abonnementskosten volgens u niet bij dit onderwerp zou horen.
Daar gaat het helemaal niet om. Lees de topictitel nog eens...
Tele2 schrijft nu al enkele maanden bij de automatische incasso een ander (hoger) bedrag af dan op mijn factuur vermeld wordt. Ik heb hierover meerdere malen met hen contact gehad (telefonisch en per mail) en het schijnt een probleem te zijn bij de financiële dienst.
IK krijg ook andere facturen (lager) dan ze incasseren (hoger). Ik heb dat dan misschien niet expliciet erbij gezet maar aangezien dat het onderwerp al was leek me dat niet nodig om te herhalen. Bij deze dan alsnog. Het enige verschil is dat ze bij mij roepen dat ik TWEE abonnementen bij ze zou hebben... IN MIJN EENTJE? Echt niet!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Tele2 incasseert meer dan gefactureerd

Ongelezen bericht door BreejKC »

Met belangstelling alle reacties gelezen. Nogmaals: storneer niet uw volledige abonnementsgelden. Het gaar "maar", begrijp ik, om € 6,00 per maand, of € 72,00 per jaar. U ziet het, Tele2 sluit makkelijker af als dat ze hun fouten goedmaken. Ook al staat u in uw recht, als u dat behaalt moet u ook nog een strijd voeren voor het terugkrijgen van de heraansluitingskosten. Reken dat u dat in de schoenen geschoven wordt, want u heeft gestorneerd. De ellende die u zichzelf op de hals haalt met storneren is vele malen groter.
Bewandel dus de koninklijke weg zoals eerder door mij aangegeven: klachtbrief, 14 dagen termijn, (dreigen met) Geschillencommissie.

Gesloten