LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente maakt geld over maar nooit ontvangen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
frozwa

Gemeente maakt geld over maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door frozwa »

De gemeente Rotterdam heeft op 28 november dit jaar 275 euro overgemaakt op het oude ing rekening nummer van mijn partner. Dit rekening nummer was enkel in September al opgeheven en toen is ook gelijk het nieuwe rekening nummer doorgegeven aan de gemeente (nu bij de knab).

Nu hebben wij zojuist contact met de ing gehad, en die kunnen het hele bedrag niet terug vinden. De gemeente had het ook niet terug ontvangen dus is het geld nu weg? Het is niet de eerste keer dat er geld bij de ing 'verdwijnt', en wij worden er behoorlijk radeloos van.

Hoe kan ik dit het beste oplossen voor ik naar een advocaat stap?

GJvdZ

Re: Gemeente maakt geld over maar nooit ontvangen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je een bevestiging van de gemeente gekregen dat ze het nieuwe rekeningnummer hebben ontvangen en verwerkt?

frozwa

Ja, zowel telefonisch als schriftelijk

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

In dat geval zou ik het probleem bij de gemeente neerleggen en niet verder met de ING in conclaaf gaan. Als de gemeente het juiste rekeningnummer wist, is het aan hun om te zorgen dat u het bedrag ontvangt, en of zij het nu eerst naar een verkeerd rekeningnummer hebben overgemaakt is dat hun probleem en ook aan hen om dit bedrag van de ing terug te krijgen, hier zou u niet de dupe van moeten zijn.

frozwa

Even gekeken, per 13-10 is het rekening nummer door hun bevestigd en aangepast, ook volgens de website. Wel staat er een extra wijziging bij die niet is aangepast, zelfde datum met dezelfde tekst. Misschien een foutje bij hun maar ik begin te vermoeden dat ze daar lakser waren dan we vermoede

Gesloten