LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recentie plaatsen

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
pergakaarten

Recentie plaatsen

Ongelezen bericht door pergakaarten »

Wij hebben mondeling een auto gekocht bij een autobedrijf en een datum afgesproken. Nu is de auto aan iemand anders verkocht voor de datum.
Ik heb een recentie geplaatst op google bij zijn bedrijf. Nu wil hij dat ik die ga verwijderen, terwijl de tekst waarheid en netjes omschreven is. Er is geen grove taal gebruikt.
Hij blijft ons telefonisch lastig vallen en dreigt met advocaten??
Het bedrijf vraagt op google toch om een recentie?
Ik neem aan dat ik de recentie niet hoef te verwijderen?

BL2

Re: Recentie plaatsen

Ongelezen bericht door BL2 »

pergakaarten schreef:Wij hebben mondeling een auto gekocht bij een autobedrijf en een datum afgesproken. Nu is de auto aan iemand anders verkocht voor de datum.
Ik heb een recentie geplaatst op google bij zijn bedrijf. Nu wil hij dat ik die ga verwijderen, terwijl de tekst waarheid en netjes omschreven is. Er is geen grove taal gebruikt.
Mits eerlijk geschreven, niet verwijderen, immers niet netjes zakendoen.
Maar pas wel op voor laster, dus uw verhaal moet zeker weten wel kloppen met wat echt gebeurt is.
Hou daarbij vooral het volgende goed in de gaten:

Er is sinds 2003 geen enkele verplichting meer om een mondelinge koopafspraak na te komen. Natuurlijk is het onbehoorlijk om op je woord terug te komen, maar als je na de mondelinge overeenkomst alsnog een beter bod krijgt van een derde, kun je ongestraft op je eerdere belofte terug komen en de auto aan iemand anders verkopen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

pergakaarten schreef:Wij hebben mondeling een auto gekocht bij een autobedrijf en een datum afgesproken. Nu is de auto aan iemand anders verkocht voor de datum.
Ik denk eerder dat Google vraagt om een recensie, dat doen ze bij veel bedrijven/locaties als je daar op zoekt via hun zoekmachine. De meeste lokale/kleinere Nederlandse garages hebben hun online aanwezigheid niet zover ontwikkeld dat ze daarom vragen, en als ze het wel doen, is het vaak via iets als ekomi of trustpilot, zodat ze eea nog iets kunnen beïnvloeden.

Zoals al gezegd, een review schrijven kan en mag prima, maar het grijze gebied tussen een review en laster is niet zo heel groot, en dat laatste is uiteraard strafbaar. Zonder tekst kunnen users hier niet echt iets zeggen over de inhoud, en of dit laster is of niet. Er zijn hier plenty voorbeelden van mensen die hun tekst een objectieve review vinden, terwijl het brullende laster is omdat ze zelf ook serieuze steken hebben laten vallen, maar ook van mensen die zoals jij zegt, gewoon feitelijk en correct een review geven, en een opgefokte ondernemer onterecht achter zich aan krijgen.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

om welke garage gaat het?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

En wat is de tekst van de review....?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

BL2 schreef: Er is sinds 2003 geen enkele verplichting meer om een mondelinge koopafspraak na te komen. Natuurlijk is het onbehoorlijk om op je woord terug te komen, maar als je na de mondelinge overeenkomst alsnog een beter bod krijgt van een derde, kun je ongestraft op je eerdere belofte terug komen en de auto aan iemand anders verkopen.
http://www.wetrecht.nl/de-mondelinge-overeenkomst/
In de wet is vastgelegd dat een mondelinge koopovereenkomst rechtsgeldig is. Voor het kopen van een huis worden er echter andere eisen gesteld aan een koopovereenkomst.
http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/6 ... ebben.html

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. De opmerking van bl2 is pertinent onjuist.

pergakaarten

Ongelezen bericht door pergakaarten »

Uiteindelijk had de verkoper de auto voor een lager bedrag aan een ander verkocht. Hij bleef ons telefonisch lastig vallen, ook met andere telefoonnummers, en dan geen korte telefoon gesprekken maar lange gesprekken. Onze recentie was een net erwoorde recentie maar volgens de verkoper een slechte recentie voor hem, ik snap dat hij goede recenties wilde maar de waarheid is hard. Hij begon vrijdag te dreigen om aan de deur te komen. Wij waren niet bang voor hem want depolitie is zo gebeld, maar om van dat gezeur af te zijn hebben we de recentie verwijderd en hebben we 1 ster achter gelaten. Daar zullen wij nooit geen auto meer gaan kopen, niet te vertrouwen dat bedrijf

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

nogmaals, om welk bedrijf gaat het?

Gesloten