| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakketjes niet aannemen die niet op jouw naam staan?
-
bimensylvia
Pakketjes niet aannemen die niet op jouw naam staan?
Dit is wat ik vanmorgen las op de buurt app:Vanochtend bezorgde PostNL een pakketje bij mij, ik nam het aan omdat het adres goed was, maar later zag ik dat de naam niet klopte. Ik heb het direct teruggeven aan de bezorger. Om 17 u belde er een jongen aan die vroeg of er een pakketje was afgegeven en toen ik zei dat ik het niet had aangenomen liep hij direct weg. Maar stel dat ik het wel in huis had en het smiddags aan de jongen had meegegeven dan krijg je even later een herinneringnota van het bedrijf vh pakje en blijkbaar omdat jouw adres erop staat kan je daar niet onderuit . Dit staat zo ook op internet.
Dit klopt toch niet? Je kunt toch altijd een pakketje terugsturen binnen bepaalde tijd? Broodje aap verhaal?
Dit klopt toch niet? Je kunt toch altijd een pakketje terugsturen binnen bepaalde tijd? Broodje aap verhaal?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jan 2017 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
Re: Pakketjes niet aannemen die niet op jouw naam staan?
Nee, geen broodje aap verhaal. Deze vorm van oplichting gebeurd wel degelijk.
En hoezo terugsturen? Als je het pakket afgeeft dan heb je het niet meer. Dus de rekening is voor jou omdat het op jouw adres staat.
Idd direct teruggeven aan de bezorger is het beste.
En hoezo terugsturen? Als je het pakket afgeeft dan heb je het niet meer. Dus de rekening is voor jou omdat het op jouw adres staat.
Idd direct teruggeven aan de bezorger is het beste.
-
bimensylvia
Ik ga ervan uit dat ik het pakket heb aangenomen, en later weer kan terugsturen. Wat is het probleem?
Ja zoo, ja dat kan idd. Zolang je het maar niet meegeeft aan diegene die daarna aan de deur komt.
Ga er in zo'n geval maar niet van uit dat er een retoursadres bij zit als het inderdaad om oplichting gaat. Dus terugsturen zal dan onmogelijk worden.
Je kan hem toch altijd terugsturen naar de webwinkel waar het vandaan komt?
Hangt af of je een handtekening moet zetten. Dan is naam relevant en zou post bezorger dit ook moeten controleren.
Gewoon nooit iets aanpakken wat je niet besteld hebt.
Als gezin lijkt het mij niet zo ingewikkeld om bestellingen onderling even door te geven.
Als gezin lijkt het mij niet zo ingewikkeld om bestellingen onderling even door te geven.
Waarom niet? Heb prima contact met de buren en we nemen elkaars pakjes aan als de ander niet thuis is. Scheelt hop extra wachten en zo spreek je elkaar ook nog eens. Uiteraard nemen we niks aan als er getekend moet worden.BL2 schreef:Gewoon nooit iets aanpakken wat je niet besteld hebt.
-
mh73
Dat zou je denken, maar twintigers zeggen niet meer alles tegen hun ouders. Ik wordt regelmatig verrast door een pakketbezorger. Blijkt dochterlief weer wat besteld te hebben.BL2 schreef:Gewoon nooit iets aanpakken wat je niet besteld hebt.
Nou hier wel, zo zijn gewoon de afspraken !mh73 schreef:Dat zou je denken, maar twintigers zeggen niet meer alles tegen hun ouders.
-
mh73
Haha, dat is oud. Iets met gehakt, kan ik me herinneren.
Mijn dochters geven altijd aan dat wij hele strenge ouders zijn, maar met die pakketjes heb ik niet zoveel moeite hoor. Meestal is het zo dat ze verwacht dat ze worden bezorgd als ze thuis is, en dan is het ineens een dagje vroeger. Nou ja.
Wij hebben zelf een paar jaar geleden meegemaakt dat er een aantal pakketjes bezorgd werden die niet voor ons waren. Wij kijken inderdaad naar de naam op het pakket, dat zou dan die van ons of onze dochter moeten zijn. En toen de naam anders was hebben wij ze teruggegeven aan de bezorger. Niemand gezien of gehoord daarna. Het waren pakketjes van grote namen, Zalando kan ik me nog herinneren. Kort daarna werden we nog een keer gebeld door de klantenservice van Wehkamp. Of we iets besteld hadden. Toen wij aangaven van niet, zeiden ze: dat idee hadden we al. Ze hebben die bestelling geannuleerd. Daarna geen last meer gehad.
Mijn dochters geven altijd aan dat wij hele strenge ouders zijn, maar met die pakketjes heb ik niet zoveel moeite hoor. Meestal is het zo dat ze verwacht dat ze worden bezorgd als ze thuis is, en dan is het ineens een dagje vroeger. Nou ja.
Wij hebben zelf een paar jaar geleden meegemaakt dat er een aantal pakketjes bezorgd werden die niet voor ons waren. Wij kijken inderdaad naar de naam op het pakket, dat zou dan die van ons of onze dochter moeten zijn. En toen de naam anders was hebben wij ze teruggegeven aan de bezorger. Niemand gezien of gehoord daarna. Het waren pakketjes van grote namen, Zalando kan ik me nog herinneren. Kort daarna werden we nog een keer gebeld door de klantenservice van Wehkamp. Of we iets besteld hadden. Toen wij aangaven van niet, zeiden ze: dat idee hadden we al. Ze hebben die bestelling geannuleerd. Daarna geen last meer gehad.
-
bimensylvia
Het belangrijkste is om geen handtekening te zetten, dan zit je nergens aan vast.
-
michieldejong
De handtekening zal weinig toevoegen, lijkt me. Die zal hoogstens als bewijs kunnen dienen dat jij het pakketje hebt aangenomen maar zolang jij eerlijk bent en daar niet over zal liegen zal er geen discussie zijn over wie het pakket heeft aangenomen.
waarom zou er geen retouradres zijn? Deze vorm van oplichting bestaat vaak uit het bestellen bij gewone webshops, laten bezorgen op een willekeurig adres en als je via de track en trace ziet dat het afgeleverd is haal je het pakket op. Natuurlijk betaal je in dat geval achteraf, dus de acceptgiro en ook het eventuele latere incassotraject zal gebeuren op het adres van de ontvanger en de ophaler heeft zeer goedkoop een pakket en hoort niets meer van de betaling. De oplichting zit niet aan de verzendende kant maar aan de bestellende kant.gerda1956 schreef:Ga er in zo'n geval maar niet van uit dat er een retoursadres bij zit als het inderdaad om oplichting gaat. Dus terugsturen zal dan onmogelijk worden.
De ontvanger kan zich gewoon verweren met het standpunt dat hij geen overeenkomst heeft gesloten en er zelf ook is ingetuind.berndv schreef:Natuurlijk betaal je in dat geval achteraf, dus de acceptgiro en ook het eventuele latere incassotraject zal gebeuren op het adres van de ontvanger (...)
-
bimensylvia
Dus: is het een probleem of niet als je een pakket aanneemt die niet op jouw naam staat? Nogmaals: als je er niet voor tekent (waarom zou je) kun je het gewoon aannemen volgens mij.
In principe moet het pakket terug naar de webwinkel. Ik zou het daarom niet aannemen. Mocht je zelf ook ingestoken zijn dan ben ik van mening dat je alsnog niet moet betalen. Jij hebt de webwinkel namelijk niet opgelicht. In beide gevallen zou ik aangifte doen van oplichting / fraude.
Dit probleem is kortgeleden op tv geweest. Op deze manier worden mensen inderdaad opgelicht. Jij geeft het pakketje aan de onbekende mee (en hebt het dus niet meer), maar je hebt wél getekend voor ontvangst. Niets aannemen van onbekende personen zou ik zeggen!
-
bimensylvia
Dat zeg ik: niet tekenen dus, aannemen geen probleem