LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer hoge belkosten Telfort
Zeer hoge belkosten Telfort
Beste mensen,
Tijdje terug een storing gehad met ADSL van Telfort. Ik had een paar dagen lang geen verbinding, dus geen internet, geen tv en geen telefonie.
Ik heb toen met de klantenservice gebeld en na een lang gesprek verbind de medewerker mij door met een technisch afdeling. Afspraak voor reparatie enz. alles wordt afgehandeld en later ook opgelost.
Na een paar weken schrik ik als ik de factuur zie van mijn GSM abbonement. het is bijna het dubbele van normaal. Al snel zie ik dat ik 0900-1819 zou hebben gebeld en dat het gesprek totaal 36€ zou hebben gekost voor ongeveer 15 minuten. Even telefoonnummer googlen en het blijk van Eneco Retail B.V. te zijn.
En dan herinner ik mij dat ik die dag met Telfort heb gebeld en dat zij mij hadden doorverbonden.
Ik dacht dat ze mij intern hadden doorverbonden maar blijkt dus dat ze dat met een dure 0900 nummer hebben gedaan. Vooraf aan het gesprek met deze nummer heb ik ook helemaal niks gehoord over dit hoge tarief en Telfort heeft mij ook niet gewaarschuwd.
Telfort dus gebeld om dat 36€ terug te eisen, omdat het niet normaal is dat als een klant een storing heeft, dat ie dan nog 36€ aan belkosten moet maken om het te laten repareren. Mevrouw van Telfort verontschuldigd zich en zegt maximaal 10€ te kunnen overmaken. Meer dan dat mogen ze niet teruggeven.
Volgens mij mag een 0900 nummer sowieso niet zoveel kosten en moet het tarief vooraf aan het gesprek vermeld worden toch?
Tijdje terug een storing gehad met ADSL van Telfort. Ik had een paar dagen lang geen verbinding, dus geen internet, geen tv en geen telefonie.
Ik heb toen met de klantenservice gebeld en na een lang gesprek verbind de medewerker mij door met een technisch afdeling. Afspraak voor reparatie enz. alles wordt afgehandeld en later ook opgelost.
Na een paar weken schrik ik als ik de factuur zie van mijn GSM abbonement. het is bijna het dubbele van normaal. Al snel zie ik dat ik 0900-1819 zou hebben gebeld en dat het gesprek totaal 36€ zou hebben gekost voor ongeveer 15 minuten. Even telefoonnummer googlen en het blijk van Eneco Retail B.V. te zijn.
En dan herinner ik mij dat ik die dag met Telfort heb gebeld en dat zij mij hadden doorverbonden.
Ik dacht dat ze mij intern hadden doorverbonden maar blijkt dus dat ze dat met een dure 0900 nummer hebben gedaan. Vooraf aan het gesprek met deze nummer heb ik ook helemaal niks gehoord over dit hoge tarief en Telfort heeft mij ook niet gewaarschuwd.
Telfort dus gebeld om dat 36€ terug te eisen, omdat het niet normaal is dat als een klant een storing heeft, dat ie dan nog 36€ aan belkosten moet maken om het te laten repareren. Mevrouw van Telfort verontschuldigd zich en zegt maximaal 10€ te kunnen overmaken. Meer dan dat mogen ze niet teruggeven.
Volgens mij mag een 0900 nummer sowieso niet zoveel kosten en moet het tarief vooraf aan het gesprek vermeld worden toch?
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Doorverbonden met Eneco?
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Ik heb niks met Eneco te maken en Telfort ook niet volgens mij, maar als ik in google de nummer zoek, dan kom je op een vaag website die zegt dat het nummer van Eneco RETAIL b.v. is. Het is dus niet de nummer van klantenservice van Eneco.
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Maar Telfort verbindt u niet door met Eneco.
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Jawel, Telfort verbind mij door met nummer 0900-1819.tijger1 schreef:Maar Telfort verbindt u niet door met Eneco.
En dit nummer is dan van Eneco??
Hier link:
http://www.get-voice.com/list/van-wie-i ... /0900-1819
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Wat een verhaaltje :)
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Op internet staat er bij dit nummer Bespaar op uw belkosten naar 0900-1819, is van een bedrijf waarmee je goedkoper naar 0900 nrs kan bellen. weet je zeker dat je niet gebeld heb?
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Je bent doorverbonden naar een nummer van Eneco Retail maar het gesprek ging over iets interns met Telfort?
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Je hebt waarschijnlijk gezocht op het nummer van telfort en kwam toen bij 020-5050505 uit?
Vervolgens kreeg je op dit nummer te hoerne dat je voortaan contact op moest nemen met 0900-1819?
En bij dit nummer hebben ze je doorverbonden met telfort?
En vervolgens laat 0900-1819 de teller doorlopen voor de tijd dat je (door)verbonden bent.
Mijn vrouw bleek vorige maand tegen hetzelfde meegemaakt te hebben.
Als je zoekt op 0900-1819 kom je bij Eneco retail uit, maar die hebben er waarschijnlijk niets meer mee te maken.
Nu is het blijkbaar van een stelletje *** die niets anders doen dan argeloze bellers naar dit nummer te lokken en dan snel door te verbinden met het bedrijf waarvan je dacht het nummer gevonden te hebben.
Vervolgens kreeg je op dit nummer te hoerne dat je voortaan contact op moest nemen met 0900-1819?
En bij dit nummer hebben ze je doorverbonden met telfort?
En vervolgens laat 0900-1819 de teller doorlopen voor de tijd dat je (door)verbonden bent.
Mijn vrouw bleek vorige maand tegen hetzelfde meegemaakt te hebben.
Als je zoekt op 0900-1819 kom je bij Eneco retail uit, maar die hebben er waarschijnlijk niets meer mee te maken.
Nu is het blijkbaar van een stelletje *** die niets anders doen dan argeloze bellers naar dit nummer te lokken en dan snel door te verbinden met het bedrijf waarvan je dacht het nummer gevonden te hebben.
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
mij is precies hetzelfde overkomen: bellen naar Telfort 020-5050505, en zonder het te weten doorgeschakeld naar 0900-1819 --- kosten 10 Euro. ik heb alle 09* service nummers geblokkeerd, als deze [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] technisch mogelijk is wil ik niet van deze service gebruik maken.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Wat je is overkomen is dat je 0900-1819 hebt gebeld, dit nummer is van Klantenservice, SA en heeft o.a. het domein http://www.belasting-geld.nl/, zij hebben je voor 0,80 per minuut doorverbonden met Telfort.carlino schreef:mij is precies hetzelfde overkomen: bellen naar Telfort 020-5050505, en zonder het te weten doorgeschakeld naar 0900-1819 --- kosten 10 Euro. ik heb alle 09* service nummers geblokkeerd, als deze [ongefundeerde bewering door Moderatie verwijderd] technisch mogelijk is wil ik niet van deze service gebruik maken.
Ze vermelden dit 0900 nummer ook als alternatief nummer voor "dure" 0900 nummers. Je wilde goedkoper af zijn door niet het normale 0900 nummer (0,50 per gesprek en dan regionale kosten) te bellen.
Het nummer 0900-1819 was in een ver verleden van Eneco maar nu niet meer. Daarnaast is Eneco op geen enkele wijze gelinked aan Telfort. Telfort is 100% eigendom van KPN en dit is al jaren zo.
Ook is het onmogelijk dat je bij het doorverbinden opeens de kosten krijgt voor een 0900 nummer.
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
tja, mijn factuur laat toch heel duidelijk zien dat ik met 020-5050505 heb gebeld; volgens de KPN medewerker (die mij overigens de 10 Euro servicenummerkosten heeft terugbetaald, dank daarvoor!) kan het wel degelijk dat je wordt doorverbonden naar een 0900 nummer; blokkeren is volgens mij de enige remedie.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Je kan ook doorverbonden worden met een 0900 nummer, maar dan betaald degene die je doorverbind de kosten voor het 0900 nummer. Het is onmogelijk om met een 020 nummer te bellen dan dat je daarna wordt doorverbonden met een 0900 nummer dat jij hiervoor kosten krijgt.
Daarnaast weet OP hier dat hij 0900-1819 heeft gebeld omdat dit nummer op zijn factuur staat vermeld. Dit nummer heeft trouwens niets te maken met KPN o.i.d. maar is van een bedrijf wat mensen doorverbind met bedrijven.
Daarnaast weet OP hier dat hij 0900-1819 heeft gebeld omdat dit nummer op zijn factuur staat vermeld. Dit nummer heeft trouwens niets te maken met KPN o.i.d. maar is van een bedrijf wat mensen doorverbind met bedrijven.
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Ik heb hetzelfde meegemaakt. En ik weet heus wel wat ik doe. Blijkens het gespecificeerde gesprekkenoverzicht van mijn vaste telefoniebedrijf Ziggo heb ik op 24 okt. om 17:23 uur naar het vaste nummer van Telfort gebeld ([Telefoonnummer verwijderd door moderator]). Dat gesprek duurde nog geen 11 seconden en kan m.a.w. nooit een inhoudelijk gesprek zijn geweest. Uit hetzelfde gespecificeerde overzicht blijkt dat ik op dezelfde dag op precies hetzelfde tijdstip van 17:23 uur een gesprek van ruim 18 minuten ben aangegaan met telefoonnummer [Telefoonnummer verwijderd door moderator] (KPN, moeder van Telfort). Kosten van dat laatste gesprek € 16,76. Het kan niet anders dan dat het gesprek van 11 seconden een doorverbindgesprek is geweest. Een ordinaire doorverbindtruc teneinde mensen geld afhandig te maken. In feite bedrog! Dus verhalen dat het onmogelijk is om via een normaal nummer automatisch doorverbonden te worden met een betaalnummer verwijs ik naar het rijk der fabelen. Gelet op de vele andere getuigenissen heeft Telfort (en wellicht ook KPN) de schijn tegen. Los daarvan is er geen reden te bedenken waarom ik (of een ander) met KPN zou moeten bellen wanneer ik als Telfort-klant met Telfort contact opneem. Met KPN had ik geen enkele relatie.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2017 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Telefoonnummers verwijderd
Reden: Telefoonnummers verwijderd
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
geen touw aan vast te knopen, maar het staat op de factuur van ziggo, wat zeiden ze daar bij de klantenservice?josamk schreef:Ik heb hetzelfde meegemaakt. En ik weet heus wel wat ik doe. Blijkens het gespecificeerde gesprekkenoverzicht van mijn vaste telefoniebedrijf Ziggo heb ik op 24 okt. om 17:23 uur naar het vaste nummer van Telfort gebeld ([Telefoonnummer verwijderd door moderator]). Dat gesprek duurde nog geen 11 seconden en kan m.a.w. nooit een inhoudelijk gesprek zijn geweest. Uit hetzelfde gespecificeerde overzicht blijkt dat ik op dezelfde dag op precies hetzelfde tijdstip van 17:23 uur een gesprek van ruim 18 minuten ben aangegaan met telefoonnummer [Telefoonnummer verwijderd door moderator] (KPN, moeder van Telfort). Kosten van dat laatste gesprek € 16,76. Het kan niet anders dan dat het gesprek van 11 seconden een doorverbindgesprek is geweest. Een ordinaire doorverbindtruc teneinde mensen geld afhandig te maken. In feite bedrog! Dus verhalen dat het onmogelijk is om via een normaal nummer automatisch doorverbonden te worden met een betaalnummer verwijs ik naar het rijk der fabelen. Gelet op de vele andere getuigenissen heeft Telfort (en wellicht ook KPN) de schijn tegen. Los daarvan is er geen reden te bedenken waarom ik (of een ander) met KPN zou moeten bellen wanneer ik als Telfort-klant met Telfort contact opneem. Met KPN had ik geen enkele relatie.
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Welke mod bedenkt dat info/service-nummers nu ook verwijderd moeten worden? En straks de bedrijfsnamen zeker?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Zeer hoge belkosten Telfort
Het nummer van Telfort is € 0,50 per minuut. KPN heeft een gratis nummer voor hun klantenservice. Helaas heeft de mod het nummer verwijderd waardoor niet te zien is welk nummer je dan van KPN gebeld zou hebben.josamk schreef:Ik heb hetzelfde meegemaakt. En ik weet heus wel wat ik doe. Blijkens het gespecificeerde gesprekkenoverzicht van mijn vaste telefoniebedrijf Ziggo heb ik op 24 okt. om 17:23 uur naar het vaste nummer van Telfort gebeld ([Telefoonnummer verwijderd door moderator]). Dat gesprek duurde nog geen 11 seconden en kan m.a.w. nooit een inhoudelijk gesprek zijn geweest. Uit hetzelfde gespecificeerde overzicht blijkt dat ik op dezelfde dag op precies hetzelfde tijdstip van 17:23 uur een gesprek van ruim 18 minuten ben aangegaan met telefoonnummer [Telefoonnummer verwijderd door moderator] (KPN, moeder van Telfort). Kosten van dat laatste gesprek € 16,76. Het kan niet anders dan dat het gesprek van 11 seconden een doorverbindgesprek is geweest. Een ordinaire doorverbindtruc teneinde mensen geld afhandig te maken. In feite bedrog! Dus verhalen dat het onmogelijk is om via een normaal nummer automatisch doorverbonden te worden met een betaalnummer verwijs ik naar het rijk der fabelen. Gelet op de vele andere getuigenissen heeft Telfort (en wellicht ook KPN) de schijn tegen. Los daarvan is er geen reden te bedenken waarom ik (of een ander) met KPN zou moeten bellen wanneer ik als Telfort-klant met Telfort contact opneem. Met KPN had ik geen enkele relatie.
UIteraard kan een 0900 nummer je wel doorverbinden met een 020 nummer, de kosten zijn dan voor jouw rekening. Bel je een 020 nummer en wordt je doorverbonden naar een 0900 nummer dan worden de kosten niet aan jouw berekend. Dit is onmogelijk, immer kan degene met het 020 nummer geen kosten in rekening brengen op jouw factuur.
Is dit wel het geval dan moet je klagen bij Ziggo.