LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KBE 88+ en Creon-kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
stofzuigertje

KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft iemand afgelopen 2 jaren iets besteld bij Creon-kozijnen.nl ?

Ik geeft de voorkeur voor het KBE 88+ versie met 3 dubbel glas.

Graag reacties en ervaringen van zowel KBE profielen (andere mag ook) en Creon uit Hardingsveld-Giesendam, die op de Sluisweg 2B gevestigd is.

Ik kon vrijwel niets vinden, zowel niet negatief als positief en/of weet iemand waar Creon de kozijnen laat maken?

Bedankt voor Uw reactie, want voor ik iets koop eerst zekerheid.
Als niemand iets weet eerst 1 klein raam proberen en zelf ophalen maar ik wil juist alles in 1x laten bezorgen....

Plaatsing doe ik zelf wel, voldoende ervaring met andere merken dus daarom geen Trocal gekozen of de normale KBE omdat die alleen maar 2 glas kan hebben...

stofzuigertje

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Reeds de volgende info gevonden ;

Fabriek in Berlijn, en de groep verkoopt ook K-Vision Kommerling en Trocal naast KBE.
Zelf ga ik voor de KBE88+ wat een aangepaste versie is met 3 dubbel glas in plaats van 2 glas,
en de stalen balk is weg en nu isolatie daarin.

De info over Creon is minder duidelijk, zowel 2010 als 2012 als start datum gevonden dus twijfel ik nu...
Een Online winkel met waarborg van webwinkel en verder niets die transport firma laat leveren dus alleen tussenpersoon tussen fabriek en klant.
Ook in België actief.

Wel vond ik een verdacht goedkope aanbieder Creon voor en vermoedelijk uitstekend product dus geen klanten?
Als je klanten weet, graag even vragen want goede verdienen complimentje en bij klachten voorkom je miskopen en hoe eerder en des te meer het weten, de goede mogen best extra klanten en de foute weg....

Dus weet U iemand die hier kocht, zowel de positieve als negatieve reacties....
Wel zal ik zodra er iets komt deze firma ook uitnodigen voor eerlijk verhaal van hun kant, vooral als het negatief is want dat is wel zo eerlijk.

creononline
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2014 14:33

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door creononline »

Beste Stofzuigertje,

Creon Online is opgericht in 2010 in Brugge. Gezien het grote aantal Nederlandse klanten is er een dochter maatschappij opgericht in 2012 in Nederland. Het kantoor in Nederland is gelegen in Hardinxveld-Giessendam en fungeert tevens als showroom.

U bent natuurlijk van harte Welkom in onze showroom, zodat we u een toelichting kunnen geven op het KBE 88 profiel.

Op een ander forum wordt verwezen dat wij tevens een aanbetaling vragen. Wij vragen een aanbetaling van 5% zodat we zekerheid hebben dat de klant bestaat.

Voor creon-kozijnen.nl hebben wij alleen reviews op onze eigen web-site, voor creon-rolluiken.nl gebruiken wij daarnaast de Trustpilot (https://www.trustpilot.nl/review/www.creon-rolluiken.nl) als tool waar reviews geplaatst kunnen worden.

Mocht u aanvullende vragen hebben, dan vernemen wij graag van u.

Met vriendelijke groet,
Creon Online
Laatst gewijzigd door Radar op 22 dec 2014 23:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door Moderator. Commerciële link verwijderd.

stofzuigertje

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bedankt, ik was op zoek wegens verdacht goedkope maar heb nu wel via privé berichten iets gekregen,
en daar was 1 slordige doe het zelf bij dus niet eerlijk maar de rest met hulp van klus bedrijf wel goed geplaatst.
Het matig open gaande raam zal binnenkort herplaatst worden volgens de regels die erbij geleverd zijn dus met die klusman uit die regio...

Prima ramen en leuk om te eerlijk te zien dat niet het product maar de plaatsing fout was en die persoon heeft geleerd dat je beter samen met vakman kunt plaatsen en zo 1 persoon uitsparen dan alles zelf te doen....


Verder kreeg ik een privé bericht van iemand en die beweerde dat met Aanslag beter is als Stomp plaatsen...
Ja, leuk maar dan zouden vele Duitsers en Belgen dus fout werk leveren?
De eerste die ik zag was zonder aanslag en niets mis mee, maar wel anders plaatsen en afwerken...

Ook ik kies dus tegen Nederlandse deskundigen in dus zonder aanslag omdat ik vooral wegens geen HR++ van 2 cm extra maar de HR+++ met 28 mm extra dus die worden anders wel erg lomp.
Verder hoef ik dan tenminste geen steiger te hebben, Duits filmpje gezien op 9 hoog....

Naast goedkoper in aanschaf net zo makkelijk te plaatsen en mijn ramen worden dus wegens ontbreken aanslag wel 56 mm groter , zowel hoogte als breedte!

En de verwijderde link, ja regels forum maar Google vind Creon moeiteloos....

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ga je nu ook al je reacties op verouderde ( kozijn ) berichten verwijderen welke nav jouw klacht omhoog werden gebumped ?

Was wel een beetje een zielige vertoning.

stofzuigertje

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee, ik zoek eerst bestaande en soms kan ik iets aanvullen....

maar Creon is nog zo nieuw, en daarom vraag gesteld.
Naast Creon zelf ook enkele privé reacties gehad.

1 persoon gaf eerlijk toe dat niet het product maar zijn plaatsing de oorzaak was van niet goed werkende ramen.

Verder las ik op diverse Nederlandse aanbieders op hun site dat je met stelkozijn en aanslag moet werken, anders is het rotzooi of beperkte levensduur...
Maar... mijn vraag is dan, doen alle Duitsers en Belgen het dan al jarenlang fout?
Duitsers hebben al 60 jaren lang kunststof en veel ervaring maar een aanslag en plaatsen met stelkozijn van buitenaf is daar zeer lastig verkrijgbaar.....

Het NL kozijn met aanslag is duurder, bredere randen en minder glas dus bij dezelfde buitenmaten...
en het plankje voor het stelkozijn, ongeacht of het nu multiplex met plastic rand is of vol kunststof, het plankje zelf en de montage is extra werk en kosten geld....

Dus minder raam voor meer geld!
Ik ga lekker voor slanke kozijnen en daar is niets mis mee, mits je het goed plaats.

Iedereen bedankt voor de info en ik heb veel geleerd, zowel de goede als slechte en
als iemand een fout maakte hoef ik dat niet meer te doen...

Maar tot slot, hoe kunnen enkele firma's die beweren dat zonder stelkozijn rommel is wel profielen afbeelden op hun eigen website zonder die aanslagrand?
Zelfs in hun showroom enkele monsters zonder aanslag.....

:D

Sjaak1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2015 11:10

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door Sjaak1983 »

De kozijnen worden gefabriceerd in Polen.

stofzuigertje

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, dat klopt, net als Opel reclame maakt met Duits rijden, maar ook in Polen fabrieken heeft.
Het zijn Duitse Balken en in Polen gemaakt en tot nu toe geen klachten gevonden.

De Oost Europese profielen hoef ik niet, sommige vergelen maar deze niet.

rmvanderscher
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2015 22:31

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door rmvanderscher »

Ik heb een eigen bedrijf in het verbouwen en onderhouden van hoofdzakelijk woningen en heb ook bij Creon kozijnen gekocht en kan niks anders zeggen als dat het een goed bedrijf is betrouwbaar en kwaliteit leverd.
Ik zal dan ook nog vele kozijnen bij hun bestellen.

Haimos
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2015 22:26

Re: KBE 88+ en Creon-kozijnen

Ongelezen bericht door Haimos »

gaat het nu om opel of creon kozijnen?

ik heb van iemand een tip gekregen om eens bij creon te kijken voor kozijnen nadat een aannemer de boel hier flink verkl**t heeft,
na veel twijfel en onzekerheden ben ik zelfs bij het bedrijf geweest, de showroom gezien, alles besproken en proefmonsters meegekregen.
alles zelf ingemeten en daarna een keuze gemaakt in de kleur en soort kozijn.
ik ben zeer tevreden over creon want ook de nazorg is super, 1 belletje fototje en flimpje en het is gewoon op te lossen, zelfs het glas wat beschadigd was tijdens transport is vlot opnieuw gekomen.
nadat er een kozijn van de bok gevallen was, was het na 1 belletje meteen opgelost.
onthoud wel, waar gewerkt wordt, kunnen er fouten gemaakt worden maar creon lost dit netjes en correct op.

ik sta op het punt de laatste paar kozijnen te vervangen en deze zullen zeker bij creon vandaan komen, ook al wordt het product in polen of timboektoe gemaakt.

Gesloten