LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waardeloze service Boretti
Waardeloze service Boretti
Wij hebben sinds medio juli onze nieuwe keuken in ons nieuwbouwhuis in gebruik. Voor de apparatuur hebben we flink in de buidel getast en hebben we (helaas) gekozen voor een gasfornuis en afzuigkap van het merk Boretti. Eind oktober begon het gasfornuis kuren te vertonen. Gasbranders gingen niet aan, gas viel gewoon uit als "hij" daar zin in had en de verlichting in de oven begaf het. Eigenlijk diezelfde week, klapte de verlichting uit de afzuigkap. Best gek voor apparatuur wat bij elkaar €4100,- gekost heeft. Maar ach, het is nou eenmaal techniek en dat kan per slot van rekening kapot gaan... en kennelijk kan dat ook nadat het al 3 hele maanden gebruikt wordt. Nu zou je zeggen (maar dat is misschien onze naïeve gedachte) even bellen met Boretti om het te melden en binnen een week of misschien 2 hooguit zal er wel een monteur langskomen. Want ergens moet het voordeel zitten van de hoge aanschafprijs. Die zit niet in de duurzaamheid van de producten want die kappen ermee na 3 maanden. Die zit natuurlijk ook voor een deel in de service, dachten we. Boretti erkent de problemen met de apparatuur. Dus ze brengen apparaten op de markt waarvan ze vantevoren weten dat die er binnen afzienbare tijd mee stoppen. Ze hebben de nodige onderdelen besteld en als die binnen komen maken we een montage- en herstelafspraak met u. Daarvoor hoeft u niets te betalen. Dat is service van ons. Aldus Boretti. Alsof ik ze nog zou moeten bedanken.... Nou, inmiddels zijn er enkele maanden verstreken en Boretti komt: jawel 15 februari 2017 langs om de mankementen te verhelpen. Nee, dit is geen tikfout. Er staat echt 15 FEBRUARI. Hieraan ten grondslag ligt dat Boretti bepaald wanneer ze langs komen en niet de klant. Boretti hanteert de Take It or Leave It methodiek. In het telefoongesprek van vandaag uitte ik op nette wijze mijn teleurstelling maar dat ging er bij de dame op de customerservice afdeling het ene oor in en linea recta het andere oor weer uit. Ik vraag me eigenlijk af of het het ene oor wel in ging maar oke.... er vanuit gaande dat dat wel het geval is. De houding van de dame in kwestie was om van te janken. Ik kan me niet voorstellen dat dit de gang van zaken is bij Boretti maar kennelijk hebben ze daar lak aan want het boeit ze geen donder dat ik ontevreden ben. Ik heb nog nooit zo'n waardeloze, nonchalante, starre en tranentrekkende klantenservice meegemaakt. Ons advies: koop geen apparaten van Boretti, besteed uw geld aan een ander merk en hou zo de helft in uw zak. We hebben spijt dat we gekozen hebben voor apparatuur van Boretti. #verdrietig #boretti #watisservicegerichtheid
Re: Waardeloze service Boretti
en wat zegt je verkoper? want daar moet je zijn.
Re: Waardeloze service Boretti
Exact mijn gedachte, de service moet door de verkoper worden geleverd. Was dat een internet winkel of een stenen winkel ?thecure schreef:en wat zegt je verkoper? want daar moet je zijn.
Re: Waardeloze service Boretti
Neemt niet weg dat dit service is om van te janken.thecure schreef:en wat zegt je verkoper? want daar moet je zijn.
Re: Waardeloze service Boretti
Boretti; koken met een nare smaak
Hoe de service van Boretti het vertrouwen in een merk om zeep helpt.
Hoe de service van Boretti het vertrouwen in een merk om zeep helpt.
Laatst gewijzigd door meotten op 16 jan 2017 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Waardeloze service Boretti
In principe de klacht altijd eerst melden bij de verkoper/leverancier.
Deze is in eerste instantie verantwoordelijk.
Zelf heb ik een andere ervaring met Boretti, eerst contact opgenomen met de leverancier en die verwees mij door naar Boretti omdat het dan sneller zou gaan zonder hun tussenkomst.
Bij mijn fornuis ontstaken de branders niet goed/snel, moest de knop(pen) lang ingedrukt houden en soms wilde één (meestal dezelfde) niet ontsteken.
Aangemeld op de site en binnen 2 weken was de monteur aanwezig.
Het probleem werd verholpen en de monteur gaf zelfs nog tips m.b.t. het gebruik en onderhoud van het fornuis.
Deze is in eerste instantie verantwoordelijk.
Zelf heb ik een andere ervaring met Boretti, eerst contact opgenomen met de leverancier en die verwees mij door naar Boretti omdat het dan sneller zou gaan zonder hun tussenkomst.
Bij mijn fornuis ontstaken de branders niet goed/snel, moest de knop(pen) lang ingedrukt houden en soms wilde één (meestal dezelfde) niet ontsteken.
Aangemeld op de site en binnen 2 weken was de monteur aanwezig.
Het probleem werd verholpen en de monteur gaf zelfs nog tips m.b.t. het gebruik en onderhoud van het fornuis.
Re: Waardeloze service Boretti
Ook bij ons hetzelfde probleem.
Gemeld bij de verkoper, maar die stuurde ook ons direct door naar Boretti zelf.
Deze had zelfs helemaal geen zin om te komen. In de garantieperiode konden wij het probleem zelf wel verhelpen. Even hier naar kijken en daar naar kijken. Na meerdere keren gebeld te hebben is er uiteindelijk toch maar een monteur gekomen.
En ja de garantie was toen net een paar dagen verstreken.
Er moest een elektrische ontsteking vervangen worden. Deze was al kapot bij aanschaf van het apparaat, En vanaf dat moment ook geklaagd.
Gelukkig is er een hele goede monteur geweest die in de clinch is gegaan met Boretti. Hij heeft het fornuis gemaakt en er voor gezorgd dat we niets hoefde te betalen.
Je mag voor zulke dure apparaten zeker een betere service verwachten.
De winkelier vertelde mij dat Boretti zelf de problemen en reparaties onder zijn hoede wilt houden. Dat houdt in dat de verkoper je altijd doorstuurt naar Boretti.
Of dit waar is weet ik natuurlijk niet. En of er een verschil is tussen Nederland en Belgie ook niet.
Voor mij was heel snel duidelijk, als ik het over mocht doen zou ik geen apparaat meer kopen van Boretti.
Het zijn mooie apparaten, maar ze zijn het geld niet waard.
Gemeld bij de verkoper, maar die stuurde ook ons direct door naar Boretti zelf.
Deze had zelfs helemaal geen zin om te komen. In de garantieperiode konden wij het probleem zelf wel verhelpen. Even hier naar kijken en daar naar kijken. Na meerdere keren gebeld te hebben is er uiteindelijk toch maar een monteur gekomen.
En ja de garantie was toen net een paar dagen verstreken.
Er moest een elektrische ontsteking vervangen worden. Deze was al kapot bij aanschaf van het apparaat, En vanaf dat moment ook geklaagd.
Gelukkig is er een hele goede monteur geweest die in de clinch is gegaan met Boretti. Hij heeft het fornuis gemaakt en er voor gezorgd dat we niets hoefde te betalen.
Je mag voor zulke dure apparaten zeker een betere service verwachten.
De winkelier vertelde mij dat Boretti zelf de problemen en reparaties onder zijn hoede wilt houden. Dat houdt in dat de verkoper je altijd doorstuurt naar Boretti.
Of dit waar is weet ik natuurlijk niet. En of er een verschil is tussen Nederland en Belgie ook niet.
Voor mij was heel snel duidelijk, als ik het over mocht doen zou ik geen apparaat meer kopen van Boretti.
Het zijn mooie apparaten, maar ze zijn het geld niet waard.
Re: Waardeloze service Boretti
Zelf hebben we een 6pits fornuis van Boretti.
Toen een gaspit niet meer wilde aangaan was de monteur binnen 2 dagen bij ons.
Alles vlot gerepareerd en kregen zelfs tips hoe je dit soort 'kleine' mankementen kunnen verhelpen.
Hoe je de plaat, waar de pitten in staan, verwijderd kan worden zodat we de randen makkelijke, bij een 'grote' schoonmaak kunnen reinigen en welke elektriciteitsdraden waarvoor dienen .
De afgelopen 8 jaar hebben we verder geen probleem met Boretti gehad.
Toen een gaspit niet meer wilde aangaan was de monteur binnen 2 dagen bij ons.
Alles vlot gerepareerd en kregen zelfs tips hoe je dit soort 'kleine' mankementen kunnen verhelpen.
Hoe je de plaat, waar de pitten in staan, verwijderd kan worden zodat we de randen makkelijke, bij een 'grote' schoonmaak kunnen reinigen en welke elektriciteitsdraden waarvoor dienen .
De afgelopen 8 jaar hebben we verder geen probleem met Boretti gehad.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 jan 2017 19:05
Re: Waardeloze service Boretti
ik vind wel dat die MartijnGR een reactie diet te geven op de aangedragen oplossingen die er gegeven worden.
je kunt wel zomaar wat gaan roepen, maar dat vind ik een slechte zaak.
Boretti geeft wel soms goede service.
als er toevallig onderdelen uit italie moeten komen, en het komt jou dan net niet uit, moet je het gehele topic niet op z'n kop zetten.
Hij laat zich niet meer horen, en dat vind ik slecht Martijn Gr!!
je kunt wel zomaar wat gaan roepen, maar dat vind ik een slechte zaak.
Boretti geeft wel soms goede service.
als er toevallig onderdelen uit italie moeten komen, en het komt jou dan net niet uit, moet je het gehele topic niet op z'n kop zetten.
Hij laat zich niet meer horen, en dat vind ik slecht Martijn Gr!!
Re: Waardeloze service Boretti
Dat is natuurlijk gel*l van de bovenste plank. De verkoper kan prima boretti inschakelen. De verkoper blijft altijd verantwoordelijk.Setje schreef: De winkelier vertelde mij dat Boretti zelf de problemen en reparaties onder zijn hoede wilt houden. Dat houdt in dat de verkoper je altijd doorstuurt naar Boretti.
Of dit waar is weet ik natuurlijk niet. En of er een verschil is tussen Nederland en Belgie ook niet.
-
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Waardeloze service Boretti
Boretti inschakelen is deels luiheid maar ook handig want daar weet men alles van het product. Maar als de service van Boretti niet goed is zul je toch je eigen leverancier daarvoor moeten inschakelen. En zolang wachten op onderdelen, zelfs als ze uit China moeten komen duurt het nog niet zolang.
Re: Waardeloze service Boretti
Dat kan jij wel vinden, maar als de leverancier je door stuurt naar Boretti zelf. Deze wilt niet komen. Je gaat weer terug naar de leverancier...Die stuurt je weer terug naar Boretti...kom je in het gebruikelijke cirkeltje....Je bent maar die domme klant he... Dus gel*l of niet Je trekt aan het kortste eind. Hoe je het went of keert. En geloof me ik laat me niet zomaar van het kastje naar de muur sturen. Zelfs naar meerdere winkels geweest.....Sturen je allemaal rechtstreeks naar Boretti.thecure schreef:Dat is natuurlijk gel*l van de bovenste plank. De verkoper kan prima boretti inschakelen. De verkoper blijft altijd verantwoordelijk.Setje schreef: De winkelier vertelde mij dat Boretti zelf de problemen en reparaties onder zijn hoede wilt houden. Dat houdt in dat de verkoper je altijd doorstuurt naar Boretti.
Of dit waar is weet ik natuurlijk niet. En of er een verschil is tussen Nederland en Belgie ook niet.
Re: Waardeloze service Boretti
Dat doorsturen zal waarschijnlijk ook wel zijn ingegeven door hun beroerde service. Zij weten als geen ander hoe een fabriek omgaat met service en bedanken waarschijnlijk vriendelijk om tussen een starre fabriek en een consument te zitten.
Niet terecht overigens, ze zouden gewoon moeten stoppen met slecht service verlenende leveranciers.
Niet terecht overigens, ze zouden gewoon moeten stoppen met slecht service verlenende leveranciers.
Re: Waardeloze service Boretti
Wij hebben een Boretti-fornuis dat al 16 jaar probleemloos werkt....
Re: Waardeloze service Boretti
Dan heb je ook geen ervaring met de service...Miepje1 schreef:Wij hebben een Boretti-fornuis dat al 16 jaar probleemloos werkt....
Re: Waardeloze service Boretti
Hallo meneer van der Schoot, ik ben er wel degelijk hoor alleen heb ik niet iedere dag de tijd om te kunnen reageren op het forum. Ik werk behoorlijk wat uur per week dus vandaar. Maar mijn excuus als ik naar uw zin te laat reageer. Ik zal er op proberen te letten om in het vervolg eerder de gang van zaken up-to-date te houden. Inmiddels heeft Boretti een zeer summiere reactie gegeven op dit forumbericht. Ik had hen op de hoogte gebracht van mijn vermelding alhier. Zij hebben laten weten dat ze service hoog in het vaandel hebben staan. Maar er is een wezelijk verschil tussen hoog in het vaandel hebben staan en daadwerkelijk uitvoeren van die goede service. Wat de verkoper inderdaad adviseerde (en wat hier ook al vermeld is) zelf Boretti benaderen zodat er rechtstreeks en direct contact is zonder een partij er tussenin. Verkopende partij was Mandemakers Keukens. Dus daar sta je dan met je goeie gedrag en rug tegen de Italiaanse muur van Boretti. Het afdelingshoofd Boretti heeft inmiddels ook gereageerd. Als alle kletskoek weggefilterd is, blijft er niet veel meer over dan: het is naar voor u maar apparatuur kan nou eenmaal defect gaan... en we hebben het intern besproken om herhaling in het vervolg te voorkomen. En daar kun je het mee doen. Er zijn wisselende ervaringen zie ik hier. Laten we het er dan maar op houden dat wij pech hebben en dat wij apparatuur met maandagochtend-kuren hebben gekregen. Voor ons is in ieder geval duidelijk: NOOIT MEER BORETTI!!!!
Re: Waardeloze service Boretti
Heb je al die maanden niet kunnen koken? Dan had ik op mijn strepen gestaan bij Mandemakers, en directe vervanging en/of schadevergoeding ge-eist.
Re: Waardeloze service Boretti
Deze reactie is om aan te geven dat ik het niet eens ben met de opmerking over slechte kwaliteit. Je kan over elk product goede en slechte recensies vinden.crazyme schreef:Dan heb je ook geen ervaring met de service...Miepje1 schreef:Wij hebben een Boretti-fornuis dat al 16 jaar probleemloos werkt....
Re: Waardeloze service Boretti
Wat een ronduit hufterige manier van klanten contact.
Boretti maar ook Mandemakers. Mandemakers heeft de macht om Boretti dezelfde dag nog te laten komen. Maar dat doen ze niet.
Boretti koop ik dus nooit. Bedankt voor de tip.
Boretti maar ook Mandemakers. Mandemakers heeft de macht om Boretti dezelfde dag nog te laten komen. Maar dat doen ze niet.
Boretti koop ik dus nooit. Bedankt voor de tip.
Re: Waardeloze service Boretti
Dit topic gaat over de service. Dat is wat anders dan de kwaliteit. Elk product kan stuk gaan, maar de service om het defect te verhelpen is hier het onderwerp.Miepje1 schreef:Deze reactie is om aan te geven dat ik het niet eens ben met de opmerking over slechte kwaliteit. Je kan over elk product goede en slechte recensies vinden.crazyme schreef:Dan heb je ook geen ervaring met de service...Miepje1 schreef:Wij hebben een Boretti-fornuis dat al 16 jaar probleemloos werkt....
En daar is iedereen het hier wel over eens : waardeloos.