LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] jet cars

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: jet cars

Ongelezen bericht door drestar »

stofzuigertje als ik jou verhaal hoor lijken het wel een stel apen bij jetcars die overal met hun jatvingers aanzitten haha, k ben er ook regelmatig geweest. ik koop daar niks maar vind het gewoon eens leuk om daar rond te lopen. is weer is wat anders dan een dagje apenheul haha, geen aapies kijken maar wrakken kijken. en die staan er in overvloed. ik vind de prijzen echt niet goedkoop daar zoals iedereen beweerd, ja goedkoop zou het zijn als de goedkopere auto's er net zo mooi en goed uitzagen als op de advertentie foto's ,maar in het echt toch echt niet! auto's met flinke deuken en vooral veel scheuren in de bumpers. dit komt volgens mij van het tegen elkaar aan parkeren daar. ik snap best dat jetcars zoveel mogelijk ruimte wil benutten maar om er nu je verkoopwaar voor in de poeier te rijden geeft al aan dat ze totaal niks erom geven. die gasten verdienen volgens mij het echte geld op de dure auto's die binnen staan waar altijd ruimte tussen de bumpers zit.daar zijn ze dus wel voorzichtig mee. die oude goedkope zooi buiten interesseerd hun gewoon niet en moet je ook niet daar kopen ook.ik lees ook nergens klachten verhalen van mensen die daar een auto hebben gekocht van bv 15.000 euro . dat is wel opmerkelijk. maar dat neemt niet weg dat het geen oplichters zijn natuurlijk

r_S86
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2016 20:42

Re: jet cars

Ongelezen bericht door r_S86 »

Beste,

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een peugeot 407 diesel bij JetCars gekocht.

Zelf heel goed naar de auto gekeken en natuurlijk mee proefgereden.

Auto was toen 6 jaar oud en net een ton gelopen erg weinig voor een diesel natuurlijk, maar deze heeft aantoonbaar 2 a 3 jaar lang stil gestaan (ex defensie auto).

De medewerkers van Jet-cars hebben mij goed en vriendelijke geholpen en hebben mij nadrukkelijk verteld dat ik zelf goed moet kijken en absoluut geen garantie zou krijgen.
Ook al zou ik na aankoop op de hoek van de straat stil komen te staan zouden ze niet helpen, dit hebben ze mij dus netjes van te voren gemeld.

Ik heb de auto nu 2 jaar, ik heb 1 kleine storing gehad, maar dat kan natuurlijk altijd, waar je je auto ook koopt.

Ik ben dus als ik de meeste berichten zo lees één van de weinige tevreden klanten.
Als ik ooit weer een auto nodig heb zal ik daar vanwege de scherpe prijzen weer gaan kijken.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: jet cars

Ongelezen bericht door peteroo »

r_S86 schreef:Beste,

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een peugeot 407 diesel bij JetCars gekocht.

Zelf heel goed naar de auto gekeken en natuurlijk mee proefgereden.

Auto was toen 6 jaar oud en net een ton gelopen erg weinig voor een diesel natuurlijk, maar deze heeft aantoonbaar 2 a 3 jaar lang stil gestaan (ex defensie auto).

De medewerkers van Jet-cars hebben mij goed en vriendelijke geholpen en hebben mij nadrukkelijk verteld dat ik zelf goed moet kijken en absoluut geen garantie zou krijgen.
Ook al zou ik na aankoop op de hoek van de straat stil komen te staan zouden ze niet helpen, dit hebben ze mij dus netjes van te voren gemeld.

Ik heb de auto nu 2 jaar, ik heb 1 kleine storing gehad, maar dat kan natuurlijk altijd, waar je je auto ook koopt.

Ik ben dus als ik de meeste berichten zo lees één van de weinige tevreden klanten.
Als ik ooit weer een auto nodig heb zal ik daar vanwege de scherpe prijzen weer gaan kijken.
Het is ook niet gezegd dat dit soort handelaren met opzet rotzooi verkoopt. Je kunt er met veel geluk en kennis van zaken best slagen. Neem altijd iemand mee als je zelf niet deskundig bent. Bovendien verkopen ze vooral erg goedkope wagens met vaak hoge km-standen, dus je weet wat je kunt verwachten.

De Peugeot 407 Hdi diesel is trouwens een beruchte brokkenpiloot. Zie de overzichten van de Consumentenbond en de ANWB. Een vriend van me kocht er een met zo'n 170.000 km op de teller en kon binnen een jaar een complete andere motor erin laten zetten. De oude was kapot gegaan door een smeringsprobleem. Hij heeft de Peus nog steeds en vindt het een onding, maar heeft er zoveel geld in gestoken dat hij 'm maar houdt. De binnenruimte is klein en de carrosserie vindt hij groot en erg onoverzichtelijk. Bovendien hapert er geregeld wat op elektronisch vlak en is het onderhoud kostbaar.

Peugeot heeft ze wel eens beter gebouwd.

stofzuigertje

Re: jet cars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke olie gebruik je?

Elke garage gebruikt olie volgens specificaties maar....

Er is voordelige budget olie die aan de eisen voldoet als het erin gaat...
Maar ook is er duurdere die nog aan die eigen voldoet als het er na een jaar en 30.000 km later uit komt..

en dat merk je pas na enkele jaren en rond de 200.000 Km dus kijk bij wie deze in onderhoud was en welk merk olie die gebruikte en bij Defensie, die bekende blauwe, waarvan ze een hele partij kochten zat wel goed!

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: jet cars

Ongelezen bericht door prem »

Olie kwestie wordt zwaar overtrokken..

stofzuigertje

Re: jet cars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee Prem,

De olie is goedkoper en als je 40.000 km per jaar rijd en pas na 5 jaren of 200.000 km de rekening kreeg lijkt het 5 jaren lang te dure olie.....

Maar als je 70.000 km per jaar reed en na 3 jaren en 210.000 km een revisie mag betalen en
de oorzaak weet....
Ik weet dat als je langer dan een lease maatschappij met je voertuig wilt doen,
dan moet je voor 7 jaren en 500.000 Km wel iets duurdere gebruiken!

Hetzelfde verhaal voor de injectie pomp;
Vroeger hadden we diesel met zwavel die enig sinds smeerde, nu milieuvriendelijker maar
vele pompen sneuvelen en met 2 tact olie in de diesel, dan gaat die langer mee!
Het is geen brommer dus geen 1;25 maar 1:500 is voldoende!

Ik weet waarom bepaalde motoren eerder sneuvelen omdat je bij revisie bedrijven dealers ziet binnen komen die een bepaald merk olie al jarenlang gebruiken!

Zowel hun omzet als merk olie is bekend en hoe kan het dat een relatief kleine dealer meer revisie opdrachten aanbied als een 5x grotere?

Olie moet voldoen aan wat de eisen zijn en op de verpakking staat dus is gelijk maar sommige doen iets meer dan de minimale eisen en dat merk je vaak jaren later pas dus hoewel ze vaak iets duurder zijn bespaar je op langere termijn als je geen kort lopende Lease wilt.

Daarom kijk ik als ik een ex lease op veiling zie eerst wie het onderhoud heeft gedaan aan de hand van stempels in het boekje...
Ik gun jou de mooie met weinig Km en koop voor meer geld een die meer km en plekjes heeft, want ik kijk verder dan naar het uiterlijk.....
Het zijn net vrouwen, mooie worden lelijk en een minder mooie maar goede is op lagere termijn beter!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: jet cars

Ongelezen bericht door thecure »

peteroo schreef: De binnenruimte is klein en de carrosserie vindt hij groot en erg onoverzichtelijk.

Peugeot heeft ze wel eens beter gebouwd.
Deze punten had hij ook bij de proefrit kunnen ontdekken?

En de 1.6 hdi moet op tijd ververst worden. zowiezo om de 20000 maar het liefst nog eerder. En korte ritten vermijden.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: jet cars

Ongelezen bericht door peteroo »

Bepaalde nadelen ga je pas opmerken als je een auto langer hebt. in het begin laat het gros van ons zich overdonderen door de 'looks'. Autobezitters en -kopers zijn veel minder rationeel dan wordt gedacht.

Goede olie is belangrijk. Mijn vorige (benzine-)motor gaf de geest nadat er volsynthetische olie in was gegaan, na jarenlang gebruik van 10W40.
Ik heb me laten vertellen dat de zeer goedkope motorolie van de Action van een veel mindere kwaliteit is die overblijft bij het productieproces. Geen idee of het waar is, maar het komt me niet onlogisch voor.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: jet cars

Ongelezen bericht door Appie83 »

Als een auto te koop staat voor een bedrag en je denkt oh, dat is een koopje, dat ben ik nog niet tegengekomen, dan is het toch logisch om de auto goed te inspecteren. Zo zie ik bij Jetcar een Yaris staan van 1600,- met km stand van 213.000. Geen geld natuurlijk, maar als je verder zoekt betaal je voor de meeste Yarissen toch wel 2000,- of meer met een vergelijkbare kilometerstand. Nu kan het een prima auto zijn, maar een koper die weinig tot niets weet van auto's kunnen dan toch beter een aankoopkeuring laten doen of een deskundige meenemen.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: jet cars

Ongelezen bericht door peteroo »

Appie83 schreef:Als een auto te koop staat voor een bedrag en je denkt oh, dat is een koopje, dat ben ik nog niet tegengekomen, dan is het toch logisch om de auto goed te inspecteren. Zo zie ik bij Jetcar een Yaris staan van 1600,- met km stand van 213.000. Geen geld natuurlijk, maar als je verder zoekt betaal je voor de meeste Yarissen toch wel 2000,- of meer met een vergelijkbare kilometerstand. Nu kan het een prima auto zijn, maar een koper die weinig tot niets weet van auto's kunnen dan toch beter een aankoopkeuring laten doen of een deskundige meenemen.
Je kunt beter 500 euro extra uitgeven aan zo'n Yaris bij een goede vakgarage. Bij Jetcars hoef je niet terug te komen bij eventuele mankementen. Misschien is het wel een schadeauto.

gijs1963
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2017 17:45

Re: jet cars

Ongelezen bericht door gijs1963 »

[[/quote]een klein verhaaltje over jet cars, Ik had een rode renault senic bj 2000 deze particulier verkocht aan een poolse man met de km stand van 276.000 km een jaar < lees goed een heel jaar, later zie ik op marktplaats deze renault ( ik kende het kenteken nog DZ-ZJ-66 ) staan bij Jet Cars met de km stand van 206.000 km ???? dus die pool heeft er een jaar in gereden en de stand was ruim 70.000 km minder RARA hans klok doet het niet beter dus mensen nooit maar dan ook nooit naar de spaanse polder toe rijden. < oja de advertentie op marktplaats was van Jet Cars >

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: jet cars

Ongelezen bericht door absent »

gijs1963 schreef:een klein verhaaltje over jet cars, Ik had een rode renault senic bj 2000 deze particulier verkocht aan een poolse man met de km stand van 276.000 km een jaar < lees goed een heel jaar, later zie ik op marktplaats deze renault ( ik kende het kenteken nog DZ-ZJ-66 ) staan bij Jet Cars met de km stand van 206.000 km ???? dus die pool heeft er een jaar in gereden en de stand was ruim 70.000 km minder RARA hans klok doet het niet beter dus mensen nooit maar dan ook nooit naar de spaanse polder toe rijden. < oja de advertentie op marktplaats was van Jet Cars >
Dan wordt het tijd voor wat eerlijkheid: dat kenteken is ongeldig.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: jet cars

Ongelezen bericht door thecure »

een auto uit 2000 heeft ook niet dat kenteken, maar een uit de serie 99-xx-xx

gijs1963
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2017 17:45

Re: jet cars

Ongelezen bericht door gijs1963 »

sorry je hebt gelijk was 66 -dz-zj en een rondje waarheid word er hier nog getwijfeld of dit bedrijf gerespcteerd moet worden dan?

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: jet cars

Ongelezen bericht door absent »

gijs1963 schreef:sorry je hebt gelijk was 66 -dz-zj en een rondje waarheid word er hier nog getwijfeld of dit bedrijf gerespcteerd moet worden dan?
Ook dat kenteken is ongeldig. Daarmee bega je een poging tot smaad en laster.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: jet cars

Ongelezen bericht door berndv »

gijs1963 schreef:sorry je hebt gelijk was 66 -dz-zj en een rondje waarheid word er hier nog getwijfeld of dit bedrijf gerespcteerd moet worden dan?
ik heb over jetcars al jaren mijn twijfels, daar was uw bericht niet voor nodig. Wellicht kunt u gebruik maken van de website van de rdw om eerst een kenteken te checken, voor u uw verhaal hier doet, kan heel handig zijn.
https://ovi.rdw.nl
gijs1963 schreef:ik kende het kenteken nog DZ-ZJ-66
right, geloofwaardig.

gijs1963
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2017 17:45

Re: jet cars

Ongelezen bericht door gijs1963 »

wilde weer reageren laat maar zitten 66-dz-zj was het kenteken auto is waarschijnlijk al vernietigd kijk verder in de 62-64-68 dz-zj zijn allemaal renault senic's(de rest zal ook vernietigd zijn) maar laat maar zitten ga lekker een auto kopen daar wens je veel geluk die je ECHT nodig zal hebben.

stofzuigertje

Re: jet cars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Jetcars doet veel export dus kenteken wel maar auto rijd dan voordelig hersteld in Afrika.

Verder worden zij ook vaak bestolen, iemand betrapt die naast schroevendraaier beide binnen zakken jas vol met diverse logo's had en Skoda en zo ontbrak....

Helaas waren de voertuigen waar ik voor kwam in de bekende staat en ging weer met eigen auto naar huis, niet elke keer heb ik geluk en een koopje.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: jet cars

Ongelezen bericht door peteroo »

Stofzuigertje, als u zo'n briljante doe-het-zelver en autodeskundige bent, waarom hebt u dan om de haverklap een nieuwe nodig? Ik zou een goede auto kopen en daar jaren mee doorrijden, als ik zo handig was.

Dit bedrijf heeft een keur aan dubieuze wagens op voorraad en over hun reputatie is zat te vinden online.

NeoDutchio
Berichten: 12382
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: jet cars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gijs1963 schreef:[
een klein verhaaltje over jet cars, Ik had een rode renault senic bj 2000 deze particulier verkocht aan een poolse man met de km stand van 276.000 km een jaar < lees goed een heel jaar, later zie ik op marktplaats deze renault ( ik kende het kenteken nog DZ-ZJ-66 ) staan bij Jet Cars met de km stand van 206.000 km ???? dus die pool heeft er een jaar in gereden en de stand was ruim 70.000 km minder RARA hans klok doet het niet beter dus mensen nooit maar dan ook nooit naar de spaanse polder toe rijden. < oja de advertentie op marktplaats was van Jet Cars >[/quote]

Kenteken 66-DZ-ZJ is een blauwe Renault. Type is helaas niet meer te achterhalen. Dit betreft een importauto. Info via gratis-autocheck.nl. Een ongeloofwaardig verhaal van uw rode scenic met waarschijnlijk dit kenteken, of een ander, of nog een ander of misschien wel een ander.

Gesloten