Quark schreef:Kijk geregeld even in pandjes huizen of er wat van gading bij is. Kwam laatst in Groningen een Horizon box van Ziggo tegen. Deze boxen kan je niet kopen maar huur je van Ziggo. Mijn vraag aan de ondernemer hoe het kon dat hij deze box in de verkoop had, kon hij niet beantwoorden, maar hij haalde hem wel gelijk uit de winkel. Dus ik denk niet dat ze het bewust doen, maar dat het soms een stukje onkunde is.
Klopt, het is ook vaak onkunde. Het klinkt misschien gek, maar in kringloopwinkels en pandjeshuizen werken vaak mensen die niet overal verstand van hebben.
Bij ons in de kringloop worden er regelmatig zelfgebrande cd's en dvd's binnen gebracht. Die mogen we niet verkopen, dus dat gaat linea recta de container in. Maar veel mensen weten dat niet, dus ze brengen het gewoon. En niet iedere vrijwilliger weet dat/herkent dat. Dus als je niet oplet komt zo'n ding alsnog in de winkel (wat ik er dan rap tussen uit weet te plukken, de 'hoes' is duidelijk genoeg wat dat betreft).
Idem die Ziggo en KPN boxen. Hier in het dorp moesten onlangs een paar duizend aansluitingen naar een andere internetprovider. Zowel Ziggo als KPN leveren behalve een box een hoop kabels die je uitsluitend voor die box kunt gebruiken. Je wil niet weten hoeveel er bij ons gebracht is onder het motto: 'misschien kan een ander er nog wat mee'. Dus niet, dus gaat het linea recta de container in.
Mensen bedoelen het vaak goed, en in veel kringloopwinkels werken vrijwilligers (en soms ook betaalde krachten) die heus niet alles weten. En dan gaat het nog wel eens fout.