LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simpel verandert eigenhandig abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
zessenberg

Simpel verandert eigenhandig abonnement

Ongelezen bericht door zessenberg »

July 2016 heeft simpel mijn abonnement verandert waardoor ik nu 7 euro meer betaal ,dit terwijl we in het tweejarig
contract dat ik heb hier niets over in staat.
Ik gebruik mijn telefoon alleen om te bellen en te smsen ,dus geen internet gebruik.
In mijn abonnement kan het wel tot 300 Mb ,mijn verbruik aan Mb is ieder maand nihil,nu heeft Simpel dit verhoogd
naar 2000 Mb zonder enig overleg.
Heb nu diversen keren gemaild en getelefoneerd zonder enig resultaat,antwoord op mijn mails is geen antwoord
wat ik hen vraag.De technische afdeling zal dit onderzoeken krijg ik steeds te horen hoe dit kan en dat duurt al maanden.
Het enige wat ik hen vraag is dat ze mijn abonnement moeten wijzigen naar wat we overeengekomen waren en het teveel betaalde abonnement geld moeten terug storten,dit is volgens mij in een handomdraai te regelen lijkt mij.
Wie heeft tips wat te doen.

Julie4444

Re: Simpel verandert eigenhandig abonnement

Ongelezen bericht door Julie4444 »

zessenberg schreef:July 2016 heeft simpel mijn abonnement verandert waardoor ik nu 7 euro meer betaal ,dit terwijl we in het tweejarig
contract dat ik heb hier niets over in staat.
Ik gebruik mijn telefoon alleen om te bellen en te smsen ,dus geen internet gebruik.
In mijn abonnement kan het wel tot 300 Mb ,mijn verbruik aan Mb is ieder maand nihil,nu heeft Simpel dit verhoogd
naar 2000 Mb zonder enig overleg.
Heb nu diversen keren gemaild en getelefoneerd zonder enig resultaat,antwoord op mijn mails is geen antwoord
wat ik hen vraag.De technische afdeling zal dit onderzoeken krijg ik steeds te horen hoe dit kan en dat duurt al maanden.
Het enige wat ik hen vraag is dat ze mijn abonnement moeten wijzigen naar wat we overeengekomen waren en het teveel betaalde abonnement geld moeten terug storten,dit is volgens mij in een handomdraai te regelen lijkt mij.
Wie heeft tips wat te doen.
Wat vreemd zeg. Ik heb ook gewoon een abonnement bij Simpel en kreeg tot op heden gewoon antwoord op vragen.

Wat staat er op je MijnSimpel? Daar kun je zelf je abbonement inzien en aanpassen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Indien het verhaal klopt heeft TS inderdaad recht om het te veel betaalde geld binnen 14 dagen nadat hij Simpel daarvan op de hoogte heeft gesteld retour te ontvangen.

Een contract mag niet ten nadele van de klant eenzijdig worden aangepast tenzij dit uit een wettelijke verplichting voortvloeit (bijv BTW verhoging)

zessenberg

Je kan inderdaad je abonnement zelf aanpassen,alleen betaal ik dan meer dan wat er in het contract was
overeengekomen,heb dat daarom niet gedaan.
Heb 17 jan weer gebeld met simpel en werd prima geholpen ,deze dame snapte ook niet waarom
het zolang moet duren ,ze zou er zelf achteraan gaan en me een dag later terug bellen.
Eerder was me dat ook beloofd, deze dame hield woord en belde inderdaad een dag later terug
met de mededeling dat het abonnement aangepast werd en het teveel betaalde geld waarschijnlijk terug gestort gaat worden,daarover kon ze nog geen mededeling doen.
Ze gaat me hier nog over terug bellen.

Julie4444

zessenberg schreef:Je kan inderdaad je abonnement zelf aanpassen,alleen betaal ik dan meer dan wat er in het contract was
overeengekomen,heb dat daarom niet gedaan.
Heb 17 jan weer gebeld met simpel en werd prima geholpen ,deze dame snapte ook niet waarom
het zolang moet duren ,ze zou er zelf achteraan gaan en me een dag later terug bellen.
Eerder was me dat ook beloofd, deze dame hield woord en belde inderdaad een dag later terug
met de mededeling dat het abonnement aangepast werd en het teveel betaalde geld waarschijnlijk terug gestort gaat worden,daarover kon ze nog geen mededeling doen.
Ze gaat me hier nog over terug bellen.
Ik herhaal: wat staat er wanneer je inlogt op mijnsimpel? Daar kun je je abonnement inzien.
Je kan ook beter een bericht sturen via mijnsimpel, want dan krijg je binnen 2 dagen een schriftelijke reactie.

zessenberg

Dit is mij ook bekend,als ik het zelf veranderde zou mijn maandbedrag altijd hoger zijn
als wat in mijn contract is vastgelegd.
Heb vele keren een bericht verstuurd via mijn simpel,kreeg inderdaad altijd na enkele dagen
antwoord,alleen niet op mijn twee vragen die ik stelde.
Het antwoord wat ik meest kreeg was heb geduld de technische dienst zal er naar kijken
wat er fout is gegaan u hoort nog van ons,en dat een half jaar lang.

Julie4444

Maar op je mijn simpel staat welk abonnement je hebt en je kan op je belspecificatie en factuur kijken of dit klopt. Dat moet je kunnen zien. Dan kun je dus ook zien of het klopt en zo nee, zelf aanpassen (ook naar beneden).

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Zessenberg ontwijkt telkens de vraag wat er nu in mijn simpel staat.
En in hoeverre wijkt dat af van wat is afgesproken?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naar beneden aanpassen kan alleen als het nog word aangeboden!
Terug zetten naar nu niet meer leverbare is onmogelijk.

Wel kun je bij tussentijd verhogen dus contractbreuk door Simpel gelijk weg.
Verder is mailen beter als bellen, want dan ontbreekt bewijs wat zij beloven.

Julie4444

stofzuigertje schreef:Naar beneden aanpassen kan alleen als het nog word aangeboden!

Klopt niets van wat jij zegt. Ik baseer mijn uitspraak op het feit dat ik zelf klant ben bij simpel. Waar heb jij jouw niet-kloppende verhaal op gebaseerd?

TS weigert te zeggen wat er op mijnsimpel staat wanneer hij inlogt. Ik vind zijn verhaal derhalve maar vreemd.

Jouw onzin voegt verder niets toe, overigens.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

Julie4444 schreef:
stofzuigertje schreef:Naar beneden aanpassen kan alleen als het nog word aangeboden!

Klopt niets van wat jij zegt. Ik baseer mijn uitspraak op het feit dat ik zelf klant ben bij simpel. Waar heb jij jouw niet-kloppende verhaal op gebaseerd?

TS weigert te zeggen wat er op mijnsimpel staat wanneer hij inlogt. Ik vind zijn verhaal derhalve maar vreemd.

Jouw onzin voegt verder niets toe, overigens.
Gebeurt wel vaker :-)

stofzuigertje

Fout, je kunt alleen overstappen naar wat ze online aanbieden en als het er niet meer staat is zelf aanpassen niet zelf mogelijk.

Ik begreep dat na overzetten de eerder aangeboden is vervallen.
Dat dit bij U niet zo is, er waren meerdere Simpel aanbiedingen en dat is nu minder geworden.

stofzuigertje

Iemand met en 100 minuten abonnement kan wel naar zwaardere, maar nooit meer terug.
Hij heeft ingelogd en gekeken maar niet geklikt.
Je kunt overstappen naar alle nu aangeboden pakketten en je verouderde niet meer leverbare komt dan te vervallen!

Julie4444

stofzuigertje schreef:Fout, je kunt alleen overstappen naar wat ze online aanbieden en als het er niet meer staat is zelf aanpassen niet zelf mogelijk.

Ik begreep dat na overzetten de eerder aangeboden is vervallen.
Dat dit bij U niet zo is, er waren meerdere Simpel aanbiedingen en dat is nu minder geworden.
Gast, ik ben zelf klant bij Simpel. Ik kan zelf inloggen en aanpassen. Waarom denk jij het beter te weten terwijl je zelf helemaal geen klant bent daar?

zessenberg

Mijn verhaal klopt helemaal,mijn abonnement dat ik heb is voor 240 min bellen onbeperkt sms en 300mb
mijn vrouw gebruikt hem alleen om te bellen en te sms,en om je een indicatie te geven hoeveel
per maand ongeveer 30 minuten bellen 25 sms en meest tussen de 20 -30 mb dus minimaal gebruik en dat voor 8euro per maand .wat simpel eigenhandig verhoogde naar 15 euro per maand door de mb te verhogen naar
2000 mb. en ik kan dit zelf niet aanpassen omdat dit niet meer aangeboden wordt,en simpel gezegd een contract is een contract daar heeft simpel zich gewoon aan te houden.het gaat mij helemaal niet om die 7 euro als het andersom is pleeg je contractbreuk pakken ze je daar op.Ik zou deze week nog terug gebeld worden ben benieuwd of dat gebeurd.
Als ik ze bel neem ik altijd de gesprekken zelf ook op, doen zij ook.

Student90

Ongelezen bericht door Student90 »

zessenberg schreef:Mijn verhaal klopt helemaal,mijn abonnement dat ik heb is voor 240 min bellen onbeperkt sms en 300mb
mijn vrouw gebruikt hem alleen om te bellen en te sms,en om je een indicatie te geven hoeveel
per maand ongeveer 30 minuten bellen 25 sms en meest tussen de 20 -30 mb dus minimaal gebruik en dat voor 8euro per maand .wat simpel eigenhandig verhoogde naar 15 euro per maand door de mb te verhogen naar
2000 mb. en ik kan dit zelf niet aanpassen omdat dit niet meer aangeboden wordt,en simpel gezegd een contract is een contract daar heeft simpel zich gewoon aan te houden.het gaat mij helemaal niet om die 7 euro als het andersom is pleeg je contractbreuk pakken ze je daar op.Ik zou deze week nog terug gebeld worden ben benieuwd of dat gebeurd.
Voor zover ik online kan terugvinden bestaat het abonnement nog wel. Je dient de 2GB terug te zetten op 300MB, zoals Julie4444 aangeeft kunt je dit zelf doen door in te loggen. Het te veel geïncasseerde dien je terug te vorderen, ervan uitgaande dat je het abonnement niet zelf hebt aangepast.

Student90

Student90 schreef:
zessenberg schreef:Mijn verhaal klopt helemaal,mijn abonnement dat ik heb is voor 240 min bellen onbeperkt sms en 300mb
Voor zover ik online kan terugvinden bestaat het abonnement nog wel. Je dient de 2GB terug te zetten op 300MB, zoals Julie4444 aangeeft kun je dit zelf doen door in te loggen. Het te veel geïncasseerde dien je terug te vorderen, ervan uitgaande dat je het abonnement niet zelf hebt aangepast.

Julie4444

Ik zal mijn vraag nog een keer herhalen: Wat staat er wanneer je inlogt op mijnsimpel?

Bij mij staat er namelijk netjes exact wat voor abonnement ik heb en voor welke prijs per onderdeel gespecificeerd. Daar staat ook de contractduur sinds laatste verlenging (zowel begin- als einddatum).

Ondanks het feit dat er nog sprake is van een lopende contracttermijn kan ik mijn bundel ook gewoon aanpassen, zowel naar de huidige "belrevolutie" aanbiedingen als met een optie zelf een abonnement samen te stellen. Als jij of je vrouw dit zelf hebben aangepast is er wel degelijk gewoon sprake van een hoger abonnement. Ik kan me dus echt niet voorstellen dat ze het zelf even random hebben veranderd, zeker niet omdat je in ieder geval ook een bevestigings e-mail zou moeten hebben gekregen wanneer dit aangepast werd.

Wil je eens antwoord geven op de vraag? Je helpt jezelf namelijk helemaal niet door zo slecht te communiceren (lees: bellen met simpel i.p.v. via mijnsimpel een bericht sturen & hier geen antwoord geven op relevante vragen zodat we je kunnen helpen).

zessenberg

Misschien communiceer ik slecht zou kunnen,wat er staat wanneer ik inlog is helemaal niet relevant.
Simpel heeft het abonnement gewijzigd ,daar kwam ik achter doordat er ineens een paar keer achter elkaar
ineens 15 euro werd afgeschreven in plaats van 8 euro per maand.
Ben toen pas voor het eerst gaan inloggen op internet en kwam er toen achter dat de mb verhoogd waren hoe dat kan weet ik niet,,simpel zou het uitzoeken hoe dat kon gebeuren,nogmaals ik heb zelf nooit iets verhoogd ,verlaagd, niets.
Als ik nu zelf mijn bundel samen stel kom ik altijd duurder uit dan die 8 euro en dat is in het 2 jarig contract dat ik heb niet afgesproken.lijkt me heel reeel toch? plus dat ik het teveel betaalde geld terug wil ontvangen.

Student90

zessenberg schreef:Misschien communiceer ik slecht zou kunnen,wat er staat wanneer ik inlog is helemaal niet relevant.
Simpel heeft het abonnement gewijzigd ,daar kwam ik achter doordat er ineens een paar keer achter elkaar
ineens 15 euro werd afgeschreven in plaats van 8 euro per maand.
Ben toen pas voor het eerst gaan inloggen op internet en kwam er toen achter dat de mb verhoogd waren hoe dat kan weet ik niet,,simpel zou het uitzoeken hoe dat kon gebeuren,nogmaals ik heb zelf nooit iets verhoogd ,verlaagd, niets.
Als ik nu zelf mijn bundel samen stel kom ik altijd duurder uit dan die 8 euro en dat is in het 2 jarig contract dat ik heb niet afgesproken.lijkt me heel reeel toch? plus dat ik het teveel betaalde geld terug wil ontvangen.
Dat is vreemd, Simpel biedt nu een abonnement aan met 250 belminuten + onbeperkt sms + 300 MB internet voor €8,-.

Dat je het te veel betaalde terug wilt is logisch, maar je kunt het abonnement ondertussen beter weer aanpassen, anders blijf je te veel betalen. Ik raad je aan om Simpel te mailen (i.p.v. bellen) en aan te geven dat je het te veel betaalde binnen 2 weken op je rekening wilt hebben staan.

Gesloten