LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Thuis verschrikkelijke service

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
PandaFreak

Vodafone Thuis verschrikkelijke service

Ongelezen bericht door PandaFreak »

Sinds maart 2015 heb ik een contract bij Vodafone thuis voor Internet, bellen en tv. In het begin ging het prima, totdat ik ging verhuizen in september 2015. Eerst deed de tv aansluiting het al niet voor ongeveer een week. Elke dag moest ik maar bellen en dan zouden ze kijken of ze iets konden doen. Ik moest zelf actie ondernemen, hun konden niets voor me doen. Na een week was het dan eindelijk opgelost. Vervolgens kreeg ik in oktober ineens een factuur van bijna 200 euro. Ik had mijn abonnement opgezegd volgens Vodafone. Ik heb gelijk aangekaart dat dit niet het geval was en dat dit een fout moest zijn, ik had alleen een verhuizing doorgegeven. Na veel gedoe waren ze het hier uiteindelijk toch mee eens. Had ik twee opties, het bedrag in 1x betalen of het terugboeken en dan zou het uitgezocht worden. Ik heb toen gelijk aangegeven dat ik het bedrag terug zou boeken. Hierna heb ik over de maand december geen factuur ontvangen en nog steeds geen nieuws over wat er met de factuur van bijna 200 euro zou gebeuren. Ik weer bellen, zou uitgezocht worden en opgelost werd mij wederom verteld. Hierna heb ik nog meerdere malen gebeld en gemaild. Elke keer hetzelfde antwoord. Ook over januari 2016 geen factuur ontvangen. In februari kreeg ik tot mijn verbazing een factuur met -37,09. Ik ging er alweer vanuit dat dit niet klopte. Ik wederom bellen om uitleg te vragen. Zou weer uitgezocht worden en het geld zou binnen 7 dagen op mijn rekening gestort worden. Een week later had ik het geld nog niet, dus heb ik weer gebeld. Weer was er iets fout gegaan in hun systeem en het zou opgelost worden. Weer zou het geld binnen 7 dagen gestort worden. U raad het al, een week later nog niks. Ik wederom bellen. De beste man ging het weer even voor mij uitzoeken. In plaats van dat ik 37 euro terug zou krijgen, moest ik nu ineens even bijna 150 euro betalen aan openstaande facturen over de maanden oktober, december, januari en februari. Niemand snapte er iets van bij Vodafone. Het enige wat ze wel snapten was dat ik maar moest betalen, want ik had de facturen niet betaald. Kort door de bocht, door slechte communicatie van hun en hun eigen fouten mocht ik even 150 euro ophoesten. Er kon geen sorry vanaf, helemaal niks. Betalen of afgesloten worden. Ik heb met enorme tegenzin en woede toch maar betaald. Dan denk je dat alles is opgelost. Wat bleek echter, vorige maand (mei) heb ik echter weer geen factuur ontvangen. Ik weer bellen met de mededeling waar dit nu weer op sloeg. Wederom had niemand enig idee hoe dit kon. Het zou uitgezocht worden en ik zou terug gemaild worden over hoe dit kon en wat er mee gedaan zou worden. Dit was bijna twee weken geleden. Tot vandaag ,uiteraard, geen enkele reactie van Vodafone. Ik maar weer bellen. Blijkt dat ze de factuur ineens bij die van juni opgooien. Ik mag volgende maand gewoon weer even 75 euro aftikken en niemand kan er iets aan doen of snapt wat er gebeurd is. Wederom geen sorry, excuses, een duidelijke reden of een oplossing. Ik ben ontzettend kwaad op Vodafone en wil een ieder dan ook waarschuwen om hieraan te beginnen. De klantenservice is ronduit waardeloos, nooit duidelijk en komt niet met concrete oplossingen. Tot overmaat van ramp is mijn contract tijdens de verhuizing ook nog opnieuw gestart bleek achteraf, dus zit ik er nog tot september 2016 aan vast...
Mijn vragen zijn dan ook na dit, lange, bericht: Heeft iemand dit ook meegemaakt? Mag Vodafone dit wettelijk gezien zo doen? Ik heb altijd netjes gebeld en mij aan alle afspraken gehouden. Dan verwacht ik dit ook terug van mijn provider. Kan dit allemaal zomaar?

harkja
Contacteer:

Re: Vodafone Thuis verschrikkelijke service

Ongelezen bericht door harkja »

Die verbreken elk record wat betreft de grootste blunders.

search.php?keywords=vodafone&terms=all& ... mit=Zoeken

Lillian88

Ongelezen bericht door Lillian88 »

Vodafone is écht vreselijk al zoveel problemen mee gehad met mobiele telefonie en rekeningen die niet kloppen. :(

Greyfang@51

Ongelezen bericht door Greyfang@51 »

heb ook problemen gehad bij Vodafone. Vanaf dat Vodafone Thuis was aangesloten. Heb ik gelijk problemen gehad met de modem. Eerst werd er gezegd dat na metingen er niet aan de hand was. Maar dat het aan de kabels lag. Heb toen uiteindelijk de kabels die in het pakket van Vodafone zaten aan gesloten. Maar het probleem bleef. UIt eindelijk toen ik niet geholpen werd en niet naar mij geluisterd werd. Ben ik naar een winkel van Vodafone in Nijmegen gegaan. Daar het hele verhaal verteld.
De medewerker van de winkel had voor mij gebeld met de klantenservice met de melding als er geen actie werd ondernomen dat ik de abonnement zo op zeggen. Uit eindelijk werd er weer gevraagd of ik de kabels had vervangen (waarom weer de kabels de schuld geven). Maar wat blijk nu van af de wijkcentrale kwamen de signalen wel binnen bij de modem. Maar van de modem naar kasje t.v. geen signalen binnen.
Er werd besloten dat er een nieuwe modem werd gegeven. Maar mocht niet zelf aansluiten want dat moest een monteur doen. Ok naar het aansluiten van de nieuwe modem deed het kastje naar de t.v. niet meer goed.
Kreeg van de helpdesk te horen de modem en kastje resetten dat was de enige optie. Dan kreeg je te horen verouderende software. Dan bleef het beeld weer stil staan kon geen gebruik maken van afstand bediening. Dan weer dubbelbeeld, geen geluid blokjes door het beeld heen en dat elke keer naar een update van Vodafone. Er werd mij gezegd dat er geen ticket naar de technische dienst gestuurd want het was opgelost en geen storingen geconstateerd vertelde de helpdesk. En als er metingen zou worden gedaan was het voor mijn rekening want volgens de helpdesk was er geen bijzonderheden gevonden.
Vodafone deed niks dan alleen vertellen resetten, resetten. Tot begin juni dit jaar dat ik weer last kreeg van de signalen kastje naar t.v. heb ik tegen de helpdesk gezegd. Vodafone deed ondernam weer niks. Weer terug naar de Vodafone winkel in Nijmegen die opgegeven moment de balen kreeg hoe de helpdesk mij niet serieus nam..
De winkel had voor mij weer gebeld maar ik moest zelf contact opnemen. Maar weer kreeg ik weer te horen resetten, restetten. UIt eindelijk heb ik maar weer gebeld met de helpdesk en mijn verhaal gedaan. Ik moest de modem en kastje t.v. maar weer resetten. Heb toen gezegd dat ik de modem als kastje t.v. gereset had. Maar de klachten waren nog niet opgelost.
Uit eindelijk na een jaar want ik had in Juni 2015 het abonnement afgesloten bij Vodafone en uiteindelijk kreeg ik uiteindelijk een nieuw kastje. Uiteindelijk na een jaar werd er naar mij geluisterd. En juist een week dat mijn abonnement is verlopen. Ik ben uiteindelijk weg gegaan bij Vodafone. En adviseer kennisen , familie , vrienden om geen internet af te nemen bij Vodafone. Niet alleen vanwege de slechte service maar ook de respect naar de klanten toe net of zij beter weten dan andere mensen. Want omdat ik niet serieus genomen werd ging naar de winkel van Vodafone omdat zij daar vonden dat je als klant recht heb op goede service produkten die je afneemt moeten functioneren.
Toen ik deze melding door gaf aan de helpdesk van Vodafone kreeg ik te horen"de verkopers van de winkel hebben geen verstand van moest mij klachten bij hun op tafel leggen. Want zij hadden meer verstand van de problemen dan verkopers van de winkel Vodafone. Ik heb het geweten dat ze er verstand van hebben bij de helpdesk. Pas naar een jaar word de klacht van de kastje t.v. vervangen. De modem werd naar 3 maanden naar afsluiten van het abonnement vervangen. En alleen omdat de winkel Vodafone contact heeft opgenomen met de helpdesk.
Service, klantvriendelijkheid en respect hebben ze bij Vodafone nog nooit gehoord. Dit is de slechtste provider die ik tot nu toe heb gehad. Dit is mijn ervaring van de service van Vodafone.

Bart403

Ongelezen bericht door Bart403 »

Wat mij het meest irriteert is het volgende,
Twee weken geleden via telefonische verkoop abbonement aangegaan omdat ik veel storings last heb van Ziggo.
Alles werd telefonisch keurig afgehandeld dus ook mijn vraag en tevens verzoek om mijn huidige provider ziggo op te zeggen.
Nu twee weken later blijk ik nig niets van ziggo te hebben gehoord en vodafonethuis is niet te bereiken. Geven ook geen antwoord op mail dus uiteindelijk de chat functie gebruikt. Daar lezen ze je vraag niet eens en zeggen alleen dat ik twee weken ruimschoots de tijd had om op te zeggen????
Nu al spijt van overstap en zal ook per direct weer opzeggen

Iemand anders deze ervaring?

bennievdlinden10

Ongelezen bericht door bennievdlinden10 »

wij hebben sinds ons nieuwe huis ons aan gemeld bij vodafone. ik heb dst nog geregeld vanuit het buitenland waar ik toen nog woonde.
er werd meerdere malen een mail gestuurd dat ik een datum moest aan geven, dit heb ik etterlijke malen geprobeerd maar kwam er niet door heen. we werden steeds van datum naar datum verschoven.
eenmaal in nerderland weer gebeld hoe en wat, ten eerdte wisten ze niet waar het over ging en daarna na weer diverse mailen dat ik moest een afspraak in plannen.
was het toen zo zat dat ik gebeld heb en toen werd het weer 2 keer verschoven en uit eindelijk was ik er zo klaar mee dat ik heb gebeld en gezegd heb het hoeft niet meer. ik wil jullie niet meer.
de volgende dag stond er ineens een mail klaar met de mededeling dat het pakket was opgestuurd.
post kwam niet op de afgegeven tijden, waar door het naar een post.nl punt ging.
ik heb het niet opgehaald, want ik had duidelijk aan gegeven dat ik het niet meer wilde. ben toen aan de telefoon heel onbeschoft behandeld en gemeld bij de directie van vodafone. nou daar doen ze dus niks mee en kwam een monteur, ik heb hem het hele verhaal uitgelegd en hij snapte het.
vervolgens alleen maar mails dat ik het contract had ondertekend en moest betalen voir een jaar lang, dat was dan de afkoopsom 390€.
absurt bedrag want ik het het pakket niet kunnen uitproberen . nu blijven ze zeggen dat ik de installatie heb geweigerd en gewoon het bedrag moet betalen of hun toch nog nemen en dan vervalt de afkoopsom, wat is dit voor bedrijf.
nu ineens na vele mailen heb ik okk de cosumenten advies gevraagd en weer een mail gestuurd naar vodavfone, dat ik het bedrag niet ga betalen en dat het dan maar voor de rechter moeten gooien. wettelijk gezien mogen hun dit zomaar niet doen.
nu zeggen ze dat ik de afkoopsom ook in termijnen mag betalen. dit bedrijf gaat echt ver. maar ik ook.
en de aanhouder wint.

sandra.riesewijk
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra.riesewijk »

Hallo, ook wij hebben een rekening gekregen van Vodafone € 282. Zij zeggen je moet betalen omdat je een machtiging hebt afgegeven. Wij zijn al 4 weken bezig met ze , geen resultaat. Vandaag hebben ze dus gewoon die € 282 afgeschreven, zonder bericht . Nu hebben we dat weer terug gestort op eigen rekening. Mails sturen helpt allemaal niets ook al staan ze niet in hun recht. Ook wij gaan door.
Suc 6

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sandra.riesewijk schreef:Hallo, ook wij hebben een rekening gekregen van Vodafone € 282. Zij zeggen je moet betalen omdat je een machtiging hebt afgegeven. Wij zijn al 4 weken bezig met ze , geen resultaat. Vandaag hebben ze dus gewoon die € 282 afgeschreven, zonder bericht . Nu hebben we dat weer terug gestort op eigen rekening. Mails sturen helpt allemaal niets ook al staan ze niet in hun recht. Ook wij gaan door.
Suc 6
Dit is veel te weinig informatie tbh. Als je een machtiging hebt afgegeven en een overeenkomst bent aangegaan zal je wel degelijk moeten betalen...

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sandra.riesewijk schreef:Hallo, ook wij hebben een rekening gekregen van Vodafone € 282. Zij zeggen je moet betalen omdat je een machtiging hebt afgegeven. Wij zijn al 4 weken bezig met ze , geen resultaat. Vandaag hebben ze dus gewoon die € 282 afgeschreven, zonder bericht . Nu hebben we dat weer terug gestort op eigen rekening. Mails sturen helpt allemaal niets ook al staan ze niet in hun recht. Ook wij gaan door.
Suc 6
Je reageert op een bericht oorspronkelijk uit oktober 2015 waar iemand anders een verhaal heeft neergezet in januari waarbij duidelijk is dat hij gewoon moet betalen. Hij verkeerd in de veronderstelling dat je een dienst mag uitproberen, dit is niet van toepassing op diensten, hier kun je tot 14 dagen na aanvraag opzeggen. Een ISP doet in die eerste 14 dagen ook niet. Op basis van zijn eigen verhaal zal een rechter hem vermoedelijk geen gelijk geven.

Als Vodafone je een rekening stuurt zal hier een rede voor zijn, gezien ze machtiging hebben mag je dit storneren, maar ondanks dat je dit doet ontslaat dit je niet van het betalen van de factuur, als deze terecht is.

Wanneer je een contract bent aangegaan zit je hier aan vast en zal je deze ook moet afkopen als je hem vroegtijdig beëindigd. Als je proberen ervaart met de verbinding moet je ze eerst ingebreke stellen, zodat je een dossier hebt wat je bij hun kan neerleggen. Maar op basis van je informatie kan je hier weinig over zeggen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Suc 6
maar waar brengen ze die kosten voor in rekening dan?

sandra.riesewijk
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra.riesewijk »

Die brengen ze in rekening omdat de verkoper ons slecht heeft geinformeerd over de aansluiting. Deze aansluiting gaat bij Vodafone over de tel aansluiting . Dit is niet vermeldt bij ons. Daardoor kunnen wij helemaal niet aangesloten worden via Vodafone. Zelfs de monteur die lang kwam zei dat je daarvoor onder de grond moet werken en dat hij het absoluut niet doet.

berndv

sandra.riesewijk schreef:Die brengen ze in rekening omdat de verkoper ons slecht heeft geinformeerd over de aansluiting. Deze aansluiting gaat bij Vodafone over de tel aansluiting . Dit is niet vermeldt bij ons. Daardoor kunnen wij helemaal niet aangesloten worden via Vodafone. Zelfs de monteur die lang kwam zei dat je daarvoor onder de grond moet werken en dat hij het absoluut niet doet.
Ah ok, u heeft dus geen ISRA punt. Hoe heeft u overeengekomen dat ze de verbinding zouden aanleggen? Die 282 euro zijn op zich wel redelijk normaal als men adsl afneemt en geen isra punt heeft.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

berndv schreef:
sandra.riesewijk schreef:Die brengen ze in rekening omdat de verkoper ons slecht heeft geinformeerd over de aansluiting. Deze aansluiting gaat bij Vodafone over de tel aansluiting . Dit is niet vermeldt bij ons. Daardoor kunnen wij helemaal niet aangesloten worden via Vodafone. Zelfs de monteur die lang kwam zei dat je daarvoor onder de grond moet werken en dat hij het absoluut niet doet.
Ah ok, u heeft dus geen ISRA punt. Hoe heeft u overeengekomen dat ze de verbinding zouden aanleggen? Die 282 euro zijn op zich wel redelijk normaal als men adsl afneemt en geen isra punt heeft.
Je kunt geen DSL abonnement aanvragen als er op je adres geen ISRA administratief zit. Als hij er wel is geweest maar is verwijderd dan kan Vodafone een verzoek bij KPN neerleggen om het ISRA te herstellen, dit is vaak kosteloos.

Dat Vodafone je niet heeft geïnformeerd dat zij haar diensten via DSL levert is vreemd want dit stond gewoon duidelijk op hun website. Inmiddels levert Vodafone geen internet diensten meer en heeft Tele2 (volgens mij) de diensten overgenomen.

berndv

sylvesterb schreef:Je kunt geen DSL abonnement aanvragen als er op je adres geen ISRA administratief zit.
Klopt, heb je gelijk in
sylvesterb schreef:Als hij er wel is geweest maar is verwijderd dan kan Vodafone een verzoek bij KPN neerleggen om het ISRA te herstellen, dit is vaak kosteloos.
Ligt er aan of het een kwestie is van herstel in de meterkast, maar als ik het verhaal zo lees, moet er gegraven worden, dan kom ik uit op werkzaamheden die vallen onder NLS1, waarvoor een tarief geldt van 100 tot 300 euro. Het volledig vanaf de weg aanleggen van een aansluiting, dus het ontbreken van een aansluiting, valt onder NLS2, waarvoor de kosten weer hoger liggen.

http://electronica.infonu.nl/telecom/95 ... -huis.html
sylvesterb schreef:Inmiddels levert Vodafone geen internet diensten meer en heeft Tele2 (volgens mij) de diensten overgenomen.
Bijna goed, t-mobile heeft de tak met vaste aansluitingen overgenomen, de mobiele tak is samen gegaan met ziggo.

SimonJ

Ongelezen bericht door SimonJ »

Beste PandaFreak,
Ik snap uw probleem helemaal. We zitten in hetzelfde schuitje. Na mijn verhuizing heb ik constant problemen gehad met Vodafone Thuis. Uren aan de telefoon gehangen met de klantenservice. Ik moest dus ook gewoon betalen voor een NIET meer werkende internet connectie en mijn abbonement werd gewoon verlengd. Bij mij kon er ook geen sorry vanaf en zij waren van mening dat het mijn schuld was omdat ik niet tijdig heb gecommuniceerd dat ik zou verhuizen. :x Heel vermoeiend allemaal, ik zit er dus ook nog steeds aan vast en kan u helaas geen advies geven of dit allemaal wettelijk is toegestaan. Ik heb me onlangs bij over andere internet providers hier; http://moving-to-amsterdam.nl/internet- ... therlands/ geinformeerd. Ik ben van origine niet Nederlands, vandaar de Engels talige website; maar het heeft mij wel geholpen met een keuze mbt een nieuwe provider. Voor mij is een ding wel duidelijk... NOOIT meer Vodafone

scheh02

Ongelezen bericht door scheh02 »

►Nooit problemen mee gehad, ben dan ook niet verhuisd.◄
Gelukkig voor iedereen is het nu overgenomen door T-Mobile en e.e.a. ziet er gelijk al beter uit(huisstijl en menu op TV)

Er is hoop dan, toch? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2017 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links verwijderd

Gesloten