LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
olaf79

Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet

Ongelezen bericht door olaf79 »

Loeter schreef:
Hij mag het niet zomaar weg gooien want u bent en blijft eigenaar omdat de verkoper de ontbinding weigerde.
Naast van het gegeven dat ik het niet eens ben met je advies, verkoop je hier gewoon onzin. Ontbinding is een eenzijdige rechtshandeling en daarom is het helemaal niet relevant of er akkoord is of niet.

Niet zomaar dingen roepen. ;)
En wat is er dan precies onzin. Als jij een contract ontbind en de andere partij is het daar niet mee eens is het contract niet ontbonden tenzij de rechter hierover uitspraak doet. En tot die tijd blijft TS de wettige eigenaar van het product dat hij heeft gekocht ook al licht het nu op kantoor van de verkoper.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Helaas geeft TS niet echt antwoord.

Hij heeft de verkoper formeel in gebreke gesteld. Dat kan, maar daarbij geef je aan wat wil dat er vervolgens gebeurd?
7 juli aangetekende brief afgeleverd door PostNL met in gebreke stelling.
Nergens wordt duidelijk wat de cactusrijder heeft gesteld, wat hij van de verkoper verlangt?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De trekhaken zijn meestal ook onder ander merk te leveren, alleen plaatje op de haak is anders...
En daar zit NL instructie of Duits Engels bij, afhankelijk model.

Er zijn in NL maar 2 leveranciers en ook die leveren aan diverse Auto merken en sticker/huis merken!
Maar ook Poolse gemaakte worden hier wel eens onder bepaalde merken verkocht omdat het voor zeldzame modellen met afwijkende haken
niet rendabel is om die te maken dus doorverkoop is dan beter dan beperkte keuze.

Is het echt Pools of alleen Poolse instructie van voordelige merkloze online winkel?

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

olaf79 schreef:Als jij een contract ontbind en de andere partij is het daar niet mee eens is het contract niet ontbonden tenzij de rechter hierover uitspraak doet.
Dit is onzin, Olaf. De andere partij kan uiteraard de ontbinding betwisten, maar kan de ontbinding niet tegenhouden. Wel kan hij naar de rechter om nakoming te eisen van de overeenkomst wanneer de ontbinding onrechtmatig is.

Wanneer een verbintenis voortvloeit uit een wederkerige overeenkomst (6:261 BW) en er een tekortkoming plaatsvindt van de wederpartij in de nakoming van haar verbintenis geeft dit de bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. (6:265 BW)

@ TS: Laat het juridisch geneuzel voor wat het is en probeer een kop koffie met hem te drinken. Een proces levert u niets op.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Loeter schreef:Dit is onzin, Olaf. De andere partij kan uiteraard de ontbinding betwisten, maar kan de ontbinding niet tegenhouden. Wel kan hij naar de rechter om nakoming te eisen van de overeenkomst wanneer de ontbinding onrechtmatig is.
Dat klinkt erg heel omslachtig voor iets dat toch redelijk simpel is. Als een partij mag ontbinden dan kan de ander dat niet tegen houden. Als een partij niet mag ontbinden dan kan de ander dat wel tegen houden. Je gaat naar de rechter om te horen wie er gelijk had.

Loeter

Ongelezen bericht door Loeter »

Of u leest niet of u wilt hetzelfde zeggen met andere woorden.....
Simpel. Ja. Maar blijkbaar lukt het me niet om het duidelijk uit te leggen. :cry:

Over de casus, er ontstaat een ongedaanmakingsverplichting bij de verkoper.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zeg bijna het zelfde. Alleen waar jij zegt dat de ene partij nakoming kan eisen van een overeenkomst die door de andere partij ontbonden is die onrechtmatig is maar niet tegen te houden was. Zeg ik dat nakoming te eisen is omdat ontbinding (soms) tegen te houden is.

Over deze casus zijn we het eens. De verkoper vindt iets anders, dus moet TS naar de rechter. En die zal dan aangeven dat TS gelijk heeft.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat hier niet klopt .. :(
TS heeft nergens gesteld dat hij de koop wilde ontbinden, sterker nog hij wil het product terug

Het is hier dus helemaal niet van belang of een ontbinding tegengehouden zou kunnen worden

EUROTREKHAAK

Ongelezen bericht door EUROTREKHAAK »

Geachte Cactusrijder, U heeft op 25-04-2016 online via de website bij ons een trekhaak besteld met een 7 pins kabelset voor een Citroen C4 Cactus.

eurotrekhaak.nl/nl/citroen-c4-cactus-va-2014/3699-trekhaak-met-vaste-kogel-citroen-c4-cactus-va-2014.html

Rond 22-05-2016 belde u mij in verband met problemen die tijdens de montage
zijn ontstaan. Ik heb gevraagd of U de gebruiksaanwijzing heeft gelezen en daarmee eventueel bij een
erkend garage deze trekhaak kan laten monteren.
zie bladzijde 2 van de gebruiksaanwijzing.

http://www.conwys.ch/pikto/87501871.pdf

Als U juist en correct heeft gemonteerd kunt u bij elke erkende garage (Bosch bv.) het elektrische gedeelte uit laten lezen of alles correct is en goed met elkaar verbonden staat zodat er tijdens het gebruik
geen storingen optreden. Zie blz 43, de kabelset zelf testen.

Na deze informatie bleek dat U € 60 euro moest betalen voor deze dienst bij een dealer, dat wilde U niet,
dus besloot U de gehele trekhaak weer aan mij te retourneren inclusief de kabelset. Ik heb tevens ook
aangegeven dat de trekhaak in originele staat obeschadigd geretourneed moet worden zoals vermeld
staat in onze algemene voorwaarden.

Op 11 juni heeft U de trekhaak zonder verdere afspraak bij ons afgeleverd, mijn bedrijf was toen gesloten en werd de gebruikte trekhaak bij mijn buurman achtergelaten zonder verdere afspraken.

Op 22 juni hebben wij U laten weten dat de trekhaak toch slijtagesporen vertoont en de bijbehorende
kabelset is inmiddels ook verknipt, voor mij was deze trekhaak dus niet meer bruikbaar. Nieuwe kosten voor de schroeven, het lakken van de trekhaakbalk en vervanging van de kabels vallen niet binnen de "geld retour voorwaarden" en worden in mindering gebracht op het oorspronkelijke orderbedrag. Daar ging U niet mee akkoord. U dreigde ons met een advocaat en een gerechtelijke procedure.

Op 7 juli kreeg ik een brief van uw advocaat en heb ik deze beantwoord met het verhaal zoals boven omschreven en dit plaatje
https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg
U wilde de procedure toch voortzetten tegen mij om het gehele orderbedrag terug te eisen.

Op 7 januari kreeg ik een e-mail van U of ik U de trekhaak kan (terug)leveren waarop
ik duidelijk aan u de vraag stelde of u een nieuwe trekhaak wenst of de oude. Indien U voor het laatste kiest
zullen er kosten berekend worden voor herstel van de trekhaak, de nieuwe schroeven en een kabelset.

Wij kunnen helaas niet ingaan op dergelijke klachten waarbij een klient bij ons trekhaken besteld en als een doehetzelf monteur zich niet houd aan de voorschriften en instructies zoals beschreven in de gebruiksaanwijzingen wat resulteert in een onprofessionele montage waarbij de losse delen beschadigd raken die wij in nieuwstaat geleverd hebben. Deze klacht is niet gegrond en U heeft niet geheel uw
verhaal juist uitgelegd.
U heeft de gebruiksaanwijzing in 6 talen ontvangen waaronder Nederlands.
Een eigenaar van dit bedrijf kan ieder ander zijn in deze tijd ook met een Duitse Engelse
en ook Poolse achtergrond.
U heeft meerdere malen in de media en via de mail mijn land van afkomst opgenoemd en benadrukt en dat
bevalt ons geenszins, wij accepteren geen onderscheid naar land van afkomst
binnen ons bedrijf dus ook niet in de communicatie naar buiten toe direct en indirect via het web :x

U heeft van mij opties gekregen om dit goed op te lossen. Ik kan voor u de beslissing niet maken.

Eurotrekhaak
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2017 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar commerciële website verwijderd

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Altijd leuk zo'n "andere kant van het verhaal".
Het staat er nogal in nog niet eens van die kleine lettertjes dat de garage de software moet aanpassen. Als je voor inbouw de handleiding leest kun je vooraf beslissen of je dit wil zonder dat je ueberhaupt de trekhaak uitpakt.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Hmm, nu hebben we twee vreemde verhalen van twee kanten. Beide zijn niet chique.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

EUROTREKHAAK schreef:Geachte Cactusrijder, U heeft op 25-04-2016 online via de website bij ons een trekhaak besteld met een 7 pins kabelset voor een Citroen C4 Cactus.

eurotrekhaak.nl/nl/citroen-c4-cactus-va-2014/3699-trekhaak-met-vaste-kogel-citroen-c4-cactus-va-2014.html

Rond 22-05-2016 belde u mij in verband met problemen die tijdens de montage
zijn ontstaan. Ik heb gevraagd of U de gebruiksaanwijzing heeft gelezen en daarmee eventueel bij een
erkend garage deze trekhaak kan laten monteren.
zie bladzijde 2 van de gebruiksaanwijzing.

http://www.conwys.ch/pikto/87501871.pdf

Als U juist en correct heeft gemonteerd kunt u bij elke erkende garage (Bosch bv.) het elektrische gedeelte uit laten lezen of alles correct is en goed met elkaar verbonden staat zodat er tijdens het gebruik
geen storingen optreden. Zie blz 43, de kabelset zelf testen.

Na deze informatie bleek dat U € 60 euro moest betalen voor deze dienst bij een dealer, dat wilde U niet,
dus besloot U de gehele trekhaak weer aan mij te retourneren inclusief de kabelset. Ik heb tevens ook
aangegeven dat de trekhaak in originele staat obeschadigd geretourneed moet worden zoals vermeld
staat in onze algemene voorwaarden.

Op 11 juni heeft U de trekhaak zonder verdere afspraak bij ons afgeleverd, mijn bedrijf was toen gesloten en werd de gebruikte trekhaak bij mijn buurman achtergelaten zonder verdere afspraken.

Op 22 juni hebben wij U laten weten dat de trekhaak toch slijtagesporen vertoont en de bijbehorende
kabelset is inmiddels ook verknipt, voor mij was deze trekhaak dus niet meer bruikbaar. Nieuwe kosten voor de schroeven, het lakken van de trekhaakbalk en vervanging van de kabels vallen niet binnen de "geld retour voorwaarden" en worden in mindering gebracht op het oorspronkelijke orderbedrag. Daar ging U niet mee akkoord. U dreigde ons met een advocaat en een gerechtelijke procedure.

Op 7 juli kreeg ik een brief van uw advocaat en heb ik deze beantwoord met het verhaal zoals boven omschreven en dit plaatje
https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg
U wilde de procedure toch voortzetten tegen mij om het gehele orderbedrag terug te eisen.

Op 7 januari kreeg ik een e-mail van U of ik U de trekhaak kan (terug)leveren waarop
ik duidelijk aan u de vraag stelde of u een nieuwe trekhaak wenst of de oude. Indien U voor het laatste kiest
zullen er kosten berekend worden voor herstel van de trekhaak, de nieuwe schroeven en een kabelset.

Wij kunnen helaas niet ingaan op dergelijke klachten waarbij een klient bij ons trekhaken besteld en als een doehetzelf monteur zich niet houd aan de voorschriften en instructies zoals beschreven in de gebruiksaanwijzingen wat resulteert in een onprofessionele montage waarbij de losse delen beschadigd raken die wij in nieuwstaat geleverd hebben. Deze klacht is niet gegrond en U heeft niet geheel uw
verhaal juist uitgelegd.
U heeft de gebruiksaanwijzing in 6 talen ontvangen waaronder Nederlands.
Een eigenaar van dit bedrijf kan ieder ander zijn in deze tijd ook met een Duitse Engelse
en ook Poolse achtergrond.
U heeft meerdere malen in de media en via de mail mijn land van afkomst opgenoemd en benadrukt en dat
bevalt ons geenszins, wij accepteren geen onderscheid naar land van afkomst
binnen ons bedrijf dus ook niet in de communicatie naar buiten toe direct en indirect via het web :x

U heeft van mij opties gekregen om dit goed op te lossen. Ik kan voor u de beslissing niet maken.

Eurotrekhaak

bprosman

Hmm, nu hebben we twee vreemde verhalen van twee kanten. Beide zijn niet chique.
Wat is er niet chique aan het 2e verhaal ?

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

bprosman schreef:
Ik vond het verhaal van de leverancier ook niet echt vreemd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Als het verhaal van de leverancier juist is, en daar gaan we maar even van uit, is er niets op aan te merken en laat mooi de andere kant van het verhaal zien.
Benieuwd of topicstarter nog met een reactie komt ?

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

BL2 schreef:Benieuwd of topicstarter nog met een reactie komt ?
Laatst bezocht:12 jan 2017 15:57

Ik denk het niet.

absent

Ongelezen bericht door absent »

bprosman schreef:
Het is bedoeld om zichzelf vrij te pleiten. Niet als klantenservice-moment. Gemiste kans dus. Bovendien heeft de schrijver moeite met het zakelijk blijven. Niet handig. Google en cache kunnen je lang blijven achtervolgen....

bprosman

Het is bedoeld om zichzelf vrij te pleiten. Niet als klantenservice-moment. Gemiste kans dus. Bovendien heeft de schrijver moeite met het zakelijk blijven. Niet handig.
Gewoon hoor- en wederhoor, dat mis ik hier vaak, we beginnen met de leverancier af te branden zonder de andere kant van het verhaal te horen.

1. TS had in de handleiding kunnen zien (picto's) en lezen in 6 talen dat een ritje naar de garage een vereiste is. Op DAT moment had hij kunnen besluiten dat hij dat niet wilde en kosteloos zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen kunnen retourneren.
2. TS besluit ondanks zn 2 linkerhanden (zie de verkrachtte kooimoeren) om TOCH eea te monteren , de trekhaak hiermee te beschadigen en wil dan toch het volledige bedrag terug, beetje onrealistisch.
3. WAT aan dit product is er niet conform (qua werking) ?
Bovendien heeft de schrijver moeite met het zakelijk blijven.
Actie = reactie, door meteen met advokaten, rechters etc dreigen is niet echt een "bodem voor vruchtbare communicatie" zullen we maar zeggen.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Het bedrijf is uitermate duidelijk en laat van het verhaal van TS geen spaan heel. Ook nog eens een keurig berichtje, niets op aan te merken.

Cactusrijder

Ongelezen bericht door Cactusrijder »

Sorry allemaal, ik was mijn wachtwoord kwijt. Heb weer toegang dus bij deze een respons. Dan maar direct door met een inhoudelijke reactie op het bericht van EuroTrekhaak

1. Rond de 22e van mei in 2016 gebeld dat klopt. Aangegeven dat ik vooraf nergens kon lezen dat de set geactiveerd moest worden pas NA aankoop werd dit me duidelijk, door inderdaad, de handleiding. Deze was bij mij Pools, maar dat is eigenlijk niet eens zo heel relevant. Zoals eerder gezegd het inbouwen was erg goed te doen. Eveneens de trekhaak zelf was goed in te bouwen.

Bij het bellen dan ook aangegeven dat ik baalde dat de set geactiveerd moest worden en of jij de set kon activeren. Toen zei je nee en dat het geld koste. Ik gaf toen nog aan van goh vervelend had ik niet verwacht en kan jij dat niet doen of hoe gaat dat? Daarop gaf je aan dat het een 'x' bedrag moest kosten en ik dit bij een dealer zou moeten doen. Dat, en de manier waarop me dat mede werd gedeeld, vond ik niet netjes waarop ik aangaf de aankoop te willen ontbinden. Je sloot toen af met ''breng maar retour'' waarna je in je eigen taal nog wat na sprak. Dat klonk niet bepaald vriendelijk, maar ik verstond dat niet, dus dat is een gevoelskwestie.

2. Uiteindelijk heb ik me genoodzaakt gezien dan maar harder te spelen en een klacht te openen op klachtcompas. Mail als ook het contactenformulier liet je onbeantwoord. Tussendoor, dat ik af en toe uit emotie (te direct wellicht) heb gereageerd is niet netjes en geef ik toe, dat doet overigens niets af aan de feiten in deze kwestie. De trekhaak heb ik uiteindelijk naar aanleiding van je eigen berichten retour gebracht zie ook -> https://www.klachtenkompas.nl/eurotrekh ... -duidelijk hierin geef je meerdere malen aan, en ik quote, "Warum heb u tot nu geen trekhaak verzonden???". Ik zie dat deze link niet meer werkt door een website vernieuwing van klachtencompas, maar ook hier heb ik een volledig screenshot van. Zie hier -> https://ibb.co/jDrPMF (let op hele lange afbeelding!)

(bericht 1 van 2, vanwege tekenlimiet)

Gesloten