LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jan 2017 20:30
- Locatie: Rijssen, Nederland
- Contacteer:
Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...
Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.
Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
Case closed lijkt mij, voortaan beter de voorwaarden doorlezen.Gert-JanKorpershoek schreef: Het stond wel in de kleine lettertjes.
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
Maar waarom niet een dataplafond in de telefoon zelf ingesteld?
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
En stop maar weer met verder lezen. Voortaan eerst de voorwaarden van je contract lezen, dan goed nadenken en vervolgens geen filmpjes van jezelf sturen waarin je van de berg af gaat.Gert-JanKorpershoek schreef:In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...
Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
Hun reactie is juist in dit geval, zij hebben hier geen verantwoordelijkheid in. Zij doen wat is afgesproken tussen jullie beide. En de waarschuwing voor het feit dat dit alleen geldt voor dataverbruik binnen Nederland staat in hetzelfde lettertype op hun site op de pagina over het dataplafond, dus niks kleine lettertjes.Gert-JanKorpershoek schreef:In de kerstvakantie op wintersport heb ik veel data gebruikt. Het dataplafond van mijn Youfone databundel stond aan en gemaximeerd op 10 euro. Toch kreeg ik een factuur met ruim 40 euro data er op, omdat het dataplafond niet geldt (voor de EU bundel) in het buitenland...
Het stond wel in de kleine lettertjes, maar zoiets verwacht je toch niet.
Medewerkers van Youfone staan je vriendelijk te woord, maar nemen niet de verantwoording voor deze onverwachte kosten. Is dit terecht?
Ik maak dit topic vooral als waarschuwing voor anderen.
En met hun prijs van 0,0605/Mb in het buitenland, heb jij tijdens je wintersport vakantie ruim 2Gb verstookt, (40/0.0605). Da's ook niet een kleine overschrijding ofzo.
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
Ik begrijp niet dat je zelf tijdens je vakantie niet buiten deze troep kan leven het is weer de gebraden haan spelen maar als de factuur komt janken ...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 jan 2017 19:54
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
Kan jouw toestel niet zelf een plafond instellen.
Ik weet wel, dat de gebruikte data kunnen afwijken van hetgeen
jouw provider meet, maar bij mij werkt het prima.
Heb zelf een Samsung S -5.
Ik weet wel, dat de gebruikte data kunnen afwijken van hetgeen
jouw provider meet, maar bij mij werkt het prima.
Heb zelf een Samsung S -5.
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31
Re: Dataplafond aan, maar toch hoge kosten...
Ja er lag bijna geen sneeuw met de kerst hè, dan krijg je dat.BertvanEck schreef:Ik begrijp niet dat je zelf tijdens je vakantie niet buiten deze troep kan leven het is weer de gebraden haan spelen maar als de factuur komt janken ...
Het ging trouwens om 650 Mb, en geen 2 Gig, maar het is evengoed meer dan even je e-mail, nu.nl, en sneeuwhoogtes checken...