LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luchthavenbelasting Tripair

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Jimm002

Luchthavenbelasting Tripair

Ongelezen bericht door Jimm002 »

Beste leden,

Ik heb vorige week dinsdag een vlucht geboekt naar Madrid (vanuit Schiphol) voor de periode 18-22 februari. Ik heb deze vlucht geboekt via Tripair.nl (gezocht op Skyscanner) en ik zou vliegen met KLM
Helaas komt dit tripje toch niet gelegen uit, en willen wij deze vlucht graag annuleren.
Het heeft ons 185 euro gekost (2 retourtjes) en na wat mailverkeer met Tripair (zeer gebrekkig Engelse communicatie) blijkt dat we 30/40 euro over houden na deze annulering. Zij hebben wel 2x luchthavenbelasting (50 pp) in mindering gebracht, na wat Googlen ben ik erachter gekomen dat ik dat terug kan eisen. Ik heb contact gehad met KLM maar volgens hen moet ik wezen bij reisagent Tripair, heeft iemand enige ervaring om dit terug te kunnen eisen?

Ik hoor graag van jullie

Jimm002

Re: Luchthavenbelasting Tripair

Ongelezen bericht door Jimm002 »

Niemand die weet of je dit terug kunt eisen?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Het klopt dat u dit terug kunt krijgen maar wel onder bepaalde voorwaarden

Amsterdam Schiphol is de enige luchthaven die de luchthavenbelasting openbaar maakt op de website. Dit zijn de toeslagen per passagier: - Veiligheidstoeslag: €12,17 - Passagierstoeslag: €14,38 - Geluidsisolatietoeslag: €0,50 *

Verschillende maatschappijen hebben ook verschillende voorwaarden om deze kosten terug the krijgen, meestal moet u dan binnen 3 maanden na de vluchtdatum online een claim indienen. Bij de KLM kunt u dat op de website doen maar je lijkt alleen recht te hebben op teruggave van de luchthavenbelasting bij KLM wanneer:
- De vlucht wordt geannuleerd en je geen alternatieve vlucht hebt genomen
- KLM de vlucht heeft gewijzigd en je daardoor afziet van je vervoer
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat je Europese vlucht meer dan 90 minuten vertraagd
- was én de heen- en terugvlucht waren op dezelfde dag
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat deze meer dan drie uur vertraagd was
- Je visum is geweigerd.

Uw reden "het kwam niet uit" staat hier niet tussen dus dat lijkt me vrij kansloos.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jimm002 schreef:Niemand die weet of je dit terug kunt eisen?
Bellen en VRAGEN

Gesloten