Dit is nou juist niet de kern van de zaak. Dat je moet lezen wat je tekent is uiteraard waar, maar hier slechts bijzaak. Het gaat hier om een bedrijf dat misleidende verkooptechnieken en oneerlijke handelspraktijken hanteert.BL2 schreef:Maar hier zit wel de kern van de zaak. Teken je iets, dan lees je toch eerst even door wat er staat
Als je je voordeur open laat staan is dat niet slim, maar een inbreker die je spullen jat is nog steeds strafbaar.
Als je meedoet aan "balletje balletje" in Parijs dan is dat niet slim, maar de "aanbieders" zijn nog steeds oplichters en strafbaar.
Als je je handtekening zet op een koopcontract zonder te lezen is dat niet slim, maar als je dit doet op basis van misleidende of onjuiste informatie is de handelaar nog steeds strafbaar.
Ik weet echt niet hoeveel voorbeelden ik nog moet geven voordat je snapt wat mijn punt is. Dat consumenten een eigen verantwoordelijkheid hebben en goed moeten lezen weten we nu wel. Laten we er nu eens voor zorgen dat de echte oplichters aangepakt worden.
Persoonlijk ben ik geen slachtoffer en heb ik niets met Brugman te maken. Wel heb ik onlangs in mijn directe omgeving met dit verhaal te maken gekregen. Dat specifieke probleem is inmiddels opgelost, maar gezien de vele klachten die op internet te vinden zijn over dit onderwerp ben ik van mening dat dit bewuste acties van Brugman zijn die aangepakt zouden moeten worden.BL2 schreef:Even voor de beeldvorming, vanwaar deze interresse en al die moeite. Wat is je relatie tot de keukenbranche of ben je ook slachtoffer ?