LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:
BL2 schreef:De kern van dit topic is zo makkelijk, men tekent voor iets wat men niet of niet goed gelezen heeft na een verkooppraatje, en probeert een ander dan de schuld te geven.

Dat commerciële verkopers van Mandenmakers schijnbaar anders vertellen dan dat er in de offerte staat is niet juist, maar je tekent nog altijd voor de letterlijke tekst.
Volgens mij is het een optelsom. Allereerst een verkoper die allerlei misleidende en onjuiste informatie verstrekt. En sommige consumenten hebben niet door dat ze besodemietert wordt, en laten zich een handtekening ontfutselen om "later nog gebruik te kunnen maken van actie korting, zonder ergens aan vast te zitten."

Causaal verband lijkt me duidelijk. Indien juiste informatie verstrekt was, dan was niet getekend.


Gezien de aanhoudende misstanden in keukenland, valt het te overwegen om , net als bij aankoop van een huis, een wettelijke afkoelingsperiode in te lassen. Dan moeten de winkels echt op prijs en kwaliteit concurreren, en niet, zoals nu op agressieve verkoopmethodes.

BL2 schreef:Het is schijnbaar ook geen vrijblijvende offerte maar een contract of koopovereenkomst.
Wettelijk is een offerte een aanbod. Bij aanvaarding (=ondertekenen) onstaat een overeenkomst. Vrijblijvendheid betreft overigens de winkel, de winkel kan de offerte intrekken zolang er nog niet getekend is
Waarom zou je gebruik willen maken van de korting? Wek je daar niet (een beetje) het vertrouwen mee op dat je een koop gaat doen? In welke fase van de onderhandeling zit men? I.e. wat is er al ter sprake gekomen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

In welke fase van de onderhandeling zit men? I.e. wat is er al ter sprake gekomen?
In de laatste, het is een compleet aanbod, men doet er ook alles aan om te voorkomen dat je een ongetekende "offerte" meeneemt om thuis op je gemak eens te bekijken.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

bprosman schreef:
In welke fase van de onderhandeling zit men? I.e. wat is er al ter sprake gekomen?
In de laatste, het is een compleet aanbod, men doet er ook alles aan om te voorkomen dat je een ongetekende "offerte" meeneemt om thuis op je gemak eens te bekijken.
Waar bestaat dit 'compleet aanbod' uit?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Complete tekening, stuklijst, etc ofwel "tekenen" en je keuken/badkamer komt er aan.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

gosewijn schreef:MM , maar hoe wil je als koper bewijzen dat deze koop niet de bedoeling was.
Dat hoeft de koper niet te bewijzen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

bprosman schreef:Complete tekening, stuklijst, etc ofwel "tekenen" en je keuken/badkamer komt er aan.
Spreekt u nu uit ervaring? Hoe zit het met degenen die niet van plan zijn te kopen? Wat is het aanbod dat zij krijgen? Ik mis overigens in dit 'compleet aanbod' de prijs (maar wellicht vond u dat te vanzelfsprekend om te vermelden :wink: ).

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Spreekt u nu uit ervaring?
Ja, staat eerder in dit draadje.
de prijs (maar wellicht vond u dat te vanzelfsprekend om te vermelden ).
Inderdaad als je het hebt over korting dan heb je het over een "Bruto bedrag" en een kortingsspercentage

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gisteren in het nieuws: vanwege de onduidelijkheid krijgen klanten, bij een aantal van dit soort winkels, vanaf 31 maart 48 uur de tijd om kosteloos op te zeggen.

Moneyman
Berichten: 31246
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

DMG is lekker bezig qua nieuws. Gisteren was ook dit bericht hot news:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/157153 ... akers.html

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:Gisteren in het nieuws: vanwege de onduidelijkheid krijgen klanten, bij een aantal van dit soort winkels, vanaf 31 maart 48 uur de tijd om kosteloos op te zeggen.
Goed nieuws! Op het forum pleit ik al jaren voor zo'n afkoelingsperiode, mooi dat de Utrechtse vlogger en 18 kuub paardemest dit voor elkaar gekregen hebben. Social media lijkt krachtiger dan welke waakhond dan ook.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Mooi dat er iets gaat bewegen, op omroep Brabant stond overigens dit :
Mandemakers zegt in een reactie dat een bestelling wel kan worden geannuleerd, maar dat 30 procent moet worden betaald als de keuken al is ingemeten.
Ook dat is niet waar. Ome Ben woont iets TE dicht bij de Efteling.

http://www.rtlz.nl/business/bedrijven/g ... en-gekocht

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

@bprosman,
Ik denk dat hier nieuwe regels worden bedoeld, heb je het filmpje op http://www.ad.nl/economie/mandemakers-k ... ~aa5adea4/ gezien?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Voortaan teken je dus voor €500 annuleringskosten bij een keuken tot €5000, of €1000 voor een keuken van €10.000.

Ik ben bang dat veel mensen ook dat niet over hebben voor een orienterend verkoopgesprek. Mandemakers blijft daarvoor betaling najagen.
De vos verliest een paar haren, maar niet zijn streken.
Het blijft oppassen.

BL2
Berichten: 5020
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is zo makkelijk, niets tekenen voordat je daadwerkelijk iets wilt kopen. Een korting, hoe mooi ook, krijg je ook de volgende keer weer bij binnenlopen in de winkel, dat is gewoon (bijna) standaard in deze branche.

Een zgn offerte neem je ongetekend mee om thuis om op je gemak te bekijken, kan het alleen met een handtekening dan weet je genoeg, en loop je zonder handtekening en zgn offerte zo snel mogelijk weer naar buiten !

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Een zgn offerte neem je ongetekend mee om thuis om op je gemak te bekijken, kan het alleen met een handtekening dan weet je genoeg, en loop je zonder handtekening en zgn offerte zo snel mogelijk weer naar buiten !
Dat weten jij, dat weet ik, maar ik zou de beginnende stellen die net trots hun eerste keuken kopen de kost niet willen geven die daar wel intrappen en zich laten intimideren.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

Gelden de nieuwe regels alleen bij "mandemakers keukens" of bij alle ketens die onder DMG vallen?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

Voor degenen die denken te tekenen voor een korting zal de afkoelingsperiode van 48 uur ook geen verbetering brengen.

16again
Berichten: 16406
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

Hoezo niet? Kun je thuis eea op je gemak doorlezen en googlen. Veel huidige gevallen had dat kunnen helpen.
En gaan ook de 48 uur voorbij, dan zijn de kosten om te annuleren tenminste lager

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:Hoezo niet? Kun je thuis eea op je gemak doorlezen en googlen. Veel huidige gevallen had dat kunnen helpen.
En gaan ook de 48 uur voorbij, dan zijn de kosten om te annuleren tenminste lager
Ach ja, ik dacht aan degenen die de moeite niet nemen te lezen en denken dat het goed zit. Verder heb je natuurlijk gelijk.

yvon600
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:11

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door yvon600 »

Het is niet alleen bij Brugman Keukens, ook de Keuken Concurrent hanteert deze verkooppraktijken. Helaas eind januari ingetrapt. Eerst een aktiereservering getekend op 20 januari en een aanbetaling van € 250,00. Ook moesten we een bedrag noemen wat we uit wilden geven voor de keuken, dit omdat dat moest van het hoofdkantoor....bij annulering 30% af tikken. Op 24 januari een nieuwe afspraak, zelfs de bouwtekening meegenomen en foto's van hoe de keuken er nu uit ziet. Alles uitgezocht hoe we het willen hebben met in ons achterhoofd, je zit nergens aan vast en je hebt 2 jaar de tijd om van alles nog te wijzigen.....prijskaartje kwam uit op ruim € 13.000,00. Mijn reactie was al direct, dat gaat het niet worden maar ja tijd zat om van alles nog te wijzigen. Komt de verkoper met een koopovereenkomst waar niet eens de juiste materialen, apparaten e.d. op staan die we uitgezocht hadden. De overeenkomst werd even aangepast door de verkoper zodat we uitkwamen op +/- € 10.000,00. Toen ik dat zei werd er op de overeenkomst geschreven: alle wijzigingen zijn mogelijk. En de verkoper zei dat deze overeenkomst wel getekend moest worden zodat de keukenleverancier weet dat er in de toekomst een keuken geleverd kan worden.
Thuis gekomen alles opgemeten en komen er achter dat de opstelling die we hadden uitgezocht, op aanraden van de verkoper, niet eens past. Volgende dag het filiaal in Arnhem gebeld maar ik moest me geen zorgen maken, onze verkoper was niet aanwezig en bij onze volgende afspraak, 7 maart, kon dit alles nog gewijzigd worden. Kreeg ik afgelopen dinsdag een mail....afroepbrief, afgesproken vermoedelijke leverweek 45/2017....Hier hebben we het totaal niet over gehad. Bovenaan de brief staat uiterste leverweek 45/2017. Ik ben woedend en 7 maart zal geen fijn gesprek zijn bij de Keuken Concurrent te Arnhem. Mijn verhaal mag ook als klacht gebruikt worden.

Gesloten