LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fiber Nederland

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jozik

Fiber Nederland

Ongelezen bericht door jozik »

Fiber Nederland profileert zich als een aanbieder van televisie, internet en telefonie via glasvezel, ze wekken zelfs de indruk dat het hún glasvezel is (lachertje), maar vergis je niet. Hun instap-abonnement is DSL (telfoonlijn), of er nu al glasvezel in je huis ligt of niet. Hun 'gratis' omzetten naar glasvezel gebeurt ook niet. De abonnementen die wél van glasvezel gebruik maken, zijn even duur of duurder dan die van goede aanbieders (waar ik Fiber Nederland niet onder reken).
Vanaf het moment dat ik de (DSL-)zaak had aangesloten, heb ik geen moment beeld op de televisie gehad. Internet lag er om de haverklap langdurig uit. Van de toegezegde glasvezel-apparatuur heb ik na 5 maanden nog steeds niets gezien, terwijl ik dat volgens de helpdesk met een week in huis zou hebben. Die helpdesk wordt bevolkt door ongedresseerde apen en verstandelijk gehandicapten. Tenzij je geluk hebt, is die helpdesk trouwens onbereikbaar (een wachttijd van 15+ minuten met treitermuziekje betekent voor mij onbereikbaar).
Mijn advies: trap er niet in, het is een waardeloos bedrijf.

Guardian72
Contacteer:

Re: Fiber Nederland

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb - helaas - een niet zo fijne ervaring.
27-1 zouden zij komen om een alles-in-een DSL pakket aan te sluiten.
Monteur was er 11:55 - en ging 16:10 weer weg - na van alles te hebben geprobeerd.
Internet werkt.. min of meer - maar geen TV, en geen telefoon.
Gebeld met 'helpdesk' - na 45 minuten in de wacht iemand te pakken gekregen. Kon niets zien, zou onderzoeken en terugbellen.
Helaas - niet meer teruggebeld.
Kortom - afspraak was "werkend opleveren van pakket" welke niet is nagekomen.
Fiber reageert totaal niet meer - via Facebook bericht alleen "we hebben het naar de juiste afdeling gestuurd" - maar ook geen reactie.

Het wrange - zij sturen, 27-1 om 12:19 een mail met 'gefeliciteerd u bent nu aangesloten' met zo`n 'disclaimer' dat ze geen disclaimer hebben omdat klanten er van uit kunnen gaan dat ze alles zorgvuldig controleren, en alleen als alles klopt versturen... ja ja.
Ik heb ze een nijdig bericht gestuurd via facebook dat 30/1 18:00 alles moet werken - anders word contract ontbonden .. kan ik oude provider nog vragen opzegging ongedaan te maken..

Original
Contacteer:

Re: Fiber Nederland

Ongelezen bericht door Original »

De problemen die hier worden weergegeven hoor je ook van andere aanbieders. Ik zit ook vaker op het forum van NLE, KPN, Vodafone en andere aanbieders. Daar lees je ook de raarste dingen en ik denk dat Fiber niet de enigste is waar problemen zijn. Wat ik wel overweeg is toch in plaats van Fiber een abonnement bij Ziggo juist vanwege de service. Ik hecht niet veel waarde aan een snelle upload maar meer aan een snelle download en deze krijg ik bij Ziggo voor minder geld dan bij een glasvezel provider. Ik heb via https://www.allesin1vergelijken.eu de prijzen en snelheden eens goed bekeken. Glasvezel is toch eigenlijk veel te duur vergeleken met vergelijkbare snelheden die je op de kabel hebt? Voor 200 mbit/s betaal je bij Fiber bijvoorbeeld al € 69,95 en terwijl ik 300 mbit/s met een gratis tablet voor € 68,66 bij Ziggo kan krijgen. Voor mij kunnen die prijzen voor glasvezel wel een stuk omlaag of de snelheid tenminste boven die van Ziggo komen te liggen, dan wordt glasvezel pas interessant.

Gesloten