LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Overigens heb ik je op de bewuste dag gebeld, want ondanks de openingstijden op je website, was je er niet. Je gaf aan dat het goed was dat ik het binnen in je pand zou leggen. De buurman heeft hierop je voordeur open gemaakt van je loods. Persoonlijk leek me dit handiger dan verzenden.
Ik kan nu alles wel weer opnieuw gaan aanhalen en nog tal van materiaal aanhalen, maar het komt gewoon op het volgende neer. Ik wilde mijn geld terug omdat vooraf niet duidelijk was dat ik nog een 'x' bedrag kwijt zou zijn aan activatie, dit stond nergens vermeld op de website. De productomschrijving versterkte bovendien de eenvoud van het zelf monteren. Inmiddels heb je de productomschrijving op de website aangepast, nadat dat ik mijn klacht online plaatste op klachtencompas, waarin dit wel duidelijk wordt.
Op je klacht over mijn aankaarten van 'je afkomst'. Het deert mij niet waar iemand vandaan komt, alle mensen zijn gelijk. In geschreven communicatie, zitten alleen erg veel taalfouten die het wat lastig maken om te lezen en jouw insteek en intentie te interpreteren. Overigens, als je reageert op mail, sluit je af met Pawel en dan weer Paul. Dat is erg verwarrend, tezamen met andere informatie van het internet, gaf dit mij de indruk dat je van Poolse afkomt was en dat daar de crux zat in de manier van communicatie. Gelukkig is het bericht dat je nu geschreven hebt erg leesbaar en overzichtelijk.
Dat gezegd hebbende vind ik het erg jammer dat het weer zo lang moet duren voordat er een reactie komt. Hiermee doel ik op het feit dat de zaak inmiddels al 8 maanden loopt en we nog steeds tot geen overeenstemming zijn gekomen. Wat ik echter nog vervelender vind is dat ik je mail met de vraag dat ik mijn spullen retour wil halen zoals besteld, ik vermeld het ordernummer zelfs nog in de mail voor het gemak, vervolgens begin je over een nieuwe trekhaak te praten en begin je nu ook over kosten voor het ophalen. Wat me nog meer verbaasd is dat je hier, http://www.klacht.nl/eurotrekhaak/klach ... p-website/, spreekt over de kabelset die je verknipt hebt. Het vreemde hieraan vind ik dat dit de kabelset is waar ik voor heb betaald, ik kan de indruk niet ontkomen dat mijn bezit is vernietigd zonder overleg of terugbetaling van de gemaakte kosten.
Nogmaals, ik wil benadrukken dat ik geen kwade bedoelingen heb. Ik heb meerdere malen tot een oplossing getracht te komen. Laten activeren door jou, kosten boutjes eraf te halen, incasso kosten te skippen en ga zo maar door. Wil ik het netjes via de mail / contact formulier op je website oplossen geef je geen gehoor. Sterker nog, je eigen voorstel om een rekening te sturen van de kosten om de set weer verkoopbaar te maken reageerde je zelfs niet meer op toen ik hier op in ging. Ik gebruik dit medium dan ook bewust. Dit omdat je in het verleden ook al informatie op de website van EuroTrekhaak hebt aangepast en hier vervolgens naar verwijst.
Je voorwaarden van de wet koop op afstand (WKOA) kloppen ook niet waardoor een klant nog veel ruimere regels kent bij de wet. Ook hier lijk je, helaas, aan voorbij te gaan. Het meest teleurstellende is nog dat ik totaal niet uit ben op het aanhalen van al die zaken, daar heb ik helemaal geen zin in ook. Door hoe je met me omgaat en het verhaal keer op keer verdraait wat al begon met het aanpassen van je website om hier vervolgens naar te wijzen dwing je me ook deze stappen gewoon te nemen. Wellicht had ik na die communicatie reeks niet gelijk met een advocaat moeten 'dreigen', maar een andere optie zag ik niet meer. Een incasso heeft helaas ook niet mogen helpen.
Ik blijf het erg moeilijk vinden deze, principe, kwestie. Erg jammer dat je zo met je klanten om moet gaan en deze zelfs als 'oplichter' bestempeld.
(Bericht 2 van 2. Vanwege de teken limiet opgesplitst in twee posts)
Ik kan nu alles wel weer opnieuw gaan aanhalen en nog tal van materiaal aanhalen, maar het komt gewoon op het volgende neer. Ik wilde mijn geld terug omdat vooraf niet duidelijk was dat ik nog een 'x' bedrag kwijt zou zijn aan activatie, dit stond nergens vermeld op de website. De productomschrijving versterkte bovendien de eenvoud van het zelf monteren. Inmiddels heb je de productomschrijving op de website aangepast, nadat dat ik mijn klacht online plaatste op klachtencompas, waarin dit wel duidelijk wordt.
Op je klacht over mijn aankaarten van 'je afkomst'. Het deert mij niet waar iemand vandaan komt, alle mensen zijn gelijk. In geschreven communicatie, zitten alleen erg veel taalfouten die het wat lastig maken om te lezen en jouw insteek en intentie te interpreteren. Overigens, als je reageert op mail, sluit je af met Pawel en dan weer Paul. Dat is erg verwarrend, tezamen met andere informatie van het internet, gaf dit mij de indruk dat je van Poolse afkomt was en dat daar de crux zat in de manier van communicatie. Gelukkig is het bericht dat je nu geschreven hebt erg leesbaar en overzichtelijk.
Dat gezegd hebbende vind ik het erg jammer dat het weer zo lang moet duren voordat er een reactie komt. Hiermee doel ik op het feit dat de zaak inmiddels al 8 maanden loopt en we nog steeds tot geen overeenstemming zijn gekomen. Wat ik echter nog vervelender vind is dat ik je mail met de vraag dat ik mijn spullen retour wil halen zoals besteld, ik vermeld het ordernummer zelfs nog in de mail voor het gemak, vervolgens begin je over een nieuwe trekhaak te praten en begin je nu ook over kosten voor het ophalen. Wat me nog meer verbaasd is dat je hier, http://www.klacht.nl/eurotrekhaak/klach ... p-website/, spreekt over de kabelset die je verknipt hebt. Het vreemde hieraan vind ik dat dit de kabelset is waar ik voor heb betaald, ik kan de indruk niet ontkomen dat mijn bezit is vernietigd zonder overleg of terugbetaling van de gemaakte kosten.
Nogmaals, ik wil benadrukken dat ik geen kwade bedoelingen heb. Ik heb meerdere malen tot een oplossing getracht te komen. Laten activeren door jou, kosten boutjes eraf te halen, incasso kosten te skippen en ga zo maar door. Wil ik het netjes via de mail / contact formulier op je website oplossen geef je geen gehoor. Sterker nog, je eigen voorstel om een rekening te sturen van de kosten om de set weer verkoopbaar te maken reageerde je zelfs niet meer op toen ik hier op in ging. Ik gebruik dit medium dan ook bewust. Dit omdat je in het verleden ook al informatie op de website van EuroTrekhaak hebt aangepast en hier vervolgens naar verwijst.
Je voorwaarden van de wet koop op afstand (WKOA) kloppen ook niet waardoor een klant nog veel ruimere regels kent bij de wet. Ook hier lijk je, helaas, aan voorbij te gaan. Het meest teleurstellende is nog dat ik totaal niet uit ben op het aanhalen van al die zaken, daar heb ik helemaal geen zin in ook. Door hoe je met me omgaat en het verhaal keer op keer verdraait wat al begon met het aanpassen van je website om hier vervolgens naar te wijzen dwing je me ook deze stappen gewoon te nemen. Wellicht had ik na die communicatie reeks niet gelijk met een advocaat moeten 'dreigen', maar een andere optie zag ik niet meer. Een incasso heeft helaas ook niet mogen helpen.
Ik blijf het erg moeilijk vinden deze, principe, kwestie. Erg jammer dat je zo met je klanten om moet gaan en deze zelfs als 'oplichter' bestempeld.
(Bericht 2 van 2. Vanwege de teken limiet opgesplitst in twee posts)
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
OF je hebt een andere handleiding dan Eurotrekhaak naar gelinkt heeft OF je hebt niet goed gekeken, bovendien , zoals je zelf al zegt , door het gebruik van "IKEA achtige" pictogrammen maakt de taal niet zoveel uit.1. Rond de 22e van mei in 2016 gebeld dat klopt. Aangegeven dat ik vooraf nergens kon lezen dat de set geactiveerd moest worden pas NA aankoop werd dit me duidelijk, door inderdaad, de handleiding. Deze was bij mij Pools, maar dat is eigenlijk niet eens zo heel relevant. Zoals eerder gezegd het inbouwen was erg goed te doen. Eveneens de trekhaak zelf was goed in te bouwen.
Als je niet wil betalen voor de activering (wat in de handleiding staat) waarom dan TOCH aan de inbouw begonnen ?
Of heb je die pas achteraf gelezen ?
Ondanks dat de inbouw je meeviel vind ik de kooimoeren aardig "verkracht" die kun je inderdaad niet meer verkopen.
Of zijn de foto's niet de juiste ?
Wat zegt je advokaat ? Eurotrekhaak heeft het over een brief van een advokaat, terwijl je zelf zegt er mee gedreigd te hebben, zelf geschreven ?
Ben je er voor jezelf al uit of je ueberhaupt een trekhaak wil ? Want of je een Poolse, Oekrainse, Oos-timorese of Limburgse CAN-Bus controller hebt, ze moeten allemaal aangemeld worden bij je (een) garage. Die hebben de benodigde software, en daar zitten kosten aan verbonden.
Ik kan hier nog steeds niet uithalen dat het product "niet conform" zou zijn, (de werking heb je nooit kunnen testen).
Sorry maar ik krijg hier het idee dat je je in allerlei bochten aan het wringen bent om te verbloemen dat je je niet echt voorbereid hebt op de inbouw. En als je ECHT een advokaat in de arm genomen hebt ben je de activeringskosten al 3 keer kwijt.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Begonnen met het inbouwen van de trekhaak. Dit heeft een aparte handleiding en was het meeste werk. Vervolgens begonnen met de kabelset. Het viel me in een later stadia pas op dat er geactiveerd moest worden. Er stond alleen nergens, vooraf bij aankoop, dat dit nodig zou zijn. En vooraf wist ik dit niet, houd me niet dagelijks met auto's bezig. Wellicht naïef, maar goed.bprosman schreef:OF je hebt een andere handleiding dan Eurotrekhaak naar gelinkt heeft OF je hebt niet goed gekeken, bovendien , zoals je zelf al zegt , door het gebruik van "IKEA achtige" pictogrammen maakt de taal niet zoveel uit.1. Rond de 22e van mei in 2016 gebeld dat klopt. Aangegeven dat ik vooraf nergens kon lezen dat de set geactiveerd moest worden pas NA aankoop werd dit me duidelijk, door inderdaad, de handleiding. Deze was bij mij Pools, maar dat is eigenlijk niet eens zo heel relevant. Zoals eerder gezegd het inbouwen was erg goed te doen. Eveneens de trekhaak zelf was goed in te bouwen.
Als je niet wil betalen voor de activering (wat in de handleiding staat) waarom dan TOCH aan de inbouw begonnen ?
Of heb je die pas achteraf gelezen ?
Ondanks dat de inbouw je meeviel vind ik de kooimoeren aardig "verkracht" die kun je inderdaad niet meer verkopen.
Of zijn de foto's niet de juiste ?
Wat zegt je advokaat ? Eurotrekhaak heeft het over een brief van een advokaat, terwijl je zelf zegt er mee gedreigd te hebben, zelf geschreven ?
Ben je er voor jezelf al uit of je ueberhaupt een trekhaak wil ? Want of je een Poolse, Oekrainse, Oos-timorese of Limburgse CAN-Bus controller hebt, ze moeten allemaal aangemeld worden bij je (een) garage. Die hebben de benodigde software, en daar zitten kosten aan verbonden.
Ik kan hier nog steeds niet uithalen dat het product "niet conform" zou zijn, (de werking heb je nooit kunnen testen).
Sorry maar ik krijg hier het idee dat je je in allerlei bochten aan het wringen bent om te verbloemen dat je je niet echt voorbereid hebt op de inbouw. En als je ECHT een advokaat in de arm genomen hebt ben je de activeringskosten al 3 keer kwijt.
Door de houding van EuroTrekhaak en met name het telefoongesprek zag ik het niet meer zitten. Vond het daarna ook wat spannend om het risico te nemen om de set alsnog te laten activeren na respons van diverse garages. Achteraf had ik het gewoon kunnen doen en blijkt uit reacties alhier en elders dat ze er gewoon niet zo happig op zijn en liever hebben dat je de set bij hun haalt, maar goed dat is ook achteraf.
Kooimoeren waren lastig los te krijgen, dus een aantal zijn niet echt bruikbaar meer nee. Al eerder voorgesteld die te vergoeden, is centen werk. Daar hoor je me dan ook echt niet over. Overigens was vooraf bij EuroTrekhaak ook meer dan duidelijk gemaakt dat ik het geheel had ingebouwd. Als je dan vervolgens telefonisch zegt dat de set retour mag en ook online diverse malen vraagt waarom hij nog niet terug is en er dan over valt dat er wat moertjes stuk zijn. Tja daar kan ik ook weinig mee behalve dan zeggen prima dan halen we die van de prijs af, toch?
Advocaat doelt hij op een incasso die verstuurd is. Het bureau, dat deze heeft opgesteld en verstuurd, adviseerde mij dit in eerste instantie te doen. Zou hij niet overstag gaan sta je sterker met een dagvaarding. Ga je daarmee verder gaat er een leuke teller lopen inderdaad. Daar dus vanaf gezien. Voor mij ook weer een les. Dagvaardingen zijn zo makkelijk niet als sommige doen overkomen, je trekt met dit soort bedragen al snel aan het kortste eind.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Vandaar mijn vraag of je ueberhaupt nog wel een trekhaak wil, want activeren moet je bij allemaal (tenminste de CAN-bus versies).Dagvaardingen zijn zo makkelijk niet als sommige doen overkomen, je trekt met dit soort bedragen al snel aan het kortste eind
In dat geval zou ik deze terug laten komen, koop een paar nieuwe moeren en neem je verlies.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
U trekt aan een morsdood paard IMHO
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Check. Het terughalen van de set probeer ik al een hele tijd. Echter, zoals je kunt lezen, wil hij kosten rekenen en blijkt bovendien mijn kabelset verknipt te zijn door EuroTrekhaak....bprosman schreef:Vandaar mijn vraag of je ueberhaupt nog wel een trekhaak wil, want activeren moet je bij allemaal (tenminste de CAN-bus versies).Dagvaardingen zijn zo makkelijk niet als sommige doen overkomen, je trekt met dit soort bedragen al snel aan het kortste eind
In dat geval zou ik deze terug laten komen, koop een paar nieuwe moeren en neem je verlies.
Daar lijkt het wel op inderdaad.newmikey schreef:U trekt aan een morsdood paard IMHO
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
14-02-2017 contact via de mail gehad met EuroTrekhaak. Hierin gaf de eigenaar aan toe te willen werken naar een oplossing. Hier ben ik op in gegaan. Ik wacht nu op een reactie om zo de kwestie met elkaar te kunnen sluiten.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
En weer een update. Toevallig ook weer op de 14e. Bovenstaand bericht had ik geplaatst nadat Paul een voorstel had gedaan. Geld retour als ik de klachten positief af zou sluiten.
Hij weigert nu het geld over te maken. Zelf heeft hij het plots over 150 euro en ook die weigert hij over te maken. Aangegeven dat ik nog steeds niet heb gezien en ik dan ook maar op Facebook en Google een negatieve recensie achterlaat om mensen te waarschuwen. Geeft hij aan dat ik hem chanteer en de mail door te sturen naar politie. Haalt vervolgens weer 150 euro aan en die zou elke dag minder worden. Waar hij precies op wacht weet ik niet, want ik weerhoud hem er niet van dat over te maken. Wel grappig dat hij vervolgens zelf over gaat tot chantage.
Saillant detail; kwam er per abuis achter dat hij zelf inmiddels reviews schrijft en laat schrijven om zo positief beoordeeld te worden. Zo blijkt maar weer, blijf hier ver vandaan en geef liever wat meer uit bij een erkende garage dan wel dealer!
Hij weigert nu het geld over te maken. Zelf heeft hij het plots over 150 euro en ook die weigert hij over te maken. Aangegeven dat ik nog steeds niet heb gezien en ik dan ook maar op Facebook en Google een negatieve recensie achterlaat om mensen te waarschuwen. Geeft hij aan dat ik hem chanteer en de mail door te sturen naar politie. Haalt vervolgens weer 150 euro aan en die zou elke dag minder worden. Waar hij precies op wacht weet ik niet, want ik weerhoud hem er niet van dat over te maken. Wel grappig dat hij vervolgens zelf over gaat tot chantage.
Saillant detail; kwam er per abuis achter dat hij zelf inmiddels reviews schrijft en laat schrijven om zo positief beoordeeld te worden. Zo blijkt maar weer, blijf hier ver vandaan en geef liever wat meer uit bij een erkende garage dan wel dealer!
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Altijd curieus als koopjesjagers na een lijdensweg tot deze voor de hand liggende conclusie komen alsof het een ontdekking van wereldformaat is - TANSTAAFL!Cactusrijder schreef:...geef liever wat meer uit bij een erkende garage dan wel dealer!
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Dat is ook onzin, er zit hier een trekhaakboer om de hoek waarvan ik weet dat ze intens veel kennis hebben en keurig kunnen inleren etc. Er zijn voldoende specialisten, voor bijvoorbeeld een automaatbak, airco, turbo revisie, die soms meer kennis hebben dan de dealer.Zo blijkt maar weer, blijf hier ver vandaan en geef liever wat meer uit bij een erkende garage dan wel dealer!
Kan me trouwens ook goed voorstellen dat de ondernemer het gedreig met negatieve publicaties zat wordt. Ik vind dit ook een misselijkmakende vorm van afpersing. Geld terug want anders zal ik je bedrijf zwart maken. Ondertussen zelf een beetje anoniem berichten plaatsen hier.
Wees een vent. Als je echt vind dat je in je gelijk staat dan los je het voor de rechter op.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Ach ja. Soms moeten we zelf ook gewoon eens op onze plaat gaan om tot een conclusie te komen die voor anderen allang duidelijk is. Maar check.newmikey schreef:Altijd curieus als koopjesjagers na een lijdensweg tot deze voor de hand liggende conclusie komen alsof het een ontdekking van wereldformaat is - TANSTAAFL!Cactusrijder schreef:...geef liever wat meer uit bij een erkende garage dan wel dealer!
Hij doet me een voorstel waar ik netjes op in gegaan ben. Hij laat helaas weer afweten en gaat andere dingen roepen. Ik update simpelweg deze post even, kleine moeite. En anoniem? Hij heeft al mijn gegevens, jij ziet inderdaad alleen mijn nickname.WinterL schreef:Dat is ook onzin, er zit hier een trekhaakboer om de hoek waarvan ik weet dat ze intens veel kennis hebben en keurig kunnen inleren etc. Er zijn voldoende specialisten, voor bijvoorbeeld een automaatbak, airco, turbo revisie, die soms meer kennis hebben dan de dealer.Zo blijkt maar weer, blijf hier ver vandaan en geef liever wat meer uit bij een erkende garage dan wel dealer!
Kan me trouwens ook goed voorstellen dat de ondernemer het gedreig met negatieve publicaties zat wordt. Ik vind dit ook een misselijkmakende vorm van afpersing. Geld terug want anders zal ik je bedrijf zwart maken. Ondertussen zelf een beetje anoniem berichten plaatsen hier.
Wees een vent. Als je echt vind dat je in je gelijk staat dan los je het voor de rechter op.
Moraal van het verhaal ik beter meer geld kunnen leggen bij een toko die het van A tot Z voor me verzorgde of duidelijk had gemaakt dat het inregelen door een derde moest gebeuren (dan wel zelf met bepaalde apparatuur) en dat hier uiteraard kosten aan verbonden zijn.
Laatst gewijzigd door Cactusrijder op 14 apr 2017 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Onzin, de garage die de trekhaak aan kon melden wist precies wat hij deed, wilde daar een vergoeding voor hebben en juist DAT wilde je niet.Moraal van het verhaal je kan beter wat meer geld steken in een garage die weet wat hij doet.
Heeft helemaal niets te maken met de trekhaakleverancier.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 jan 2017 19:55
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
True ik had moeten zeggen dat ik beter wat meer geld in de gehele aankoop had kunnen steken en dat bij een partij had moeten doen die het van A tot Z voor me kon regelen of het kenbaar maakte (zoals Eurotrekhaak nu ook doet met de aangepaste beschrijving) dat het inregelen nog moest gebeuren en hier kosten aan verbonden zijn. Ik pas het even aan.bprosman schreef:Onzin, de garage die de trekhaak aan kon melden wist precies wat hij deed, wilde daar een vergoeding voor hebben en juist DAT wilde je niet.Moraal van het verhaal je kan beter wat meer geld steken in een garage die weet wat hij doet.
Heeft helemaal niets te maken met de trekhaakleverancier.
Re: EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Het "startbedrag" in dit topic was rond de Euro 190,00
Leuk eens na te gaan hoeveel tijd en energie je er tot nu toe in gestoken hebt, om dat bedragje terug te krijgen.... En dan te realiseren dat je nog altijd het geld niet ontvangen hebt, en de trekhaakleverancier elke keer weer nieuwe trucjes lanceert om je nog langer aan het lijntje te houden.
En terecht overigens, een gebruikt artikel had hij gewoon niet retour moeten nemen. Het heeft hem alleen maar ontzettend veel tijd en negatieve aandacht opgeleverd. Of de leverancier dit verdient heeft, ik heb er zo mijn mening over........
Leuk eens na te gaan hoeveel tijd en energie je er tot nu toe in gestoken hebt, om dat bedragje terug te krijgen.... En dan te realiseren dat je nog altijd het geld niet ontvangen hebt, en de trekhaakleverancier elke keer weer nieuwe trucjes lanceert om je nog langer aan het lijntje te houden.
En terecht overigens, een gebruikt artikel had hij gewoon niet retour moeten nemen. Het heeft hem alleen maar ontzettend veel tijd en negatieve aandacht opgeleverd. Of de leverancier dit verdient heeft, ik heb er zo mijn mening over........