Net eindafrekening van eenjarig contract van Oxxio gekregen. Ik krijg geld terug en dat bedrag viel mij mee, omdat ik net de laatste weken het gasverbruik per dag bijhield, en zag dat ik meer gebruikte dan begroot. Het aantal m3 gas was op de eindafrekening ook lager dan waar ik op uit kwam. Na wat speurwerk weet ik de oorzaak. Op 23-1 kreeg ik een mailtje van Oxxio om de meterstanden op te geven, en op 27-1 een mailtje van de nieuwe leverancier, Nuon, ook met een verzoek om meterstanden. Die meterstanden zijn als eindstand gebruikt voor het contract met Oxxio dat eindigde op 7-2. Probeert Nuon nu om concurrenten te bestelen, of is Oxxio niet bij de les?
Op de eindafrekening stond wel met kleine letters in de kantlijn; "Er is een afwijkend gasverbruik vastgesteld ten opzichte van het verschil tussen de meterstanden."
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onjuiste meterstanden op eindafrekening.
-
- Contacteer:
Onjuiste meterstanden op eindafrekening.
Laatst gewijzigd door H.A.M. Burger op 12 feb 2017 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onjuiste meterstanden op eindafrekening.
U had beide op 7 februari een gelijke stand moeten sturen op de laatste Oxxio dag.
-
- Contacteer:
Ik denk het niet, want op beide bevestigingsmails staan meterstanden en de opnamedatum!
Indien nodig, kunnen ze die nog krijgen. Op foto!
Indien nodig, kunnen ze die nog krijgen. Op foto!
Je kunt het beste op de overstap datum de meter opnemen.
Anders als je geen digitale hebt nemen ze een schatting sinds de laatste opname.
Meestal kun je over een week of 2 dus niet zo snel mogelijk een overstap datum aangeven.
Daarbij die meter standen doorgeven.
Daarom willen ze ook zo graag een digitale want die doorgeef datum word dan ook de overstap datum.
Anders als je geen digitale hebt nemen ze een schatting sinds de laatste opname.
Meestal kun je over een week of 2 dus niet zo snel mogelijk een overstap datum aangeven.
Daarbij die meter standen doorgeven.
Daarom willen ze ook zo graag een digitale want die doorgeef datum word dan ook de overstap datum.