LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiepark Molecaten

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Jasmijn10
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2017 10:52

Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door Jasmijn10 »

Vorig jaar zomer vorig jaar dacht ik erover om een paar dagen te gaan kamperen bij Vakantiepark Molecaten. Omdat de site niet duidelijk was voor mij en ik niet kon zien of er plek was, heb ik ze opgebeld. Ik kreeg een medewerkster te spreken die aangaf dat er nog plek was voor de periode dat ik interesse had. Ik gaf toen aan dat ik dan láter die dag of de dag erna wel via de site zou boeken. Ik wilde namelijk eerst even overleggen met het thuisfront. De medewerkster zei toen dat ik ook alvast telefonisch kon reserveren. Ik wilde dat eigenlijk niet maar omdat ze aangaf dat ze dat allemaal heel eenvoudig kon regelen voor me, heb ik dat op haar aandringen toch gedaan. Na een paar dagen bleek dat we het niet rond kregen thuis en toen heb ik meteen gebeld naar Molecaten om dat aan te geven.

Vervolgens kreeg ik een e-mail waarin stond dat ik geannuleerd had buiten de kosteloze annuleringstermijn en ik de volledige kosten voor de boeking verschuldigd was onder verwijzing naar algemene voorwaarden. Die voorwaarden had ik niet eerder gezien want ik had immers telefonisch gereserveerd na aandringen van de medewerkster. De medewerkster van Molecaten heeft mij dus wel overgehaald bij haar te reserveren maar er gemakshalve niet bij vermeld dat er op dat moment een boeking zou komen waar ik qua totale kosten ook direct aan vast zat.

Ik heb diverse malen mondeling en ook schriftelijk uitgelegd waarom deze gang van zaken niet fair is. Ik heb mij ook laten voorlichten door de rechtswinkel.

Maar Molecaten ging inhoudelijk niet in op mijn argumenten en verwijst telkens alleen naar haar voorwaarden die pas achteraf aan mij zijn kenbaar gemaakt. Ze gaf de vordering uit handen aan een incassobureau en vervolgens zelfs aan een deurwaarder. Molecaten dreigt nu zelfs met een rechtszaak.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Kan dit allemaal zomaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door berndv »

Jasmijn10 schreef:Ik heb mij ook laten voorlichten door de rechtswinkel
ik neem aan dat die hier ook wel iets over hebben gezegd? Ben sowieso wel benieuwd naar hun oordeel over dit.
Jasmijn10 schreef:Kan dit allemaal zomaar?
Het lijkt mij lastig. Een boeking of reservering voor vakantie valt niet onder de herroepingstermijn die geldt bij een koop op afstand.
Jasmijn10 schreef:De medewerkster van Molecaten heeft mij dus wel overgehaald bij haar te reserveren maar er gemakshalve niet bij vermeld dat er op dat moment een boeking zou komen waar ik qua totale kosten ook direct aan vast zat.
Wat is in uw ogen het verschil tussen een reservering en een boeking? Want ik denk dat hier het probleem door is ontstaan.

BL2
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, hoe bewijst Moecaten nu eigenlijk dat je deze reservering zelf hebt gedaan ?
Dat is natuurlijk niet alleen bij een telefonische boeking, maar ook bij een boeking via een website van een reisorganisatie. Je hoeft alleen maar je (lees een) naam op te geven en de boeking is rond.......

stofzuigertje

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je ook je adres doorgeeft..... en ze kunnen je 06 nummer ook traceren....

De boeking verplaatsen kan meestal wel, annuleren word lastiger.
Gewoon er niet in trappen, vaak online zelfde periode goedkoper te boeken omdat ze geen personeel kosten hebben.

Of kreeg deze persoon provisie?

BL2
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:Als je ook je adres doorgeeft..... en ze kunnen je 06 nummer ook traceren....
Complete onzin,
Hoe gaat vakantiepark Molencaten nu mijn 06 nummer traceren ?
Hoe gaat Molencaten controleren of het opgegeven adres juist is ?

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door Appie83 »

Ja dit kan zomaar. De wet Koop op Afstand is niet van toepassing, dus geen bedenktermijn. Er is dus een overeenkomst. In de voorwaarden staat dat u had kunnen annuleren maar dan moet u wel annuleringskosten betalen. Hoeveel, dat is afhankelijk van het moment van annuleren.

Ten aanzien van de voorwaarden, die niet zouden zijn verstrekt. Bij een telefonische verkoop is het voldoende dat je wordt gewezen waar de voorwaarden zich bevinden. Dat u ze niet gelezen hebt is niet van belang.

Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als je zegt dat de voorwaarden niet juist zouden zijn verstrekt en dus niet van toepassing zijn. Op zich is er dan een overeenkomst, maar omdat de voorwaarden niet van toepassing zouden zijn, kan je niet annuleren. Of zie ik dit verkeerd?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vraag me wel af hoe Molecaten wil bewijzen dat er een overeenkomst bestaat.

BL2
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door BL2 »

Precies hoe bewijzen ze dat onze Jasmijn10 in eigen persoon heeft gereserveerd, en niet een of andere lolbroek.
Dit is nooit te bewijzen.......

BL2
Berichten: 4874
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik kan ook wel bellen met Molecaten en zeggen dat ik Jasmijn10 heet en effe een huisje boeken..........

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

U heb ook uw email adres gegeven, zo blijkt. Verder zult u nog veel meer gegevens hebben verstrekt, waaronder adres, namen, aantal personen enz. enz.. Zeer waarschijnlijk heeft men u na de boeking direct per post/email een bevestiging gestuurd met daarbij de algemene voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

NeoDutchio
Berichten: 12381
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vakantiepark Molecaten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het vreemde is dat u eerst aangeeft dat de site niet duidelijk was voor u waardoor u ging bellen. Na de informatie wilt u wel ineens via die onduidelijke site gaan boeken? Als u voor het telefoontje niet met de site overweg kon, waarom dan wel achteraf?
Het is uw woord tegen de zijne, maar u staat wel achter aangezien u al uw persoonlijke gegevens heeft doorgegeven.

Gesloten